Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Far ve akü sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    2 sorunum var ki aylardır akıl erdiremiyorum

    Birincisi aküm. Sorunsuz bi şekilde çalışan aküm temmuz ayında bi gün tık diye kaldı, marş basmadı, halbuki 5 dk önce tek marşta çalışmıştı. Neyse ustaya götürdüm suyu bitmiş dedi, su ekledi ama o günden beri akünün içinden fokur fokur su çıkıyor, birazını boşaltmıştık ama hala çıkıyor, ne bitmez suymuş anlamadım. Bir de motor devirli değilken voltaj düşüyor sürekli. Tam şarj olmuyor nedense. Hele farlar açıkken ışıklara denk gelirsem yandım, gece de olsa kapatıyorum mecbur farları

    İkinci sorunum ise farın ampulleri. Sürekli bozuluyorlar, normal değil yani bu kadarı. Son 3-4 ayda sağ sol toplam 10 defa değiştirmişimdir. Bugün de sol uzunlar bozuldu. Arazide kullanmıyorum bişe yapmıyorum, neden bu kadar çabuk bozuluyorlar anlamadım
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Senin şarzında sorun var.Yüksek şarz yapıyor veya kondensatör arızalı.su kaynatması ve ampul yakması bu sebebten.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  3. #3
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin şarzında sorun var.Yüksek şarz yapıyor veya kondensatör arızalı.su kaynatması ve ampul yakması bu sebebten.
    ampuller yanmıyor ama, mesela geçen değiştirdiğim çiftin birinin uzunu birinin kısası bozulmuştu. ki genelde gündüz kullanırım ve uzunlarım açıktır hep. kısanın bozulması neden, anlamadım.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  4. #4
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Ampulden yanada şansız olabilirsin.Piyasadakiler çin malı malesef çabuk bitiyor ömürleri.Ama akü su kaynatıyor diyorsun bu fazla şarz ediyor demektir.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  5. #5
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ampulden yanada şansız olabilirsin.Piyasadakiler çin malı malesef çabuk bitiyor ömürleri.Ama akü su kaynatıyor diyorsun bu fazla şarz ediyor demektir.
    o da aklıma geldi fazla şarj ama voltaj düşüyor hep, rölantide iken far filan açamıyorum
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  6. #6
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Zaten sorunda o yaaa.kondansatör arızalı senin.motor yüksek devire çıkınca fazla şarz ediyor.rolantidede şarz azalıyor.Kondansatörün görevi bunu ayarlamak.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  7. #7
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten sorunda o yaaa.kondansatör arızalı senin.motor yüksek devire çıkınca fazla şarz ediyor.rolantidede şarz azalıyor.Kondansatörün görevi bunu ayarlamak.
    tamam o zaman ama cahilliğime verin konjektörü biliyorum bi tek bizim motorda akü şarj eden. kondansatör ayrı bi parçamı, yoksa konjektörün diğer adımı
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  8. #8
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten sorunda o yaaa.kondansatör arızalı senin.motor yüksek devire çıkınca fazla şarz ediyor.rolantidede şarz azalıyor.Kondansatörün görevi bunu ayarlamak.
    Necati kardeşimiz Konjektör demek istiyor.Konjektör aküye giden sarj voltajını ayarlar,ama,aynı zamanda alternatöre enerji üretmesi için akü enerjisini aktarır.Kısaca,çok yüksek hızda iki tarafa elektrik veren bir anahtardır.Şarj akımını üretebilmek için motorun 1500 devirden daha fazla devirle dönmesi gerekir.Rolanti devrinde şarj olmaz,akü kullanılır.Akü zayıfsa lambalar az yanar ve hatta stop bile eder.Bozuk konjektörle kullanmak akünün bozulmasına yol açar.Konjektör değiştirilirken akünün de asit seviyesi kontrol edilerek suyu tamamlanmalı.Henüz bozulmamış olabilir.Daha sonra değiştirilebilir.

  9. #9
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Sayın Old açıklanması gerekeni açıklamış.Konjektörün arızalı,fazla şarj yüzünden ampüllerin bozuluyor ve akün su kaynatıyor.Bu şekilde kullanmamanı öneririm.Ateşleme beynine v.s ye zarar verebilirsin.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  10. #10
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    konjektör fiyatlarını araştırmaya başlıyorum o zaman sağolun
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  11. #11
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam o zaman ama cahilliğime verin konjektörü biliyorum bi tek bizim motorda akü şarj eden. kondansatör ayrı bi parçamı, yoksa konjektörün diğer adımı
    Pardon ya konjektör olacaktı yanlış yazmışım özür
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  12. #12
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    motorun çok fazla şarj ediyor..aküdeki su kaynıyor ve tahliyesinden boşalıyor..far ampülünün flamanı yüksek voltaja DAYANAMAYIP KOPUYOR...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  13. #13
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Konjektör

    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konjektör fiyatlarını araştırmaya başlıyorum o zaman sağolun
    Bu adresten çekinmeden sipariş verebilirsin.İstanbul'a ertesi gün geliyor.
    http://www.rialli.com/urunler/motors...leme-elektrik/


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler