Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

V Tipi motor nedir?avantaj ve dezavantajları?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    taraa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2005
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    arkadaşlar forumdaki bazı yazılarda v tipi motor bahsi geçiyor..ne olduğunu merak ediyorum.başka ne tip motorlar var,aralarındaki farklar nelerdir..bilgisini esirgemeyecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
    motorla yaşa, hayatı yaşa...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    numan_tas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    pistanbul/tuzla bim marketi arkası sarı bina okk
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 ama er 5 için para biriktiriyorum.
    kardeş silijndirleri v şeklinde olan motorlara denir.güzel görünüm ve estetiği vardır.

  3. #3
    atanercan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2005
    Şehir
    sivas
    v motorlar,v90,v45,v52 diye kategorilere ayrılır.yandaki rakamlar v şeklinde iki sislindir arasındaki açıyı temsil eder.bu açılar deneyimler neticesinde elde edilmiş açılar olup amaç tamamen vibrasyonu azaltmaktır.gerçektende v motorlar diğer seri dizilimli motorlara göre(iki silindir)daha az vibrasyon olusturmaktadır.
    Çalışmadan,öğrenmeden,yorulmadan,rahat yaşama yollarını aramayı itiyat haline getirmiş milletler,evvela haysiyetlerini,sonra hürriyetlerini ve daha sonra istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar..
    M.Kemal Atatürk

  4. #4
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    V tipi motorlar racingler gibi ses çıkarmazlar. kendilerine has bir sesi vardır. yüksek beygir üretmek için değil turingler gibi yüksek torklu motorlarda kullanılırlar. motora görünüş bakımından çok şey katarlar.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  5. #5
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Aslında v tipi motorlar araçların motor kompartmanına yüksek hacimli düşük titreşimli motorlar koyma ihtiyacından doğmuştur (v tipi bir motor aynı silindir hacimdeki sıralı tip bir motordan yaklaşık %50 daha az hacim kaplar) 1920 lerin sonlarına doğru amerikan otomobillerinde popüleritesinin doruklarına ulaşmıştır (Örn: cadillac v16) .
    İkinci dünya savaşı ile birlikte yukarıda bahsettiğim nedenlerden dolayı savaş uçaklarında yaygın olarak kullanılmıştır.
    Ancak günümüzde gelişen teknoloji ile beraber yüksek hassasiyette üretilen ve 40-50 yıl öncesine göre küçük motorlardan yüksek güçler çıkarılabildiği için(örn: suzuki hayabusa) ve v tipi motorlar üretim maliyetinin yüksek oluşundan dolayı , genelde (maliyetin pek önemli omadığı ve ağırlık merkezinin yere yakın olmasını gerektiren yarış makinaları ve yüksek hacimli yüksek güçlü motorlar dışında) konvansiyonel araçlarda pek tercih edilmemektedir.

  6. #6
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    V motorlar nasıl daha pahalı olurki.
    r6 dragstar1100'den daha pahalı

  7. #7
    Shamyl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul \ Pendik
    Motosikleti
    BMW F800S
    neden v tipi motorların üretim maliyetleri yüksek???
    BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)

  8. #8
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    1-emme manifoltları yapı itibari ile daha karmaşıktır
    2- 1 yerine 2 adet egsoz manifoltu bulunmaktadır
    3-sıralı tip motorların blokları ve motor kafası diye tabir edilen kısmı 1 adettir, v tipi motorlarda gövde 1 adet ama kafa kısmı(silindirlerin içerisinde ötelendiği kısım)2 adettir.
    4-contaları her kafa için doğal olarak 1 er tanedir.
    .
    .
    .
    bütün bu nedenlerden ötürü bu motorlar daha pahakıya mal olmaktadır (tamiri de dahil)

  9. #9
    Shamyl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul \ Pendik
    Motosikleti
    BMW F800S
    Yani v motorlar daha mı büyüktür? Daha fazla mı mlazeme gdiyor imalat esnasında?
    BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)

  10. #10
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Eskiden 20m ford arabalar vardı v4 motorlu.
    bu arabaların motorları sıralı tip 4 silindirli motorlara göre daha ağırdı yani doğal olarak daha fazla malzeme harcanıyordu üstelik bu motorlar sıralı tip motorlara göre pek de küçük sayılmazlardı bu yüzden ufak hacimli araba motorlarında v tipi üretiminden vazgeçildi(yaklaşık olarak 2500 cc den altı için)

    Büyük hacimli motorlarda ise yukarıda belirtilen özellikler sağlanabildiği için üretimleri devam etmektedirler(tabi bu seçim meselesidir BMW altı silindir sıralı motor tercih ederken , merceses v6 üretmekte)

    Daha fazla malzeme gitmesi sorusuna gelince:
    sıralı tip motorda 1 adet kafa yapılacağına v tip motorlar için 2 adet küçük(kısa)kafa yapılmaktadır . ayrıca v motorlarının gövde uzunlukları daha kısa olduğu için genel anlamda sıralı tip motorlara göre daha az malzeme harcanır.

    Zaten mesele malzeme miktarı değil işlem süresi ve hassasiyet yüzünden pahalıya mal olmaktadır (360 kg lik honda goldwing 2 tonluk kamyonet fiyatına satılmaktadır)

  11. #11
    Shamyl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul \ Pendik
    Motosikleti
    BMW F800S
    Açıklamalar için teşekkür ederim, ben otomotiv parçları imalatçısıyım o yüzden bu konuyla ilgilendim, bilgilerimi geliştirme amaçlı... sen de üşenmeden bu kadar açıkalamayı yazdın,sağol tabii ki motosikletle, kamyonet karşılaştırılmaz, kamyonet dediğin uzun düz bir u demiri şase ile basit teknoloji motorlardan ve bunu bağlantılarından ibaret. Anladığım kadarıyla fiyat olarak öyle büyük bir fark yok, en nihayetinde manifold dediğimiz gaz çıkışı için delik, kalıbı yaptın mı çıkar...daha az malzeme de harcandığına göre, yapımı daha hassas olup, daha büyük riskleri olduğundan dolayı riskin karşılığı daha fazla kar düşünülerek, daha yüksek fiyatlara satılıyor v tipi motorlar...
    BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)

  12. #12
    taraa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2005
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    arkadaşlar ilginize teşekkür ederim..öğrendiğim bir iki şey şunlar V tipi motorlarda..
    --daha az titreşim sağlıyor
    --üretimi daha zahmetli olduğundan pahalı
    --kapladığı hacim büyük
    --dolgun ve güzel bi görünüş
    yanlışım ve eksiğim varsa düzeltin
    peki v tipi motorun alternatifi ne? yani v tipi olmazsa ne tür motor olabilir..cruiser tipi bi motorda mesela 250 cc,hangi tip motor daha uygun?
    motorla yaşa, hayatı yaşa...

  13. #13
    Luckdove - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2005
    Şehir
    Canada
    Motosikleti
    ZZR250
    V motor olmazsa sıralı (in-line) olur herhalde. V tipleri sadece cruiser tipine uygun demek dogru olmaz. Ornegin Ducati yıllardır sport motorlarını V tipi uretmekte ısrarlıdır. Hatta Motogp'nin un hızlı motoru Ducati'nin GP5 motoru ve V4 motor var. İnanmasi zor ama sampiyon Rossi'nin M1'inden tam 15 bg daha güçlü. Zaten düz yolda ondan hızlı bir motor yok. Hatta Honda ve Suzuki de V5 ve V4 motor kullanıyorlar.
    Because you are mine. I walk the line..

  14. #14
    Shamyl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul \ Pendik
    Motosikleti
    BMW F800S
    taraa, cruiser motosikletler için en uygun motor tipi v motor, çünkü bu motorlarda konfor ön planda tutulur. Fakat bazı şirketler daha fazla güç elde etmek için sıralı veya tek silindir teknolojilerini de kullanıyorlar. V motorların torku yüksek olur, fakat diğer tip motorlara göre beygir verimi daha azdır. 250 cc bir motor için cruiser ise motosiklet, en uygun v tipi motordur.
    BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)

  15. #15
    taraa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2005
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    teşekkürler arkadaşlar..çok yardımcı oldunuz.
    motorla yaşa, hayatı yaşa...

  16. #16
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Merhaba

    arkadaşlar forumdaki bazı yazılarda v tipi motor bahsi geçiyor..ne olduğunu merak ediyorum.başka ne tip motorlar var,aralarındaki farklar nelerdir..bilgisini esirgemeyecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
    Motor tiplerini sıralayacak olursam: Sıralı I, V, W, X, Wankel, Boxer diyerekten yazabiliriz. Tepkili motorları dahil etmedim sadece pistonlu ve rotoru olanlar bu harflerle bilinir.

    Sıralı tip dediğimiz günümüzde otomobillerde en sık kullanılan motor tipidir.



    Diğer motor tipi V tipi diye bilinen motor tipidir.



    Diğer motorumuz W tipi motorlar. Bu motoru iki V motorun irleştirilmesi gibi düşünebilrsiniz. Teknik bir resim verelim daha iyi anlaşılır.





    X tipi motor resmi bulamadım. Ama oda aynı X şekli gibi konumlandırılmış silindir sıralarıyla şekillendirilmiş bir motor bloğu kullanıyor. Uçak gemi vb. motorlarda kullanılıyor.

    Yıldız motor: Daha çok pırpırlı tabir ettiğimiz uçak motorlarında kullanılır. Zamanında arabaya uyarlanmış uçuk kaçık projelerde de rol almıştır.



    Wankel (Rotary) motorlar Alman mucit Felix Wankel tarafından icat edilmiştir. Benim en beğendiğim 2 motor tipinden biridir. Zamanında NSU arabalarda kullanılmıştır. Ayrıca motosikletlerde de kullanılan örnekleri vardır. Günümüzde Mazda RX8 modeli ile hala üretime devame tmektedir. Titreşimsiz çalışması ve devamlı devirlenme isteği ayrıca tek tur zamanda 4 zamanında gerçekleştirmesi sebebiyle eşsiz bir teknolojidir. İşte resimleri.





    Alın buda wankel motorlu motosiklet.



    Boxer: VW (tosba) araçlarda ve BMW, Zündapp, Ural vb motosiklet markalarında gördüğümüz motor tipidir. Yatık motor olarakta adlandırılır. Benim en sevdiğim motor tiplerinden biridir.





    Daha başka motor tipleride var ama bizim için çokda gerekli değil.

    Görüşmek üzere. İyi çalışmalar.
    YasinC bunu beğendi.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  17. #17
    motoman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda XL650V Transalp
    Her zamanki gibi olaya son noktayı koymuşsun ellerine sağlık
    GÖZLERDE YAŞ YOKSA RUH GÖKKUŞAĞINA SAHİP OLAMAZ

  18. #18
    SpeedyBoys - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2006
    Motosikleti
    cbr1000rr mobylette bionik...
    arabada motor 3e ayrılır: v tipi,sıralı ve boksör tipi.v tipi motorlar daha çok güç(tork)üretirler ve daha fazla yakıt sarfederler.sıralı(ı tipi) motorlar v ye göre daha güçsüz kalırlar ama yüksek basınç uygulaması yapılınca v yi aratmaz örneğin saab 9-3 aero sport sedan gibi.boksör tip motorlar ise en güçsüzleridir yakıt azdır ama dik bayırı bile çekmez örneğin vw 1303 halk dilinde kaplumbağa arabalar.dünyanın en hızlı arabası olan bugatti veyronda V16 silindir vardır ve 1001 beygir güç üretir.ama yakıtı siz düşünün

  19. #19
    taraa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2005
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    makine çok saol..bu kadar bilgi edineceğimi düşünmezdim..uğraşmışsın..ellerine sağlık
    motorla yaşa, hayatı yaşa...

  20. #20
    kamsea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul-4.Levent
    Motosikleti
    daelim s2 250
    SpeedyBoys, arkadaşım boxer motor konusunda lütfen biraz daha detaylı araştırma yapmanı öneririm; Boxer motorların en belirgin avantajları, yatay silindir yerleşimi ve kompakt yapıları sayesinde dar motor haznesi olan araçlara kolaylıkla uygulanabilmesi ve genel olarak da hacmine göre yüksek torklu motor olmasıdır. Motorun şekli, otomobilin ağırlık merkezini aşağı çektiğinden yol tutuş kararlılığını da artırır... subaru-Porsche vb markalar için boxer motor vazgeçilmezdir...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler