Özellikle düşük cc li motorlarda titreşimin nedenleri nelerdir..?
Bu titreşim sorunu nasıl çözülür..?
Özellikle düşük cc li motorlarda titreşimin nedenleri nelerdir..?
Bu titreşim sorunu nasıl çözülür..?
ybr 125 te bu sorun yok
www.sahildenturkiye.com
onlarada bindim zamanında nasıl titrediklerini biliyorum ybr konusunda okumuştum yanış hatırlamıyorsam balansör adında bir parçaydı titreşimi üzerine alan
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...-uyarlama.html
bak burdada işe yarar birşeyler var gibi
www.sahildenturkiye.com
Tek silindirli olmaları büyük bir eksi kazandırıyor onlara ama bir arkadaş bayağı iddaalıydı cnc tezgahında bu sarsıntıyı yok edebileceğine.Ama ben istemiyorum yaa.Acıyıp basmıyoruz motosikletlerde.Vibrasyon yok diye motosikleti rahat sanıp sıkıştırırız sonra.
motordaki titresimin sebebide ekzantrikler...
bağzı motorların subapları ekzantrik zinciri ile çalısır...
bağzılarında ekzantrik mili ve zinciri yoktur itici vardır...
ekzantrikli motorlar iticililere göre daha az titrer...
yani motorda titresimi sevmiyorsanız ( kimse sevmiyorda) subap sistemi ekzantrikli olanı tercih edin...
örnek: suanki motorum racer 200 iticili.... zayıflamak için birebir...helede yüksek devirde...
biraz olsun titresimi azaltmak için motor bloğunun saseye bağlantı yerline plastik conta takabilirsiniz...
bak kardeşim motor bloğunun şasiye bağlandığı saplamalar arasına şambriyel yani iç lastikten koy bir nevi conta gibi dursun yada kopya çekmek için pul al onun boyutlarında kes şasi ile motor bloğu arasına pul koyar gibi o kestiğin parçaları koy sorun baya düzelecektir..
sorun yeterli derecede düzelmediyse başka çözümler bulalım..
V motor harici neredeyse tüm Çinliler titreşimlidir. Bu titreşim sorununu çözmek için krank milindeki denge ağırlıklarının ve sübap mekanizmasının sil baştan yeniden imali gerekir ki, değmez.
Üç kuruş para eden motorda tabiki titreşim olacak diğer motorlar neden pahalı sanıyorsunuz bırakında fark olsun.
motorun kaportanın tüm vidalarını sık büyük oranda düzelme görürsün ama bu tek silindir makinalarda herzamamn biraz kalır
silindir sayısı çoğaldikça titresimde artar...
bide silindir sayıları esıt olacak...
mesela 3 silindirli motorda 2 silindirliye göre daha cok titresim vardır...
sıralı 2 silindir( yan yana 2 silindir...4 silindir
v2 motor silindirler bildiğin v harfi gibi...v harfinin alt kösesi krank mili...
her halde anladın abi...
bide v 4 vardı yanlıs hatırlamıyorsam hondanın...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:24 ----------
ekzantrikli sistemler daha cok maliyet gerektirir...çinlilerde en ucuz yoldan isi bitirmek istedikleri icin genel olrak bütün motorların sübap sistemini hep iticili yapmıslar ve titresimin sebebide itici old için...bilmem anlatabildim mi...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:26 ----------
biraz abarattık silindir sayısını ama v12 motor iste
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:31 ----------
yatık silindirli ,boxer silindirli,yıldiz silindirli,sıralı,v baska yok sanırım...
@racer2000+ Rotary
Bir noktada yanılıyorsunuz, titreşim sadece çin grubu motorlara has bir durum değildir..
Harley indeki titreşim nedeniyle motosikletini satan insan tanıyorum..Bilhassa Harley lerde titreşim çok fazladır mesela..Honda Shadow'da ha keza öyle bir motordur..
Belirli bir devirde insanı rahatsız edecek kadar titreşim her motorda olur..Çin menşeilerde ise titreşim çok düşük devirlerde de olsa meydana gelebiliyor..Sorun olanda bu zaten..
Çözüm önerileride verilmiş zaten..
Çinlilerdeki bu kadar çok titreşimin nedeni de motosikletin imalatı sırasında bilgisayarlı çizim/kesim tekniklerinden minimum düzeyde yararlanılmasıdır..
Örneğin memleketimizdeki hiçbir Çin'li motosiklette rüzgar türbini testi yapılmamış..Memleketimizdeki diyorum çünkü Türkiye'ye getirilmeyen pek çok üst segmentte motosiklet de üretiliyor Çin'de..
Dişlileri büyütmek titreşimi bir nebze olsun etkiler mi arkadaşlar...
Bilenler bilmeyenlere anlatsın...
ybr de yok çünkü balancer diye bır sıstem var yok dedıysek de az var ama bız daha çok mondıal uag tiplerın de kı makınaların ön dişlisini bır diş daha buyutuyoz eskısı gıbı olmuyor ama idare eder ....
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)