Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Çıkmayan buji sorunu..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    unalx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Fzr6
    Geçenlerde bujileri değiştireyim dedim. Bu arada çinli 250 lik çapır var. Tekini çok rahat değiştirdim ama diğeri bir türlü çıkmıyor ben de fazla zorlamayayım ne olur ne olmaz diye. Özel bir sıvı ile çıkarılabilir mi? Bu durum olağan bir sorun mudur? Çıkmazsa ne yapmam lazım. Konu hakkında bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim. (Önceki değişim tamircide genel bakımlar sırasında usta tarafından yapılmıştı.)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    -ibrahim- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2009
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Honda Cbf 150
    Yani çıkmıyor derken vida dönmüyor mu? wd40 sık diycem ama...

  3. #3

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Motoru biraz calistir isinsin, sonra anahtari guzelce oturt ustune yavas yavas yuklen cikar. Citirti duymaya ve hissetmeye baslarsan bilki o zaman cikmakta problem cikaracak, onun disinda korkma.
    Anahtari bujinin ustune oturttunmu ustten cekicle anahtarin kafasina vur bi kac kere (sert degil, tatli sert) o da fayda eder.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Motosikleti
    ..
    fazla zorlama yalama yapmasın bir ustaya danış ıstersen

  5. #5
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Alıntı unalx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önceki değişim tamircide genel bakımlar sırasında usta tarafından yapılmıştı
    Ustalarımızın tork anahtarı kullanması lazım

    Lokmaya uzun kol tak (yoksa mevcut kola yaklaşık 40-50cm boru tak) ve bujiye iyi bastırarak döndür

  6. #6
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Onu takan sözde usta motor sıcakken çok sıkarak takmış sanırım. Motor soğuyunca da sıkışmış. İyi ki motor bloğu çatlamamış. Dedikleri gibi motoru ısıtıp öyle sök, takmak için de iyice soğumasını bekle. Tork anahtarı yoksa elle önce boşluğunu al sonra yarım tur döndürüp bırak ( buji ilk defa takıldığında) . Aynı bujiyi daha sonra tekrar söküp takarken de çeyrek tur çevir ve bırak.

  7. #7
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    takımın taklavatın yoksa yardımcı olurun.Keçiörendeyim.

  8. #8
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    @unalx
    Venox'tan bahsetmiyorsun değil mi?

  9. #9

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Onu takan sözde usta motor sıcakken çok sıkarak takmış sanırım. Motor soğuyunca da sıkışmış. İyi ki motor bloğu çatlamamış. Dedikleri gibi motoru ısıtıp öyle sök, takmak için de iyice soğumasını bekle. Tork anahtarı yoksa elle önce boşluğunu al sonra yarım tur döndürüp bırak ( buji ilk defa takıldığında) . Aynı bujiyi daha sonra tekrar söküp takarken de çeyrek tur çevir ve bırak.
    Çok doğru ve net bir açıklama olmuş. Aynen bu şekilde yapmalısın unalx.

    Bujilerin sıkılması konusunda bir çok kişi ve usta gerçekten bilgisiz.
    Bujiler, kesinlikle fazla güç uygulanarak sıkılmaz.

    Hatta NGK bujilerin kutularında bile yazar bu oran.

    İlk kez takılan yeni bir buji, (önce el ile sıkılarak boşluğu alındıktan sonra) 1/16 oranında sıkılır.

    Daha önce sökülüp tekrar takılan bir buji ise 1/2 oranında, yani yarım tur sıkılır.

    Bkz:
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)