Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Suzuki GN250 bilgileri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    1- Siyal Lambasının Ucuz Değişimi :

    selam arkadaşlar,
    2,5 yıl kadar önce motorumun sinyal lambası kırılmıştı.
    Ankara suzuki servisinden tekini 46 milyon a ( 46 lira ) almıştım ( çin malı ).

    Aynı sinyal lambası tekrar kırıldı. Bu defa almadım.

    Geçenlerde KUBA KM150-9 isimli bir motor gördüm.
    Suzuki GN125 i kopyalamışlar.
    Hemen sinyallere baktım...sinyal lambalarını da kopyalamışlar !
    Kadirli de ki servisi aradım 6,25 lira ama elimizde yok dediler.
    Osmaniye yi aradım elimizde var ve 7,5 lira dediler.
    ikisi 15 lira olmak üzere aldım.

    aşağıdaki resimde sağdaki kırık olan orjinali.
    ortadaki ise KB150-9 un sinyal lambası.

    KUBA KM150-9 un sinyal lambası 10 watt 12 volt.
    Suzuki GN250 nin ise 21 watt 12 volt.
    10 wattlık ampulu 21 watt ile değiştirmeniz gerekmektedir.

    bir fark daha var ;
    suzuki sinyal de tek kablo var bu +,
    şase olarak gövde (sinyal kolu) kullanılmaktadır.

    kuba da ise, şase için ayrı bir kablo bulunmaktadır.

    küçük bir işlem ile bağlantı yapılabilmektedir.

    ben , kuba nın sinyal lambası kolunu değil, suzukinin kolunu kullandım.
    bunun için de küçük bir işçilik gerekiyor.














    2- BUJI :

    GN250 de buji tırnak açıklığı 0,6 - 0,7 mm arasında olmalıdır.

    Bujiyi aldığınızda öncelikle bunu kontrol edin.

    GN250 nin orjinal bujisi NGK-DR8EA dır.
    bu buji dirençli ve değeri 4,5 kilo ohm dur. ( fiyatı 5 lira )
    Bu buji ile aynı özellikte olan DPR8EA-9 da kullanabilirsiniz. Tek farkı : öne alınmiş izolatör uç ve tırnak açıklğı 0,9 mm dir
    0,6 - 0,7 mm ye ayarlamanız gerekir.
    Kesinlikle D8EA kullanmayın ! dirençsizdir ve aşırı avansa neden olmaktadır...marş dişlinizi yada kavrama
    mekanizmalarınızı kırabilirsiniz.

    Denediğim ve kullanabileceğiniz ve de oldukça ucuz ( 2 lira ! ) olan bir diğer buji ise
    çin malı motorlarda kullanılan
    D9RTC dir, aşağıda resmi var...dirençli ve direnç değeri 1,5 kilo ohm dur.








    aşağıda NGK bujilerde harf ve rakamların ne anlama geldiği anlatılmaktadır.






    3 - SUBAP AYARI :

    emme subabı : 0,15 mm (+-0,05 mm) yani 0,10 - 0,20 mm arası
    egsoz subabı : 0,25 mm (+-0,05 mm) yani 0,20 - 0,30 mm arası
















    4 - EGZOS :





    devam edecek....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı zydar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    Tekirdağ\ÇERKEZKÖY
    Motosikleti
    Suzuki GN250
    subap ayarı konusunda bir bilgim yok öğrenmek isterim açıkçası. Birde geçen gün akü kapağını kaybettim yenisi 110 ytl bunu nasıl yapabiliriz kanuni seyhan125 benziyor ama uyarmı ?

  3. #3
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    1-ben bu motordan almak istiyorum. bildiğiniz bir yer var mı?
    2-kaç beygir, kaç yapıyor?
    3-2 kişi tırmanışlarda yokuştaki performanso nasıl?

    yardımcı olursanız sevinirim...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı zydar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    Tekirdağ\ÇERKEZKÖY
    Motosikleti
    Suzuki GN250
    1)sahibinden.com a bak benim motorda orda temizini bulursan problem çıkartmaz sana
    2)22hp ort.120
    3)hız motoru olmadığı için tırmanışlarda çok ii ama sürat bekleme bu motordan şehir içi çok seri kalkışlarda falan

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    benımkının yavrusu oluyor...gn250 yi ilk defa mardın-mıdyatta gördum....hemen hemen gs ıle dış görunus aynı...benım sınyallerde resımdekılerın aynısı...
    bu arada benım kömurude (startöru) konyada sardırdım.....daha deneyemedım....



    peki gn250 ler kaç subap????

    bıde sızın yan kapaklarda mı gecmelı....hanı şasede 3 tane delik var..kapaklardakı çiviler o deliklere gırıyor...onlardan mı??????

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı zydar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    Tekirdağ\ÇERKEZKÖY
    Motosikleti
    Suzuki GN250
    4 subap ama tek silindir gs500 2 silindir

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    ok abıcım sağol....benımkıde 8 subap....çift ekzantrıklı.....

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı zydar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    Tekirdağ\ÇERKEZKÖY
    Motosikleti
    Suzuki GN250
    sende sağol. senin stator işi olmuş hadi gözün aydın sardıramazsan bana gönder diycektim ama işin halledilmiş.

  9. #9

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    22 hp 2 kişi her rampayı çok rahat tırmanır.2.viteste banamısın demez.gücü yerindedir yani.

  10. #10
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    akü kapağının aynı ölçüde olanını bulabileceğini zannetmiyorum....
    ama
    sözünü ettiğin kısımlar doğrudan estetik ile ilgili....
    bu noktada ben orjinalini kullanırdım

  11. #11

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    tegin e katılıyorum.seyhanların kapak uyuyor ama çok estetik durmuyor.ama gerçi artık bu motorun parçası yok uydurmada olur.illa bulayım dersen astarı yüzünden pahalı!

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı zydar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    Tekirdağ\ÇERKEZKÖY
    Motosikleti
    Suzuki GN250
    bende orjinalini alcam zaten motorun bütün görüntüsünü etkiliyor çok kötü gözüküyo.

  13. #13

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    aslında iyi bir kalıpcıda sol kapağın kalıbını çıkartıp yaptırılabilirde bence!!

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı zydar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    Tekirdağ\ÇERKEZKÖY
    Motosikleti
    Suzuki GN250
    bakçaz artık bende parlak karton benzeri bişeyi şekillendirip boyayıp koydum oraya dursun şimdilik

  15. #15

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    SUZUKİ GN 250

    bana da kapak lazım

    merhaba ark.lar gn250 inin benim de sağ yan kapağa ihtiyacım var.gn125 olur gib geliyor ne dersiniz bulabilirmiyim.

  16. #16

    Üyelik
    25 Temmuz 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT-09 TRACER
    selamlar,
    verdiğin bilgiler için saol..
    gn 250 ile marauder 250 motorunun aynı olduğunu biliyorum ben.
    yanlışsam kusura bakmayın.
    benim de eksoz ile sorunum var, eksozun içi boş ve pancar motor gibi ses yapmaktadır kendileri,
    içinde bir parçada sürekli oynamaktadır...
    eksoz için bi çözüm varmıdır ya da gn 250 nin eksozu olur mu acaba.
    saolasın...

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı zydar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    Tekirdağ\ÇERKEZKÖY
    Motosikleti
    Suzuki GN250
    benimde eksoz geçen sene sıfır alınmasına rağmen aynı sorun 1 haftadır bendede var dışı tertemiz eksozun ama içinden bişeyler kopmuş bunun çözümü yokmu ??

  18. #18
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    Arkadaşlar,
    üç farklı biçimde çözebilirsiniz.
    Birinci yöntemden bahsetmiyorum...biliyorsunuz.
    İkincisi kendiniz yapacaksınız; 0.5 mm krom sac ile.
    Önce org egzos un şemasını çizin.
    Sonra, üzerine yuvarlayacağınız ve kesik-konik tüp yapacağınız krom sac a
    tornada ağaçtan model yapın. İç susturucu kısmını ayrıca yapın ve kırmızı silikon
    kullanarak daha önce yapmış olduğunuz tüpün içine geçirin.
    500 yıl sonra motor çürümüş olacak fakat yaptığınız krom egzosa pek birşey olamayacaktır !
    Bu ucuz, kesin ve uğraştırıcı bir yöntem. Ben bunu uyguladım ve egzos sorunumu ilelebet çözdüm.
    Üçüncüsü basit olanı; Egzos unuza en çok benzeyen çin malı egsoz alın,
    susturucusunu kesin ve sizinkine monte edin.

    sözünü ettiğim krom egzos resimdeki :



    bu da yaptığım başka bir egzos (susturucu kısmı) ...tabiki yine krom




    ************************************************** *


    Subap ayarı ile ilgili resimler başlığa eklendi.

    tegin.

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı zydar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    Tekirdağ\ÇERKEZKÖY
    Motosikleti
    Suzuki GN250
    sağol arkadaşım. bizim eksozların içini açmanın imkanı varmı heryeri kapalı keserek çıkartabilirmiyiz?

  20. #20
    tegin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    Kadirli / Osmaniye
    Motosikleti
    Suzuki GN250, BMW F650GS
    zydar,
    egzos tamiri - hele ki sorun içerde ise - imkansız gibi birşey...parçalaman lazım.
    o yüzden önce üç yöntemden birine karar kılman gerekli.
    Kendin yaparsan,
    alet edevat gerekli, krom kullanırsan nikelaja gerek yok,
    yaptığın egzosu, bir krom çaydanlık vs parlatıcısında parlattırabilirsin...tabi
    daha önceden zımparadan geçirmiş olman gerekir.
    Ben bir ay uğraştım !!!
    Bu yönteme karar verdiğinde,
    daha fazla ayrıntı verebilirim.



    tegin.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler