Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Akü'den Akiye Şarj

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hondacbr1100xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2004
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Cbf 150
    Püf Noktası; Aküden Aküye Şarj

    Zayıflayan akülerden ötürü sık sık çalıştırma problemi çıkaran motosiklet sahiplerinin mutlaka bilgi sahibi olması gereken bir konuyla bu hafta karşınızdayız.






    Çoğunlukla uzun süre çalıştırılmayan motosikletlerin bir problemi olan çalışmama sorununu çoğu zaman ya iterek aşmaya çalışırız ya da aküden aküye şarj yaparak. Bu işlemleri doğru mu yanlış mı yaptığımızın farkında bile olmadan bu tehlikeli işlemi gerçekleştiririz.
    Ara kablo ile aküden aküye aktarma yapılacağı zaman dikkat edilecek konuları aşağıdaki şekilde ayırabiliriz:


    Şarj işlemine başlamadan önce mutlaka her iki akünün de pozitif ve negatif kutup başları belirlenmeli ve ilk olarak pozitif başlar bağlanmalı. Dikkat edilmesi gereken en önemli nokta bu işlemi gerçekleştirirken yükleme yapılacak negatif uç, aküye değil, şasiye bağlanmalı. İş bitiminde ise öncelikle negatif uç daha sonra pozitif uç sökülmeli.




    --Herhangi bir otomobil aküsünden ara kablo ile motorsiklet aküsüne bağlantı yapıyorsanız ilk önce motorsiklet aküsüne ara kablonun pozitif ucu bağlayın, daha sonra negatif kablonun ucunu motorsiklet üzerinde iyi bir şekilde topraklayın, kesinlikle akünün negatif kutup başına bağlamayın. Daha sonra pozitif kablonun diğer ucunu otomobildeki aktarma yapılacak akünün pozitif başına bağlayın. Negatif kablonun diğer ucunu mümkün olduğunca aküden uzak bir şekilde otomobil üzerinde topraklayın. Kesinlikle ve asla otomobil aküsünün negatif başına bu kabloyu bağlamayın.

    --Otomobil aküsünün şarjına veya şarj durumuna bağlı olarak, akü terminalleri etrafında hidrojen gazı oluşabilir. Eğer ara kablonun negatif ucu akünün negatif başına bağlı halde ise bir ihtimal buradan kıvılcım çıkar. Bu kıvılcım ise oluşmuş olan hidrojen gazını ateşleyebilir ve büyük bir patlama olabilir.

    --Motorsikletin çalıştırılırken çekeceği elektrik gücü, aynı durumdaki bir otomobile göre daha az olacağından, ara kablo ile çalıştırma yapılacağı zaman, otomobil motorunun çalıştırılması gerekmez. Otomobil aküsünün motor çalışmasa dahi motorsikleti çalıştıracak gücü herzaman vardır.


    Cankat Domaniç / direksiyon.com
    Bilgi;kucuk adami kibirlendirir,vasat adami sasirtir ,buyuk adami ise mutevazi yapar..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kingston - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2004
    Şehir
    Mersin-Aydınlıkevler
    Motosikleti
    110 ft simdilik [mz den sonra ii gelmedi]
    Güsel bir yazı yasmışsın ellerine sağlık TA
    akü tamamen boşsa sen kutupları çektiğin anda motor gene durur (şahsen benim motor öyle)
    Kingston in Aksaray
    (niye diye sormayın :((()

  3. #3

    Üyelik
    27 Temmuz 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda X11
    Nasıl yav? Negatif kutup başlarına hiçbirşey bağlamıyor muyuz? Bir ucu motora diğer ucu otomobile bağlanan negatif kablonun aküye ne faydası var ki?

  4. #4

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    negatif zaten şaseye bağlı.direkt aküye bağlayıp patlatmayalım diye yapıyoruz bu işi.amper farkı var nede olsa


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler