GT 250 - Devir Düşme Problemi
-
Selamlar,
Benim bu hafta içi başıma gelen bi problem var ve nasıl çözebilceğimi bilemiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
Pazartesi sabahı işe normal şekilde gittim ve motosikleti brandayla kapadım. Akşam işten çıkıp eve giderken 5 dakika geçtikten sonra motorun devri düşmeye başladı. Durup yakındaki bi otoparka çektim ve biraz bekledim. 1 saat sonra geri dönüp tekrar çalıştırdım. bu sefer yola çıkmadan bekledim. yaklaşık 5 dakika sonra olduğu yerde motorun devri düşmeye başladı. Jigle açık - kapalı farketmiyor. Biraz çalışıp sonra stop ediyor. O şekilde yola çıktım ve zorla da olsa eve geldim. Giderken de devir düştüğü için mecburen yüksek devirde kullandım ve her durmamda 1-2 kez stop etti.
Şundan şüpheleniyorum, depoya, bujiye vs bişekilde su kaçtı ama daha önce de yağmurda kullandım ve hiç bi şekilde böyle bişey başıma gelmedi.
Yağına baktım herhangi bi problem yok. Bujilere bakamadım çünkü nasıl bakıcağımı bilmiyorum.
Tecrübesi, bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.
Teşekkürler.
Reklamlar
-
Aynısı yağmurlu-karlı havalarda başıma geliyor, karbüratörlü 2006 model kullanıyorum. Karbüratörden kaynaklandığını düşünüyorum ve ustam müdahale edemedi, kar suyu yiyip sıkışmış, açamıyor!
Durduğumda elim gazda, 1-2 bin devir arası vermeye çalışıyorum, kasmaktan yoruldum dıoğrusu.
Murat Vatandaş a.k.a kahveisteyen
-
peki açık havada düzeliyo mu kendi kendine?
-
karbüratör ayarına baktır hocam. silindirlere yeterli derece de yakıt gelmiyor olabilir.yağmurlu havada benim yaşadığım 7000 devirden sonra motor devir kesmeye başlıyor ama o devirin üstüne çıkmazsam sorun yaşamıyorum . ya birşey daha sorucam opetten benzin alıyormusun ? 97 oktan shell veya bp den benzin alıp 5 dk filan düşük vites ve yüksek devirde kullanmanı öneririm..
Two Against the World
Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200
-
Chronix adlı üyeden alıntı
karbüratör ayarına baktır hocam. silindirlere yeterli derece de yakıt gelmiyor olabilir.yağmurlu havada benim yaşadığım 7000 devirden sonra motor devir kesmeye başlıyor ama o devirin üstüne çıkmazsam sorun yaşamıyorum . ya birşey daha sorucam opetten benzin alıyormusun ? 97 oktan shell veya bp den benzin alıp 5 dk filan düşük vites ve yüksek devirde kullanmanı öneririm..
yarın götürcem ama benim usta da ta ebesinin nikahında. üşeniyorum biraz =) dediğin olay benim de başıma geldi. 4 bin devrin altında durcak gibi oldu ve 7binin üzerine de çıkmadı. çok ilginç.
benzini hep shellden alıyorum ama 95 oktan. 97yi de denerim ama şu an depo nerdeyse ful. dediğini şu anki haliyle denerim. birazdan çıkıp bi turlıycam zaten belki düzelmiştir =)
-
Çorum'dan Ankara'ya giderken bir kez başıma gelmişti söylediğiniz şey. Motorla 5. viteste 100 civarında giderken devir birden düşüp motor teklemeye başlamıştı. Vites küçültüp gaz verdim ve bir süre sonra düzeldi. Aynı şeyi yol boyunca bir kaç kez tekrarladı. Ankara'ya vardığımda tamirciye gittim ve motorun hiç birşeyinin olmadığını, sorunun su ya da pis benzinden kaynaklandığını söyledi. Depodaki benzini bitirdikten sonra depoyu doldurduğumda ise sorun kalmadı.
Umarım sizinki de böyle birşeydir.
En umutsuz köle, köle olduğunu bilmeyendir.
-
timoti adlı üyeden alıntı
Çorum'dan Ankara'ya giderken bir kez başıma gelmişti söylediğiniz şey. Motorla 5. viteste 100 civarında giderken devir birden düşüp motor teklemeye başlamıştı. Vites küçültüp gaz verdim ve bir süre sonra düzeldi. Aynı şeyi yol boyunca bir kaç kez tekrarladı. Ankara'ya vardığımda tamirciye gittim ve motorun hiç birşeyinin olmadığını, sorunun su ya da pis benzinden kaynaklandığını söyledi. Depodaki benzini bitirdikten sonra depoyu doldurduğumda ise sorun kalmadı.
Umarım sizinki de böyle birşeydir.
umarım öyledir. teşekkürler
-
gt 250 r'da ara sıra düşük devirde ve ya vites degişimlerinde stop ediyor.2011 enjeksiyonlu model.demek oluyorki su olayını sevmiyor hyousung
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
boştayken orta gaz verin bi süre gözlemleyin ani düşüşler aksırıp tıksırıp toparlanmalar oluyorsa su veya pislik var demektir deponuzu boşaltıp temizleyin.
-
arkadaşlar,depoya dolayısıylada karbüratöre su girerse.....
tam tersine motor rolentide çalışır ama devirlenemez...
sizin sorununuz pis,katkılı yada adi benzin olabilir...
silindirlerden birinin buji piposu gevşemiş,çatlamış boşa çıkmış bi deyiyor bi deymiyor olabilir...
ama model itibari ile hemen hemen hepsinde görülen bişeyse eğer,yüksek ihtimalle silindirlerden biri ıslanmaya maruz kalıyor ve ateşleme esnasında atlama yapıyor...
detaylı incelenmesi gerekebilir...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
benim başıma motosikleti yıkadıktan sonra geldi Samet.
büyük olasılık buji piposu ıslanıp atlama yapmakta,grenaj oldugu için üşendim dogrusu bakmaya.
yarın işe giderken bir bakarım tekrar yapıyormu yoksa düzelmişmi,eger düzelmişse motoru mecburen yıkamalıyım çamur içinde kaldı eger alerjisi varsa tekrar stop etmeli ve ya teklemeli yarın ola hayrola
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
bugün çıktım 1 saat falan dolaşmışımdır. herhangi bi sorun yok. sanırım suyla ilgili bişeydi ve kuruyunca düzeldi. cevaplar için teşekkürler =)
-
250 naket lerde yagmurlu ıslak havalarda devır dusmesı hatta atesleme bobını kesmesı yapar...250r lerde yok o sorun...kesınlıkle ıslak havalarda bınılecek motor degıldır...
-
kim demiş 250 r da ıslak havada stop etme yok diye!
yağmurlu havayı sevmiyor gt 250 r,devamlı stop ediyor,hatta vites degişimlerinde bile stop ediyor devir yüksek oldugu halde.
ben araştırmadım neden kaynaklandıgını ama büyük olasılık ön silindir yağmur suyuna direk maruz kaldıgı için buji piposu ıslanıp ateşlemeyi kesiyor ve motor tek silindire kaldıgı için dengesiz çalışıp stop ediyor olabilir.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
Bende eski 2006 model gt250r vardı okadar şiddetli yağmura yakalandım motoru tazikli su ile yıkıdam hiçbir sorun olmuyordu 2011 modele daha su değmedi o yüzden bilemiyorum ama bundada sorun olacağını düşünmüyorum
2011 Hyosung GT250R EFI Beyaz
-
Arjantinli69 adlı üyeden alıntı
kim demiş 250 r da ıslak havada stop etme yok diye!
yağmurlu havayı sevmiyor gt 250 r,devamlı stop ediyor,hatta vites degişimlerinde bile stop ediyor devir yüksek oldugu halde.
ben araştırmadım neden kaynaklandıgını ama büyük olasılık ön silindir yağmur suyuna direk maruz kaldıgı için buji piposu ıslanıp ateşlemeyi kesiyor ve motor tek silindire kaldıgı için dengesiz çalışıp stop ediyor olabilir.
Şöyle kesin konuşarak motoru kötülemenize çok şaşırıyorum gerçekten.
Ön Blok suya maruz kalabilir doğrudur fakat eğerki yağmurda motosikletiniz stop ediyorsa ve bu buji su aldığından dolayı gerçekleşiyorsa ben hatayı motosiklette değil kullanıcısında ararım. Çunkü Hyosungların pipo'ları çok kaliteli ve suyu içeri alması ımkansız hale getirilerek hazırlanmış. Ben motosikletimi 2 3 günde bindiğim zaman nerdeyse hergün tazikli suyla yıkarım bloğada basınclı suyu genelde tutarım. ama bugüne kadar bana hiç sudan kaynaklı ateşleme sorunu çıkartmadı. Kaldıki çıkartırsada hatayı yine kendıme ararım. Ya pipoyu kontrol etmemişimdir adam gibi oturmuyordur yada motora komple kurmuşumdur.
Yağmurda da çok kullandım, 1 kere ateşle sıkıntısı yaratmadı.
saygılar...
-
bende de 2011 var. 3-5 dfa yağmurda kullandım onun dışında su ile yıkadım çok defa ama başıma böyle bişey gelmedi.
Şu geldi Yaylaya çıktığımda motosiklet afalladı düşük devirde stop etti sürekli Köye indiğimde düzeldi. Bunu her yaylaya çıktığımda yaptı. Yanımda cbf150 vardı onda bi sıkıntı olmamıştı. Yayla havası neden çarptı motosikleti anlayamadım.
-
Arjantinli69 adlı üyeden alıntı
gt 250 r'da ara sıra düşük devirde ve ya vites degişimlerinde stop ediyor.2011 enjeksiyonlu model.demek oluyorki su olayını sevmiyor hyousung
bende aynı motoru kullanıyorum karla karışık yağmurda bile kullandım hiç öle bi sorun yaşamadım size ayıplı mal satıldıysa ben bilemiycemde genel konuşmıyın
Arjantinli69 adlı üyeden alıntı
kim demiş 250 r da ıslak havada stop etme yok diye!
yağmurlu havayı sevmiyor gt 250 r,devamlı stop ediyor,hatta vites degişimlerinde bile stop ediyor devir yüksek oldugu halde.
ben araştırmadım neden kaynaklandıgını ama büyük olasılık ön silindir yağmur suyuna direk maruz kaldıgı için buji piposu ıslanıp ateşlemeyi kesiyor ve motor tek silindire kaldıgı için dengesiz çalışıp stop ediyor olabilir.
ben diyorum GT250R larda öle bi sorun yok çevremde tanıdığım nerdeyse 10 kişiden 7sinde hyosung var hiç birimizin bölebi sıkıntısı yok kesin ve emin konusup bu forumu okuyup bilgi sahibi olmak istiyen kişileri yanlış yönlendiriyosunuz sizi az çok forum ortamından tanıyorumda böle tutarsız yazılar beni sinirlendiriyor kusura bakmayında yok gt250r suyu sevmiyor yok onu sevmiyor bunu sevmiyor yok böle bişey istem dısıda olsa çok şiddetli yağmurlarada maruz kaldım böle bişey olmadı hele yüksek devirde efendim vites değiştirirken istop falan ediyomuş cart curt bence bunları buraya yazmaktansa motorunuzu bir servise götürüp baktırın iyi günler
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
-
_SpartacuS_ adlı üyeden alıntı
Aşırı derecede kaliteli oksijenden olsa gerek
Bi tutturmuşlar Hyo kötu hyo Kaka
ben anlamadım valahi neden bukadar yükleniyorlar bu motosiklete
yok abi kötülesinler de hakkı neyse onu versinler tutarsız sallamasınlar genel konuşmasınlar mok atmasınlar :D
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)