Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Puch ateşleme sistemi yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Arkadşlar foruma nette gezinirken dek geldim süper bi forum aradığım her cevabı buldum. Ve şimdide benim milattan kalma puch motorsiklete klasik ateşleme sistemi yerine elektronik ateşleme sistemi yapmayı düşünüyorum.
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...e-devresi.html
    Link deki devreyi yaptım. ancak kafama takılan bir kaç soru var üstat lara danışmak istedim. henüz motorsiklete takmadım

    1 - Şimdi puch motorda akü olmadığı için aküyü koltugun altına yerleştirdim. devreyide. şimdi motoru çalıştırdığımız da sürekli olara k elektiriği aküden kullanacak ve akü zayıfladıkça ateşlemede azalacak yarı yolda bırakmaması için buna ne gibi bir sarj yapmam lazım.
    2 - Bi de ilk olarak motorsikleti çalıştırma seklim nasıl olacak. Yani devreyi çalıştırdıktan sonramı normal motorsikleti çalıştırdığımız gibi ayaklamı çalıştıracağım.

    Bu sorunlara bi çözüm bulalirsek motorsiklete takmayı düşünüyorum. Yoksa olurha iyi kötü işimi gören motor var onu da bozmayım.

    Cevaplarınız ve yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    .Mhmt. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul Büyükçekmece
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Bu bahsettiğiniz olay moped gibi bir şeye de uygulanabilir mi?
    Ayvalıktaki yazlığımızın bahcesinde bir moped yatıyor , çalıştırması zor diye tamir ettirmeye uğraşmadım .Dediğiniz yapılabiliyorsa uygun fiyata yapmak istiyorum.
    Takipteyim
    Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu

  3. #3

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Alıntı .Mhmt. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu bahsettiğiniz olay moped gibi bir şeye de uygulanabilir mi?
    Ayvalıktaki yazlığımızın bahcesinde bir moped yatıyor , çalıştırması zor diye tamir ettirmeye uğraşmadım .Dediğiniz yapılabiliyorsa uygun fiyata yapmak istiyorum.
    Takipteyim
    Arkadaşım mantıken uygulanabilir. Niye dersen normalde klasik bir ateşleme sistemine sahip bir motorsikletin ve aküsüz olduğunu düşünürsek ilk önce motorsiklet elektrik depolayacak bunun için biraz ittirme ile sonra ateşleme yapcak. Biz ise burda ateşlemeyi sadece platinin tetiklemesiyle oluşuyor ve motor çok rahat bir şekilde çalıması lazım.

    Ve ayrıyeten işçiliş hariç yukarıda vermiş olduğum linkdeki devreyi 4 TL mal oldu.

  4. #4

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    buyrun beyler devrenin fotoğrafları sorunsuz bir şekilde çalışmaktadır. Ancak puch ateşleme sisteminin üzerinde bulunan silindiri bir türlü sökemedim. ortasında bulunan somunu söktüm. ama nafile bir türlü beceremedim. Bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar yardım edebilirmi.

    http://img408.imageshack.us/i/grnt0244.jpg/
    http://img192.imageshack.us/i/grnt0245.jpg/
    http://img265.imageshack.us/i/grnt0246x.jpg/
    http://img821.imageshack.us/i/grnt0247.jpg/
    http://img168.imageshack.us/i/grnt0249.jpg/
    http://img80.imageshack.us/i/grnt0252z.jpg/

    http://www.gaztube.com/video/15618/atesleme-sistemi
    http://www.gaztube.com/video/15619/a...-sistemi-deney

  5. #5
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı user4963 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buyrun beyler devrenin fotoğrafları sorunsuz bir şekilde çalışmaktadır. Ancak puch ateşleme sisteminin üzerinde bulunan silindiri bir türlü sökemedim. ortasında bulunan somunu söktüm. ama nafile bir türlü beceremedim. Bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar yardım edebilirmi.
    Sanırım silindirden kastınız sol taraftaki parlak kapağın altındaki dönen ve elektrik üretimini sağlayan volan. O parçanın sökülmesi için göbek somununu çıkardıktan sonra, adına "çektirme" denilen bir parçayı somunu söktüğünüz bölgedeki volanın iç kısmındaki yere kıvırarak monte edip, çektirmenin göbeğindeki mili anahtarla sıkarak volanı dışarı almalısınız. Bu parçayı muhatemelen moped tamircilerinde bulabilir veya kendiniz tornada yaptırabilirsiniz. Sakın çekiç ve tornavida benzeri aletlerle vurarak çıkartmaya çalışmayın. Doğru aletle sökmek çok kolaydır.

    Elektronik ateşlemeli mobiletler falan vardı sanırım birzamanlar. Onların sistemine bakarak belki gereksiz uğraşlardan kurtulabilirsiniz. Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  6. #6

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım silindirden kastınız sol taraftaki parlak kapağın altındaki dönen ve elektrik üretimini sağlayan volan. O parçanın sökülmesi için göbek somununu çıkardıktan sonra, adına "çektirme" denilen bir parçayı somunu söktüğünüz bölgedeki volanın iç kısmındaki yere kıvırarak monte edip, çektirmenin göbeğindeki mili anahtarla sıkarak volanı dışarı almalısınız. Bu parçayı muhatemelen moped tamircilerinde bulabilir veya kendiniz tornada yaptırabilirsiniz. Sakın çekiç ve tornavida benzeri aletlerle vurarak çıkartmaya çalışmayın. Doğru aletle sökmek çok kolaydır.

    Elektronik ateşlemeli mobiletler falan vardı sanırım birzamanlar. Onların sistemine bakarak belki gereksiz uğraşlardan kurtulabilirsiniz. Selamlar.
    Verdiğin bilgi için çok teşekkür edirm. Peki size bir sorum daha olacak yanıtlarsanız sevinirim.

    Bu ateşleme sistminde motorunu devri arttırk ça ateşlemede herdangi bi yükseltme oluyormu. Mesela rolantide 1000 v luk bir ateşleme yarım gaz yapınca bu 1500v gibi yükselirmi yoksa aynı sabit bir ateşleme sistemimi vardır.

  7. #7
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı user4963 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Verdiğin bilgi için çok teşekkür edirm. Peki size bir sorum daha olacak yanıtlarsanız sevinirim.

    Bu ateşleme sistminde motorunu devri arttırk ça ateşlemede herdangi bi yükseltme oluyormu. Mesela rolantide 1000 v luk bir ateşleme yarım gaz yapınca bu 1500v gibi yükselirmi yoksa aynı sabit bir ateşleme sistemimi vardır.
    Ateşleme voltajı sanırım sabit olması lazım. Çünkü ateşleme, manyetolu (aküsüz) motorlarda volan döndükçe üretilen voltajın bobin yardımıyla yükseltilmesi sonucu buji ucunda kıvılcım şeklinde gerçekleşir. Sadece motor devri arttıkça ateşleme sayısı artar. Çünkü piston her üst noktaya gelişte buji ateşleme yapmalı ki motor güç üretebilsin. Bunun anlamı, motor dakikada 1000 devir yaparsa 1000 ateşleme; 5000 devir yaparsa 5000 kere ateşleme yapar.

    Sizin sökmeye çalıştığınız volanın içinde mıknatıs vardır. O volan krankın hareketiyle dönerken, tablanın içinde sabit duran bir başka bobin elektrik üretir. Volanın dönmesi aynı zamanda volanın bağlı olduğu krankın üzerindeki platinin de açılıp kapanmasını, böylece piston her üst noktaya geldiğinde ateşlemenin (bujideki kıvılcım) gerçekleşmesini sağlar. İşte elektronik ateşleme bu platin ihtiyacını ortadan kaldırır ve ateşlemenin daha verimli olmasını sağlar. Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)