Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Scooter belirli bir seviyeye kadar gaz alıyor, gazı arttırınca rolantiye alıyor.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Eylül 2010
    Merhaba arkadaşlar Boation marka scooterım var. Mondial MT 125'in birebir aynısı. Bundan 3 hafta önce motor boşa aldığında stop ediyordu, hiç rolantide çalışamaz olmuştu. O ara rolanti ayarıyla oynamama rağmen hiç bir değişiklik olmuyordu. Gaz verdiğim müddetçe motor çalışıyordu. Ardından bu sorun kendi kendine düzeldi. 3 gün önce 80 kmlik yolu sorunsuz gittim geldim. Motor 3 gün boyunca çalışmadı. Tekrar çalıştırdım yola çıktım fakat şöyle bir sorun var:
    Motor belirli bir seviyeye kadar gazı alıyor gazı arttırdığımda ya da köklediğimde rölantiye alıyor. Gazı bırakıp yeniden hafif hafif gazı arttırdığımda gazı alıyor yine o seviyeyi geçtiğimde aniden rolantiye alıyor, sarsıntılı çalışıyor. Bunun üzerine bujiyi değiştirdim ama yeni sıfır bujide de aynı sorun devam ediyor.
    Şu an köydeyim ve en yakın tamirciye 40 km uzaklıktayım. Yardımınızla problemi tespit edebilirsem parça değişimiyle ya da yapacağım müdahale ile bu problemi halledebilir miyim? Yoksa mutlaka bir tamirci yolu mu gözüküyor bana? Yapabileceğim maksimum hız 20 ya da 30. Yolda da bayırlar çok. Motoru bu haliyle tamirciye götürmeye çalışsam başıma daha büyük bir bela açar mıyım? Yardımcı olursanız çok mutlu olurum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    -ibrahim- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2009
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Honda Cbf 150
    Scooter ların şanzıman sisteminden pek anlamam ama aklıma kayış-şanzıman ile alakalı bi sorun olabaileceği geldi..

  3. #3

    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    Iraq Ebabil...
    Motosikleti
    Scoo AngeL...
    Aklıma Şöyle Bişey Geldi Rolantiye Aldı Dediğine Göre Ama Bu Sadece Fikir Onu Belirtiyim...

    Karbüratör De Bi Sıkıntı War Gibi Ynai Karbüratör Şamandırasında Bazen Benzini Kesio Bu Sıradada Büyük İhtimalle Karbüratörde Rolanti İçin Ayrılmış Benzini Kullanıma Alıo Buda Sen Giderken Oluo Yani Aklıma Böyle Bişey Geldi Doğru Veya Yanlış Ama Giderken Bu Olay Oluyosa Benzin Ve Karbüratör Arasında Olma İhtimali Yüksek...

    Dip Not:Kayış Kaçırıyoda Ola Bilir Debriyajdan...
    [COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
    Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]

  4. #4
    GT250rAlanya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2010
    Şehir
    Alanya - Ankara
    Motosikleti
    4 Silindirden başkası YALAN
    Arkadaşım karbüratörünü bi temizlesen ???
    Buji ile alakası olmaz ki zaten. karburatörün pislenmiştir. Yağını da kontrol et değiştir.
    Kayış kaçırsa ses gelir.
    "Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
    Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972

  5. #5

    Üyelik
    16 Eylül 2010
    Geçen yıl bu zamanlar kayış kopartmıştım, 10bin kmde değişmesi gerekiyormuş ama ben kayışı 17bin km kullanmışım. Kayış değişti ama bilemiyorum, acaba debriyajda mı bir sıkıntı var ya da karbüratör mü kirlendi acaba?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:38 ----------

    Benimde aklıma karbüratörün kirlenmesi geldi. Bir de karbüratörü temizleyerek deneyeyim o zaman. Farklı tavsiyeleri olan arkadaşlarım varsa onları da değerlendireyim. Yardımcı olan arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.

  6. #6
    GT250rAlanya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2010
    Şehir
    Alanya - Ankara
    Motosikleti
    4 Silindirden başkası YALAN
    tahmin ettiğim ve okuduğum kadarı ile bakımlarını biraz geciktiriyosunuz. Yağını eksik etmeyin lütfen motorun.
    Karburatörü sökp temizlediğinizde, içinde ya bolca su bulacaksınız ya da pislik. orası kesin..
    Kolay gelsin şimdiden...
    "Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
    Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972

  7. #7

    Üyelik
    16 Eylül 2010
    Aslında geciktirmiyorum. Aldığımdan beri her yıl Nisan ayında düzenli bakımını yaptırıyordum. Ama motorun kayış ömrü ile ilgili hiç kimse bana bir şey söylemedi bu sebeple koparttım. Haklılık payınız var belki bunları araştırmam bilmem gerekiyor ama bazen bilgisiz de kalabiliyoruz.

  8. #8

    Üyelik
    13 Eylül 2010
    iskete 41 telefon nom 05052664647 bu sorunu telde konusalım senın koyde bu sorunu senn kendın halledeceksın saat kac olursa olsun ara dostum

  9. #9

    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    Iraq Ebabil...
    Motosikleti
    Scoo AngeL...
    8 T Anahtarın Warsa Debriyaj Kapağını Bi Söküp Kayışı Kontrol Edersen Sorunu Çözüceni Düşünüyorum Ama Karbüratör İhtimalide War Yani Karbüratör Şamandırasından Şüphe Duyorum Ben Kendi Adıma
    [COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
    Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]

  10. #10
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    karbüratöründe sorun var eğer üstesinden gelemezsen karbüratörü sök tamirciye götür temizlet geri taksın o da olmadı yeni karbüratör al kaç para ki zaten :D
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK

  11. #11
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    2 şey olabilir tahminim biri diyafram biride karburatör. hava filtereni hiç temizledinmi ?
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  12. #12
    mettoxin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Şehir
    zeytinburnu/istanbul
    Motosikleti
    cbf 250 (ona kırmızı çok yakışıyor ) :)
    Alıntı GT250rAlanya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tahmin ettiğim ve okuduğum kadarı ile bakımlarını biraz geciktiriyosunuz. Yağını eksik etmeyin lütfen motorun.
    Karburatörü sökp temizlediğinizde, içinde ya bolca su bulacaksınız ya da pislik. orası kesin..
    Kolay gelsin şimdiden...

  13. #13
    GT250rAlanya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2010
    Şehir
    Alanya - Ankara
    Motosikleti
    4 Silindirden başkası YALAN
    Hocam ne yaptın motoru? Bugün herhalde bi çaresine bakacaksın, bilgi verirsen seviniriz.
    Kolay gelsin. Inş. yaparsın..
    "Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
    Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972

  14. #14

    Üyelik
    16 Eylül 2010
    Arkadaşlar merhaba geç cevap yazdım özür dilerim bu gece karbüratörü söktüm, hava filtresini söktüm hepsini temizledim. Benzinliği tamamen boşalttım, alttaki viralı benzin giderini de söktüm üfürerek temizledim. Herşeyi taktım benzin karbüratöre gelene kadar motoru çalıştırmakta güçlük çektim, karbüratöre benzin çok zor gitti, hortumu benzin filtresi bağlantısından çıkardım bir çok kez ağzımla vakum yaptım benzin gelmedi. Bu normal mi?
    Hortumu tekrar yerine taktım, benzin yavaş yavaş aktı hortumda ve en sonunda motor çalıştı. Gazı yavaş yavaş arttırdım, kökledim motoru iyice bağırttırdım. O sorun ortada yoktu. Yola çıktım 10 km kadar gezdim yine sorun ortada yoktu. Eve yaklaşınca motor yine aniden boşladı aynı sorun başgösterdi. Bayırı inerken motor hızlandı gazı arttırınca sorun ortadan kalktı, eve yaklaştım motoru park ettim, çatal ayak üzerinde denedim yine herşey normal, gazı yiyor. Ancak sanırım bu karbüratör ile ilgili bir sorun değil. Sorunun debriyajla bir ilgisi olabilir gibime gelmeye başladı. Benzin deposundan benzin zor geliyor sanki bunun sorunla ilişkisi olabilir mi? Sizce ne yapmalıyım? Motor normalken tamirciye götürmem daha mı iyi olur sizce? Ya yolda teklerse ne yapıcam, o beni düşündürüyor.

  15. #15
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Bendede bir seviyeden sonra (tahmini %70-75 gibi) motorda boğulma oluyordu. Kendim çözemedem. Şuanda tamirde yarın alırım sanırım. Ustaya sorarım neden yaptığını. Belki yol göstericek birşey çıkar..
    Geçmiş olsun

  16. #16

    Üyelik
    16 Eylül 2010
    Anladım sağol hocam. Acaba debriyajla ya da otomatik vitesle ilgili bir sıkıntı mı? Tamirciden aldığın bilgiyi paylaşırsan çok mutlu olurum. Şimdiden teşekkür ederim.

  17. #17
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    benden bu kadar benzin depodaki hortumdan az geliyosa depon tıkalı olabilir ya da hortumların da bi problem var
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK

  18. #18
    cr4zy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2010
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    Bmw r 1200 gs
    ben de ilk bakışta karburatör arızası olduğunu temizlediğinde geçeceğini söyleyecektim. Rölanti ayarlarıyla oynamışsınız. Eğer çok artırırsanız jikle yarı cekili kalmış gibi olur ve yuksek devirlerde motor boğulma yapar. Devri artırdığınızda motor tekliyorsa dediğim arızaya odaklanmanızı tavsiye ederim. Saygılar.
    SUSAMADAN ÖNCE, KUYUYU KAZ!


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)