Yaptım oldu :)) Benzin deposu bakımı Resimli..

Katılım
3 Ara 2009
Mesajlar
913
Merhaba arakadaşlar bizim emektar motorumuzun deposunda delikler oluşmaya başlamıştı malum 11 yıllık depo, her hafta bir delik bıkmıştım artık ama bugün biraz MT den aldığım bilgiler birazda ben,kendi hünerlerimi katarak :p depoyu sıfır hale getirdim..:cat:

İlk önce depoyu söktüm (alt musluğu sökmüyoruz ) suyla benzinini giderdim hava tutarak içinin kuramasını sağladım hala içi berbat pas ve pislik dolu idi:pale: sonra resimde ki küçük yumoş kabındaki tuzruhunu depoya döktüm sonra suyla depoyu fulledim:p yarım saat bekledim,çarkaladım iyice azıcık pislikler aktı ama içi hala dolu..Sonra yine yumoş kabı kadar tuzruhunu depoya bidaha döktüm bukez tek tuzruhuyla karıştırdım (en etkilisi bu oldu) ve tazikli su verdim sonra sonuç pırıl pırıl :cat: 11 yılın kiri pisi çıktı yeni kalveniz yaptırmışım gibi oldu..MT den arkdaşın söylediği kabartma tozunuda içine döktüm suyla bidaha yıkadım sonuç ilk günki gibi:) inşallah bidaha delinmez.

not: Boyaya tuzruhu değmesin diye dikkat edin değerse su tutun,üsütünüze iş kıyafeti giyin benim gibi yeni t-shirt'nüz leke leke olmasın :wiinkk: iş bitiminde geldi aklıma giymek:queen:
Tuzruhunun etkisi gitmesi içinde bol bol suyla depoyu fulleyip boşaltın:cat:
Eğer içinden küçük demir parçası gibi zımbırtı varsa mıknatısla çekip musluk tarafında alabilirsiniz.



Uploaded with ImageShack.us


 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
2,203
güzel olmuş güle güle kullan :rendeer: benim motorda 11 yıllık deposu tertemiz maşallah diyelim lütfen :)
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
2,496
İyişallah iyi olmuştur..
Tuz ruhu sonuç olarak HCl yani hidroklorik asit, kuvvetli asittir..
Pasları atmış olabilirsin ancak iç yüzeyine zarar verdiğin için bir süre sonra tekrar daha çok delik açılabilir..Asitin etkisini gidermek için yani nötürlemek için sodyum bi karbonat kullanılabilir. Daha sonra iyi bir durulama gerekir..
Ancak hamur kabartma tozu ile aynı mı onu bilmiyorum işte..sodyum bi karbonat aktarlarda olur..Hatta midesi ekşiyenler için kullanılır.. Mide asitini nötürler..
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Ara 2009
Mesajlar
913
İyişallah iyi olmuştur..
Tuz ruhu sonuç olarak HCl yani hidroklorik asit, kuvvetli asittir..
Pasları atmış olabilirsin ancak iç yüzeyine zarar verdiğin için bir süre sonra tekrar daha çok delik açılabilir..Asitin etkisini gidermek için yani nötürlemek için sodyum bi karbonat kullanılabilir. Daha sonra iyi bir durulama gerekir..
Ancak hamur kabartma tozu ile aynı mı onu bilmiyorum işte..sodyum bi karbonat aktarlarda olur..Hatta midesi ekşiyenler için kullanılır.. Mide asitini nötürler..

tuzruhunu döktükten hemen sonra suyla bol bol yıkadım 5-6 defa hatta etksis gitsin diye deterjanla temizledim.. bide kabartma tozunu attım yapışmış gibi oldu tuz rhunun etkisini götürdü hemen
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
benim merak ettiğim,deponun iç pası temizlendi de,delikler ne oldu?
 
Katılım
3 Ara 2009
Mesajlar
913
benim merak ettiğim,deponun iç pası temizlendi de,delikler ne oldu?

abi içinde bildiğin demir parçaçıkları çıktı sivri sivri onları döktüm galiba delinmesine sebep onlar... enson delinen yerinede zımparaladım lehimle kaynak yaptım taktım şimdilik sorun yok servise gittiler geldiğinde bakarım artık sorun varmı diye:)
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
umarım istediğin gibi olmuştur.eğer olduysa da inan senin kadar sevinirim.:thumleft:::haapppy:::biggrinn
 
Katılım
3 Ara 2009
Mesajlar
913

delikleride radyatörcüden öğrendim nasıl yapıldığını biliğimiz lehimi aşırı ısıtarak anında şoklama yöntemiyle deliği kapatıyor.İlk ora yaptırdım sonra küçük yerleri dükknada ben yaptım..

Uploaded with ImageShack.us

bu kaynakcının yaptığı eğer tamamen çürümemişse böyle idare edermiş. Zaten kaynaktan akmıyor başka yerlerden atıyodu içi pasla demir parçalırınla dolduğu için..
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Peki bu delikler neden oluştu?
Düşme, çarpma, yan yatırma gibi durumlardan dolayımı bu delikler meydana geldi?
Dostum emeğine saglık çok güzel yapmışsın. Ama vallahi anlamadim. Biraz açarmısın?
Yani ilk defa görüyorum böyle birşeyi, yanlış anlama lütfen...
 
Katılım
3 Ara 2009
Mesajlar
913
umarım istediğin gibi olmuştur.eğer olduysa da inan senin kadar sevinirim.:thumleft:::haapppy:::biggrinn

içinden çıkanları görsen abi sanki ben temizlenmiş gibi oldum İnş.sorun çıkarmayacak :rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:11 ----------

Peki bu delikler neden oluştu?
Düşme, çarpma, yan yatırma gibi durumlardan dolayımı bu delikler meydana geldi?
Dostum emeğine saglık çok güzel yapmışsın. Ama vallahi anlamadim. Biraz açarmısın?
Yani ilk defa görüyorum böyle birşeyi, yanlış anlama lütfen...

Teşekkür ederim sagol abi.. motor 2000 model iş motoru olarak kullanıyoruz yalan soylemeyelım hiç deponun içine söküpte temizlemedik bu zamana kadar .. bakım yapmadığımız içinde alt taraflarından şırınga deliği gibi atmaya başladı 10 -15 tane kaynak yaptırdık. Ama içini hiç bu şekil temizlemedik temizlemediğimiz için o parçaçıklar depoyu deliyordu hep :cat: şimdide ne pas nede demir tortusu kaldı içinde.. havaylada içini doldurdum kaçıran yoktur.. eğer delinmesse bidaha sorun kalmadı demektir:)
 
Katılım
3 Ara 2009
Mesajlar
913
daha takmadan bi baktım hafif boya attı iğne deliği gibi hemen orayada kaynak yaptım gezdim geldim sorun yok :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:49 ----------

güzel olmuş güle güle kullan :rendeer: benim motorda 11 yıllık deposu tertemiz maşallah diyelim lütfen :)

extrem sizin motor 250 bindemi:queen::queen:
 
Katılım
28 Eki 2010
Mesajlar
1,767
eyvah, çok riskli bi işçilik yapmışsın umarım herşey yolunda gider ama asidi durulamanın yolu bol su değil, bazik bir malzeme kullanmalıydın kabartma tozundaki karbonat yeterli midir iş görür mü bilmiyorum :) ama umarım ilerde daha büyük bi sorunla karşılaşmazsın istediğin gibi bi sonuç elde edersin
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Asit suyla gitmez yahu..Kabartma tozuna ek olarak arkadaşların dediği gibi eczanaeden alınacak karbonat ile sulandırarak depoyu fulleyip sonra aynıs uyla çalkalamak gerekli..

Asidi nötrlemenin tek yolu baz katmaktır, suyla vs. gitmez..
 
Katılım
28 Eki 2010
Mesajlar
1,767
karamsar bi tablo çizmek gibi olmasın ama asitle birlikte su.. daha doğrusu suyun içindeki oksijen oksitlenmeyi daha da şiddetlendirir
 
Katılım
3 Ara 2009
Mesajlar
913
Asit suyla gitmez yahu..Kabartma tozuna ek olarak arkadaşların dediği gibi eczanaeden alınacak karbonat ile sulandırarak depoyu fulleyip sonra aynıs uyla çalkalamak gerekli..

Asidi nötrlemenin tek yolu baz katmaktır, suyla vs. gitmez..

Kabartma tozu atmadan önce tuz ruhunun etkisi geçmemişdi iyice fulleyip yarım saat bekledim iyice çarkaladım sonra bol su ile yıkadım deterjan ile hava ilede içini kurttum azıcık benzin döktüm basınç yaptı havasını aldım bütün bezini koydum şimdilik bi sorun yoktur .. Olursa sölerim..:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:22 ----------

eyvah, çok riskli bi işçilik yapmışsın umarım herşey yolunda gider ama asidi durulamanın yolu bol su değil, bazik bir malzeme kullanmalıydın kabartma tozundaki karbonat yeterli midir iş görür mü bilmiyorum :) ama umarım ilerde daha büyük bi sorunla karşılaşmazsın istediğin gibi bi sonuç elde edersin

kabartma tozunu atmadan önce zaten belliydi ama attıktan sonra iyice çarkladım tuzruhunu etkisini aldı :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst