Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

motor-egzos ilişkisi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Omicron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Gitti Güzelim GSR
    birçok arkadaşım bana akropoviç yada two brothers gibi performans egsozu takmamı öneriyor. ben zaten mevcut sesten müzdaribim. bazı zamanlar öyle çok bağırıyor ki resmen etrafım titriyor. elimde olsa da mevcut egsozun ucuna bi daha takıp tam sustursam dediğim zamanlar oluyor. ama yolda giderken de içi boşaltılmış egsozu olan cup yada ybr, cbr vs. tarzı motorları görünce de tüm iyi dileklerimi bilahare iletiyorum. bence ses herşey demek değil. tabii sizin yaptığınız deneme yanılma metodu. elinizde internet var. belki biyerlere sıkışmış bir bilgi kırıntısını bulabilirsiniz. belki sizden önce bunu düşünüp gerçekleştirmiş olanlar vardır. deneme yapmadan önce bi araştırmanızda fayda var diye düşünüyorum. amerikayı tekrar keşfetmeye gerek yok.
    saygılar.
    AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    egzosu orjinal bırakıp manfoldu genişlet yarı çapı 1 cm olan manifoldun yarı capını 3-4 capına cıkar tüpe girmeden önce gene orjinal boruyu tak sonra tüp kısmının içini boşalttıktan sonra 2 perde yi tüpün yarı kısmına kadar (perdenin birinin sag tarafı diğerinin sol tarafı delik olacak şekilde kaynatın tüpün geri kalanına boş bırakıp son kısmına tamamen kapatıp 3-4 cm capında delik açın.ses pek güzel olmasada performansını hiseddirecektir.
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  3. #23

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    Silifke
    Motosikleti
    2008 R6
    Açık eksozdan niyet sestir bu motorlar için. Tamam bir miktar alt devirde iş yapar ama üst devirde biter. Motoruda yersin. Manifoldun ve eksozun açıklıkları motorun hacmi, motordan beklenen maksimum KM de minimum zarar için ince hesaplara göre yapılır. Sana sırf eksoz gazı çıkışının manifold tüp ayarı için kitap yazacak hesaplar yapılabileceğini belirtiyim.
    Birçok firma büyük hacimli motorlara eksoz yaptığında manifoldunuda o modele göre yapar. Komple set alırsın. Ama TR de biz orjinal manifolda performans tüpü bağlamaya alışmışız.
    Ayrıca oldu olacak tüpe ex-up yapın tam olsun.servo motora gerek yok )) bağla yayı gitsin.

  4. #24
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    Alıntı zontar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açık eksozdan niyet sestir bu motorlar için. Tamam bir miktar alt devirde iş yapar ama üst devirde biter. Motoruda yersin. Manifoldun ve eksozun açıklıkları motorun hacmi, motordan beklenen maksimum KM de minimum zarar için ince hesaplara göre yapılır. Sana sırf eksoz gazı çıkışının manifold tüp ayarı için kitap yazacak hesaplar yapılabileceğini belirtiyim.
    Birçok firma büyük hacimli motorlara eksoz yaptığında manifoldunuda o modele göre yapar. Komple set alırsın. Ama TR de biz orjinal manifolda performans tüpü bağlamaya alışmışız.
    Ayrıca oldu olacak tüpe ex-up yapın tam olsun.servo motora gerek yok )) bağla yayı gitsin.
    zontar bunu bana yazdıgını düşünerek cevap vereyim bu komple egzosun yapım amacı ses deil artı sesde orjinalın fazla cıkmıyo zaten düşük devirlerde motor da az bi düşüklük oluyoki bunu da cogu motorcu hissedemez ama yüksek devirlerde gerçekten kendini hissettiriyo. motora zarar vermesini ben hesaplayamam ama 100/2 yi geçmez.(çin motorlarında böyle bi hesabın yapıldıgınıda zannetmiyorum)
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  5. #25
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Böyle işlerle uğraşanlara boş insan deniyor.Bende o ustanın elinden öperim.
    +1905 aynen katılıyorum nerde apaçilik yapılıyorlar ustayada helal olsun

  6. #26

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    Silifke
    Motosikleti
    2008 R6
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zontar bunu bana yazdıgını düşünerek cevap vereyim bu komple egzosun yapım amacı ses deil artı sesde orjinalın fazla cıkmıyo zaten düşük devirlerde motor da az bi düşüklük oluyoki bunu da cogu motorcu hissedemez ama yüksek devirlerde gerçekten kendini hissettiriyo. motora zarar vermesini ben hesaplayamam ama 100/2 yi geçmez.(çin motorlarında böyle bi hesabın yapıldıgınıda zannetmiyorum)
    Sana değil arkadaşaydı ) İnan ki alt devirde farkeder. Yüksek devirde hissettirmiş gibi olsada tüp ile manifold arasında çok bağlantı var. Eksoz manifoldundaki derecelik açılar bile üst kafada sıkıştırmada çok iş yapıyor. Manifold eksenine dik bir boru çıkıp eksoz bağlarsan verim alamazsın. GY6 dediğimiz motorun hesabını 1980 yılında Honda yapmış zaten )) Çinlinin onu hesaplamasına gerek kalmamış )) Ama inan hesaplama yapan vardır. ))))


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)