Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kawasaki EN500 Yedek Depo...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki EN500
    Arkadaşlar merhaba daha önceki motorumda benzin deposunun altındaki vanada bi tarafı reserve bir tarafı full du. Benzin bittiğinde reserve^de doğru çevirip yedek depoya geçiyordum. Şimdiki motorum Kawasaki EN500 bundaki vanada on, off, primary ve reserve var. Bunlar tam olarak nedir bilenler paylaşabilir mi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Normal kullanımda primary ye getiriyorsun. Benzin azalınca reseve ye getiriyorsun. Park ettiğinde off a getiriyorsun. Hortumu söküp depoyu boşsltmak için on a getiriyorsun.

  3. #3

    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki EN500
    Eyvallah abi süpersin...

  4. #4
    cenkşenver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul.pendik
    Motosikleti
    301 mz kawasaki en 500 gitti honda 600f geldi
    slm arkadaşlar en 500 radiyarörüne su nerden koyuluyor vanosunu bulamadım deponun altında beyaz bi su haznesine benzer bi bidon var onun ne işe yaradıgını bılen varmı şimdiden sagolun

  5. #5

    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki EN500
    Valla bende bilmiyorum :(

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı cenkşenver adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm arkadaşlar en 500 radiyarörüne su nerden koyuluyor vanosunu bulamadım deponun altında beyaz bi su haznesine benzer bi bidon var onun ne işe yaradıgını bılen varmı şimdiden sagolun
    Beyaz dar uzun kap, radyatör su kabı oluyor. Suyu oradan koyabilirsin.

  7. #7

    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki EN500
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normal kullanımda primary ye getiriyorsun. Benzin azalınca reseve ye getiriyorsun. Park ettiğinde off a getiriyorsun. Hortumu söküp depoyu boşsltmak için on a getiriyorsun.


    Abi ben "ON", "OFF" diye yazmışım fakat "ON" değil "FUEL"miş.
    "FUEL"de "ON" gibi depoyu boşaltmak için midir? Yoksa başka bir işe
    yarıyor mu?

  8. #8

    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki EN500
    Alıntı tufangur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ben "ON", "OFF" diye yazmışım fakat "ON" değil "FUEL"miş.
    "FUEL"de "ON" gibi depoyu boşaltmak için midir? Yoksa başka bir işe
    yarıyor mu?


    1-) RESERVE: Yedek depoya geçiyor.
    2-) PRIMARY: Normal kullanımdayken burada bırakmak gerekiyormuş.
    3-) OFF: Kullanılmadığı zamanlarda bırakmak gerekiyor.
    4-) FUEL: Hangi durumlarda kullanılıyor...

    Bilen yok mu?

    Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...#ixzz1QBJRGIAM

  9. #9
    cenkşenver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul.pendik
    Motosikleti
    301 mz kawasaki en 500 gitti honda 600f geldi
    bu sayfada pek en 500 kulanıcı yok sanırım (tufangur ) radiyatöre suyu nerden koyuldugunu buldum depo üstündeki gösterge 3 vidayı sökerek koyuluyor

  10. #10
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Sorununu biraz araştırayım dedim.

    No, the "primary" is actually "prime". It's for priming the carb. When it's on the PRI gas is flowing ALL of the time. It should be pointing down to the "On" position and gas will only flow when the bike is running.

    You use the PRI when you do work and the line or carb was drained and you need to prime the line with fuel to start it.
    Hayır , "primary" (ana) , aslında "prime" (burada hazırlamak anlamında sanırım). Bu , karbüratörü hazırlamak içindir. PRI konumundayken , benzin sürekli akar. Bu aslında aşağı pozisyonda "ON"'u (sende sanırım FUEL) göstermelidir. Bu şekilde benzin , sadece motor çalışırken çekilir.
    PRI konumunu sadece , motorda bir çalışma yaptığında ve borularda ve karburatorde benzin kalmadığında (mesela karburatoru temizleyip takmak) , karburatöre ve borulara benzin doldurup çalıştırmaya hazırlamak için kullanmalısın.



    Benzin kaçıran bir rezerv valfi...

    This one shows the crud in the upper prime chamber. This chamber is also shared with the reserve when the valve is turned up to RES. When selecting PRI, fuel is drawn in from both the bottom (RES) and the top (ON) of the tube that allows air to be purged from the fuel line.
    Aside from the crud in the chamber, look at the face between the chambers and see how decayed the material (plastic gasket?) is cracked & chipped.
    Bu fotograf üst ana çemberdeki pisliği gösteriyor. Valf "RES" konumundayken bu çember aynı zamanda rezerv ile paylaşılıyor. "PRI" konumu seçildiğinde benzin hem alttan (RES) hem de üstten (ON) çekiliyor , bu da benzin hortumlarındaki havanın boşaltılmasına yarıyor.
    Çemberdeki pisliğin yanı sıra , çemberlerin arasındaki materyalin ne kadar bozulduğunu görebilirsiniz...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  11. #11

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    dostum pri konumu motor uzun süre kullanılmadığında çalıştırmadan önce karbüratörü hazırlamak için kullanılır..uzun süre off konumunda bırakıldığında karbüratördeki benzin uçar çünkü...
    günlük kullanımda fuel konumunu kullan,pri yi unut o şekildede kullanma...

  12. #12
    cenkşenver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul.pendik
    Motosikleti
    301 mz kawasaki en 500 gitti honda 600f geldi
    kafa basmadı hala hangisi rezerve hangisi kapalı hangisi yedek görsem iyi olur anlaşıldı depo altındak muslugu sökup nasıl calıştıgını görsem en saglıklısı bikere yolda benzinim bitti yedeyide kulanmışım sökeyimde ders alayım bari sagolasın görkem aydınlatman için

  13. #13

    Üyelik
    09 Temmuz 2010
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    Kawasaki En 500 ...En İyiy
    ya bu benzin musluğu olatı beni ayar etti.Bendede sizdekilerin aksine off yok.on-fuel-res-pri var .ve primariye musluğu getiremiyorum.onda kullandım yolda kaldım yedektende içmiş benzini.şimdilik fuel de kullanıyorum

  14. #14
    cenkşenver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul.pendik
    Motosikleti
    301 mz kawasaki en 500 gitti honda 600f geldi
    Alıntı husenaga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya bu benzin musluğu olatı beni ayar etti.Bendede sizdekilerin aksine off yok.on-fuel-res-pri var .ve primariye musluğu getiremiyorum.onda kullandım yolda kaldım yedektende içmiş benzini.şimdilik fuel de kullanıyorum
    bulabildinmi rezerve hangisi oldugunu

  15. #15
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    VN800 ile aynı bildiğim kadarıyla vanası. Ben bu yüzden yolda kalmıştım PRI konumundayken sürekli benzin boşalır. Olur da karbüratör şamandırası takılı kalırsa tahliyeden benzini boşaltır.) BEndeki ON konumu sende FUEL e denk geliyor. 1. depo yerine bunu kullanabilirsin. REs zaten Yedek depo demek oluyor.

    Radyatör olayına gelince. Genleşme kabına su koyabilirsin. Tamamen sistemdeki sıvıyı yenilemek istiyorsan da Göstergenin üstünde 3 tane vida vardır. En alttaki tekini söküp göstergeyi kaldırırsan, radyatöre su koyacağın yere ulaşmış olursun.

    Sağlıcakla.

  16. #16
    cenkşenver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul.pendik
    Motosikleti
    301 mz kawasaki en 500 gitti honda 600f geldi
    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    VN800 ile aynı bildiğim kadarıyla vanası. Ben bu yüzden yolda kalmıştım PRI konumundayken sürekli benzin boşalır. Olur da karbüratör şamandırası takılı kalırsa tahliyeden benzini boşaltır.) BEndeki ON konumu sende FUEL e denk geliyor. 1. depo yerine bunu kullanabilirsin. REs zaten Yedek depo demek oluyor.

    Radyatör olayına gelince. Genleşme kabına su koyabilirsin. Tamamen sistemdeki sıvıyı yenilemek istiyorsan da Göstergenin üstünde 3 tane vida vardır. En alttaki tekini söküp göstergeyi kaldırırsan, radyatöre su koyacağın yere ulaşmış olursun.

    Sağlıcakla.
    o işi çödük yarıya kadar antifiriz yarıya kadar su ilavesi tamamlamıştım
    benzin yüsünden gecen gün 25 tl bende taksiciye bahşiş verdim sabiha gökcen hava alanın yolunda bir tane motorcu dostu gecer dedim ğecmedi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)