Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
7. sayfa BirinciBirinci ... 56789 ... SonuncuSonuncu

Sil baştan GT 650

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #121
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Beyaz, motosiklette çok zariftir. Ben Comet'i alır almaz beyaza boyattım.
    www.motorumla.net


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #122
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    yalvarıırım artık tasarım asamasını bıtı asırı merak edıyorum yapılısını gunde en az 20 kere bakıyorum ne nasıl dıye vede beyaz olmalı kesınlıkle mesela beyaz gsx r 600 k8 bakarsan ne kadar asıl vede buyuleyıcı duruyor bıtırıncede kesın gormeye gelıcegım cunku cok merak ettım makıneyı
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  3. #123
    teocan94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2011
    Şehir
    Konya
    Bu Kasaya Sele Altı Çift Ezgoz Yapılırsa İnanılmaz Bir Şey Çıkar Ortaya.

  4. #124
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    boya bence sedefli beyaz olmalı
    ama simleri iyi incele derim her rengi farklı renkli ışıklar altında farklı bir güzellik ortaya çıkabiliyor

    ek olarak egzozu er6-n/f modellerinde olduğu gibi şasenin altında yapmayı düşündün mü hiç ? farklı bir bakış açısı sana
    kartal sanayide ercan usta olacaktı egzozcu işinde iyi bilinen biri hem istediğin tasarımda bir şeylerde yaptırabilmen mümkün olur iyice bağıran veya düşük devirlerde tok üst devirlerde bağıran bir şeyler yapabilirsin bu sayede baş ağrısı durumunuda çözebilirsin
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  5. #125
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Tasarımı gerçekten çok beğendim özellikle keskin hatlı olması çok kışkırtıcı bir hava katmış Doğrusu her yerini beğendim, kuyruk, depo, ön hava girişleri, grenaj ve alt sakal, kuyruğun altındaki parça, süper süper süper
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  6. #126

    Üyelik
    27 Mayıs 2010
    Motosikleti
    HusaberG Sf650
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    boya bence sedefli beyaz olmalı
    ama simleri iyi incele derim her rengi farklı renkli ışıklar altında farklı bir güzellik ortaya çıkabiliyor

    ek olarak egzozu er6-n/f modellerinde olduğu gibi şasenin altında yapmayı düşündün mü hiç ? farklı bir bakış açısı sana
    kartal sanayide ercan usta olacaktı egzozcu işinde iyi bilinen biri hem istediğin tasarımda bir şeylerde yaptırabilmen mümkün olur iyice bağıran veya düşük devirlerde tok üst devirlerde bağıran bir şeyler yapabilirsin bu sayede baş ağrısı durumunuda çözebilirsin
    ercan ustatnın smoke head ekzozu düşük devirlerde değilde, uzayınca harika bir ses veriyor....
    yani bana göre böyle....

  7. #127
    zealous - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2010
    Şehir
    izmir- hatay
    Motosikleti
    Honda nc750X
    way anam wayy ben bu çizimleri solid worksla yapmaya çalışşam bilgisayari kirar atardim bu kadar çizimi gerçege uygun yapmak meziyet ister. we elde projede yok projeyide kendin yapiyorsun. sen bu grenajlari tamamladiktan sonra wer bi muhendise bunun ölculendirmesaini yap desen diplomayi yirtar acisindan:S gözünü seweyim dökümcülügün konunun takipçisiyim artik ins çabuk bitirirsin motor teoride harika gözükyor ins uygulamasida kullanisida boyle olur.
    hyosung gv 250

  8. #128
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yalvarıırım artık tasarım asamasını bıtı asırı merak edıyorum yapılısını gunde en az 20 kere bakıyorum ne nasıl dıye vede beyaz olmalı kesınlıkle mesela beyaz gsx r 600 k8 bakarsan ne kadar asıl vede buyuleyıcı duruyor bıtırıncede kesın gormeye gelıcegım cunku cok merak ettım makıneyı
    abi sakin sakin öncelikle pc'de birşeyleri kesip biçmek yeniden yapmak çok daha kolay. motosiklet üzerinde gerçek malzemelerle en az sürede ve nokta atışı yapmak gerek ki, hem maddi hem manevi zarar etmiyelim .... beyaz güzel oldu. her rengin de kendine göre cezbeden bir tarafı olsa da, bu kadar insanı kırmak ayıp olur hem beyazı sevdim de ... ama benim huyum belli olmaz son anda başka bişey yapabilirim :D şimdilik beyazda karar verdik gibi



    Alıntı teocan94 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu Kasaya Sele Altı Çift Ezgoz Yapılırsa İnanılmaz Bir Şey Çıkar Ortaya.
    belki güzel olabilirdi. ancak bu konseptte başta yanlarda çift egzos planlıyordum... şimdiyse arka tekerin önünde ve şasi altında kaybolmuş gizli bir egzos düşünüyorum... bu projede başarılı sonuç elde edersem yapacağım son motosiklet olmayacak inş. kuyruk altı egzos başka projeye.


    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    boya bence sedefli beyaz olmalı
    ama simleri iyi incele derim her rengi farklı renkli ışıklar altında farklı bir güzellik ortaya çıkabiliyor

    ek olarak egzozu er6-n/f modellerinde olduğu gibi şasenin altında yapmayı düşündün mü hiç ? farklı bir bakış açısı sana
    kartal sanayide ercan usta olacaktı egzozcu işinde iyi bilinen biri hem istediğin tasarımda bir şeylerde yaptırabilmen mümkün olur iyice bağıran veya düşük devirlerde tok üst devirlerde bağıran bir şeyler yapabilirsin bu sayede baş ağrısı durumunuda çözebilirsin
    ercan ustayı duydum bi kaç kere. egzos tasarımı konusunda bilgi eksiğim var. yardım alsam süper olabilirdi ama, bende psikopat bi aç gözlülük var bu konuda kendim yapabilmem gerekir... araştırmaktayım bu konuyu... bir kaç mesaj önce de , tekerin önünde kuytuya bi yere yapabilirim derken er6 larınki gibi arka tekerin önünde biten bir egzostan bahsediyordum. muhtemelen öyle yapacağız gibi. ama süspansiyon bağlantıları falan var orda. bi incelemem lazım..



    Alıntı Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tasarımı gerçekten çok beğendim özellikle keskin hatlı olması çok kışkırtıcı bir hava katmış Doğrusu her yerini beğendim, kuyruk, depo, ön hava girişleri, grenaj ve alt sakal, kuyruğun altındaki parça, süper süper süper
    süper teşekkürler ...


    Alıntı -unnamed- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ercan ustatnın smoke head ekzozu düşük devirlerde değilde, uzayınca harika bir ses veriyor....
    yani bana göre böyle....
    Yani aslında ses fetişim yoktur özellikle yüksek devirli V motorların sesini severim. birisi pistonları çekiçle vurarak aşağı itiyormuş gibi sahneler canlandırıyor gözümün önünde hep.... gt650'nin sesi düşük devirlerde tok bir traktör sesine benzese de, yüksek devilerde zaten yeterince gürültülü stok egzos ile... egzosta, bi zamanlar hoparlör kabinleri tasarlarken edindiğim bilgi birikiminden bolca yararlanacağım tabi motorun sıkıştırma gücüne de dem vurmadan yapmam lazım bunu... o biraz karışık bi iş.. sanırım teknik açıdan beni en çok zorlayacak iki yerden birisi...

    ikinci yer yakıt deposu. depoyu kesin olarak fiberglass ile yapacağım. ama olası bir kazada fiberglass kırılabilir ve yakıt etrafa saçılarak yangına sebep olabilir. bunu önlemek için deponun iç kısmında kevlar ( aramid ) bir katman düşünüyorum... 1 metrekare kadar kevlar gider sanırım. o da ciddi bir para tutmaz...


    Alıntı zealous adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    way anam wayy ben bu çizimleri solid worksla yapmaya çalışşam bilgisayari kirar atardim bu kadar çizimi gerçege uygun yapmak meziyet ister. we elde projede yok projeyide kendin yapiyorsun. sen bu grenajlari tamamladiktan sonra wer bi muhendise bunun ölculendirmesaini yap desen diplomayi yirtar acisindan:S gözünü seweyim dökümcülügün konunun takipçisiyim artik ins çabuk bitirirsin motor teoride harika gözükyor ins uygulamasida kullanisida boyle olur.
    vala bu motosikletlerin seri üretimlerini yapan arkadaşlar solidworkste mi çalışıyordur bilemedim. lakin bildiğim birşey var ki, o programları özel olarak işkence çekilsin diye yapıyorlar bence .... endüstriyel 3d model çizebilme kapasitesi bakımından 3ds max'in rahatlığına en yakın olarak rhinocheros'u gördüm. ama o bile 3ds max'in yakınından geçemiyor... ama bu konudaki bütün kanaatim 10 kusur yıldır 3ds max kullanıyor oluşumla da alakalı olabilir :D...

    sevgili zealous, bir çok mühendiste gördüğüm ortak sorun şu ki, yarı çapını vermediğin bir çemberi hayal edemiyorlar. mesela hayali bir mühendisle bi diyalog kuralım.

    - sevgili mühendis. bi çember düşün şimdi tamam mı?
    - söyle tasarımcı, çemberin yarı çapı kaç.
    - rastgele bi çember... farketmez.
    - nası farketmez ya, herşey çemberin yarı çapına göre çıkcak.
    - abi yarı çap bilmeden kafanda bi çember canlanmıyo mu?
    - yarı çap yoksa çember de olmaz ki?
    - tamam ben çizer getiririm.
    - ben senin çizdiğini hesaplayamam.
    - çember çiz o zaman?
    - yarıçap söle?
    .........

    :D:D.... mühendis arkadaşlar üstüne alınmasın. lakin bir çok mühendis arkadaşın genelde bakış açısının böyle olduğunu kendileri de eminim onaylayacaktır... zira tasarımcıların da zımbıldakları da var ... ben tasarımcı gözünden baktım olaya ...


    evet. teorik olarak sıkıntı yok gibi şimdilik. daha önce pratikte çok fazla model yaptım zaten. epey işlenmiş kalıbım, fiber malzemem, plastik vs. vs. var üretilmiş... üretim konusunda tecrübem var. sadece motosiklet parçası üretme konusunda bir tecrübem yok ama sonuçta makinalar ve usta, parçanın ne parçası olduğunu sallamaz ... şekle bakar.

    şu dan detay çalışıyorum. bu gece birşeyler daha atarım sanırım.
    !?

  9. #129
    zealous - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2010
    Şehir
    izmir- hatay
    Motosikleti
    Honda nc750X
    uygulama konusunu yanlis acikladim emininm modellerini yaparsin grenajlarini uretip motoruna montajını yaparsin.

    yani motorunun herşeyini bitirdikten sonra motora binip şöyle bir bebek yapayim dedigin gün yaw dizlerim motoru sarmiyor, sirtimin açisi dusundugum gibi olmadi, depo buyuk olduda seleyi biraz arkayami yaptimki? motora cok yattim gibi ibik zibik şeyler olmaz ins. hee buyuk ihtimal olmaz da. ne kadar hesapda edilse hiç beklenmedik birşey çikar gelir ins ole birşey olmaz gonlunce biner we yenilerini yaparsin inssss.
    hyosung gv 250

  10. #130
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı zealous adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uygulama konusunu yanlis acikladim emininm modellerini yaparsin grenajlarini uretip motoruna montajını yaparsin.

    yani motorunun herşeyini bitirdikten sonra motora binip şöyle bir bebek yapayim dedigin gün yaw dizlerim motoru sarmiyor, sirtimin açisi dusundugum gibi olmadi, depo buyuk olduda seleyi biraz arkayami yaptimki? motora cok yattim gibi ibik zibik şeyler olmaz ins. hee buyuk ihtimal olmaz da. ne kadar hesapda edilse hiç beklenmedik birşey çikar gelir ins ole birşey olmaz gonlunce biner we yenilerini yaparsin inssss.
    evet. bu konuda haklısın. bi takım oynamalar gerekebilir. lakin, ciddi oynamalar gerekmeyecek. sele pozisyonu, depo büyüklüğü hesap kitaplı durumda.öncelikle seleyi rastgele yapamıyoruz zaten. cruiser yada chopper gibi bi custom yapmıyoruz.

    sürücünün, motosikletin ağırlık merkezi ile uyum sağlaması gerekir ki, bu da selenin mümkün olduğunca motosikletin ağırlık merkezine yakın olması demek. rahatlık için, ayaklık, sele, gidon mesafeleri önemli. bunlar hesaplı kitaplı tasarımda. selenin ve deponun ölçülerine uygun kartondan yaptığım modelde oturuşu rahatlığı iyi gibiydi.

    dikkat edersen selenin altında 1, deponun üzerinde iki adet olmak üzere konfor için pad'ler var. bu padlerin derinliklerini ayarlayarak oturuş rahatlığını ve dizlerin motosiklete hakimiyetini ayarlayabilirim. depodaki girintinin derinliği mesafeleri, benim dizlerimi fazlasıyla kurtaracak şekilde ....

    tabi 190 boyundayım. şimdi 170 birisi için büyük olabilir. bencil davranıp kendime göre tasarladım :D

    sonuçta, tamamen bitirip bi üstüne oturmadan bilemeyiz. ama zaten ana modeller cnc den çıkınca doğrudan kalıplarla bi deneme yaparım. eğer rahatlık bakımından sıkıntı yaratacak bir durum söz konusu olursa zaten baştan kalıp yaparak çözebilirim.

    kalıplar en nihayetinde mdf kütükten olacak şimdilik .... pek bi para tutmuyo... cnc de işlenme süresi gibi boşa giden zaman maliyeti olur anca...

    motosikleti bitirir bitirmez kendimi şehir dışına vurup şöyle binlerce kilometre yapmak lazım
    !?

  11. #131
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    yaa hacı ben sımdı hyosung rx 125 alıcam bunu aprılla svx e benzetebılırmısın parası neyse verırım gercı daha var mayıstan sonra alıcam motosıkletı ama yınede sormadan duramıcam hahhaa beyazı secmen cok ıyı olmaz en guzel o duruyor bırde janlarıda beyaz yapıp gerı kalan blok sase arka masa sıyah olursa ufffff
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  12. #132
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaa hacı ben sımdı hyosung rx 125 alıcam bunu aprılla svx e benzetebılırmısın parası neyse verırım gercı daha var mayıstan sonra alıcam motosıkletı ama yınede sormadan duramıcam hahhaa beyazı secmen cok ıyı olmaz en guzel o duruyor bırde janlarıda beyaz yapıp gerı kalan blok sase arka masa sıyah olursa ufffff
    yav üstadım bırak kardeşim önce kendininkini bi tamamlasın yauuu merektan geberecem burda sora senin alacağın motürü yapar inşallah
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  13. #133
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Texas lı bir elemanda gt650r ı bu hale sokmuş.İyimi olmuş kötümü olmuş bilemedim.Bence seninkisi çok daha hoş olacak.



    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  14. #134
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Adam zaten çirkin olan kuyruğu daha da çirkin hale getirmiş. Texas'lı işte...
    www.motorumla.net

  15. #135
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    arka süspansiyonu da iptal etmiş sanırım ... bi de o motor bizim buralarda gitmez.... en azından akşam eve gelirken bütün komşuların bedduasından çok yaşamaz insan ....

    ayrıca bence iğrenç olmuş motor :D
    !?

  16. #136
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Texasta işler nasil oluyyor bilmemde bana bedava verselr binmem buna :D
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  17. #137
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Arka amortisör gözüküyo orda iptal etmemiş?
    Hani el emeğidir laf atmayayım dedim ama bencede berbat olmuş
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  18. #138
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı Felon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka amortisör gözüküyo orda iptal etmemiş?
    Hani el emeğidir laf atmayayım dedim ama bencede berbat olmuş
    o zaman teksasta yollar dümdüz :D zira normal bir insan otursa bile, amortisörün preload'ı gidince arka far lastiğe sıfır olur. bi de mazallah bi bozukluktan geçsen :D... bence fotoğraftan sonra sökmüşlerdir onu :|


    egzos beni iyice tribe soktu ... dün 2 saat uğraştım güzel bi fikir bulamadım. birazdan motosikletteki ölçüleri açıları vs vs ince ince bi hesaplayacağım bakalım ne yapabilirim...
    !?

  19. #139
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman teksasta yollar dümdüz :D zira normal bir insan otursa bile, amortisörün preload'ı gidince arka far lastiğe sıfır olur. bi de mazallah bi bozukluktan geçsen :D... bence fotoğraftan sonra sökmüşlerdir onu :|


    egzos beni iyice tribe soktu ... dün 2 saat uğraştım güzel bi fikir bulamadım. birazdan motosikletteki ölçüleri açıları vs vs ince ince bi hesaplayacağım bakalım ne yapabilirim...
    He evet esneme payı yok.napalım onu sürcek adamda arka lastiği bi tarafına kaçırmayı göze alacak
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  20. #140
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    sanırım bu alt kuyruk arka maşa ile tamamlayıcı oldu gibi. belki egzos gerekliliğinden dolayı biraz modifiye edebilirik...
    far'a birşeyler karaladım ama saçma oldu... ama far kısmını sonra da tamamlayabiliriz... yine de konsepte uygun birşeyler yapmak lazım.

    R6 egzosu gibi bi egzos gerekecek gibi gene de...









    egzos tasarımında en önemli nokta aslında egzos borusunun iç çapıdır. zira, motorun sağlıklı çalışması için egzos basıncı önemlidir. egzos basıncı düşük motor yüksek devirlerde, egzos basıncı yüksek motor düşük devirlerde daha fazla tork sağlar... daha fazla beygir gücü sağlamak için egzos basıncının düşük olması gerekir. ancak bu düşük devirlerdeki enerjiyi büyük oranda israf eder. aksi halde de motor yüksek devirlerde bayılır.

    düşük devirlerde motorun torkunu koruması için egzos basıncının çok olması gerekirken, yüksek devirlerde daha seri güç üretimi için egzos'un çok daha kolay atılması gerekir.

    bu bakımdan egzos sistemi aracın performansında oldukça önemlidir.

    bir çok arkadaşın düşündüğü üzere, egzos sisteminin en önemli parçası susturucu değildir. aksine en önemsiz parçası susturucudur... egzos borularının doğru eğimlerde, doğru uzunlukta ve kalınlıkta olması gerekir.

    çok pistonlu motorlarda, her iki pistondan çıkan egzos gazının çıkışa aynı miktarda yol katederek gitmesi motorun yeterli gücü rahat üretmesi, dengesiz yıpranmaması bakımından çok önemlidir.

    gt650 için ön ve arka silindirlerden çıkan egzos borularının aynı uzunlukta egzos çıkışına ulaşması gerekir. bunu sağlarken de keskin hatlar ve gaz akışını zorlaştıracak şekillerden kaçınırız.



    susturucu tasarlamak ise biraz garip bir iş olsa da aslında basittir. sanıldığı gibi elzem mühendislik gerektirmez.

    susturucu kullanmamızdaki mantık, komşumuzun eve geldiğimizde bize küfretmemesidir :D normalde motordan çıkan ses makinalı tüfekleri aratmaz. bu sesin yumuşatmak ve şiddetini düşürmek gerekir. üstelik yasalar da bizi bu konuda kısıtlar.

    susturucu yapmanın pratikte iki tip yolu vardır. üçüncü veya dördüncü tipleri olsa da, pek tercih edilmez.

    emme yolu ile sesi düşürme, genel geçer bildiğimiz egzos tipidir.

    egozs borusu bir yerde ( susturucu girişinde ) deliklere sahiptir. bu delikler de daha geniş bir borunun içindedir. böylece egzos gazı çıkarken bu deliklerden daha geniş boru içerisine dolar. tekrar dışarı çıkabilmek için tekrar bu deliklerden geçerek, yavaşlar ve basıncı azalır. ayrıca yeni gelen egzos gazı ile de çarpışarak gaz'daki aşırı keskin sesi emer.

    diğer bir yöntem ise, susturucu tüpü içerisinde tasarlanmış yansıtıcı perdelerdir.

    egzos gazı içerisinde çeşitli açılarda yerleştirilmiş duvarlar olan bir odadan geçmeye zorlanır. farklı açılardaki odalardan yansıyan ses dalgaları birbirine çarparak birbirini sıfırlayıp ses basıncını ve gürültüsünü düşürür.


    pratikte, egzos borularının çapı doğru düşünüldükten sonra, egzos susturucusunun sesi düşürmek dışında bir vasfı yoktur. ancak egzos susturucusu yanlış tasarlanır ise, egzos basıncını etkiler, motorun düşük yada yüksek tork karakteristiğini bozar, bunun yanında motorun stabil şekilde devir kazanmasını da etkiler...
    ................

    bilgiler karışık gibi ama kavrayınca egzos sistemi o kadar karmaşık bir hal almıyor... bilgilerimin doğruluğundan çok emin değilim egzos konusunda... araştırmam devam ediyor.
    !?


    REKLAM ALANI
7. sayfa BirinciBirinci ... 56789 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)