yemediği halde gaza basmak
-
arkadaşlar motorda örneğin yokuş çıkarken uygun olmayan bir vitesde (2 yerine 3 gibi) motorda hızlanma olmadığı halde gazı açmak motorda ne gibi bi reaksiyona neden olur boğulma denen olay bu mudur
Reklamlar
-
Motor boğulur zorlanır Ve benzin sarfiyatı çok olur.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
korkut 250 adlı üyeden alıntı
Motor boğulur zorlanır Ve benzin sarfiyatı çok olur.
aynen gereken açıklamayı yapmıs ama bayır çıkarken 2 yle çok devirleniyor 3 le boğuluyor ama ben yinede köklüyorum gazı
Sen Vodafon Gibi Anı Yaşarken Seni Turkcell Gibi Heryerde Çekemem...
-
Devirsiz motor kullanmak motoru yormaktan başka bir işe yaramaz. Yorulan motorda ise aşınma fazla olur... Yani tabi ki zararı illaki olacaktır... Bu nedenle devrinde kullanmak; rampalarda cekiş düşüyorsa; vitesi düşürmek en doğru olan harekettir
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
bu şekilde yanmayan ham benzin motorda mı kalıyor nasıl atılıyor
-
Motorda vuruntu başlar, çünkü güç yetmez, kranka aşırı yük biner. Yokuş çıkmak gibi güç gerektiren durumlarda vitesin düşük, devirin yüksek olması motorun sağlıklı çalışmasını sağlar
GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.
-
misal
2. vites 8000 devir
3. vites 4000 devir
ama siz gazı verdikçe veriyorsunuz
olacak olan şu
motor 4000 devir yaptığı iin bu devire tekabül eden sübap açma kapama zamanları arasında yakıt yanmaya çalışacak
ama siz daha fazla gaz vererek ortamdaki yakıt miktarını arttıracaksınız ve yanmanın tamamlanması ihtimalini daha da azaltacaksınız
özet ile
silindir içindeki yakıtın hepsi yanmak için gereken zamanı ve oksijeni bulamayacak
ve yanmamış halde egzosdan atılacak
motor da daha az yanma gerçekleştiği için güçten düşecek
en güzeli yedire yedire gaz vermek
ama ben de yıbır kullanırken gazı verdikçe veriyorum bazen de aklıma geliyor yedire yedire veriyorum
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
-
teşekkürler açıklamalar için
alacaksın 600 cc makina 3 de de yer 5 de de
-
ozan_bursa adlı üyeden alıntı
misal
2. vites 8000 devir
3. vites 4000 devir
ama siz gazı verdikçe veriyorsunuz
olacak olan şu
motor 4000 devir yaptığı iin bu devire tekabül eden sübap açma kapama zamanları arasında yakıt yanmaya çalışacak
ama siz daha fazla gaz vererek ortamdaki yakıt miktarını arttıracaksınız ve yanmanın tamamlanması ihtimalini daha da azaltacaksınız
özet ile
silindir içindeki yakıtın hepsi yanmak için gereken zamanı ve oksijeni bulamayacak
ve yanmamış halde egzosdan atılacak
motor da daha az yanma gerçekleştiği için güçten düşecek
en güzeli yedire yedire gaz vermek
ama ben de yıbır kullanırken gazı verdikçe veriyorum bazen de aklıma geliyor yedire yedire veriyorum
Ozan döktürüyorsun yine.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
22 Temmuz 2009, 00:35
#10
forumgrk adlı üyeden alıntı
teşekkürler açıklamalar için
alacaksın 600 cc makina 3 de de yer 5 de de
En mantıklısı
-
22 Temmuz 2009, 20:05
#11
Peki balatalara zarar vermez mi?
-
22 Temmuz 2009, 20:11
#12
GÖKTAX adlı üyeden alıntı
Peki balatalara zarar vermez mi?
balatalar sadece vitesi nasıl değiştirdiğinden etkilenir vitesi attıktan sonra balatayla ilişkin kesilir(diye düşünüyorum)
-
22 Temmuz 2009, 20:39
#13
ozan_bursa adlı üyeden alıntı
misal
2. vites 8000 devir
3. vites 4000 devir
ama siz gazı verdikçe veriyorsunuz
olacak olan şu
motor 4000 devir yaptığı iin bu devire tekabül eden sübap açma kapama zamanları arasında yakıt yanmaya çalışacak
ama siz daha fazla gaz vererek ortamdaki yakıt miktarını arttıracaksınız ve yanmanın tamamlanması ihtimalini daha da azaltacaksınız
özet ile
silindir içindeki yakıtın hepsi yanmak için gereken zamanı ve oksijeni bulamayacak
ve yanmamış halde egzosdan atılacak
motor da daha az yanma gerçekleştiği için güçten düşecek
en güzeli yedire yedire gaz vermek
ama ben de yıbır kullanırken gazı verdikçe veriyorum bazen de aklıma geliyor yedire yedire veriyorum
Teşekkürler. Çok güzel ve detaylı bir anlatım olmuş.
Aklımda canlandırdım o anı sanki
forumgrk adlı üyeden alıntı
balatalar sadece vitesi nasıl değiştirdiğinden etkilenir vitesi attıktan sonra balatayla ilişkin kesilir(diye düşünüyorum)
Birde "baskı, balata" kavramındaki balatalar var. Güç aktarımını sağlayan.
GÖKTAX sanırım ondan bahsetti
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler