Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

zincir gerginligi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Mayıs 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ustume gelmeyin
    selam,
    Zincir ne kadar gergin olmalidir. Birde nasil sikistirilir bu zincir.

    danke
    i\'m not lazy i\'m just resting before i get tired.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2teker
    Motorunun kullanma kılavuzuna bakacaksın. Motorun swingarm'ının (türkçe?) bittiği yerde bir civata var. Oradan ayarlanır gerginlik. Eğer oradan ayarlanmayacak kadar esnemişse zincir, o zaman değiştirmek lazım.

    Fakat eğer gözüne gevşek geldi diye soruyorsan, biraz gevşek olmasi lazım. Çok gergin olursa hem çabuk yıpranır hem de kopma tehlikesi olur.

    Oktay
    (Okumadan imzalamam)

  3. #3

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    arka tekerin ana mil somununu gevşet.her iki yanda da tekerleğin ileri geri mesafesini ayarlayan vida yada gergi çemberi olacak.her iki tarafıda eşit miktarda sıkıştır.zincir gep gergin çelik tel gibi olmamalı ama aşağı doğru da sarkmamalı.eğer çok gergin olursa öndeki dişiliyi zorlarsın.ayı gibi sıkma yani.
    OnurTr bunu beğendi.

  4. #4
    Kingston - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2004
    Şehir
    Mersin-Aydınlıkevler
    Motosikleti
    110 ft simdilik [mz den sonra ii gelmedi]
    bir parmak esnese yeter jawanın dediği gibi fazla sıkma yoksa hızlı giderken çaat diye kopar sap gibin kalırsın ortada
    Kingston in Aksaray
    (niye diye sormayın :((()

  5. #5

    Üyelik
    26 Mayıs 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    fz6 fazer
    motordan motora ve motora binen ağırlığa göre değişse de, genelde 2-3 cm boşluk (aşağı yukarı hareket) olması gerektiği söylenir (duru halde). Daha sıkıysa cabuk yıpranır hatta kopar, daha gevsekse cabuk yıpranır ve ses yapar, gevsek oldugunu zaten sesinden anlarsın.
    Motorun arka catalında saglı sollu centikler vardır, kiliti ve civatayı soktukten sonra (germek icin), motor orta sehpadayken lastige geriye dogru 1-2 tekme atınca az geri gider, bu sırada elinle boslugunu kontrol edersin, yeterliyse, cıvatayı hafif sıkıp centiklerin karsılıklı denk geldiginden emin olana kadar 1-2 defa daha saglam vurursun tekerlege, centikler denk gelince cıvatayı iyice sıkar, kilidini de ustune takarsın.
    IST - FZ6 Fazer

  6. #6

    Üyelik
    26 Mayıs 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ustume gelmeyin
    peki bu bosluk miktarini nerden referans ile olcuyoruz. Arka dislinin en uc noktasindan sonra 2 3 cm bosluk mu olsun, gerci o bana biraz fazla geldi. Benimkinde bi sorun yok gibi geliyo aslinda ama gecende biri biraz gerdir dedi. Parmamla basinca biraz asagi esniyo cok gergin degil ama cok sikida degil gibi geldi.
    tesekkurler.
    i\'m not lazy i\'m just resting before i get tired.

  7. #7
    Oytun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2004
    Şehir
    Istanbul
    aşağı yada yukarı doğru, serbest olduğu yerden itibaren 2-3 cm, parmağınla bastırınca. Göz kararı yapıcan artık
    ...Oytun...
    ..Ainador..

  8. #8

    Üyelik
    26 Mayıs 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    fz6 fazer
    Dislinin ordan değil, zincirin ortalarında bir yerden, aşağı yukarı 2-3 cm olarak biliyorum ben ama oytun asagı ya da yukarı 2-3 cm demis, o bana biraz gevsek geldi,
    emin misin oytun?
    IST - FZ6 Fazer

  9. #9
    Oytun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2004
    Şehir
    Istanbul
    Hmm ben emin değilim. Sanırım senin söylediğin dpğru. Ben sadece yukarıda yazana cevap olarak yazmıştım zaten.
    ...Oytun...
    ..Ainador..

  10. #10
    YoL_GezeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2004
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    125 cc skygo
    Çok gergin olmaması lazım motoru çok kötü kastırıyor çok da gevşek olmaması lazım benim motor o zaman çok zincir attırıyor. Çok az gergin olması lazım bence

  11. #11
    hondacbr1100xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2004
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Cbf 150
    Zincirin uygun gerginlik ayarı nedir?

    Bu ölçüyü genellikle kullanıcı kılavuzlarında ya da arka maşada bulabilirsiniz. Ve bu ölçü motordan motora değişmektedir. Ama ortalama ölçü olarak şu verilebilir: Motor boşta iken zincir durduğu noktadan yukarı veya aşağı 1.5 cm. civarında oynayacak gerginlikte olmalıdır. En iyi kıstas hareket halindeyken motora gaz verip bıraktığınızda ne kadar az vuruntu hissediyor ya da ne kadar “yumuşak” bir his uyanıyorsa zincir ayarınız o kadar iyi demektir. Unutmayın ki zincir sesi zincirin bol olduğuna en iyi işarettir.
    Kaynak
    Bilgi;kucuk adami kibirlendirir,vasat adami sasirtir ,buyuk adami ise mutevazi yapar..

  12. #12

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    badseed, eğer zincire parmağınla bastığında biraz aşağı doğru esniyorsa zincir iyi demektir.gevşek olan zincir bariz şekilde sarkar.bence zincir ayarınla hiç oynama.

  13. #13

    Üyelik
    25 Ağustos 2004
    millet birseyi ogrenmem gerekiyo: simdi racing tipi bi alet almayi dusunuyorum biliosunuz. mesela uzun yol gidiyorum cat dedi zincir koptu napicam?
    kendim yapabilirmiyim bisey. mesela koltuk altinda yedek zincir felan bulundursam takabilirmiyim yolda kaldigimda? bide 98gsxr 750 ler o 525 zincirlerdenmi kullaniyo?

  14. #14

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    arkadaşım sen naptın yav!?racing ile giderken zincir koptumu eğer ayakta kalabilirsen yedek zinciri takabilirsin tabii.ama o zincir bi tarafa dolanırsa kendin zincir olursun
    arka teker civatasını tutan bir anahtarın varsa yanında ve zincir baklasını takacak malzeme, yedek zinciri takabilirsin.yalnız bu güne kadar yanında yedek zincir taşıyan racing sürücüsü duymadım.nereye koyacan zinciri?

    bu zincir meselesini kafanıza takmayın.zincir kolay kolay kopmaz.

  15. #15
    katilkoala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2014
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 NS - XL 650v TRANSALP
    yüklü ve artçıyla beraber uzun yola çıkmayı planlıyorum, zincir ayarını ve lastik basıncını tek tek sormadan direk forumdan araştırayım dedim en son atılan cevap 28 Ağustos 2004 de atılmış Muhtemelen o zamandan bu zamana yazılanlarda bir değişiklik olmamıştır Ama 10 yıldır benden başka merak eden de olmamış sanırım

  16. #16
    Levent. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Cbr 125 R
    Neredeyse 10 yıl geçmiş, sağlam hort olmuş.

  17. #17
    orhanerdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2011
    Şehir
    Kocaeli, Başiskele
    Motosikleti
    Suzuki GSX650F
    Alıntı katilkoala adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yüklü ve artçıyla beraber uzun yola çıkmayı planlıyorum, zincir ayarını ve lastik basıncını tek tek sormadan direk forumdan araştırayım dedim en son atılan cevap 28 Ağustos 2004 de atılmış Muhtemelen o zamandan bu zamana yazılanlarda bir değişiklik olmamıştır Ama 10 yıldır benden başka merak eden de olmamış sanırım
    Senin kitapçıkta ne yazıyor bilmiyorum ama benim motorum için ön lastik aynı arka lastikte 36 yerine 42 yapın diyor.

  18. #18
    katilkoala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2014
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 NS - XL 650v TRANSALP
    Bayii ingilizce bi kitapçık verdi ama sitesinden pdf formatında türkçesini indirip bakayım bari. Tabi bunda toplam yük de önemli sadece artçı olmayacak.

  19. #19
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Zincir germe videosu..cbf 150 için çekim yapılmış ama güzel bi fikir verir düşüncesindeyim. Genel olarak bu çalışma böyle yapılıyor.

    http://www.youtube.com/watch?v=86OqCTOntSM


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler