Bölge derken şehir kastetmedim.Akdeniz, Ege Bölgesi gibi.Yağ işi bu kadar hassas bir şey değildir.Şehirden şehire yağ viskozitesi ayarı yapmak komik olur.Yağların üzerindeki rakamların küçük olanı(10W) soğuk havadaki akışkanlık değerini,yüksek olanıda sıcaklıkltaki değerini veririr.Bence 10W-40 uygundur.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
Motor yağı değişiminde motor sıcakken yağ boşaltma tıpası genleşme sonucu sıkışacağından vidayı açmak pek mümkün olmuyor, ya diş kapıyor ya vida başı bozuluyor yada vida kırılıyor. Motor yağının akışkanlığını sağlayacak kadar sıcaklığa ulaşması ve alt yağ tıpasınında sıkışmaması için motor soğukken alt tıpa gevşetilerek 3-5 dakika kadar rolantide çalıştıktan sonra Vida açılarak yağ değiştirilmeli. Yağ değişimi sırasında motor içinde %10 %20 yağ kalır onuda boşaltmamak gerekir. Motor kitapcığından yağ değişim talimatına bakmak faydalı olur.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
Konu açılmışken sorayım.
150 cc çin malı skuterlarda,kullanım kitapçığında 20-50 yağ kullanın deniyor.
Skuterlarda malum 70-80 km hızlarda minimum 6500 devir çevirmek durumunda kalıyorsunuz.
Ben servise gittiğimde hep konan yağ 10/40..
Kullanım kitapçığını okuduktan sonra jeton düştü,20/50 castrol aradım bulamadım.
10/40'lık skuterlar için ürettikleri yağı aldım..
Bu yağlar ince gelip,motorun ömrü daha erken biter mi ?
Çin üretimi scooter'lerin kullanım kılavuzu tercümelerinde çok hatalar oluyor.Konuyu bilmeyen birine verip kabaca çevirtiyorlar.Hangi ülke için olduğuna bile bakmıyorlar.Kimbilir senin kılavuzun hangi ülke için yazılmış.10W-40 en uygun yağdır.Ben İstanbul'da bu numarayı kullanıyorum çin'limde.Ömrünü kısaltma söz konusu olamaz,süresinde değiştirildiğinde.20-50 Opet'de bulabilirsin.Fakat,10W-40 Honda Transalp V600'e uymuyor,hemen buharlaştırıyor.Opet'in 15W-50 sini kullanıyorum.
konu hortlamışken arkadaşlar benim kitapçıkta gazoline yağ diyor o ne ....
10w-40 olarak geçiyo w önündeki kışın ki performansı 40 yazın ki performansı 40 olan bölüm arttıkça yağ kalınlaşıyor
blueway
Üye
İleti: 64
Cinsiyet:
Cbf Candır
Cbf 150 için 10-50 racing yağ için bizim motora zararlı diye okudum fakat yinede denedim her açıdan beğendim motorun sesi gidişi debriyajı herşeyi pamuk gibi oldu ama anlayamadığım servisler bile 10-40 yarı sentetiği öneriyor diğerine hayır diyor neden peki 10-50 motora daha iyi uyum sağlıyor aslında
İmkanın varsa nette videolar var. Çok yardımcı olacaktır. Aynı model bulamasan bile yakın bir modeli seyredip çok şey öğrenebilirsin.
örnek "How to change the engine oil.....(Marka veya model) kolay gelsin.
yağın arkasında yazan standartlar var API/SL JASO MA normal standartları karşılar API:Amerikan petrol enstitüsü SL:sınıflandırılma kodu JASO:japon otomotiv standartları organizasyonu gibi bişey MA:sınıflandırma kodu
SJ ,SL, SM, SN diye sınıflandırmalar kalite kalite ilerler
API/SL JASO MA bizlere yetiyor (genel kullanıcılara)
gerisi size kalmış yazın castrol 20-40 shell 15-50 --- kışın elf(totalde) 10-40 gayet uygun
---------- Post added at 22:25 ---------- Previous post was at 22:20 ----------
10w-50 ---10w-40 tan her zaman çok daha dayanıklı yağdır
10w-50 nin kar marjı az işlerine gelmiyor.
ha cbf ye 10-50 lazım mı dersen gerek var mı yok ama daha iyi o net.daha extreme yağ 10w-60 yarış yağı
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)