Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

F650 GS 15.000 km bakımı, resimli

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    İşe grenajları çıkarmakla başladım. Plastik aksam oldukça yumuşak. Korkmanıza gerek yok.

    Yağ tankının çıkarılması. Üstteki vidayı sökün. Ayrıca iki tane de geçme pim var. Bu pimleri de kargaburnu vasıtasıyla çıkardım.Tankın tam altındaki vida çeşme vazifesi gördü ve yağı buradan boşalttım. Tankı sallayıp iyice boşalmasını sağlayabilirsiniz.




    Yağın durumu berbat.

    Motor korumalarını söktüm. Bunlar birbirine geçen biri bar diğeri alüminyum korumalar.


    Yağ filtre haznesinin kapağını söktüm. İki vida aynı, diğeri en sağdaki farklı. Resimlere bakılınca belli oluyor. Farklı olan bayağı hassas. Topraklama bağlantısı için de kullanılıyor zannedersem. Dikkatlice sökün ve sökerken her vidanın sıkılığını kullanın. Ama en iyisi alabilirseniz ayarlı bir tornavida alın. Nm değerlerine göre sıkmak en iyisi.


    Son olarak da alt karter tıpası. En riskli yer. Zira alüminyum ve çok yumuşak. Bayağı asılmanız gerekecek. Size tavsiyem; altıgen bir anahtar kullanın ki her köşesiyle iyice tutsun. Vida yönleri aynı fakat ayata veya çömelirken denemeyin. Altına yatıp yönünü iyice anlayın.
    ''Filtro Magnetico'' işini iyi yapmış ve yağdaki metallerin bir kısmını tutmuş. Buna bakarak aşınma hesabı yapılabilir.


    Ön dişli hiç de 15.000 km yapmış gibi durmuyor. Tek teker yok. Zorlamak yok. Arazide kontrollü sürüş...

    Motor bloğunun altında yağ sızması. Bu normaldir. 1-Fazla yağ. 2- Conta. 3- tek silindir. 4- Gevşeme. 5- Terleme. BMW markasına sakın laf atmayın şimdi. Her motosiklette vardır bu. En büyük etken; 1,4.
    Geldik en büyük şikayetime; yan ayak sıkıntısı. Elektronik devre çok hassas bir pistonla kontrol ediliyor. İçinde 3 iğne var. 2 numara ortada. Ve piston 2 nolu iğneyi sağa sola itiyor böylece yan ayak aşağıda ve motosiklet viteste iken çalışmıyor. Yan ayak üstündeki switch i daha önce söktüm ve temizledim. Sıra buna geldi. Temizleme işi halletmez ise; iptal edip direk bağlayacağım. Ama bu devre gerçekten bir ihtiyaç. Uzun sürüşlerde hangimiz unutmuyoruz ki?



    Sırada hava filtresi var. Şnorkeli çıkartıp ulaştım.İçinde bir miktar yağ var. Bu da normaldir. Fazla yağ buradan taşma yapıyor.



    Eski ve yeni yağ yanyana. 10-40 yarı sentetik.

    Hiç soğutma sıvısı kalmamış rezervde. En kısa zamanda bakmam gerek buna da.

    Bataryayı söküp su ilave edip bir miktar da şarjda bıraktım.
    Evet hepsi bu kadar. Mümkün olduğunca açıklayıcı yazmaya çalıştım. Umarım işinize yarar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    walla eline sağlık hocam
    Orgazma Dudak Büktürür

  3. #3
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı huceyn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    walla eline sağlık hocam
    Teşekkür ederim. Paylaşmak istedim.

  4. #4

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Eline sağlık.

    Sazan gibi görünme tehlikesine rağmen iki hususa değinmek istiyorum. Büyük ihtimalle zaten biliyorsundur ve büyük ihtimalle yanlış anlamışımdır ama:

    1- Hava filtresinin yağlı tutulması gerekir diye biliyorum ben. Tozları daha iyi yakalasın diye. Bunun için özel yağlar falan var. Ama senin kastettiğin, fitrenin kendi yağından başka bir de motor yağının taşması sonucu yağlandığıysa kusura bakma.

    2- Son fotoğraftaki plastik haznenin benzerinden benim motorumda da var ve genelde boş oluyor. Çünkü normalde soğutma suyunun bu kapla işi olmuyor. Fakat aşırı ısınma falan sonucu su aşırı kabarırsa fazlalığı buraya akıyor. Yani normal şartlar altında haznenin boş durması normal. BMW'lerde durum farklıysa ya da senin kastettiğin başka bir şeyse özür dilerim.
    [B]J şimdi asker[/B]

  5. #5
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı Jagadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık.

    Sazan gibi görünme tehlikesine rağmen iki hususa değinmek istiyorum. Büyük ihtimalle zaten biliyorsundur ve büyük ihtimalle yanlış anlamışımdır ama:

    1- Hava filtresinin yağlı tutulması gerekir diye biliyorum ben. Tozları daha iyi yakalasın diye. Bunun için özel yağlar falan var. Ama senin kastettiğin, fitrenin kendi yağından başka bir de motor yağının taşması sonucu yağlandığıysa kusura bakma.

    2- Son fotoğraftaki plastik haznenin benzerinden benim motorumda da var ve genelde boş oluyor. Çünkü normalde soğutma suyunun bu kapla işi olmuyor. Fakat aşırı ısınma falan sonucu su aşırı kabarırsa fazlalığı buraya akıyor. Yani normal şartlar altında haznenin boş durması normal. BMW'lerde durum farklıysa ya da senin kastettiğin başka bir şeyse özür dilerim.
    Yağ tankının en üstündeki hortum yağ filtre kutusuna direk iner. Tüm yağ, buhar ve terleme sonucu bu is, kir motor tarafından emilir. Çok yağ koyarsan haliyle vakumlama çok olduğu için bu sefer de yağ gider ve bu modellerde şnorkel altında bu yağı, isi boşaltacak bir aparat vardır. Ayda yılda bir bunu açıp orayı kurutursun. Ben ilk defa açtım. Yılların birikimine göre gayet iyi.
    İki nolu soruya gelince de bu rezerv tankında yine de bir miktar oması lazım. Sıvı miktarı radyatör + hortum+ pompa+ ve rezerv gözönüne alınarak hesaplanır ve doldurulur. Bu her araç için aynıdır. Umarım anlatabildim.

  6. #6
    sandman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2006
    Şehir
    izmir...
    Motosikleti
    Kawa Er 5,00
    Çok güzel bir çalışma olmuş
    Ellerine emeğine sağlık..
    İleride alınca olmadı buraya bakar bakar bakımını yaparım ..

  7. #7
    Hay.alper.est - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2007
    Ellerine sağlık gayet açıllayıcı olmuş.Bakımını kendisi yapınca insan motoruna daha bir bağlanıyor.
    ''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''

  8. #8
    chatkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2007
    Şehir
    ksk/İzmir
    Motosikleti
    X-Max 250 ABS
    eline sağlık güzel olmuş, ama resimler çok yakından gibi geldi bana...Tabi f650 sahibi olup altına yattığımız zaman belki resimler daha çok şey ifade edecektir...
    paylaşım için teşekkürler bu arada 15binde normalde bakımı yok diye biliyorum sen keyfi takılmışsın kaç model makina
    f650 ile yakından ilgilendiğimi çok belli ettim sanırım

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:55 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:53 PM ----------

    Alıntı sandman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel bir çalışma olmuş
    Ellerine emeğine sağlık..
    İleride alınca olmadı buraya bakar bakar bakımını yaparım ..
    dur len önce ben alcam sende alırsın sonra, ben biraz tecrübesini yapayım er-5 i yaptığımız gibi seninkini almaya beraber gideriz
    Küçük insanlar kişilerle, Sıradan insanlar olaylarla, Büyük insanlar fikirlerle ilgilenir.

  9. #9
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı sandman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel bir çalışma olmuş
    Ellerine emeğine sağlık..
    İleride alınca olmadı buraya bakar bakar bakımını yaparım ..
    Teşekkür ederim.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:56 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:55 PM ----------

    Alıntı Hay.alper.est adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ellerine sağlık gayet açıllayıcı olmuş.Bakımını kendisi yapınca insan motoruna daha bir bağlanıyor.
    Aynen öyle.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:57 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:56 PM ----------

    Alıntı chatkut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eline sağlık güzel olmuş, ama resimler çok yakından gibi geldi bana...Tabi f650 sahibi olup altına yattığımız zaman belki resimler daha çok şey ifade edecektir...
    paylaşım için teşekkürler bu arada 15binde normalde bakımı yok diye biliyorum sen keyfi takılmışsın kaç model makina
    f650 ile yakından ilgilendiğimi çok belli ettim sanırım

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:55 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:53 PM ----------



    dur len önce ben alcam sende alırsın sonra, ben biraz tecrübesini yapayım er-5 i yaptığımız gibi seninkini almaya beraber gideriz
    2004 model. Keyfine takılma yok. Yılda bir kere değişmesi lazım bunların. Haftasonları sürekli bindiğim için ve yaza da bir turum var. Aradan çıksın istedim. Satayım hemen alıcıysan.

  10. #10
    chatkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2007
    Şehir
    ksk/İzmir
    Motosikleti
    X-Max 250 ABS
    Alıntı a vagrant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2004 model. Keyfine takılma yok. Yılda bir kere değişmesi lazım bunların. Haftasonları sürekli bindiğim için ve yaza da bir turum var. Aradan çıksın istedim. Satayım hemen alıcıysan.
    şu er5 i satayım sende turunu tamamla bakarız
    Küçük insanlar kişilerle, Sıradan insanlar olaylarla, Büyük insanlar fikirlerle ilgilenir.

  11. #11
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    eline sağlık
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  12. #12

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Alıntı a vagrant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki nolu soruya gelince de bu rezerv tankında yine de bir miktar oması lazım.
    Sağa sola biraz bakındım. "O haznede biraz sıvı olmasının faydası var. Böylelikle soğutma sıvısı eksilirse anlarsın." diyenler var. Bence mantıklı.

    http://www.thumpertalk.com/forum/sho...d.php?t=729001

    Hazneyi çıkarıp yerine şırınga falan monte edenler de var. Manasını pek anlamadım ama. Amaç ağırlık tasarrufusuysa üç beş gramlık bir kazanç söz konusu.

    http://www.thumpertalk.com/forum/sho...23#post7034223
    [B]J şimdi asker[/B]

  13. #13
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı chatkut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu er5 i satayım sende turunu tamamla bakarız


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:00 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 07:59 AM ----------

    Alıntı demirgursel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eline sağlık
    Rica ederim.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:01 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:00 AM ----------

    Alıntı Jagadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağa sola biraz bakındım. "O haznede biraz sıvı olmasının faydası var. Böylelikle soğutma sıvısı eksilirse anlarsın." diyenler var. Bence mantıklı.

    http://www.thumpertalk.com/forum/sho...d.php?t=729001

    Hazneyi çıkarıp yerine şırınga falan monte edenler de var. Manasını pek anlamadım ama. Amaç ağırlık tasarrufusuysa üç beş gramlık bir kazanç söz konusu.

    http://www.thumpertalk.com/forum/sho...23#post7034223
    Linklere bir de ben bakayım.

  14. #14
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı _PhOeNiX_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel olmuş.Yanlız fotoğraf makineniz sanırım uzak modunda yakın çekimlerde uzağı net çekmiş.Lens ayarlarıyla oynarsanız çok daha net fotolar çekebilirsiniz

    Saygılarımla...
    Haklısınız. Yakın çekimlerde makro poz ayarını kullanmam gerek ama hak verin ki ellerim yağ içinde. Net çıkmayan birkaç foto var onlar da zaten herşeyi fazlasıyla anlatıyor.

  15. #15
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    Ellerine sağlık hocam.
    Güle güle eskit.

    Benimkinin sorunu rölanti motoruymuş, değiştirdik. Subap ayarı ve enjektör temizliği yaptık. Gidon rulmanları da değişti.
    Cillop oldu ve ok gibi gidiyor.
    Dün kavuştuk birbirimize
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  16. #16
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı Gültekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ellerine sağlık hocam.
    Güle güle eskit.

    Benimkinin sorunu rölanti motoruymuş, değiştirdik. Subap ayarı ve enjektör temizliği yaptık. Gidon rulmanları da değişti.
    Cillop oldu ve ok gibi gidiyor.
    Dün kavuştuk birbirimize
    Sağol Gültekin. Senle yapacaktık. Yalnız çıktım yola. Böyle iyi oldu. Parçaladım iyice vakit de boldu. Bir dahakine bakarız artık. Sana da hayırlısı olsun. Kim el attı motoruna?

  17. #17
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    Alıntı a vagrant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağol Gültekin. Senle yapacaktık. Yalnız çıktım yola. Böyle iyi oldu. Parçaladım iyice vakit de boldu. Bir dahakine bakarız artık. Sana da hayırlısı olsun. Kim el attı motoruna?
    Sağol hocam.
    Kadıköy/Hasanpaşa'da Melih usta yaptı.
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  18. #18
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Emeğine sağlık güzel bir paylaşım...
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  19. #19
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı Gültekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağol hocam.
    Kadıköy/Hasanpaşa'da Melih usta yaptı.


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:03 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:02 AM ----------

    Alıntı korkut 250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emeğine sağlık güzel bir paylaşım...
    Teşekkür ederim. Bilgi paylaşıldıkça güzeldir.

  20. #20
    airman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2006
    Şehir
    Osmaniye-kadirli
    Motosikleti
    VFR 1200X C/T
    Eline saglık kendi işini kendin yapmak kadar güzel bir olay yok.

    F650'ler için düzeltmemiz gereken bir küçük bir konu var
    her 10.000'de servis (6000 mil inspection)
    her 20.000'de Bakım (12.000 mil Maintenance service)
    Her 12 ay yıllık bakım.
    THICKHEADED MAN DOESN'T WEAR HELMET


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler