Geçmiş olsun öncelikle...
2 zamanlı bir motorun sadece silindir rektefiyesine istediği rakam biraz abartılı. Zira Karbüratör, emme manifoldu ve üst kapağın sökülmesi, silindir gövdesinin çıkartılması akabinde pistona rahatça ulaşılıyor. Silindir gövdesi rektefiyesi burada en kaliteli yerde bile 30 YTL. 10 liraya yapan bile var Adana'da. Akabinde motorun alt takımına dokunmadan pistonu yerine takacak, üst kapağı contası v.s. takılacak. İşçilik olarak istediği rakam fazla...Birkaç usta ile görüşmenizde fayda var derim. Silindir ölçülerini bulmakta zorlanıyorsanız Adana Camgözü bir arayın derim. (Tel. gönderirim)
Ama illaki usta yapacaksa...tek dikkat edeceğiniz, segmanları düzgün takmasıdır. 2 zamanlı motorlarda segmanın takılması biraz zahmetli. Zira segman trınaklarının kayması durumunda motor çok kısa sürede klapej çekebiliyor. Birde, rektefiye sonrasında silindiri mutlaka iyi temizlemeli, mazotla iyice yağlamadan asla segmanları takmamalıdır. Temizliği mutlaka basınçlı ve mazotlu bir yıkama ile gerçekleştirin. Özellikle emme portu içinde kalan talaş artıkları kısa sürede motorun içinde hasara yol açabiliyor. 10 liralık mazot hepsi...
Usta eğer mümkünse segman kelepçesi kullansın.
http://www.topaloglucivata.com/izelt...-pr-id315.html
Bu pense ile segmanın yuva içinde kayması imkansız. Hemen hemen her motor tamircisinde olan birşey (motosikletçilerde yoktur)
Unutmadan...
Üst kapak açılmışken, el matkabına sarı tel fırçalardan takıp, iç kısmı bir temizlemekte fayda vardır. Böylece yanma odasındaki karbon birikintisinden kurtulmuş olursunuz. Bir gece öncesinden içerisine benzincilerde satılan benzin katkısı katılmış mazot dolu bir kovada bekletirseniz, kirler daha çabuk sökülecektir. Asla Silindir kapağında sıvı conta kullanmayın. Eski contasını atmadan önce kumpas ile minimum yüksekliğini ölçün. Eğer üst kapak contasını bulamaz iseniz, klingerit conta kesitirken bu ölçü gerekli olacaktır. Mantar contayı silindir kapağında kullanmayın...