Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Grenaj Tamiri Hakkında Soru

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Merhabalar
    Grenaj tamiri veya iki grenaj parçasını birbirine birleştirirken hangi yöntemleri kullanıyorsunuz?
    Benim bildiğim plastik eritilir , zımparalanır sonrası malum astar boya vernik işlemleri..
    Benim merak ettiğim asıl konu ise plastik eritirken nelere dikkat edilmeli ve grenaj için nasıl bir plastik eritmemiz gerekir ?
    En basit sonuç alabileceğimiz yöntemler nelerdir..
    Farklı farklı sorular sordum hepsine cevap istiyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    ince çiviyi iyice ısıtıp birleştirmek istediğin parçaların iç tarafına batırabilirsin....bilmem anlatabildim mi....

  3. #3

    Üyelik
    25 Ağustos 2010
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Xmax250
    abi sanayiye git 20-30tl ye yapsınlar berbat etme iyice grenajını

  4. #4

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı xburakx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi sanayiye git 20-30tl ye yapsınlar berbat etme iyice grenajını
    Elimden iş gelir sağolasın önerin için ben öğrenmek istiyorum.Kendi grenajım üzerinde denemicem bir sıkıntım yok zaten , severim bu işlerle uğraşmayı bu farklı bir olay anlayacağın ; sanayide yaptıracak olsam sanayiye giderdim yeterince kaportacı var

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:37 ----------

    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ince çiviyi iyice ısıtıp birleştirmek istediğin parçaların iç tarafına batırabilirsin....bilmem anlatabildim mi....
    Kalın zımba teli falan birşeylerde diyorlar fakat ince çivi acayip ince olması gerekir nasıl zımparalayıp pürüzsüz hale getirecez.. Bilmiyorum daha önce uygulamadım plastik eritmek daha mantıklı gibi geliyor , biraz daha açarsan öğrenebilirim belki

  5. #5
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    yapıştırdığın plastiğin hammadesine çinliler (yan grenajlar) abs oluyor taban ve alt kısımlar poliproblen aynı malzeme olmalı yoksa özleşip yapışmaz
    her iki tarafı ısıtıp hamur haline getirip aynı malzeme ile (farklı bir grenajdan alınan 2mm X 2mm plastik cubuk)eritilerek çatlak- kırık yer her iki taraftan 0.5 mm tümsek oluncaya kadar doldurulup baş parmağımızı tükürükleyip (siz bir kaba su koyarakta yapabilirsiniz)bastıracaksınız ki yoğunluğu diğer plastikle aynı olsun
    eklenen yere cok yük biniyor dayanmadığı için kırılıyorsa biraz kalınlaştırıla bilir böyle bir imkan yoksa (yeri müsait değilse) plastiğin içine kağıt (u şeklindeki teller)zımbaları düzleştirilip 4-5 mm arayla gömülebilir
    elektronikçilerin kullandığı lehim makinası bu işe uygun tellerin üzerine makineyi bastırınca tel kendisi gömülüyor
    marketlerdeki ucuz zımpara mak. var 30-50 tl arası eklenen yeri mak. yapınca yenisinden ayırt edilmiyor kesinlikle

  6. #6
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    arkadaşım sorun eğer çatlaksa bi resim koy ben sana eskisinden daha sağlam olabilicek bi fikir vereyim.. şimdi çatlak yere bildiğimiz japon yapıştırıcısını(plastik yapıştırıcılar var 502 deniliyor) döküyorsun üzerine de içtiğin sigara külünden ufalıyorsun o kuruduğu zaman istesende o iki parçayı birbirinden ayıramazsaın haberin olsun sonra ince zınpara ile zımpara yapıyorsun pürüzsüz olduğu zamanda üzerine astar boya vs yapıyorsun o kadar fakat çatlaksa iki parçaya yapıştırıcı sürüyorsun üzerine kül döküyorsun sonra bastırıyorsun bu kadar yani
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  7. #7

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım sorun eğer çatlaksa bi resim koy ben sana eskisinden daha sağlam olabilicek bi fikir vereyim.. şimdi çatlak yere bildiğimiz japon yapıştırıcısını(plastik yapıştırıcılar var 502 deniliyor) döküyorsun üzerine de içtiğin sigara külünden ufalıyorsun o kuruduğu zaman istesende o iki parçayı birbirinden ayıramazsaın haberin olsun sonra ince zınpara ile zımpara yapıyorsun pürüzsüz olduğu zamanda üzerine astar boya vs yapıyorsun o kadar fakat çatlaksa iki parçaya yapıştırıcı sürüyorsun üzerine kül döküyorsun sonra bastırıyorsun bu kadar yani
    Hocam bu 502lerin çakmaları varmı her 502 yazan markayı alabilirmiyim ? Birde sigara külünün mantığı nedir burada ? Sigara külü yoksa karbonatmı ne basıyorlarmış ?

  8. #8
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Havya ile yapiyorum ben.
    En onemli nokta grenaji birlestirirken yamuk birlestirmemek.
    Goz var nizam var deme hic insan yakindan bakinca anlayamiyor.
    Motorun ustune bi koyuyorsun cok alakasiz duruyor.
    Ozellikle kafa grenaji.
    Eger grenaj parca parca olduysa ugrasma.
    Tekrar kirilir kaynak yerlerinden.
    Ama tek bi parca koptuysa ve parca elindeyse cok basit.

    Bide tavsiyem baska bi plastik parca bul birlestirirken saglam olsun diye arka taraftan eritip onuda yapistir.
    Arka nasilsa gorunmuyor hemde daha saglam oluyor grenajin kendisini cok eritmek zorunda kalmiyorsun.

    Yaptigin her kaynagin saglamligini test et elindeyken kirilmasi motorun ustunde kirilmasindan daha iyi.

    Sonra kaynak yerine kalin zimpara, ondan sonra bi ince su zimparasi ve normal boyadan farki yok geri kalan kismin.
    We are many...

  9. #9

    Üyelik
    19 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha R1
    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar
    Grenaj tamiri veya iki grenaj parçasını birbirine birleştirirken hangi yöntemleri kullanıyorsunuz?
    Benim bildiğim plastik eritilir , zımparalanır sonrası malum astar boya vernik işlemleri..
    Benim merak ettiğim asıl konu ise plastik eritirken nelere dikkat edilmeli ve grenaj için nasıl bir plastik eritmemiz gerekir ?
    En basit sonuç alabileceğimiz yöntemler nelerdir..
    Farklı farklı sorular sordum hepsine cevap istiyorum

    ben her zaman polyester kullanırım. yani şu su deposunun maddesinden. oldukça da ucuzdur. yapıştırıcısı ve liflerini alırsın sonra grenajın kırılan yerinin iç kısmından yapıştırıcıdan bir miktar sürersin. sonra lifleri elinle güzelce döşersin. yapıştırıcıyı tekrar sürersin. tam bir gün sonra orası bildiğin su deposu olmulştur yapıştırıcının sertleştiricisi var. ondan yalnızca bir damla katacaksın kullanacağın kadarına. eğer fazla katarsan donmaz. bu yöntemle plastiği eritmene gerek olmaz. ön taraftaki kırık izini de macun gibi bir malzemeyle kapatip boyayı basarsın

  10. #10

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Havya ile yapiyorum ben.
    En onemli nokta grenaji birlestirirken yamuk birlestirmemek.
    Goz var nizam var deme hic insan yakindan bakinca anlayamiyor.
    Motorun ustune bi koyuyorsun cok alakasiz duruyor.
    Ozellikle kafa grenaji.
    Eger grenaj parca parca olduysa ugrasma.
    Tekrar kirilir kaynak yerlerinden.
    Ama tek bi parca koptuysa ve parca elindeyse cok basit.

    Bide tavsiyem baska bi plastik parca bul birlestirirken saglam olsun diye arka taraftan eritip onuda yapistir.
    Arka nasilsa gorunmuyor hemde daha saglam oluyor grenajin kendisini cok eritmek zorunda kalmiyorsun.

    Yaptigin her kaynagin saglamligini test et elindeyken kirilmasi motorun ustunde kirilmasindan daha iyi.

    Sonra kaynak yerine kalin zimpara, ondan sonra bi ince su zimparasi ve normal boyadan farki yok geri kalan kismin.
    Başka bir plastik parça bul derken ; aynı yapıda olmaması sorun çıkarırmı önerdiğin sık bulunan bir plastik parçası varmı yoksa her plastik uygun olur mu..
    Nasılsa denemek için başka plastikler üzerinde uygulayacam yapıştırıcılı olarak ayrı deneyeyim , plastik eriterek ayrı deneyeyim , senin dediğin gibi arka taraftan plastik ekleyerek deneyeyi Hangisi sağlam olacak bakalım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:16 ----------

    Alıntı pc-kopat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben her zaman polyester kullanırım. yani şu su deposunun maddesinden. oldukça da ucuzdur. yapıştırıcısı ve liflerini alırsın sonra grenajın kırılan yerinin iç kısmından yapıştırıcıdan bir miktar sürersin. sonra lifleri elinle güzelce döşersin. yapıştırıcıyı tekrar sürersin. tam bir gün sonra orası bildiğin su deposu olmulştur yapıştırıcının sertleştiricisi var. ondan yalnızca bir damla katacaksın kullanacağın kadarına. eğer fazla katarsan donmaz. bu yöntemle plastiği eritmene gerek olmaz. ön taraftaki kırık izini de macun gibi bir malzemeyle kapatip boyayı basarsın
    Hocam bu dediğinde mantıklı fakat uygulaması diğerlerine göre biraz daha uğraştırıcı gibi yada yapmadığımdan bana öyle geliyor

  11. #11

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Hocam ben 502 yerine plastik kaynağı yapan yapıştırıcılar tercih et derim.Motosikletimin çatlak yerini yapıştırdım.Orjinal olsa o kadar sağlam olmaz!!! Bak o kadar iddialıyım.Bu yapıştırıcı 2 parçadan oluşuyor.Sprey ve yapıştırıcı.Önce yapacağın yeri temizliyorsun biraz zımparalarsın.Sonra önce sıvı olanı döküp güzelce yayacaksın.(Çok fazla zamanın yok.Acele etmelisin.) Tamamladığında çabuk donması için spreyden çok fazla değil.Sadece 1-2 pıst sıkıyorsun.Ve sonuç muhteşem.Doğru uygulandığında orayı nasıl yapıştırdığını sende anlayacaksın.İstersen ürünün resmini koyabilirim.

  12. #12
    farcob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    maltepe istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150
    en sağlamı pc-kopat arkadaşın dediğidir. su deposu yapan yerden az kumaş polyester yapıştırıcı ve sertleştirici alın
    nasıl yapacağınızıda sorun işlemi açık havada yapın her katı kurutarak 2-3 kat yaparsanız çelik gibi olur işlemi
    grenajın iç kısmından yapacaksınız.

  13. #13
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    ben granaj için polyester kullanıyorum... daha sağlıklı ve güzel oluyor.. kırılan yerleri güzelcene temizleyip zımparalayım polyesteri uyguluyorum.... orjinalinden daha sağlam oluyor...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  14. #14
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bu 502lerin çakmaları varmı her 502 yazan markayı alabilirmiyim ? Birde sigara külünün mantığı nedir burada ? Sigara külü yoksa karbonatmı ne basıyorlarmış ?
    karbonat işi sağlam olmuyor onuda denedim bende de bi çin harikası vardı cub sağı solu patlıyordu ne yapayım diye düşünürken bu fikri babam verdi oda balık malzemeleri yapıştırmakla uğraşır incik boncuk şeylerle uğraşmayı sever yani sigara külü bildiğin çimento vazifesi görür habern olsun yapıştırırsan bir daha sökemezsin hee öyle sağlam olur daha da aynı yerden patlamaz her marka yapıştırıcı olur fakat plastik yapıştırmak için dersen daha rahat bulursun http://urun.gittigidiyor.com/ORJINAL...QQidZZ42262432 aha bundan sakın fazla para verme hepsi aynı işi görüyor benden demesi
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  15. #15

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı immortalboss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam ben 502 yerine plastik kaynağı yapan yapıştırıcılar tercih et derim.Motosikletimin çatlak yerini yapıştırdım.Orjinal olsa o kadar sağlam olmaz!!! Bak o kadar iddialıyım.Bu yapıştırıcı 2 parçadan oluşuyor.Sprey ve yapıştırıcı.Önce yapacağın yeri temizliyorsun biraz zımparalarsın.Sonra önce sıvı olanı döküp güzelce yayacaksın.(Çok fazla zamanın yok.Acele etmelisin.) Tamamladığında çabuk donması için spreyden çok fazla değil.Sadece 1-2 pıst sıkıyorsun.Ve sonuç muhteşem.Doğru uygulandığında orayı nasıl yapıştırdığını sende anlayacaksın.İstersen ürünün resmini koyabilirim.
    Hocam ürünün resmini koyabilirmisin.Merak ettim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karbonat işi sağlam olmuyor onuda denedim bende de bi çin harikası vardı cub sağı solu patlıyordu ne yapayım diye düşünürken bu fikri babam verdi oda balık malzemeleri yapıştırmakla uğraşır incik boncuk şeylerle uğraşmayı sever yani sigara külü bildiğin çimento vazifesi görür habern olsun yapıştırırsan bir daha sökemezsin hee öyle sağlam olur daha da aynı yerden patlamaz her marka yapıştırıcı olur fakat plastik yapıştırmak için dersen daha rahat bulursun http://urun.gittigidiyor.com/ORJINAL...QQidZZ42262432 aha bundan sakın fazla para verme hepsi aynı işi görüyor benden demesi
    Teşekkürler , yakındaki bir avmye gittim evo 502 kalmamış , çalışan arkadaş pattex süper japonu önerdi denicem sonucunu yazarım.Israrla pattez süper japon daha iyi yapıştırır donduğu zaman esneme yapabilir ama evo 502 çatlar diyor.Grenaj veya plastikler üzerinde nasıl etkisi denemek lazım sonucunu yazarım bakalım.

  16. #16
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam ürünün resmini koyabilirmisin.Merak ettim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------



    Teşekkürler , yakındaki bir avmye gittim evo 502 kalmamış , çalışan arkadaş pattex süper japonu önerdi denicem sonucunu yazarım.Israrla pattez süper japon daha iyi yapıştırır donduğu zaman esneme yapabilir ama evo 502 çatlar diyor.Grenaj veya plastikler üzerinde nasıl etkisi denemek lazım sonucunu yazarım bakalım.
    ah o sana çatlar diyen raf görevlisi kaç kere kullanmış ben cub un bütün parçalarına sürdüm sürdüğüm yerler fabrikadan çıktığından daha sağlam oldu eleman seni kandırmış ama neyse senin aldığında iş görür
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  17. #17

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ah o sana çatlar diyen raf görevlisi kaç kere kullanmış ben cub un bütün parçalarına sürdüm sürdüğüm yerler fabrikadan çıktığından daha sağlam oldu eleman seni kandırmış ama neyse senin aldığında iş görür
    Bak şimdi kızdım görevliye Yakın sayılır Avm gelsin 502 yarın öbürgün onu alıp deneyecem.Sağol yorumun için.

  18. #18
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Eger motorun cinli falan degilse grenajlar %90 ihtimal bakalit tir.
    ABS falansa zaten havya yi sakin dokundurma.

    Ben sadece bakalit ustune bakalit kaynattim.
    Ama kati cogu plastik uyar gibime geliyor.
    Plastigi kaynatmadan once havya ile isit bak bakalim soguduktan sonra sertligi nasil.
    Eger sert oluyosa grenaja kaynatabilirsin.
    Yok abs gibi sakiz oluyorsa uzak tut grenajdan.
    We are many...

  19. #19

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eger motorun cinli falan degilse grenajlar %90 ihtimal bakalit tir.
    ABS falansa zaten havya yi sakin dokundurma.

    Ben sadece bakalit ustune bakalit kaynattim.
    Ama kati cogu plastik uyar gibime geliyor.
    Plastigi kaynatmadan once havya ile isit bak bakalim soguduktan sonra sertligi nasil.
    Eger sert oluyosa grenaja kaynatabilirsin.
    Yok abs gibi sakiz oluyorsa uzak tut grenajdan.
    Hocam teşekkürler , zaten motorumda sıkıntı yok ; kaynatma , yapıştırıcı ile yapıştırma ve diğer yöntemler ile plastik birleştirme & tamir konusunda denemeler yapıyorum.Hangi yöntem hangi durumlarda işe yarar öğrenmek amaçlı bilgi topluyorum.Bakalit bilgisi içinde teşekkürler şayet benden sonra bu konudan bilgi toplayan çok olacaktır.Güzel cevaplar çıktı ortaya bilmediklerimi öğrendim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)