arkadaşlar motordaki balatalar ne işe yarar balataları değiştirmenin motora ne tür faydaları vardır??? performansı etkiler mi yumuşak balatanın farkı nedir ?? bu konu hakkında bilgisi olanlar paylaşırlarsa sevinirim
arkadaşlar motordaki balatalar ne işe yarar balataları değiştirmenin motora ne tür faydaları vardır??? performansı etkiler mi yumuşak balatanın farkı nedir ?? bu konu hakkında bilgisi olanlar paylaşırlarsa sevinirim
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
debriyaj balatasımı fren balatasımı
debriyaj balatası bitince kötü oluyor onu biliyorum
sacmalame istarsen
bu nasi sorü boyle ?
balate fren ve depriyajta var işte
Konu teknik bilgiler forumuna taşınmıştır.
Fren balatalarını soruyorsan eğer, adı üstünde aracı frenlemek için kullanılır. El veya ayak ile uyguladığın güç hidrolik yağ yada tel ile fren merkezine iletilir, üzerine basınç uygulanan fren merkezi balataları iterek disk yada tamburu sıkıştırıp yavaşlatır.
Kaliteli fren balatası takmak frenajı güçlendirir ama aracın performansına etki etmez, yumuşak balatanın farkı ise sert olan kadar ses yapmaz ve diski kolay kolay bozmaz. Ama hem cabuk biter hemde konforlu olsada iyi bir frenaj sağlamaz.
Debriyaj balatasını soruyorsan eğer yaptığı iş şudur; aynı mantıkla çalışır ve motor ile şanzıman arasında boşluk yaratarak vites değiştirmeyi ve kalkış yapmayı sağlar (daha doğrusu kolaylaştırır, çünkü debriyajsızda kullanılabilir )
Debriyaj balatasını kaliteli bir marka ile değiştirmek ise oldukça faydalı olur, hem araç kalkış yaparken titreme olmaz hemde ilk hareket performansında gözle görülür bir artış sağlar.
Üşenmedim yazdım, gülmeyin sakın
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
arkadasım balata;sen fren kolunu sıktıında hidrolik yardımııla fren diskini sıkar ve senin dozladıın miktarda fren yapmanı saalar...dolayısııla hayatta kalmanı saalar...
debriaj balatası ise;motorun gerekli gücü saalıklı bir sekilde yere aktarması için gereklidr...ve vitesler arsı kavramada sarsıntı we ısıdan kurtarır...
bu ikisinden;
debriaj balatası biterse kalkamazsın...
fren balatası biterse de duramazsın...
işte biras acıklama umarım yardımcı olmustur...
mondial50tt,
Motordaki balataları fren ve debriyaj olarak 2 ye ayıralım. Ve buna göre konuşalım. Debriyaj balatasının sürütnme ve kontrollü kaydırma dereceleri vardır. Racing araçlar çok zor şartlarda çalıştığı için çok daha sert ve sürtünme yüzeyi fazla balatalar kullanılır. Bu sayede güç en iyi şekilde aktarılır. Bu balataları şehir içi kullanımda kullanamazsınız. Çünkü motoru kaldırmadan söndürür. Şehir içi motorlarda kullanılan balatalar daha yumuşak ve kaydırma toleranslıdır. O nedenle yumuşak kalkışlar yaparsınız ve amacına hizmet eder: Konfor.arkadaşlar motordaki balatalar ne işe yarar balataları değiştirmenin motora ne tür faydaları vardır?
Fren balatalarına gelirsek iş biraz değişiyor. Fren balataları yapılarına göre çok değişiktir. Sıcakken verimli olanlar, soğukken verimli olanlar. Ayrıca sert ve yumuşak olarakta ayrılır. Sert balatalar sesli çalışır ve diski çabuk aşındırır. Ayrıca fren mesafesinide uzatır. Yumuşak balatalar daha çabuk aşınır ama disk ömrünü uzatır fren mesafesini kısaltır diyebiliriz. Sıcak ve soğuk çalışmasıda performansına etki eder. Sıcak çalışanlar soğuk çalışanlara göre daha zor şartlara dayanabilir.
Yukarıda açıkladığım üzere. Debriyaj azda olsa kaçırdığı sürece size saniyelere malolur o nedenle ralli, motogp vb. gibi kapışmanın önemli olduğu yerlerde özel yarış balataları kullanılır.performansı etkiler mi yumuşak balatanın farkı nedir ??
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Eyong,Makine,Johny verdiğiniz bilgiler için cok sağolun
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)