Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12311 ... SonuncuSonuncu

El yapimi 1956 custom Triumph projesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Angel Spear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    Şehir
    gunes vadisi, CA
    Motosikleti
    1977 cb750
    Elimdeki bu projeye basladim, bunun yaza yetismesi gerekiyor, o yuzden diger proje turk kahvesi'ni beklemeya aldim.

    Konu motorumuz 1956 Triumph T110 Tiger , 650cc
    motor ilk alindiginda tamami ile parcalar halinde daginik vaziyette idi. motorunun tum civatalari sokulmusdu icinde pistonlar bile yokdu, bunlara burda basket case deniyor, cunku motor calismiyor ve parcalarin bircogu sepet/kutu icindedir yani ne cikarsa bahtiniza hesabi.
    Ama motorun icini goreceksiniz sokup temizledikden sonra baya iyi durumda oldugu ortaya cikacakdir.

    bu proje benim icin onemli cunku tum birimler ya klasik parcalardan yada sifirdan el yapimi parcalardan olusacakdir.
    kaporta komponentlerini benzin deposu, yag deposu, camurluk vs.. metal plakalardan sifirdan cekic/takoz ve ingiliz tekerleginde serbest el sekilledirecegim. bu teknik turkiyede kullanilmayan bir teknikdir, aslina bakarsaniz ingiliz tekerleginin sivil havacilik sektorunden otomotiv sektorune gectigini goruruz. genelde amerikali, ingiliz ve alman coachbuilderler kullanmisdir.
    Enteresandir, italyanlar english wheel i pek kullanmamisdir, bu yuzden amerikadaki klassik otomobil kolleksyonculari klassik bir ferrarinin hasarli oldugunu (orjinal sacinin olmadigini) boyanin altindaki sacin purusus oldugunu gorunce anlarlar, yani ingiliz tekerlegi kullanilmisdir o parcada.
    italyan zanatkarlar sacin final seklini havali cekicle verirlermis, bu yuzden orjinal klasik italyan otomobillerinde bolcana macun kullanilirmis, macun sokuluncede o orjinal cekic dokusu gorunurmus.

    Bu bahsettiklerim genelde kisitli sayida uretilen (coach build) ozel , yaris ve high end egzotik araclar icin gecerli.
    bu resimde fordun shelby yapdirdigi unutulmaz Daytona nin yapildigi shelby atolyesini gormektesiniz, ferarilerin 60 larda canini fena yakan bu arac komple el yapimidir. dikatli bakarsanin arka planda ingiliz tekerleginin durdugunu gorursunuz


    El isciligini cok sevdigim icin turkiyedede arastirdim ama kullanan bulamadim, varsa boyle bi usta fikirlerini almaya cok isterdim.

    .
    .
    .

    neyse projemize basliyalim artik:

    1956 Triumph T110 Tiger, Pre-Unit 650cc




    Klasik motorlarin detaylarini resim karesinde yakalamak benim icin buyuk keyif











    .
    .
    .


    Projeye kapaklari/silindirleri vede sanzimani sokerek basladim, her sokdugumu tabiki detayli bir sekilde temizledim.


    kaseleri ayirdikdan sonra, kranki ve icindeki sludge tupunu (atik yag tupu) temizledim, bu cok onemli cunku piston kollarinin yataklarinin saglikli bir sekilde yaglanabilmesi icin krankin icindeki kanallarinin ve sludge tupunun iyice temizlenmesi gerekiyor,


    kaseler burada ayirik bir sekilde, turkcede motor bloku da denilebilir belki, ama arabanin ki gibi tek blok seklinde olmadigindan motor literaturude kase/case diye geciyor, ana krank rulmanlarini goruyorsunuz, bunlari elbette yenileri ile degistirecegim.


    silindir kapaginin temizlenmesi


    sanzimanin temizlenmesi


    sasenin boyasini sokmeye basliyorum


    boya ve macunu sokdukden sonra gordum ki sasenin arka kismi kotu bir sekilde uzatilmis, sasenin arka kismini sifirdan yapmaya karar verdim

    .
    .

    kullanacagim on takim cok ozel 40 oncesi Norton 16h girder, bunun benzeri e-bay de $3000 satilmisdi, ben cok daha ucuza canada bir bayandan almisdim. bunlari surekli online takip ediyorum.


    sevgili scotch-brite


    sb le tek tarafin temizlenmis hali, 70 yili askin bir on takim icin baya iyi durumda


    devami gelicek
    halis, taglis ve seyyid47 bunu beğendiler.
    www.sungurtekin.com


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696
    yaa üstad kusura bakmada bence senin üyeliği süresiz iptal etsinler bu nedir yaa ağlıcam valla hergün tv de occ yi izle buraya gel angel üstad döktürsün olmuyo ama sonra bi gaz geliyo yok öle yapıyım böle yapıyım hemen düşüyoz kazıkcı ustaların kucağına sonrada heves kursakta kalıyo yaaa valla sırf bu yüzden yurt dışında yaşamak isterdim şaka bi yana mükemmel motorlar yapıyorsun gerçekten klasik tarz motorları sevmememe rağmen takip ediyorum helal olsun valla
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  3. #3
    AYBERK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2008
    Şehir
    istanbul
    Sevgili Alp;
    yazını heyacan ve merakla okudum... Başlangıç süper,devamını sabırsızlıkla bekliyorum.
    Çalışmalarında başarılar,kolay gelsin....

  4. #4
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Hastasiyiz!!

    Duyunca canim cok yanacak ama yinede soracam kaca aldin sadece motoru hurda olarak

    Ben burda Triumph bulsam direk alacam ama yok. Olan bir iki uyanikta olmayacak fiyattan satmaya kalkiyor.
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  5. #5
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Türkiye de ingiliz tekerleği pek kullanılmıyor doğru ama benim tanıdığım bazı eski kaporta ustaları aynı işlemi elde pürmüz ile sacı ısıtıp çekiçle şekillendirerek inanılmaz işler çıkarıyorlardı. İngiliz tekerleğinin yaptığı işi kol gücüyle yaptıklarını biliyorum. Isıtarak yaptıkları için sacın sertleşip kırılganlaşmasını da önlüyorlar; bütün çekiç izleri kaybolana kadar ince ince dövüyorlar.

  6. #6
    mayildiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 abs
    Eline sağlık, bu işler resmen terapi oluyor insana. Biz yapamasakta yapılanı seyretmekte oldukça keyifli. Devamınıda sabırsızlıkla bekliyoruz.
    Haksızlığın önünde eğilmeyin, hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz.

  7. #7
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Alp Hocam naaptın sen,bu zamana kadar bayağı sağlı sollu giriştin ruh halimize ama şu son projeyle direk nakavt ettin bizi...

    Ne diyeyim muhteşem işler çıkarıyorsun imrenmemek elde değil...Abone oluyorum konuya direkt,ayakta alkılşıyorum seni

  8. #8
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Varadero-Jawa 638-ZS200GY
    hadi bakalım çok güzel görüntüler imkan olsada çıraklık yapsak oralarda..
    ANGARAJ

  9. #9
    Angel Spear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    Şehir
    gunes vadisi, CA
    Motosikleti
    1977 cb750
    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaa üstad kusura bakmada bence senin üyeliği süresiz iptal etsinler bu nedir yaa ağlıcam valla hergün tv de occ yi izle buraya gel angel üstad döktürsün olmuyo ama sonra bi gaz geliyo yok öle yapıyım böle yapıyım hemen düşüyoz kazıkcı ustaların kucağına sonrada heves kursakta kalıyo yaaa valla sırf bu yüzden yurt dışında yaşamak isterdim şaka bi yana mükemmel motorlar yapıyorsun gerçekten klasik tarz motorları sevmememe rağmen takip ediyorum helal olsun valla
    tesekurler berk, orda ustalar konusunda benimde kotu tecrubelerim oldu, bu konuda yanliz degilsin,


    Alıntı AYBERK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Alp;
    yazını heyacan ve merakla okudum... Başlangıç süper,devamını sabırsızlıkla bekliyorum.
    Çalışmalarında başarılar,kolay gelsin....
    tesekurler Ayberk, vakit buldukca yeni resimler yayinlayacagim.



    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hastasiyiz!!

    Duyunca canim cok yanacak ama yinede soracam kaca aldin sadece motoru hurda olarak

    Ben burda Triumph bulsam direk alacam ama yok. Olan bir iki uyanikta olmayacak fiyattan satmaya kalkiyor.
    motoru, yani parcalari $1700'e aldik, bu projenin guzel tarafi parasi benden cikmiyor motorun sahibi ilgileniyo o kismiyla... uzerinde kullanmiyacagim parcalar var onlari evil-bay'de satinca biraz daha ucuza gelicek ama ilerledikce masraflarla rakam tabiki yukselecek.


    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiye de ingiliz tekerleği pek kullanılmıyor doğru ama benim tanıdığım bazı eski kaporta ustaları aynı işlemi elde pürmüz ile sacı ısıtıp çekiçle şekillendirerek inanılmaz işler çıkarıyorlardı. İngiliz tekerleğinin yaptığı işi kol gücüyle yaptıklarını biliyorum. Isıtarak yaptıkları için sacın sertleşip kırılganlaşmasını da önlüyorlar; bütün çekiç izleri kaybolana kadar ince ince dövüyorlar.
    Selam yucika, dogru soyluyorsun, zaten el isciliginin en guzel yanlarindan biri, bir eserin farkli tekniklerle ortaya cikarilmasi.
    Ne demisler "Her yigidin yogurt yiyisi farlkidir" ... Ufak parcalarda bende sadece cekic/takoz kullaniyorum. ingiliz tekerleginin guzel tarafi ise buyuk parcalarda zaman kazandirmasi ve inanilmaz bir kontrol ile yuvarlak purusuz yuzeyler elde edilmesidir. Cekicle duz yuzeye ulasmak baya bi vakit istiyor ama tabiki mumkun, Bu arada english wheel de tamami ile kol gucu gerektiriyor, hatta cekicden yorucu diyebilirim, buyuk camurluk yada kaputlari iki kisi cektiriyor.

    Benim diger bir merakim/hobby'im eski el isciligi aletleri/makinalarini arastirmak dokumantasyoni yapmak. O yuzden bu konuda fikri olan var mi diye sordum. fikirlerini ve bu konulardaki gozlemlerinin devamini gormek isterim, katilimin icin tesekurler.

    Alıntı mayildiz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık, bu işler resmen terapi oluyor insana. Biz yapamasakta yapılanı seyretmekte oldukça keyifli. Devamınıda sabırsızlıkla bekliyoruz.
    mayildiz, tesekurler


    Alıntı Qweasdnon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alp Hocam naaptın sen,bu zamana kadar bayağı sağlı sollu giriştin ruh halimize ama şu son projeyle direk nakavt ettin bizi...

    Ne diyeyim muhteşem işler çıkarıyorsun imrenmemek elde değil...Abone oluyorum konuya direkt,ayakta alkılşıyorum seni
    Qweasdnon, abartin yinede guzel sozlerin icin cok tesekur ederim.


    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hadi bakalım çok güzel görüntüler imkan olsada çıraklık yapsak oralarda..
    bircok yerden arkadaslar ugruyor, kapim herkeze acik, bekleriz.
    www.sungurtekin.com

  10. #10
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Alıntı Angel Spear adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Qweasdnon, abartin yinede guzel sozlerin icin cok tesekur ederim.



    Ben mi abarttım?...Yahu sen abarttın 1956 diyosun, Triumph diyosun custom hem de el işçiliği filan diyosun...Hastasıyım belgesel gibi izliyoruz...Tekrar tebrik ederim,umarım bizi daha çoook nakavt edersin

  11. #11
    Angel Spear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    Şehir
    gunes vadisi, CA
    Motosikleti
    1977 cb750
    projeye devam;

    parcalari sokdukden sonra neye ihtiyacim oldugunu listelemek icin olcumlere basladim.

    burada silindir bore larini olcuyorum, bu motorun silindirleri +.060 da, yani bir sonraki bore .080" , mumkun belki..




    ama triumph'un orjinal servis manuelinde 650cc dokum (cast iron) silindirlerde 20 uzeri tavsiye edilmiyor, simdiden ingilterede orjinal (NOS, standart olcu) silindir piston ve egzantriklerini buldum, onlari ismarliyorum





    burada egzantrik bushinglerini kontrol ediyorum.



    onlarinda degistirilmesi gerekiyor



    gorundugu kadari ile bircok parcayi yenisi ile degistirecegim.
    seyyid47 bunu beğendi.
    www.sungurtekin.com

  12. #12
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC
    Angel Spear üstad, bizlere merakla takip edilecek yeni bir Dizi başlatdınız. elleriniz dert görmesin.
    Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır.

  13. #13
    AYBERK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2008
    Şehir
    istanbul
    Komple sabır işi......
    fz6_fazer bunu beğendi.

  14. #14
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    eline sağlık...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  15. #15
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Gıcık herif... :p
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  16. #16
    madlive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    Bağcılar / İstanbul
    Motosikleti
    Vespa SLX 250 ie.
    Çok heyecanlı gidiyor.

  17. #17
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ulem bir süreci izlemek ne güzel oluyor.
    Motor bittikten sonra biri sorsa,
    bunu biz yaptik diyecek kadar girdim psikolojiye.

    Yani anlayacagin yine kafayi yedirteceksin bize anlasilan.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #18
    Kelleci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2008
    Şehir
    Ihlamurkuyu\Ümraniye İSTANBUL
    Motosikleti
    YZF-R1
    Harika bir çalışma olmuş.....Devamını bekliyorum..
    Drift Religion

  19. #19
    Angel Spear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    Şehir
    gunes vadisi, CA
    Motosikleti
    1977 cb750

    sase komponentleri

    arkadaslar hepinize tesekurler. coq, bir bakima buna ortak bir calisma yada beyin firtinasi denilebilir. forumdaki insanlarin fikirleri/tepkileri projenin yonunu etkiler.

    .
    .
    .

    projemize donus:

    burada jigin uzerinde duran 56 nin onune diger bir rigid 52 triumph sasesi koydum. boylelikle 52 nin aks tasiyici tablalarinin yerini baz alarak 56 ninkilerinin yerlerini belirledim.
    56 nin akslari 4" daha geride ve 2.5" daha alcakda olucakdir.




    ilk olarak aks tablalari icin kucuk bir diagram hazirladim,




    mumkun oldugu kadar 50'li yillarin stiline sadik kalmaya calisdim;










    sase tuplerini gerekli acilarda bukmek kolay olmadi, hardtailin sol tarafi offset oldugu icin (zincir gecen yer) iki tarafin acisi farkli fakat bitimi paralel olmak zorunda.




    baglanti yerlerinin guzel ve senesine uygun gorunmesi icin tornada yapdim





    Hardtailiin 2. ust baglantisini yapmaya baslarken daha once yapdigimi baz alarak ayni acida delerek basliyorum;



    Yapdigim tum parcalari serbest el imal ettim, freze/cnc kullanilmamisdir bu yuzden kusurlari olabilir.

    bolca zimpara,



    bi miktar ege/torpu



    '
    '








    burada su ana kadar yapdigim parcalar bir arada (aks tasiyici tablalari henuz bitmemisdir) kisa zamanda bunlari jig uzerinde bir araya kaynatacagim

    Ahmet N., mata, Murat ERSEL ve 4 diğerleri bunu beğendiler..
    www.sungurtekin.com

  20. #20
    meyto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    gv250
    bunu yıllar yıllar once yapmamışmıydın angel


    ANES MOTOR
1. sayfa 12311 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler