Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

ikinci el ybr-boğulma ve kolay stop etme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    bu gün en sonunda ikinci el ybr125 ime kavuştum.motor güvendik bir usta tavsiyesi ile alındı.
    üstümüzde acemilik var orası muhakkak.ilk kalkışta zıplatmaktan korkuma az gaz veriyorum galiba ve rölenti düşükmüdür nedir bu yüzden stop ediyor gibi geliyor.devir saatinde çalışmazken ibre 1000 i gösteriyor.
    bu stop ettirmenin çözümü alıştıkça geçer diye düşünüyorum:sizin öneriniz var mı?
    ancak bu gün iki kez motor boğuldu(ki bu pek te normal değil.).normalde gaza birden sonuna kadar yüklendiğinde boştayken motor stop ediyor(ki bana satan da motru öyle durduruyor,acil stop yok,yada kontaktan kapatılıyor.)
    mtorun boğulduğu durumlar:
    1.motor gün boyu çalışmıştı.sonra 1-2 saat geçti.motoru çalıştırayım dedim.çalıştırırken gaz vermemek gerekiyormuş;doğru mu?galiba ben gaz verince motor boğuldu;akü zaten ölü hemen boşaldı,ayak marşına geçtim,o da nafile geldi.sonra yarım saat felan geçti aldığım arkadaş ayakla çalıştırdı(valla nasıl oldu anlamadım galiba bekleyince düzeldi.)
    2.boğuluş: bu defa bir kavşağa geliyordum.gazı ayarlıyamadım az açıp kıstım.galiba rolanti düşük motor stop etti.tabii o an fark edemedim kol çevrik kalmış çalıştırmaya da çalışmış olabilirim. gene boğuldu.gene yarım saat geçti bu defa kimseden yardım almadan ben kendim ayakla çalıştırdım.(ittiğim mesafe yanıma kar kaldı)
    vatandaş az yaksın diye avansla oynamış.bu boğulma ve kolay stop acaba bundanmıdır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı bart1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu gün en sonunda ikinci el ybr125 ime kavuştum.motor güvendik bir usta tavsiyesi ile alındı.
    üstümüzde acemilik var orası muhakkak.ilk kalkışta zıplatmaktan korkuma az gaz veriyorum galiba ve rölenti düşükmüdür nedir bu yüzden stop ediyor gibi geliyor.devir saatinde çalışmazken ibre 1000 i gösteriyor.
    bu stop ettirmenin çözümü alıştıkça geçer diye düşünüyorum:sizin öneriniz var mı?
    ancak bu gün iki kez motor boğuldu(ki bu pek te normal değil.).normalde gaza birden sonuna kadar yüklendiğinde boştayken motor stop ediyor(ki bana satan da motru öyle durduruyor,acil stop yok,yada kontaktan kapatılıyor.)
    mtorun boğulduğu durumlar:
    1.motor gün boyu çalışmıştı.sonra 1-2 saat geçti.motoru çalıştırayım dedim.çalıştırırken gaz vermemek gerekiyormuş;doğru mu?galiba ben gaz verince motor boğuldu;akü zaten ölü hemen boşaldı,ayak marşına geçtim,o da nafile geldi.sonra yarım saat felan geçti aldığım arkadaş ayakla çalıştırdı(valla nasıl oldu anlamadım galiba bekleyince düzeldi.)
    2.boğuluş: bu defa bir kavşağa geliyordum.gazı ayarlıyamadım az açıp kıstım.galiba rolanti düşük motor stop etti.tabii o an fark edemedim kol çevrik kalmış çalıştırmaya da çalışmış olabilirim. gene boğuldu.gene yarım saat geçti bu defa kimseden yardım almadan ben kendim ayakla çalıştırdım.(ittiğim mesafe yanıma kar kaldı)
    vatandaş az yaksın diye avansla oynamış.bu boğulma ve kolay stop acaba bundanmıdır.

    Sana anlattığım gibi....1.Olayda motorun jiklesi ni çekmemişsin...YBR ler jiklesiz çalışmaz....Motor soğukken....

    2. olayda gazı birden verdiğini söylüyorsun.....Gazı birden verdiğimde aynı şekilde istop etmeyecek motor yoktur....2 zamanlılar hariç...(onların karbüratörlerinde fıskiye denen mekanizma var....)

    Arkadaş avansla değil rölantiyle oynamıştır....O da kolay ayarlanır...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  3. #3
    çavuşoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    motorunun bogulmasının sebebi hava ayarı!

  4. #4
    exile - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne / İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    dostum karbüratörünü güzel ayarlat, rölentinin ortalama 1300rpm -1500 rpm civarında olması lazım motorun hayırlı ugurlu olsun..

    bu arada yolda giderken istop ettiğinde vites e takıp debriyajı yavaşça bıraktıgında (vurdurma taktiğiyle) çalışmıyormu?

  5. #5

    Üyelik
    17 Aralık 2004
    Şehir
    ist/k.çekmece
    Motosikleti
    ybr 125
    hava filtreni temizle.Eğer boğulurda stop ederse benzin musluğunu kapa.Çalıştırmayı deneyerek karbüratördeki ve motordaki bütün benzini bitir. sonra musluğu aç ve çalıştır.Bu arada motorun Hayırlı olsun

  6. #6

    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Motosikleti
    Suzuki SV 650s
    ybr125 bilmiyorum ama normalde rölent ayari 1500-1700rpm arasinda oluyor.

    eger motor sicakken istop ediyorsa jiklenin ipi takilmis olabilir. yani acik jikleyle sürüyorsundur, böyle olunca karbüratöre gerektiginden az hava gitmesinden istop edebilir. bunu test etmek icin, jiklenin ipinin motorda gittigi yere bak ve ordan direk jikle ipini biraz cekip, jikle tam kapaniyormu bakabilirsin.

  7. #7
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    gelen cevaplara teşekkürler:
    1.evet avans derken rölantiden bahsediyordum.demekki 1000 düşük bunu şimdilik 1500 e yükselcek(az fazla yaksın alışıncaya kadar dur kalk-motor boğ değmez.)
    2.hava ayarı dediğniz nedir(rölanti ayarla aynı şey mi?)
    3.yolda giderken istop etmiyor.genelde kavşakta durduğumda ayarı tutturamadığımdan stop ediyor.yani zaten hiç jikleyi kullanmamıştım bile)
    4.vurdurmak motor için çok tehlikeli ;çok çok zorda kalmayınca yapılmaz diyorlar(hele ki 1. viteste asla deniyor.)
    5.satan eleman jikleyi kışın dışında kullanmıyorum dedi.jiklenin de gördüğüm kadarı ile iki konumu var.yani arabadaki gibi biraz çekip motor ısındıkça bırakılacak şekilde değil(yada elim arabaya alışmış bunun da ara kademesi vardır?)jikleyle çalıştırıp motor devrini alınca jikle kapatılacak değil mi?
    6.motor boğulunca benzini kapatıp,karburatörü temizleyerek denemek aklıma gelmişti.ancak hem acemilik hemde acaba motorda bir şeymi var tarzı ve yeni aldığın bir aletten ilk günde sahibinde görmediğin şeyleri yaşayınca elim ayağım birbirine dolandı.ben belki gereksiz olmuş ama bujiyi sökerek temizleyip çalıştırmayı denedim.ve dikkatimi çeken şey bujinin benim otomobilden farklı olarak üstünün kahverengimsi değil siyah kirle kaplandığını gördüm.
    demekki motor:
    1.soğukken jikleyle çalıştırılacak.
    2.akü ölü.en kısa zamanda yenilenecek(pekii yenisini taktırıncaya kadar hiç boğulmaması için ayaktan çalıştırayım mı?)
    (bu arada alp tunay arkadaşım sağolsun onla en kısa zamanda buluşup motor iyice bir gözden geçirtilecek(kendisine burdan ayrıca teşekkürler.))

  8. #8

    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    Odesa / Ukrayna
    Motosikleti
    Yamah YBR125
    slm,
    walla YBR yaz-kış jiglesiz çalışmıyor, daha doğrusu çalışıyor da epey bir hafif çok hafif gaz vererek beklemen lazım.
    rolanti ayarını iki saniyede yaparsın, jiglenin olduğu tarafta değil de tam ters tarafında motorun, yani sağ tarafında, jiglenin olduğu yere denk gelen bir yıldız vida var. normal yıldız değil, içine göçük bir vida. onu sağa çivirip (motor çalışırken) yükselt. benimkisi şuan 1.500 civarında yetiyor.
    bence çok fazla gaz veridğinden boğuluyor, rolantide düşük olunca ayarlayamıyor.
    yola çıkamdan 5 dakka önce jigle açıp motoru 3.500 - 4.000 e gelene kadar jigle açıkken ısıt, sonra sorun kalmaz heralde.

  9. #9
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    ybr lerde aküyü arabadan takviye etmek ne kadar doğru pekii?
    sonuçta araba aküsü de 12 volt ama amper çok yüksek(45-50 amper civarı tam emin değilim.)
    bir diğer mesele de şu:ben çok düşük hızlarda hareket ediyorum(20-30 u geçmiyorum)bu sırada motorun devrinde dalgalanma hissediyorum.hızlanıp yavaşlanma şeklinde ama bu abartı boyutta değil.sonra denedim acaba elciği sabit mitutmuyorum diye hayır elcikte hiç oynama yapmıyorum hep sabit.
    aldığım kişi yüksek devirde sürerken ben böyle birşey hissetmemiştim.bir de fazla hızlanmaya cesaret edemedim,galiba hızlanıp devir artınca bu ortadan kalkıyor.pekii bu normal mi?

  10. #10
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı bart1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ybr lerde aküyü arabadan takviye etmek ne kadar doğru pekii?
    sonuçta araba aküsü de 12 volt ama amper çok yüksek(45-50 amper civarı tam emin değilim.)
    bir diğer mesele de şu:ben çok düşük hızlarda hareket ediyorum(20-30 u geçmiyorum)bu sırada motorun devrinde dalgalanma hissediyorum.hızlanıp yavaşlanma şeklinde ama bu abartı boyutta değil.sonra denedim acaba elciği sabit mitutmuyorum diye hayır elcikte hiç oynama yapmıyorum hep sabit.
    aldığım kişi yüksek devirde sürerken ben böyle birşey hissetmemiştim.bir de fazla hızlanmaya cesaret edemedim,galiba hızlanıp devir artınca bu ortadan kalkıyor.pekii bu normal mi?
    sürekli 1. yada 2. viteste gidersen başına iş açarsın.düşük viteste dediğin ileri hoplamayı bende yaşıyorum kanımca ikimizde acemiyiz
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  11. #11

    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Motosikleti
    Suzuki SV 650s
    Alıntı bart1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ybr lerde aküyü arabadan takviye etmek ne kadar doğru pekii?
    sonuçta araba aküsü de 12 volt ama amper çok yüksek(45-50 amper civarı tam emin değilim.)
    45-50 amper(A) degil o. 45-50 Ah (yani amper saat) akünün kapasitesi oluyor = aküden 1 amper cekersen 45-50 saat sonra akü biter demek.
    araba aküsüyle calistirirsan bir sey olmaz, tabii motorun voltaji 12V ise.

    Alıntı bart1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gelen cevaplara teşekkürler:
    1.evet avans derken rölantiden bahsediyordum.demekki 1000 düşük bunu şimdilik 1500 e yükselcek(az fazla yaksın alışıncaya kadar dur kalk-motor boğ değmez.)
    2.hava ayarı dediğniz nedir(rölanti ayarla aynı şey mi?)
    3.yolda giderken istop etmiyor.genelde kavşakta durduğumda ayarı tutturamadığımdan stop ediyor.yani zaten hiç jikleyi kullanmamıştım bile)
    4.vurdurmak motor için çok tehlikeli ;çok çok zorda kalmayınca yapılmaz diyorlar(hele ki 1. viteste asla deniyor.)
    5.satan eleman jikleyi kışın dışında kullanmıyorum dedi.jiklenin de gördüğüm kadarı ile iki konumu var.yani arabadaki gibi biraz çekip motor ısındıkça bırakılacak şekilde değil(yada elim arabaya alışmış bunun da ara kademesi vardır?)jikleyle çalıştırıp motor devrini alınca jikle kapatılacak değil mi?
    6.motor boğulunca benzini kapatıp,karburatörü temizleyerek denemek aklıma gelmişti.ancak hem acemilik hemde acaba motorda bir şeymi var tarzı ve yeni aldığın bir aletten ilk günde sahibinde görmediğin şeyleri yaşayınca elim ayağım birbirine dolandı.ben belki gereksiz olmuş ama bujiyi sökerek temizleyip çalıştırmayı denedim.ve dikkatimi çeken şey bujinin benim otomobilden farklı olarak üstünün kahverengimsi değil siyah kirle kaplandığını gördüm.
    demekki motor:
    1.soğukken jikleyle çalıştırılacak.
    2.akü ölü.en kısa zamanda yenilenecek(pekii yenisini taktırıncaya kadar hiç boğulmaması için ayaktan çalıştırayım mı?)
    (bu arada alp tunay arkadaşım sağolsun onla en kısa zamanda buluşup motor iyice bir gözden geçirtilecek(kendisine burdan ayrıca teşekkürler.))
    benim eski suzuki gs 500 de aynisi oluyordu. durdugun zaman (trafik isiklarinda falan) motor istop ediyordu. sorun: jiklenin ipi takiliyordu ve jikle tam kapanmiyordu. bisiklet fren ipi (teli) alip jiklenin ipini degistirdim, ve sorun ortadan kalkti

  12. #12
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    motora yaklaşık 100 ytl sıkışmış:
    1.eksantrik ayar yapıldı.
    2.hava filtresi değişti.
    3.ben rölentiyi biraz yükselttim.
    4.yağ değişti.
    5.gaz teli ve elcik değişti.
    yan kapak dandikti.tutan tırnaklar kırıktı o değişti.motor şuanda gayet düzgün çalışıyor.
    akü değişmediğinden hala zor çalışıyor.ayaktan zor çalışması ve bunların stop ettikten sonra (o anda boğuluyor galiba).geç marş almalarına ne diyorsunuz?

  13. #13
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    iyi bir ustadan ucuz bir yardım al bence
    hayırlı uğurlu olsun, güle güle kullan, kazasız belasız.
    Motorunun stop etmesi elbette anormal bir durum. Anladığım kadarı ile gerekli bakımlar olmuş, yaptırmışsın. Bunları bir profesyonel tekrar kontrol etsin, eğer hiçbir çözüm ve değişim olmazsa son şık benzindir Türkiye de benzinin %&0 ı kaçak-göçek. Bu ihtimali de göz önünde tut. Heeee 3-5 litre iyi benzin ekledim düzelsin o zaman diye de düşünme. Eğer kötü benzin aldıysan, depoyu boşaltmak muhakkak gerekli
    Poturdak

  14. #14
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    1.aküyü 9 amperden yüksek alırsam sorun olur mu?(konya sokaktan kendim kaliteli akü bakacam da.)
    2.motor kolay kolay stop etmemekle beraber,stop ettiğinde çok zor çalışıyor.ki ustada bunlarda genel sorun aküsüz zor çalıştırırsın dedi.ayaktan zor çalıştıkları doğru mu?stop etmesi motorun boğulması ile alakalı olabilirmi.şöyle istop etti;
    çalışırken boşta elde taşıyordum.fark etmeden gaz ayarını ellemiş olabilirim.
    3.motoru kapalı garaja kilitliyorum.üstündeki alarmı çalıştırısam aküyü çabuk eskitir mi?alarmı dışarı bıraktığımda mı kullanayım sadece.

  15. #15

    Üyelik
    01 Haziran 2007
    Şehir
    Kırklareli/Lüleburgaz
    Motosikleti
    Aprilia Rs 50 & Yamaha rx 115 & Yamaha mbk ms-1
    Arkadaşım bence aku cabuk olur mu gibi şeylerı salla ya bak sana bısey dıyım bısyı bu kadar cok dusunursem basına bela gelır tamam yıne motoruna bak ama alarm akuyu eskıtırmı dıyosun madem garajın var garaja cek motoru acma alarmı
    çalışması ıcın sunu soyleyebılırım eger motor calısırken durduysa ve o anda zor calıstıysa hava ayarlarını ve hava fıltresını kontrol ettır karburatoru elden gecırsınler. motor sıcakken ayaktanda bı kerede calısması gerek ama sen acemı ısen dogru duzgun basamassan mars koluna zor calısabılır.. bence hesaplı bı ustaya goster motoru hava ayarlarına falan baksınlar ve sen bıdaha oynama rolanti ile hava ayarı bır değildir

  16. #16
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    mesajı yazdıktan sonra demin motorun başına gittim.bu sabah ilk kez çalışacaktı.gece alarm kapalıydı.ustam sağolsun akünün dün kutup başlarını iyice sıkmıştı(zannedersem kutup başları sıkılmadığından sorun varmış).ki akü galiba ölü değilmiş.motor demin kontaktan tek marşta çalıştı,ve bayada şarz vardı aküde(usta sağolsun dün gerekli herşeyi yapmış,hava filtresi,eksantrik vs.).
    acemilik ya benzini geceden kapattığımı unutmuşum motor borudaki benzin bitince gene durdu.ama olayı çabuk fark ettim(gene aküyü yiyecektik.)

  17. #17
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sürekli 1. yada 2. viteste gidersen başına iş açarsın.düşük viteste dediğin ileri hoplamayı bende yaşıyorum kanımca ikimizde acemiyiz
    Debriyajı yavaş yavaş bırakmayı deneyin.Aniden bıraktıgınızdan öne dogru atılıyorsunuzZamanla alışırsınız ama

  18. #18
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    arkadaşlar vitesi hangi devirlerde tutacağız.yol şartlarına göre değişir ama ben 2500-5000 arası tutuyorum.(yoksa 2500 düşük mü).yani motorun sesi ne kadar iyi geliyorsa kulağıma ona göre yani.
    debriyaj ve kalkış açısından şimdilik ilk 100 km mi yaptım.motor gayet oturdu(usta iyi iş çıkarttı).lambalarda arkada bekleyen korna çalan olmadı henüz.yokuşta kalkışa henüz çalışmadım.geri kaçmaması için vitesi kavramaya kadar bırakıp freni bırakırken gazı da vereceğimi biliyorum.aniden vites bırakmamak gerek bunu da biliyorum.

  19. #19

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Lifan Glint 100
    bujini iridyum buji ile değiştir.

  20. #20

    Üyelik
    29 Mayıs 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    GIXXER
    Ybr kışın seni en mutlu edicek motor dışarda lapa lapa kar var jiglen çekersin marşa basmanla çalışması bir olur ki; dünyanın en mutlu motorcusu olursun
    yazın aynı sorunun bir benzeri bende de var... Kışın rölanti 1.500rpm'de hava soğuk vs.vs iyi yaz gelince azcık ekonomi yapalım diyorsun rölantiyi 1.000-1.300.rpm'e çekince motor ilk 5 dk'da stop ediyor tam vitese takarken stop mediyor vs. Ama bıu ciddi bir sorun değil.Bu konuya cevap yazan tüm arkadaşlarımızın belirttiği gibi bu ybrnin karakteristik bir özelliği...
    Devrili kullanmak konusunda eğer kabul ederseb sana bir iki naçizane tavisyede bulunmak isterim; motorun service manual'inde de belirttiği gibi ilk rodaj devri 6.000dd sonrasında 7.000dd ve rodaj bitince devir saati senin...
    vitesleri 5.000dd altında mümkün olduğu kadar da 7.000dd nin üstünde değiştirmezsen çok sağlıklı oluyor. 1-2-3 vitesler 5,000-6,500 dd arasında 4.ve 5.viteslerde 7.000 veya üstü motorun gidşini rahatlatıyor.
    devamlı düşük devirlerde kullanırsan bir süre sonra motorda ufak ufak sağırlaşmalar başlıyabilir. O yüzden makineyi çok yıpratmadan 5,000 dd (1.vites hariç) altına düşmeden vites ve mümkün olduğu kadar da 6,000-7.000-8,000 (bunuda üst değer olarak alıgılama lütfen hemmotor çok sıkışıyor/bağırıyor-hem de ekonomik olarak) vites değişimi motorunu seri yapacaktır...
    #46#_PSYCHEDELIC RIDER_#46#
    İMAM GAZLARSA CEMAAT YANLARR :)


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)