Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
9. sayfa BirinciBirinci ... 789101119 ... SonuncuSonuncu

Tulpar - Custom Enduro Projesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #161
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı TamGazDevam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam ben okurken olmadığı için sinirimden yarım bırakıyorum projeyi, gerçekten tebrik ediyorum seni bırakmayıp devam ettiğin için.
    Birazda karakter meselesi heralde. Pek bişeyi kafaya takmam. Üzülmem güler geçerim. İlk baş sinirle bi söverim kızarım 10dk sonra farklı bişey yapmaya çalışırken buluyorum kendimi. :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:03 ----------

    Bugün dişli işine giriştim. MZ orjinal ön dişlisinde en küçük 18 var ve malum büyük geliyordu. Birinci viteste 30 hız yapıyordu. Kalkışta zorlanıyordu.

    Onu halletmek için ön dişliyi 16 yapmaya karar verdim. Elimde 22 diş MZ dişlisi vardı onuda alıp tornacıya gittim. Üstünden çıkan motordanda 16 dişi aldım.



    Tornacı emmi var bahsetmiştim önceden. Önce tornada 22 dişin içindeki frezeyi aldı.





    16 diş olanında içini ona uygun şekilde tornada aldı. Diğer frezeli parçayıda getirip içine çaktı.



    O iş tamam.



    Bende zincir sökme aleti yok. Dişli küçülünce zincirdende bir parça çıkarılması lazım. Onun içinde ustanın yanına gittim ordaki aletleri alıp kendim hallettim.

    Motora aşırı bi güç geldi sanki. Kalkışı daha kolay artık. Az bi devri yükselince önün kalktığını hissediyorum gazı kökleyince. Bilmiyorum belkide plasebo etkisidir. Ön kaldırmayı hiç denemedim zaten beceremem diye düşünüyorum onu.

    3. viteste 70e geliyor. Önceden 80e gelirdi 6000 devirde. Zaten 6000 devir üstüne çıkmıyor. Eskiden patırdayıp çıkmazdı şimdide orda takılı kalıyor ama patırdama yok.

    Bunun sebebini bilmiyorum. Belkide karbüratör memesi küçük geliyordur. Başka fikri düşüncesi olan varsa belirtirse sevinirim.

    Bugün emminin ordayken bi adam geldi. Bizim mahallede usta biliyorum. Aksaray'da çok meşhur biri. Eskiden mobilet toplardı şimdi cg modifiyesi ile ilgileniyor. O adam "bloğun üstündeki havalandırmaya cıvata tak motor canavar olsun" dedi. Ordan krankın hava aldığını söyledi. Bi cıvata takıp denedim ama pek fark görmedim sanki. Birde denediğim sırada eksozun kafası gevşeyip çıkmış. O yüzdende olabilir. Conta yoktu fazla sıkamamıştım. Conta sipariş edeceğim yada telli conta kestirip takacağım onada.

    Birde çalışma videosu koyayım. Aşırı gürültü var farkındayım. Ben seviyorum ama çok şikayet geliyor.

    crxforever bunu beğendi.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #162
    yusufkalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2017
    Şehir
    İstanbul/Kağıthane
    Motosikleti
    YAMAHA MT 07
    Hocam tebrikler.Satılık mı ?

  3. #163
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı yusufkalaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam tebrikler.Satılık mı ?
    Çok daha iyi bi proje olmadığı sürece satmam. Seneye belki jawadan bişeyler yaparsam anca öyle satarım. :D

  4. #164
    dasmehdix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2017
    Şehir
    başakşehir
    Motosikleti
    Honda CBR250R'15
    Helal vallahi Biz bir balata değiştirirken elimiz ayağımıza giriyor.

  5. #165
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı dasmehdix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Helal vallahi Biz bir balata değiştirirken elimiz ayağımıza giriyor.
    Başta öyle oluyor. Sonra alışıyorsun.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  6. #166
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Gelelim bugüne. Çok güzel başlamıştı aslında. Sabah teyzeminoğlunun sünnet düğünü vardı kamyonu süslemiştik. Konvoydan sonra düğünde bile fazla durmadım motora bineceğim diye. Arkadaşı aradım hadi gel diye. Onada dün yeni motor aldık.

    Hem o motorun rodajını yapacak hemde ben motoru deneyeceğim. Tuzgölünü duymuşsunuzdur. Oraya gidelim dedik. Aksaray'a 90 km civarı vardır uzaklığı.

    Gitmeden önce yağ kaçağına baktım. Yağ pompasının ordan yağ kaçırıyordu. Pompayı söktüm zaten kullanmıyorum.



    Üstteki sac parçasını alttaki contayı örnek alarak deldim. Pompa yerine sacı takacağım. Pompanın her yerinden yağ atıyor. Bu şekilde yağ sızıntısını kesmeyi umuyorum.



    Pompada böyle birşey.



    Hem kendi contasını hemde sıvı conta kullanarak cıvatalarını taktım. Sonrada kapağına conta sürüp kapattım.



    Bir süredir facebook MZ grubunda tanıştığım Aydın Selek ile konuşuyorum. Mz hakkında baya bilgili. Birçok konuda akıl aldım. O karbüratörde iğneyi tutan sekmanı plastik parçanın altına takıyormuş, ben üstüne takıyordum. Onun dediği şekildede denedim pek randıman alamadım aynı olmuştu. Yeniden denemek istedim ama bu sefer kendi bildiğim şekilde taktım sekmanı. Kranka giren yağlama hortumu var. Ordan hava alıyor diyerek onada cıvata taktım tekrardan. Onuda geri yolda söktüm bi faydası olmadı. Yağ tapası açılmıyordu. Aydın abi bloğun solundaki kapağı tutan marş kolunun altındaki cıvatayı sökersem tüm yağı boşaltacağımı söyledi. Tapadan boşaltınca yine bi 300 gram yağ kalıyormuş içinde.

    Dediği şekilde yağı boşaltıp yeni yağ doldurdum.

    Karbüratöre tekrar 118lik memeyi taktım uzun yolda denemek için. Yola hazırız.



    Yol üstünde Has Döner var. Aksaray'ın en meşhur dönercisi. Zamanında barakada başlamış. Çok iyi yaptığı için tutuldu ve şu an 3 tane şehir merkezinde şubesi var. Bir tanede Ankara yolunda tesisi var. Tavsiye ederim çok güzeldir döneri. Orda mola verdik.

    Motor ekipmanı ile bi yere gittiğimizde tüm gözler üzerimizde oluyor onu farkettim. Bu sıcakta mont giydiğimi için halimize acıyanda vardır belki. Ama genel olarak çoğu kişinin içinde ukte kalan birşeyi yapıyoruz. Motorla geziyoruz.



    Ordanda çıkıp devam ettik. Güneşin batışına Tuzgölünde olmayı umuyoruz. Motorda aşırı bi hararet var. Birkaç gündür öyleydi zaten. Sebebini bulamamıştım. 5 bin devirde 80 km hızla güzel gidiyor. Biraz gaz verince stop ediyor sanki benzin yetişmemiş gibi. Birde patlama yapıyor karbüratörün ordan. Yolda bi elektirikçi bulduk ondan alet edavat alıp orda avansı yeniden ayarladım. Patlamayı halletmiştim.

    Biraz daha devam edince pat diye ses geldi motor güçten düştü. Gördüğüm ilk petrole girdim stop etti kendiliğinden. Tekrar çalıştırmak için marş koluna bastım ama hiç güçlü değil. Sanki buji yokken basar gibi. Sıkıştırma yapmıyor. Motora baktım aşırı ısınmış.

    Kontrol edince farkettim. Piston üst kapağının conta gitmiş. Ordan kaçırıyor sıkıştırma yapmıyor.

    Motor bana bakıyor ben ona.



    Sonra arkadaşı aradım gel beni al diye. Gelince ilk dediği "Bi daha böyle bişeye kalkıştığında aldığın adamla konuşup vazgeçireceğim. Seni hurdadan vazgeçiremiyorum belki onu ikna ederim satmaz."

    Otoser ilede her yolda kaldığımda onu arardım sağolsun gelir çekerdi. Şaka yollu takılıyor tabi ne zaman ararsam gelir. Bende ona giderim. Çevremde en sevdiğim adam gibi adam diyebileceğim nadir kişilerden.

    Vee sonuç.





    Şimdi yapılacak birkaç seçenek var.

    1- Bu motor komple dağıtılacak. Rektefe yapılacak. Contalar elden geçecek. Bloktaki yağ kaçıran çatlaklar onarılacak. Sonra tekrar takılacak.

    2- Orjinal motora dönüş yapılacak. Ama bu seçeneğe sıcak bakmıyorum. Pes etmek istemiyorum.

    3- Çalışan güzel bi 301 cc Mz bulunacak o üstüne takılacak. Orjinal MZ elektirik tesisatı çekilecek. Avans ayarından bıktım. Platin ayarı yaparım daha iyi.

    Peki siz olsanız ne yaparsınız? Her türlü görüş ve öneriye açığım.
    matrax33 bunu beğendi.

  7. #167

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gelelim bugüne. Çok güzel başlamıştı aslında. Sabah teyzeminoğlunun sünnet düğünü vardı kamyonu süslemiştik. Konvoydan sonra düğünde bile fazla durmadım motora bineceğim diye. Arkadaşı aradım hadi gel diye. Onada dün yeni motor aldık.

    Hem o motorun rodajını yapacak hemde ben motoru deneyeceğim. Tuzgölünü duymuşsunuzdur. Oraya gidelim dedik. Aksaray'a 90 km civarı vardır uzaklığı.

    Gitmeden önce yağ kaçağına baktım. Yağ pompasının ordan yağ kaçırıyordu. Pompayı söktüm zaten kullanmıyorum.

    https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net...6d&oe=5A5E1280

    Üstteki sac parçasını alttaki contayı örnek alarak deldim. Pompa yerine sacı takacağım. Pompanın her yerinden yağ atıyor. Bu şekilde yağ sızıntısını kesmeyi umuyorum.

    https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net...90&oe=5A507F39

    Pompada böyle birşey.

    https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net...e3&oe=5A42A4FA

    Hem kendi contasını hemde sıvı conta kullanarak cıvatalarını taktım. Sonrada kapağına conta sürüp kapattım.

    https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net...c6&oe=5A3ED992

    Bir süredir facebook MZ grubunda tanıştığım Aydın Selek ile konuşuyorum. Mz hakkında baya bilgili. Birçok konuda akıl aldım. O karbüratörde iğneyi tutan sekmanı plastik parçanın altına takıyormuş, ben üstüne takıyordum. Onun dediği şekildede denedim pek randıman alamadım aynı olmuştu. Yeniden denemek istedim ama bu sefer kendi bildiğim şekilde taktım sekmanı. Kranka giren yağlama hortumu var. Ordan hava alıyor diyerek onada cıvata taktım tekrardan. Onuda geri yolda söktüm bi faydası olmadı. Yağ tapası açılmıyordu. Aydın abi bloğun solundaki kapağı tutan marş kolunun altındaki cıvatayı sökersem tüm yağı boşaltacağımı söyledi. Tapadan boşaltınca yine bi 300 gram yağ kalıyormuş içinde.

    Dediği şekilde yağı boşaltıp yeni yağ doldurdum.

    Karbüratöre tekrar 118lik memeyi taktım uzun yolda denemek için. Yola hazırız.

    https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net...12&oe=5A5D7EEF

    Yol üstünde Has Döner var. Aksaray'ın en meşhur dönercisi. Zamanında barakada başlamış. Çok iyi yaptığı için tutuldu ve şu an 3 tane şehir merkezinde şubesi var. Bir tanede Ankara yolunda tesisi var. Tavsiye ederim çok güzeldir döneri. Orda mola verdik.

    Motor ekipmanı ile bi yere gittiğimizde tüm gözler üzerimizde oluyor onu farkettim. Bu sıcakta mont giydiğimi için halimize acıyanda vardır belki. Ama genel olarak çoğu kişinin içinde ukte kalan birşeyi yapıyoruz. Motorla geziyoruz.

    https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net...7b&oe=5A4282CD

    Ordanda çıkıp devam ettik. Güneşin batışına Tuzgölünde olmayı umuyoruz. Motorda aşırı bi hararet var. Birkaç gündür öyleydi zaten. Sebebini bulamamıştım. 5 bin devirde 80 km hızla güzel gidiyor. Biraz gaz verince stop ediyor sanki benzin yetişmemiş gibi. Birde patlama yapıyor karbüratörün ordan. Yolda bi elektirikçi bulduk ondan alet edavat alıp orda avansı yeniden ayarladım. Patlamayı halletmiştim.

    Biraz daha devam edince pat diye ses geldi motor güçten düştü. Gördüğüm ilk petrole girdim stop etti kendiliğinden. Tekrar çalıştırmak için marş koluna bastım ama hiç güçlü değil. Sanki buji yokken basar gibi. Sıkıştırma yapmıyor. Motora baktım aşırı ısınmış.

    Kontrol edince farkettim. Piston üst kapağının conta gitmiş. Ordan kaçırıyor sıkıştırma yapmıyor.

    Motor bana bakıyor ben ona.

    https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net...d5&oe=5A544712

    Sonra arkadaşı aradım gel beni al diye. Gelince ilk dediği "Bi daha böyle bişeye kalkıştığında aldığın adamla konuşup vazgeçireceğim. Seni hurdadan vazgeçiremiyorum belki onu ikna ederim satmaz."

    Otoser ilede her yolda kaldığımda onu arardım sağolsun gelir çekerdi. Şaka yollu takılıyor tabi ne zaman ararsam gelir. Bende ona giderim. Çevremde en sevdiğim adam gibi adam diyebileceğim nadir kişilerden.

    Vee sonuç.

    https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net...7a&oe=5A5DD5F2

    https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net...fb&oe=5A128100

    Şimdi yapılacak birkaç seçenek var.

    1- Bu motor komple dağıtılacak. Rektefe yapılacak. Contalar elden geçecek. Bloktaki yağ kaçıran çatlaklar onarılacak. Sonra tekrar takılacak.

    2- Orjinal motora dönüş yapılacak. Ama bu seçeneğe sıcak bakmıyorum. Pes etmek istemiyorum.

    3- Çalışan güzel bi 301 cc Mz bulunacak o üstüne takılacak. Orjinal MZ elektirik tesisatı çekilecek. Avans ayarından bıktım. Platin ayarı yaparım daha iyi.

    Peki siz olsanız ne yaparsınız? Her türlü görüş ve öneriye açığım.
    Geçmiş olsun müdür ya.
    Üzücü.
    Seçeneklere bakarsak 3 olmazsa 1 mantıklı geldi.
    Güzel haberler bekliyoruz hadi bakalım.

  8. #168
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Hocam daha öncede dediğim gibi ateşlemenizde sıkıntı var. Size önerim şudur.volanta okuyucu parçanın tam karşısına 1 metal daha kaynatın.Motor her tur ateşlesin.1 turu ateşlemeden geçtiği için yanma odasında çok benzin birikiyor.Basınç yükseliyor ve contayı patlatıyor.Onun dışında motorun devir yememesinin sebebide ateşlemedeki sıkıntıdan kaynaklanıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:44 ----------

    Birde rektefiye esnasında silindiri nikasil kaplatabilirseniz.Performans çok artar efsane bişey olur.

  9. #169
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Sağolun varolun. Ateşleme sorununa bi çözüm bulmam lazım. O dediğin akla yatkın geliyor ama daha önceden jawa ve mzde uygulanmışını gördüm. Onlarda sorun yoktu.

    Eksoz yapılırken tabladan duman gelmişti. Ben çapak düşmüştür diye düşündüm ama orda bişey yandı heralde. O günden beri hararet sorunu başladı. Onuda soruşturdum avans ile alakalı olabilirmiş hararet. Basınçtan değil hararetten yandı conta. Elimi değdim cıss diye yandığını hissettim. O derece sıcaktı. Ve iki zamanlılarda blok 4t gibi ısınmaz normalde. Şansıman kısmı yani.

    Birde okuyucu ile o mıknatıs arasında 1mm boşluk olmalıymış. Bende 3 4 mm vardır. Yani güçlü ateşleme yapmıyor. Metal kaynatılınca o avans işi hiç olmaz. Çok karışır düzen. Milimetrik iş ben beceremem.

    Yeni alacağım motorun durumuda kumar gibi. O yüzden eldekini yapmak mantıklı.

    Nikasil ne oluyor ?

  10. #170
    Omer Ugur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    -
    Hocam merhaba,

    Konunuzu en başından beri takip ediyorum. Öncelikle sabrınız ve azminiz için tebrikler.

    Yağ pompasını söküp, iptal ettiğinizi okudum. Hararet sorununuz bundan kaynaklanıyor olabilir. Karter içerisindeki yağ aynı zamanda motoru soğutmak içinde kullanılıyor diye biliyorum(Yanlışsam düzeltin lütfen). Ama şuanda siz bu yağı motor bloğu içerisinde dolaştıramıyorsunuz ve soğutmaya bir katkısı olmuyor.

    Sizin yerinizde olsam hali hazırda zaten motor bloğunu şaseye yerleştirdiğinizden ötürü 2 zamanlı olan motoru ya kendim tamamen orjinal parçalarıyla toplardım yada çok iyi bir usta bulup ona motor bloğunu bir çok parçasını yenileyerek toplatırdım. Ayrıca bana temiz bir çıkma egzoz bulup onu takmakta mantıklı geliyor(belki yukarı kaldırmak adına borusunu hafif büktürerek). Sonrası zaten sizin işiniz; motor bloğunu yerine yerleştirip, istediğiniz kozmetik detayı ekleyerek keyifle sürmek. Bu yüzden sanırım ben sunduğunuz 3. şıkkı seçiyorum .

    Şimdiden kolay gelsin. Umarım projenizi başarılı bir şekilde bitirip keyfini sürersiniz . Saygılar.

  11. #171
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Omer Ugur Teşekkür ederim bende öncelikle. Hararet sorununu araştırdım. Birkaç şehirden MZ hastası insanlarla tanıştım. Hararetin temelinde avans varmış. Ama benim sıkıntı çok başkaymış sonra farkettim. Ekleyeceğim inşallah birazdan.

    Eksoz yapılırken statörün ordan duman çıkmıştı. Ben oraya çapak sıçradı ve duman o yüzden çıktı diye düşündüm. Ama şaşe yapıp ordan bi kabloyu yakmışda olabilir. O günden beri hararet sorunum vardı aslında. Ama uzun yola çıkmadığım için az gidip stop edince soğumaya fırsatı kalıyordu.

    Motoru kendim toplamaya karar vermiştim ve bugün saatlerdir onunla uğraşıyorum. Tüm sorunların temelini bulduğumu düşünüyorum. Hatta hazır el atmışken Aydın abinin tavsiyesi üzerine 75.5 piston takıp 301 cc yapma niyetim var. Eksoz zaten orjinal MZ eksozu. Sadece içinde susturucu parçaları yok. Onun olmayışı performansa artı yönde etki edermiş. Ama kafa beyin komuyor aşırı gürültü var. Ben seviyorumda arkadan sövenler vardır.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  12. #172
    K121L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2015
    Ben olsam yeni mz alırım
    Hem elinde o kadar uğraştığın şase var hemde bu blok konusunda baya tecrübe edindin.

  13. #173
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Atölye çok karışıktı. Motoru içeri koyunca adım atacak yer kalmıyordu. Bu sebepten herşeyden önce oraya bi çeki düzen vermek istedim. Kanepeyi kullanmıyordum dışarı aldım. Kasaya uzunlamasına koyduğum tezgahı ters çevirdim. Ortalık ferahladı. Artık motoru tam ortaya koyup sağında solunda çalışabilirim.





    İçerdeki parçaları yerlerine kaldırdım. Kaybettiğimi düşündüğüm biçok parçayı buldum. Bi çekmece dolusu cıvata somun vs çıktı. Temizlik iyidir. Bundan sonra bu kadar dağıtmayacağım inşallah.

    Motoru içeri koydum. Kaldırım taşından altına sehpa yaptım. Yukarıyada spanzet ile bağladım üstüme düşmesin diye.





    Motoru söküyorum diye motorcu arkadaşların whatsapp grubuna yazmıştım. Çapan ve Turan geldiler sağolsunlar. İkisininde çok yardımı dokundu.

    Önce çay keyfi sonra iş.



    Motoru çıkarmak ve takmak zor olacak diye düşünüyordum. Çıkarması çokda zor olmadı ama inşallah yerine takması uğraştırmaz.





    Sonra Turan ile beraber silindiri sökmeye giriştik. Çok uydurma şekilde toplanmış motor. Cıvatalar çok uğraştırdı. Kontra yaparak sökebildik üst kapağı. Birde piston içinde sıkışmış çıkmadı. O baya uğraştırdı. Sökünce anladık çıkmama sebebini. Ben ömrümde böyle piston görmedim. Motorun çalıştığına şükretmek lazımmış.

    Masura bilyasının hali. Biçok parçası eksik. Bazılarını pistonun üstüne saplanmış halde buldum. Bazılarıda kayıp. Eridi heralde.



    Gözünüz piston görsün.











    Pistonun hali ortada. Sekmanlarda sağlamı yok. Parçalanmış ve parçalar sürte sürte pistonu mahvetmiş. Bu motor nasıl sıkıştırma yapsın? Tabi ki güçsüz olacak. Matrax33 ilk dediğinde keşke sökseymişim motoru.

    Gömlekde bir iki çizik var. Onları taşlamada aldırırım. Rektefe öncesi. Neyseki silindirde fazla hasar yok. Piston 60 lira silindir 600 lira.





    Buda üst kapak. Ondada var biraz hasar.



    Krank içindeki masura bilyasına bakmadım. Büyük ihtimalle oda hasarlı.

    Bloğuda dağıtmayı düşünüyorum. El atmışken rulmanları krank keçelerini ve saclarınıda değiştireyim diyorum. Duruma göre debriyaj balatasınıda değiştirmem lazım.

    Bloğun altında çatlak var. Sol kapakda delik var. Onlarıda kaynattırmalıyım yağ kaçağından bıktım.

    Parçalama kısmı tamamlandı. Şimdi benim müsait bi zamanda taşlamacıya gidip istediğim ölçüde taşlatmam lazım. Rektefiyecide derler.






    251 MZ ölçüleri

    69,5
    70
    70,5
    71
    71,5
    72
    72,5
    73
    73,5

    301 Mz ölçüleri

    76
    76.5
    77
    77,5

    Ben 75.5 takıp 301 cc haline getirmeyi düşünüyorum. Yapanlar var ve memnunlar. Şimdi bana 75.5 taşlayacak rektefeci lazım. Yarın inşallah boş vaktim olursa o konu ile ilgileneceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:27 ----------

    Alıntı K121L adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben olsam yeni mz alırım
    Hem elinde o kadar uğraştığın şase var hemde bu blok konusunda baya tecrübe edindin.
    Biraz araştırdım. Yakın çevrede yok. Farklı şehirlerde ise en ucuz bulduğum 800 lira. Onu almaya gidip getirmek derken bi sürü masraf. Sadece alt takım bulamadım komple motor var. Bulsam bile artık lafa güvenip motor almak istemiyorum. Ben bu motoru aldığım adam hiç bi sıkıntısı yok demişti. 9 sayfalı konu sıkıntıyla dolu.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  14. #174
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Hocam valla iyi çalışmış o motor,
    Silindire de direk gömlek çaktırsan?
    Zira onunda durumu iyi durmamakta belki 301cc ye yükselteceğin için silindirin honlaması yetecektir ama bunu ne ile ölçeceksin?
    Bu arada genelde mevlana'nın 7 öğüdünün yazılı olduğu ahşap görünümlü laylon şeker kaşığı da dikkatimizden kaçmadı


  15. #175
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam valla iyi çalışmış o motor,
    Silindire de direk gömlek çaktırsan?
    Zira onunda durumu iyi durmamakta belki 301cc ye yükselteceğin için silindirin honlaması yetecektir ama bunu ne ile ölçeceksin?
    Bu arada genelde mevlana'nın 7 öğüdünün yazılı olduğu ahşap görünümlü laylon şeker kaşığı da dikkatimizden kaçmadı

    https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net...69&oe=5A590843
    Çiziği kaybedecek kadar aldıracağım. Bugün konuştum şu an 71 geliyor. 73 kurtarır dedi adam. 301 için 75.5 tapmak lazım. Aslında 73de yeter. Tam 301 olmasada 280 290 filan ediyor heralde.

    O kaşık benim piknik takımımdan. Motoru yan çantalarında piknik malzemesi var. Çaydanlıktan belli zaten kararmış. Öğüt silinmiş ahşap kaşık. Çocukluğumdan beri bizim evdeydi. :D

  16. #176
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Of Of o bilya pistonun üstüne sıkışma yapmadan nasıl çıkmış? Aşağı düşüp sonra benzin kanalından yukarı gelmiş sanrım... burdaki soru koldaki bilya neden dağldı? Kalitesiz yağ veya az yağdan olabilir.İpone2t yağ kullanmanı tavsiye ederim.kolun üst bilya yatağıda muhtemelen bozulmuştur.kontrol etmelisin.
    SADECE ENDURO @YOUTUBE

  17. #177
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı KTM250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Of Of o bilya pistonun üstüne sıkışma yapmadan nasıl çıkmış? Aşağı düşüp sonra benzin kanalından yukarı gelmiş sanrım... burdaki soru koldaki bilya neden dağldı? Kalitesiz yağ veya az yağdan olabilir.İpone2t yağ kullanmanı tavsiye ederim.kolun üst bilya yatağıda muhtemelen bozulmuştur.kontrol etmelisin.
    Bak burda yol var. Kendine yol yapıp gitmiş. Bikaç tanesini yan keski ile söktüm pistonun üstüne saplanmış. Üst kapaktada vurduğu yerlerin izi vardı. Biride yolda kalmış daha yukarıya çıkamamış.



    Onu internetten getirtmem lazım sanırım. Oda uzun iş. Shellden alıyorum ben yağı. 2t yağ var orda iyi oluyor. Aksaray'da iki zamanlı motora binipde orjinal yağ alan az bulunur. Genelde ne bulurlarsa onu dökerler. Gram ayarıda yok göz kararı. Ben gram ayarına çok dikkat ediyorum. Otoser'de yağlı benzin onuda şırınga ile ölçüp koyarım. Ben ne kadar dikkat etsemde benden önceki sahibi dikkat etmemiş demek ki. Birkaç kez hararet yapmış motor. Normalde MZ'in yağına dikkat edilse hararet yapacak bi motor değil. Yağsız bırakılmış motor ne yapsın.

  18. #178
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Erdi kardeşim motorun haşat olduğu baştan beri belliydi. Bi sürü emek harcadın boşuna. Bu konuya yazdığım ilk mesajım motoru komple yar.

    İlk yapman gerekeni motor sana en son dayatmış oldu.


    1- krank bilyaları
    2- krank kolu
    3- gerekiyosa piston
    4- gerekiyosada silindire rektefe veya yeni silindir.

    bunları değiştirmeni önermiştim.


    Bu mzlerin kronik sorunu krank bilyaları ve krank kolunda.

    o bloğu bi an önce yar. üşengeçlik yapma yoksa o motora benzin döküp yakmaya kadar gider iş.

    bloğu yar.

    krank bilyalarını değiştir.
    krank kolunu değiştir.

    blokların yüzlerinide birbirine bakan yüzlerinide güzelce taşlattır.

    piston o halde değildi sen kullanırken motor kol dağıtmış kol pistonu akabinde silindiri dağıtmış. Hararetle avansla hiç alakası yok bu durumun. Kolda muhtemelen boşluk vardı sen kullanırken.

    Silindire baktım emme kanallarınıda çizmiş. O silindirdende hayır gelmez. 2 zamanlılara çakma gömlek olmaz. krom kaplama yapabiliyorlar ama senin çiziklerin emme tarafında ve derin çizikler var. Hayır gelmez o silindirden.

    yeni motor bulabilirsen yeni motor bul diyecem ama bulduğun motorun bundan daha kötü çıkma ihtimali var.

    silindir, piston, üst kapak ,krank bilyaları, krank kolu istiyor görünürde motorun.

    bunları yaparsan içine sine sine uzun seneler binersin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:18 ----------

    şu notu ekleyeyim: krank bilyaları derken koldaki bilyaları kastetmiyorum krank milinin üzerinde 2 tane büyük rulman var. Bloğun üzerine oturuyor krankla birlikte.

  19. #179
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Valla çok emek harcadım ama tecrübede kazandığımı düşünüyorum. Her zamanki gibi bardağa dolu tarafından bakmak istiyorum.

    Aldığımdan beri performanstaki tek değişiklik eksoz ile oldu. Yani pek olumlu yada olumsuz değişiklik yapamadım. O yüzden ben bu hale getirmiş olamam diye düşünüyorum. Kırılan parçalarıda bulamadım. Ya eksozdan ya karbüratörden çıkacak yada krankın olduğu yerde olacaktı. Eridiğini sanmam. Yani bende dağılsa söktüğümde onların içinden parça çıkardı. Ha zaten bozuk olanı ilerletmiş olabilirim. Yağınada çok dikkat ediyorum.

    Valla artık üşengeçlik yapılacak zaman değil. Dediğin gibi yaptım komple parçaladım motoru. Birazdan ekleyeceğim onlarıda. İnşallah bu haftasonuna tekrar toplarım.

    Motorda hava alma sorunu olduğunuda düşünüyorum. Blok parçaları birbirine sıvı conta ile tutturulmuş ve onunda pek hayrı kalmamış. Yani yağ kaçıran şanzımanın altı vardı. Krank kısmından pekala havada girebilir. Ve buda performansı etkileyebilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:30 ----------

    Atölye tarafına gündüzleri güneş düşüyor. Ve içinde sıcaktan durulmaz hale geliyor. Bende dün akşam geçtim oraya. Hemde akşamları iyi olur vakit geçer. Arkadaşlarada haber ettim orda olduğumu. Hemen geldiler.



    Çöpe atma huyum pek yoktur. Çıkan silindiri kullanacak bir yer buldum. Artık o kültablası.



    İlk önce debriyaj tarafını söktüm. Marş kolunu ayarlamak için söke taka alıştım artık.



    Motorun geri kalan kısımları sökmeye başladım. Debriyajı sökmek için çektirme lazım oda bende yok. Geçen sefer kamyon servisindekini kullanmıştım. Bi çektirme almam lazım sürekli lazım oluyor. Yarın bi bakayım ucuz bişeyse alacağım.

    Çektirme olmadığı için bloğun bu tarafını sökemiyorum.



    MZ tamir videosunda gördüğüm gibi zincir dişlisini sabit tutacak bi parça yaptım. Elimdeki eski zincirin arkasına demir parça taktım. Onu dişliye dolayınca dönmeden somun açılabiliyor. Onun fotoğrafını çekmeyi unutmuşum. Statörü tablayı söküp bloğun o tarafını söktüm.



    Rulmanlar paslı. Yağ biriken alt taraftada paslı yerler var. Yağın paslandıracağını düşünmüyorum. Daha önceden sanırım blok içine su girmiş ve beklemiş. Oda paslandırmış. İze bakınca aklıma o geldi.




    Krank ve şanzıman kısmı. Vites boştaydı ama sökünce vitese geçmiş. Sistemi kavramak için baya düşündüm bulamadım. Krankı çevirince dişlilerde dönüyor. Şanzıman işi gözümü korkutuyor. Dişlileri sökmedim o yüzden. Ama illa sökmek lazım bilyalarıda değiştirmek istiyorum.



    Bu parçada ön dişlinin arkasındaki sac. Bilya kapağı bi nevi. Keçeyi yeni takmıştım ama yinede yağ kaçırıyordu o taraftan. Karanlıkta ışığa tutunca belli oldu sebebi. İki önceki fotoğrafta görünen tapalar var. Bir tanesinin kenarı hasarlı. .Gözle pek belli olmuyordu ama ışığa tutunca ışık geçti ordan. Onada bi çözüm bulmam lazım.



    Siparişlerim beklediğimden erken geldi. Krank keçesi istemiştim. Tabiki piston. Pistonun tayvan malı olanı 40 lira. Kanuni olanı 100 lira. Ben tayvan aldım rodajı düzgün yapamazsam boşa gitmesin. Conta takımıda aldım bir sürü parçaya tek tek conta kestirmeyle uğraşmayayım. Birkaçta ufak tefek parçalar.

    Yarın inşallah boşum. Rektefeciye gidip pistonu vereceğim. Piston olmadan rektefe iyi olmaz tam ölçüsünde olsun demişti. Bloğu ve dişlileri ise yıkamaya vereceğim. Yağından pisinden iyice arınsın. Sonrada parçalayıp rulman ve keçe bulmaya çalışacağım. Bloktaki çatlaklarıda kaynattırım.

    Yalama olmuş cıvatalar var. Onlarada yiv açtırmam lazım. Ucuz birşeyse kılavuz alıp kendim açarım.

  20. #180
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Motoru bu hale sen getirmedin.

    Muhtemel krank kolundaki arıza zincirleme bu hale getirdi. Mzlerin en büyük sorunlarından biri.

    Bide bu motor nalbantların elinde gezdiği, apaçilerin ustalık öğrendiği motor. Ben o yüzden motoru direk parçalamanı önermiştim.


    krank kolu
    krank bilyaları
    tüm keçeler
    muhakak değişmeli.

    üst kapağın ezilen yanma odasındaki kısımlarıda taşlatmalısın.

    blok yüzlerinide taşlat sıvı contayla kapatmaya çalışırsan randıman alamazsın.

    elindeki silindirdeki çizikler çok derin rektefeyle olacak iş değil. Motor çalışmasına çalışır lakin büyük performans kaybı yaşarsın.

    araştır çıkma bi tane silindir bulmaya çalış.

    sadece piston değiştirerek işin içinden çıkamazsın.

    Toplamak için acele etme. Yavaş yavaş usul usul sindire sindire topla. Temiz sağlam bişey olsun. Yağına baktıktan sonra 5 sene ömrü olur motorun.

    Pistonuda keşke orjinal alsaydın. Rodajı düzgün yapamazsam boşa gitme durumu yok. Dandik piston olursa sen nasıl kullanırsan kullan şişer çabuk ısınır ısındıkça performanstan düşer. Uzun yolda seni yolda bırakmasıda muhtemel.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:28 ----------



    burdaki derin çiziğe kadar aldıramazsın silindiri. Aldırırsan uygun piston bulamazsın. Piston bulsan gömleğin içindeki krom kaplamayıda alacağın için motorun çabuk ısınıp şişecek. Senin bulunduğun şehirde krom kaplamalı rektefiyeci olduğunu zannetmiyorum. Ben izmirde yaptırıyodum. En iyi şartlarda dahi orjinalinden daha fazla ısınıyor.

    Tamda emme kanalında. Büyük performans kaybı olur bu silindir.

    Etrafı araştır çıkma az çizikli silindir bak. Bu silindir son seçenek olsun. Motoru alel acele hafta sonuna hazır edeceğim diye uğraşma. Her üstün körü yaptığın şey, değişmesi gerekipte değiştirmediğin şeyler veyahut sıkmaya unuttuğun 1 civata sana geri dönecek.

    aynı şeyi tekrar yaptığın herşeyde senin hevesini kaçıracak. Çok güzel bi projeye başladın çöpe gitmesini istemiyorum.

    Elimde ktm olmasa benimde yapmak istediğim bişey.


    REKLAM ALANI
9. sayfa BirinciBirinci ... 789101119 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler