Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

CBR 125 Turbo?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Arkadaşlar öncelikle merhaba, uzun zamandır forumu takip ediyordum, bu ilk konum olacak

    Yakın zamanda bir CBR 125 almayı planlıyorum (bisikletse bisiklet, orası bana kalmış ). Konuştuğum birçok kişi 3-4 aydan sonra motoru çok güçsüz bulacağımı belirtti. Ben de modifiye edilebilir mi diye aramaya başladım. Bir yabancı forumda CBR 125 ve Aprilia'nın 125 racing modeline turbo uygulanabileceğini okudum. Teorik olarak küçük motorlu bir otomobilin çıkma turbosunu uygulayıp gücün arttırılabileceği söylenmişti, ama konu fazla ilerlememişti. Sonuçta 13hp'lik bir motorda yapılacak spor egzoz ve filtre kiti gibi uygulamalar maksimum %15 gibi bir güç artışı sağlayacaktır, turboyla toplam güç 20hp'ye ulaştırılabilir (otomobillerde 130'dan 200hp'ye çıkmak gibi).

    Bu gerçekten uygulanabilir mi ve uygulanabilirse Türkiye'de nerede yapılabilir? Ayrıca 20hp gibi bir gücü yürüyen aksamın geri kalan parçaları kaldırabilir mi? Yardımcı olursanız çok sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    just_life - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Fazer
    Güzel ama bu sistem kuruldu diyelim maliyeti ise 20 hp lik bir motora denk gelmezmi
    \'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'

  3. #3
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Çıkma bir turbo 500-600 ytl'ye gelir, 4500'e cbr alsak işçilikle falan 5500'e gelir. Racing görünümlü 20hp bir motor varsa 5500'e benden saklamayın da alayım

  4. #4
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    bi motora turbo uygulaması yapmak sadece turbo ünitesini temin edip uygulamakla olmaz.motorun iç yapısında değişiklikler gerekir,alt yapısında güçlendirme ve düzenlemeler gerekir.bu işlemler için özel malzeme ve bu işte tecrübeli ustalar gerekir.125cc bi motora turbo uygulamak nederece mantıklı bi iş olur,maliyet-yarar-sonuç dengesi ne düzeydedir bi hesaplamak gerekir.
    bence sonuç yüksek ccli bi race makineyi rahatlıkla karşılayacak maliyetler çıkaracaktır.
    illa motoru güçlendirmek istiyosan turbo gibi uç bi çalışmayı aklından çıkarıp,direk hava filtresi,performansa yönelik egzoz sistemi,yakıt sisteminde geliştirmeler(kerbüratör emme memesinin daha büyük çapta olanıyla deişmesi)ateşleme sisteminin geliştirilmesi gibi daha kolay yapılabilir,daha makul çalışmalarla güç elde edebilirsin.iş bunlada bitmez sırada başta fren sistemi olmak üzere diğer yol tutuş ve aktarma organlarında geliştirmelerde gerekir.ve son olarak motorun üreteceği güç doğrultusunda ömrününde kısalacağını unutma.modifiye maliyetli ve komplike bi iştir.yarım yamalak yapılamaz.maddi olanaklar doğrultusunda yapılamayacak işlem yoktur.

  5. #5
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Çok teşekkür ederim. Peki belirtilen modifikasyonların bir cbr125'e uygulanmasıyla elde edilecek güç artışı ne kadardır, ayrıca bu modifiyeler ne kadara mal olur?

  6. #6
    ersinm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2005
    Ben cbr 125in racing görünümlü olduğunu düşünmüyorum.Daha çok önden bakıldığında mobileti andırıyor.(Şahsi görüşüm tabi cbr 125 kullananlar alınmasın lütfen!)5500'e racing görünümlü olmasada performans açısından daha kuvvetli bir motor alabilirsin.

  7. #7
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Ama ben racing görünümlü istiyorum Belli bir tecrübeye geldikten sonra mümkün olduğunca modifiye edip (genişletilmiş lastik dahil) ömrü bitene kadar bu motorla gitme isteğim var. Daha sonra bir racing daha alırım, sonra çoluk çocuğa karışırız zaten, o zaman da touringlere geçeriz :D

  8. #8
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı
    Çok teşekkür ederim. Peki belirtilen modifikasyonların bir cbr125'e uygulanmasıyla elde edilecek güç artışı ne kadardır, ayrıca bu modifiyeler ne kadara mal olur?
    tam olarak kaç hp olcağını söyleyemem.bu kullanılan parçaların kalite ve özelliği,yapılan işçiliğin kalitesi.motorun durumu,yapılacak motor ayarlarının hassasiyetiyle değişken bi durumdur.ama şunu söyliyebilirimki 20 hp üstü bi güç kazanacaktır.maliyet olarakda bi fiyat belirtemem,piyasa fiyatlarından haberim yok.varsa eğer hazır bi performans kiti uygulaman daha makul olacaktır.bu motora uygun,denenip test edilmiş bi kit sağlıklı olcaktır.bence bi araştır derim varsa bu motora kit hazırlamış olan bi firma,onun ürününü sorunsuzca monte edip sağlıklı bi modifiye yapmış olursun

  9. #9
    -CRiminAL- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2005
    Sadece turbo tabiki yetmez.Pistonların krank milin değişecek.Hava filitren farklı olacak.Soğutma sisteminde yeterli olmayacak.6 ayda bir sekman isteyecek motorun.Ayrıca inanılmaz yakacak.Her ay buji değiştireceksin.Çünkü hava filitresinden yeterince oksijen alamayan ve yakıta boğulan motorun bujilerini karartacak.İntercooler takmayacağına göre hava sürkilasyonun zayıf olacak bu da motoru bir yıl sonra çöpe atman demek.Lütfen daha mantıklı işlerle uğraş..Sen de üzülme motorsikletine de yazık olmasın

  10. #10
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Sadece bir fikirdi Artık otomobile kısmetse takarım

  11. #11
    xxxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbf 500
    ayrıca bunları yaparsan motor garanti dışı kalmaz mı ondan sonra ne olucak senden kaynaklanmayan bir problem çıktığında bile kendi cebinden para çıkıcak
    ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın

  12. #12
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Zaten bunları yapacağım zaman motorun yetmemeye başladığı zamanlar olacak, en az bir yıl kullandıktan sonra modifiye etmeyi planlıyorum.

    Bisikletim de var zaten Ama benzini içmekten bıktım, depoya koyayım artık diyorum Hem ben 13hp değilim


    Bu arada birkaç şey daha sormak istiyorum:

    1-Lastik genişletme muhabbeti baydı dimi :D
    2-Aynaları cbr-600'ünkilerle değiştirmek olası mı? Görüntü olarak güzel değiller bence.
    3-Herkes son hızı yazmış (135-140-150-165-ışık hızı vs.) , bu motorun 0'dan 100'e hızlanması kaç saniye sürer (60kg'lık bir sürücüyle)?

  13. #13
    murtisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki GSF Bandit S '05
    YA BOŞVER TURBOYU FALAN...BEN 4 AY ÖNCE BİR REPSOL ALDIM KURU HAVALARDA ARABAYLA GİDECEK OLDUĞUM HER YERE ONUNLA GİDİYORUM, SOĞUK FALANDA VIZ GELİYO.TABİ ÜŞÜMÜYOR DEĞİLİM AMA KISACASI SÖYLEYECEĞİM 13.2 BEYGİRLİK GÜCÜ 116 KG LİK BU MOTORU RAHATÇA UÇURUYOR.SONUÇTA MOTOR HONDA ÜRETİMİ VE CBR TEKNOLOJİSİ KULLANILMIŞ.KÜÇÜK MOTOR EVET 600LÜK YA DA 1000 LİK DEĞİL AMA BAŞLAMAK İÇİN İDEAL.SENİN DEDİĞİN O SONRADAN MOTOR PERFORMANSINDAKİ DÜŞÜŞ FALANIDA İLK DEFA SENDEN DUYUYORUM.BEN ALMADAN ÇOK ARAŞTIRDIM.BENCE GÖZÜN KAPALI AL.
    HA BİRDE BU OLAYI YAPARSAN MOTORUN GARANTİ DIŞI KALACAĞINI UNUTMA
    murat

  14. #14
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    otomobilden çıkma turbo senin işini görmez. senin ybr nin 125cc lik motorundan çıkan egsoz gazının gücü türbini çevirmeye yetmez senin 13 bg 10 bg olur. söylemedi deme (çevirse bile inanılmaz büyük bir turbo boşluğun olur örn:5000 dd ye kadar bayık çalışır turbo yeterli basıncı üretmeye başlar ama makina devir sınırına gelir hiçbirşeye yaramaz ) sonra bu iş turboyu takmakla bitmez. motoru deleceksin turboya yağ tesisatı çekmek için,turbo için uygun yağ kullanacaksın(motorun yerse),dump valf takacaksın, baştan egsoz sistemi kuracaksın.birsürü ağırlık inan bg başına düşen kg oranın değişmeyecek

    Ama procharger isimli bir firmanın kayış veya zincir üzerinden tahrik alan türinleri var Harley davidson için bile modelleri(fiyatları ybr parası) var böyle bişey yaparsan motoru fazla dağıtmazsın ,satarken söker yeni motoruna takarsın

  15. #15
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Supercharger olayı diyosun, neyse demek ki turbo 125cc boş hayalmiş

    murtisi, ben motorun performansı azalır demedim, motorun ufak geldiğini düşünürsün dedim. Neden azalsın ki performans

    Bu arada http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...r125r%2004.htm dediklerine göre CBR 125'in duruştan 400m'ye olaşma zamanı 19.9 saniyeymiş. Golf GTi ile başbaşa kalkabilir sanırım

  16. #16
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    turbo takmak o kadar ucuzmuki
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  17. #17
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    öncelikle cbr zaten mevcut güce yetersiz bir yapıya sahip git cbr ları bi incele hepsinin granajı eğik çizik dolu buna sebep lastiklerin yetersiz olması incecik lastik var alette yani bir sportta olması gerekenin çok daha küçüğü....Öncelikle lastik ebatlarıyla oynamak lazım....mevcut lastiklerle ufacık bir virajda asfaltı öpmemek mümkün değil....eğer adam gibi bir sport istiyorsan bence hyosung gt 250 r ı, derby 125 cc yi veya aprilla rs 125 i bi incele derim adamlar 125 cc yapmış ama lastikleri sport gibi yapmış .....satılıkların cbr larla dolu olmasını açıklamanın başka bir yolu yok kesinlikle beklenenin çok altında bir motor....
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  18. #18
    silencer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Kasım 2005
    Motosikleti
    Gilera runner 200 vxr
    125 cc turboyla ilgileniyosan aprilla rs125 e bak. Cunku 125cc ve turbo bir motor. 30 bg cıvarı cıkarıyor o motordan. Belki eski bi rs125 ten cıkma turbo ise yarıyabilir ama rs125 in motoru 2 zamanlı, uyarmı bilemiyorum.

  19. #19
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Aynaları cbr600'le değiştirmek mümkün mü peki?

  20. #20
    EgeKnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    YAMAHA FZR 1000 EXUP
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı
    Aynaları cbr600'le değiştirmek mümkün mü peki?
    yaw buna çok güldüm elimde değil napiim

    sevgili dostum 125 cc 125 cc dir ne yaparsan yap turbo vs..vs..... evet belli bir seviyede güç artışı elde edeceğin kesin ama bu şu demek motor ürettiği güçten fazlasını üretmeye çalışacak yüksek devir yüksek ısı ve yüksek derecede aşınma anlamına gelir bu kısa bir sürede motoru eline alırsın bunu bilmiş ol...

    bende aynı konuya değinmeden geçemicem cbr 125 in en rahatsızlık veren yanı lastikleri süper sport diyerek o lastiklere sakın güveneyim deme yoksa sende asfaltla akraba olursun bu bir gerçek derbi yi ben önermek isterim ama daha değil fiyatı bence şu an çok fazla o motor için aprılıa rs 125 lerde ekmeğini yedi artık temizini bulman güç şu an en mantıklı seçim hyosung gt 250 yada 250 R dır benim şahsi düşüncem bu....


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler