Mondial 150 zat Akü Şişmesi

Katılım
19 May 2011
Mesajlar
15
Meraba arkadaşlar ben yeni üye oldum forumunuza bir motorsiklet aldım 150 zat 2 el.
Onun içinde verilen aküsünün şarjını bitirmiştim bi keresinde hem akü şişme yapmıştı her tarafı bozuk yogurt kabı gibi şişmişti... 0
ile yenisini degiştirdik
Bu gün yaklaşk 30 35 km yol yaptım be bi ara dinlendirdim motoru... 30 km ye yaklaştıgım sırada kırmızı ısıkta durdum... ve bi yanık benzin kokusu gibi koku gelmeye başladı... iş yerine geldigimde koltugu açtıgımda aküden dumanların çıktıgını üst kapak ile tüm yanlarının şişmiş oldugunu gördüm...
bu sizce neden olabilir...
Beni tekrar bu 30 35 km yol götürebilirmi geriye ?
 
Katılım
19 May 2011
Mesajlar
15
fazlamı sarj etti diyorsun hımm suan akü sıcacıkk komple çıkarttım aküyü.. şimdi yaklaşık 30 km uzakta olan servisime nasıl götürürüm onu düşünüyorumm :S
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
ustam senin sorunun benimde başıma gelmişti 150 zc modeli vardı bende de :pr: 2 kere akü değiştirmiştim. sorun konjektörden kaynaklanıyor fazla şarj ediyor oda aküyü şişiriyor. mondial 150 zc den çektiğim kadar hiçbir motordan çekmemiştim valla. zat ta hemen hemen aynı fazla hız yapma ani kalkışlardan kaçın en başta tavsiyem bu olur sana :cat:
 
Katılım
19 May 2011
Mesajlar
15
Ani kalkış yapmıyorum zaten malum istanbuldayım.. Valla 30 km boyunca 60 şı geçmedigim gördüm heralde fazla hız degil bu ... Şimdi çıkardım komple aküyü.. tekrar takıp çalıştırsam beni tamirciye kadar götürürmü yaklaşık bi 25 30 km uzakta... ?
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
402
tak aküyü çalıştır motor çalışıkken aküyü çıkar öyle git tamirciye. yalnız beyini yakma durumuda olabilir emin değilim arabalarda beyin yanar akü olmadığı zaman. bu yüzden en mantıklısı aküyü taktıktan sonra motorun tüm elektrik aksanını çalıştır. farlar sinyal . yapabiliyorsan aküden 2 kablo çekip fan felan bağla yani gelen şarjı kullanabildiğimiz kadar kullanmaya bakalım.
 
Katılım
19 May 2011
Mesajlar
15
hımm tamircimde bana aynı öyle dedi akülü çalıştır sonra çıkar kablosunu öyle bin gel olmazsa motorr durursa tak öyle dinlene dinlene getirt dedi. :S sende yakma makma diyince tedirgin oldumm ne yapsamki... ama dediklerini göz önünde bulundurcam

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:15 ----------

yani sen motoru çalıştırdık sonra tüm ekipmanları çalıştırıp ( Far sinyal uzunlar ) öylemi gideyim ben motorcuya ?
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
402
ya ben öyle çok kullandım . sigortamda sorun vardı. şehir dışındaydık. kabloyu değdirip çalıştırıyodum kabloyuçekiyodum sonra. ama bi sorun olursa suçluda olmak istemem. şöyle anlatim. motor çalışıkken aküyü söktük. motor sönmeyecektir ; eğer farlar çok canlı yanıyorsa tıpkı akü varmış gibi beyni yakar çünkü fazla gelen elektriği beyin çekecektir. ama farlar gaz verdikçe parlıyor rolantideyken sönük yanıyorsa birşey olmaz kardeş ben öyle 50 km geldim ara vermeden hiçbişey olmadı. yinede farlarını açık tutki üretilen elektrik kablolarda sıkışmasın bi yer harcasın elektriği.
madem üretiyoruz değerlendirelim =)
 
Katılım
26 Mar 2011
Mesajlar
410
akü olmadan motosikletin çalışır ayak marşı ile akü bağlantı kabloları birbirine degmesin yanlız motor çalışır vaziyette iken :rendeer:
 
Katılım
19 May 2011
Mesajlar
15
peki bu dedigini akü varkenmi yapayım yokken mi ?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:03 ----------

bu arada ben söylemeyi unuttumm 1 saat önce tur attım test turu akü hala çalışır seviyede ama şişmiş yani o gidik o yönden...
Ve ibre gaz verdigim andan itibaren yeşilide geçip en üst seviyeye çıkıyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
akünün içine saf su ilave ederek bir süre idare edersin ama en ummadığın yerde kalırsın yenisi almalısın akünün fazla şarj olması konjektörün arızalandığını gösteriyor bazı motorların uzaktan kumanda alarm sistemleri de bu arızaya sebep oluyor. daima ateşleme bobini cdi-beyin ve buji ve konjektör 1 lt benzin motorda taşı.konjektör yandıysa ince elektrik kabloları özellikle otomatik jikle kablosuna iyi bak. akü tırtladığı zaman uçlarını deydir ayak pedalına bas çalıştır sonra aküyü sök uzunları aç öyle devam et.geçmiş olsun.
 
Katılım
5 Nis 2008
Mesajlar
220
Meraba arkadaşlar ben yeni üye oldum forumunuza bir motorsiklet aldım 150 zat 2 el.
Onun içinde verilen aküsünün şarjını bitirmiştim bi keresinde hem akü şişme yapmıştı her tarafı bozuk yogurt kabı gibi şişmişti... 0
ile yenisini degiştirdik
Bu gün yaklaşk 30 35 km yol yaptım be bi ara dinlendirdim motoru... 30 km ye yaklaştıgım sırada kırmızı ısıkta durdum... ve bi yanık benzin kokusu gibi koku gelmeye başladı... iş yerine geldigimde koltugu açtıgımda aküden dumanların çıktıgını üst kapak ile tüm yanlarının şişmiş oldugunu gördüm...
bu sizce neden olabilir...
Beni tekrar bu 30 35 km yol götürebilirmi geriye ?





ZAT ın şarz ve göstergesi linkte anlatılmış ..Okuyarak bilgi sahibi olabilirsin..

Aşırı şarz aküyünün şişmesine ve patlamasına neden olur tehlikelidir..
Kullanırken bütün ışıklarını yakarsan şarzın düşer..

Regülatörün arızalı..Yenisi 60 Tl ..Doğru akım çeviricisi diyotlar dahil..
Mondial yedekparçadan bakabilirsin.


http://www.scooter.web.tr/forumlar/26-teknik-bilgiler-/4681-arj-goestergeniz-sizinle-konuuyor.html

 
Son düzenleme:
Katılım
19 May 2011
Mesajlar
15
benim motor akülü çalışıp aküsünü çıkarttıktan sonra gaz verince bogulmaya başladı gitmedi... ama kapatıp tekrar aküyü takınca anında gitmek için sabırsızlandı ve 40 km yi geçmememle 22 km yolu katledip servise getirebildim ama ne dualar ede ede ve motoru zorlamadan dinlene dinlene götürdüm yaklaştıkça kokusunu rahat rahat alıyordum akünün.. Ama çok şükür rabbim beni yolda koymadı getirtti servise kadar.. tamirci kapısında duman attıgını gördüm akünün ve gitmiş artık
inanılmaz bir şişiklerle dolu olan akü artık konjeksiyonla birlikte degişecek...
İnş başka arıza çıkarmazda devam ederim yoluma...
Başına gelen arkadaşlarımız da olursa artık fazla motora basmadan sadece götürmek adına motoru çalıştırıp tıngır mıngır götürmelerini tavsiye ederim ama öyle durumlarda motoru asla yormayın hiç olmadık yerde bırakabilir..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:36 ----------

könjektör diyecektim pardon :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst