Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Aynı Hacimde Motorların Devir Farklarının Nedenleri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Örnek;

    Caracal : 193cc + ÇapxStrok 63x62 + Sıkıştırma 9:1 + 12,10Hp/7350 + 12,5Nm/5400
    Freedom : 193cc + ÇapxStrok 63x62 + Sıkıştırma 9:1 + 12,44Hp/6750 + 9,9Nm/4950
    Motocar : 193cc + ÇapxStrok 63x62 + Sıkıştırma 9:1 + 14,41Hp/7500 + 14Nm/6000
    Enduro : 193cc + ÇapxStrok 63x62 + Sıkıştırma 9:1 + 11,56Hp/7100 + 12,75Nm/5500

    Bu Motorların,hacimleri,sıkıştırmaları,çapları,strokl arı aynı olduğu halde, farklı devirlerde farklı tork ve güç üretme sebepleri nedir? ne tür işlemlerle bu motorların devir ve güçleri değişir?
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Yakıt sistemi,ateşleme sistemi , malzeme kalitesi dolayısıyla ömür hesabı...

  3. #3

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    büyük ihtimalle hepsi aynı hp ve tork ta ama satıcı firmanın yalanları

    yada karbüratör farkından oluyor en büyük fark
    yada cdi farkından
    yada eksatrik farkından


    aslında 4 ünden de daha fazla güç te üretilebilir ama subapların pistona çarpması gibi problemler oluyor yüksek devirde bir de üretici kısıtlıyor gücü motor çabuk yıpranmasın diye

    herşey olabilir
    ama işte

    az fazla hava ve yakıt girerse motora hem tork hem hp beraberce artıyor otomatik

  4. #4
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakıt sistemi,ateşleme sistemi , malzeme kalitesi dolayısıyla ömür hesabı...
    kanıtla hoca. şaka şaka

    kanuni hepsi,ben direk bu motorları değil genelle ilgili nasıl değişiyor bilmek istiyorum,yakıt sistemleri ve malzeme kalitesi aynıdır bu motorların. ama ateşleme sistemi,ekzantirik olabilir, nasıl etki ediyor peki? subap zamanlarını mükemmeştirseler hepsinde uygulamaları lazım, bu devir farkını tercih etmeleri nedir mühendislerin? öte yanda firmanın yalanı fikride pek olanaksız değil bu firma için
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  5. #5
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    hp ve tork egrisi uzantılarının sebebleri bunlar.. biri 7350 devirde maksimum hp ye ulaşır.. daha üst devirlerde hp düşüşü yaşanır.. buda .. vites oranları farklılıkları degerlendirilir.. yani . her 193 cc aynı degerleri verecek diye birşey söz konusu olamaz .. yoksa bütün motorlar aynı olurdu bi farkındalıgı kalmazdı açıkçası ..
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  6. #6
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı jesse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hp ve tork egrisi uzantılarının sebebleri bunlar.. biri 7350 devirde maksimum hp ye ulaşır.. daha üst devirlerde hp düşüşü yaşanır.. buda .. vites oranları farklılıkları degerlendirilir.. yani . her 193 cc aynı degerleri verecek diye birşey söz konusu olamaz .. yoksa bütün motorlar aynı olurdu bi farkındalıgı kalmazdı açıkçası ..
    hem fikiriz, ama bu motorların hemen her özellikleri aynı, ben farklı bişey göremedim yada, kopyala yapıştır motorlar ama bi fark var göremediğim


    fark var bu motorlar arasında kocaman bir fark var caracalla motocar arasında bir duran

    ama ne
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  7. #7
    axoyum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Asya / As 200 Gy-2 yok artık
    ölçme yöntemi farkından
    dinamometre farkından
    benzin kalitesine
    rakım farkından tutta avans ayarına CDİ kalibresine kadar birçok nokta etki
    ler
    BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA

  8. #8

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hem fikiriz, ama bu motorların hemen her özellikleri

    fark var bu motorlar arasında kocaman bir fark var caracalla motocar arasında bir duran

    ama ne
    birine küçük karbüratör taksan
    karbüratör yeterli yakıtı sağlayamaz otomatik güç düşer
    birinde büyük birinde küçük karbüratör vardır

    yada birinin krankıında krank baltası farklıdır titreşimi azaltmak için oda motora ek bir kayıp getiriyordur

    herşey olabililr 4 ünüde alıp söküp incelemk lazım ama imkan yok

  9. #9
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    devir farkı yaz 2220 ye yolla .. tork ve hp çizelgesi cebine gelsin :D
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  10. #10
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    osmaniyeli evet bunlar olabilir
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  11. #11

    Üyelik
    30 Ağustos 2006
    Aynı cc de farklı degerler:araç ağırlıgı ,lastik ve zincir dişlileri farkından ortaya cıkmakta.Sonuçta motorun değil aracın bg torku ölçülüyor.nitekim motorun güçleri ölçülse aracın sürtünme kuvvetleri ve diger etkenler den dolayı veriler kullanıcı için dogru sonuçları vermemeiş olurdu.

  12. #12
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    yazdığın özlellikler dışında cdi sistemi karbüratör tipi ve sübaplar da etki ede netkenlerdir motosiklerin gücüne ve devrine..
    benim aklımdan tam olarak geçense şu, çap strok oranları na baktığın zaman aynı olduğunu görüyosun ve gene bunların krankları da aynıdır muhtemelen, doğal olarak kol uzunluğu da aynıdır muhtemelen cdı sistemleride
    benim fikrim, kendileride bilmiyorlar neyin ne olduğunu afaki rakamlar bunlar
    GKN MOTORS

  13. #13
    road - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    ASYA 200 GY-2
    Farklılık yaratan en büyük etkenlerden biri eksantrik milleri üzerindeki kamların derecelerinin farklı olmasındandır. Standart olarak üretilen fabrikasyon eksantrik milleri, motorun rolanti devri ile en yüksek devri arasında kalan orta devirlerde en iyi verimi alacak şekilde üretilirler. Dereceli eksantrik tabir ettiğimiz subapların açık kalma zamanlarının artırılması işleminde alt devirler ölür, üst devirlerde performans artışı olur. Bu işlemin tersi olan subapların açık kalma zamanını azaltırsak alt devirler güçlenir, üst devirlerde performans düşüklüğü olur.
    Not: Dereceli eksantrik uygulamaları belirli tolerans sınırları içerisinde yapılmalıdır.
    MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.

    İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...

  14. #14
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yazdığın özlellikler dışında cdi sistemi karbüratör tipi ve sübaplar da etki ede netkenlerdir motosiklerin gücüne ve devrine..
    benim aklımdan tam olarak geçense şu, çap strok oranları na baktığın zaman aynı olduğunu görüyosun ve gene bunların krankları da aynıdır muhtemelen, doğal olarak kol uzunluğu da aynıdır muhtemelen cdı sistemleride
    benim fikrim, kendileride bilmiyorlar neyin ne olduğunu afaki rakamlar bunlar
    Katılıyorum Kafalarına göre yazmışlar HP ve Nm rakamlarını Aynı çap-strok-sıkıştırma oranı-ateşleme sistemine sahip, hepsi karbüratörlü bu motorlarda aşağı yukarı aynı devirlerde üretilen güçte bu kadar fark olması çok saçma.

  15. #15
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    ben sadece kanuni motorlarını örnek verdim,ancak başka markalardada olabilir, hatta farklı markalarda? bu tür bi örneği olan var mı?

    bazı motorlara 193.2cc demişler. ancak pi.r.r.h formülünden,sıkıştırma oranlarıda aynı olduğu için hacimleri aynı olmalı, bazılarına bu .2 lik farkı yazıp bazılarına yazmamaları, sallamasyon olduğu teorisini güçlendiriyor. belkide pi'yi her motorda aynı almadılar
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  16. #16
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Örnek;

    Caracal : 193cc + ÇapxStrok 63x62 + Sıkıştırma 9:1 + 12,10Hp/7350 + 12,5Nm/5400
    Freedom : 193cc + ÇapxStrok 63x62 + Sıkıştırma 9:1 + 12,44Hp/6750 + 9,9Nm/4950
    Motocar : 193cc + ÇapxStrok 63x62 + Sıkıştırma 9:1 + 14,41Hp/7500 + 14Nm/6000
    Enduro : 193cc + ÇapxStrok 63x62 + Sıkıştırma 9:1 + 11,56Hp/7100 + 12,75Nm/5500

    Bu Motorların,hacimleri,sıkıştırmaları,çapları,strokl arı aynı olduğu halde, farklı devirlerde farklı tork ve güç üretme sebepleri nedir? ne tür işlemlerle bu motorların devir ve güçleri değişir?

    aynıyaş aynı kilo aynı boydaki insanların güçleri birbirine yakındır ama tıpatıp aynı değildir
    çünkü farklı kaslarını geliştirmişlerdir

    gelelim sorunun cevabına

    motorun güç üretmesi içn ne gerekir
    yakıt yakması
    bu da demektir ki birbirinin tamamnen aynı mootorlar bile yakıt sistemi sayesinde farklı güçler üretebilirler

    ama vermiş örneğe göre bakıyoruz ki hepsinin maksimum güçleri farklı devrilerde yani yakıt sisteminden kaynaklı bri güç farklılığı yok
    demekki farklılık mekanik tasarım farklılığında kaynaklanıyor
    bununda olası sebepleri
    * kam mili tasarımı (kam açılarının farklı olması sebebi ile)
    * güç aktarmanın farklı olamsı (volan, debriyaj, şanzıman)
    * motor soğutma tasarımının farlı olması
    * krank mili tasarımı (karşıt ağırlıkların farklı olması)
    * ve tabii ki yakıt sisteminin farklı olması

    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    büyük ihtimalle hepsi aynı hp ve tork ta ama satıcı firmanın yalanları

    yada karbüratör farkından oluyor en büyük fark
    yada cdi farkından
    yada eksatrik farkından
    eğer hepsi tamamen aynı tasarım olsa idi
    yakıt sisteminden kaynaklı farkı motorların maksimum güçlerinin aşağı yukarı aynı devrilerde vermesinden anlayabilirdik
    burada max güç üretildiği devirler arasında baya bir fark var
    yani fark sadece yakıt sisteminin farklılığından kaynaklanmıyor

  17. #17

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Alıntı axoyum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ölçme yöntemi farkından
    dinamometre farkından
    benzin kalitesine
    rakım farkından tutta avans ayarına CDİ kalibresine kadar birçok nokta etki
    ler
    hatta daha burada sayılamayan bir çok faktörün de etkisi var..

  18. #18

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Motor tasarımı aynı modelin aynı motorunda bir modelde farklı son çıkanında farklı yapılabilir.
    Güç rekabeti gerekiyorsa aynı motordan daha fazla güç ve tork alınabilir.

    2003 modelde

    Motor 4-zamanlı, Hava soğutmalı, OHV tek silindir
    Silindir Çapı x Strok 56,5 x49,5
    Motor Hacmi 124,1 cc
    Sıkıştırma Oranı 9:1
    Yakıt Sistemi 20mm piston sübap tipi karbüratör
    Max. Güç 9,8BG @ 8.500d/d
    Max. Tork 8,8Nm @ 7.500d/d

    Ateşleme CDI Elektronik
    Çalıştırma Elektrik marşlı ve marş pedalı ile
    Şanzıman 5 vites
    Aktarım Zincir
    Boyutlar (UxGxY) 2.011 x 793 x 1.053mm
    Tekerlekler Arasi Mesafe 1,280mm
    Sele Yüksekliği 770mm
    Yerden Açıklık 120mm
    Yakıt Kapasitesi 10,5lt (2,1lt yedek)
    Tekerlekler 5 kollu alüminyum alaşım jant
    Ön Lastikler 2.75 - 18 42 P
    Arka Lastikler 90/90 - 18 51S
    Ön Frenler Tambur Fren
    Arka Frenler Tambur Fren
    Ağırlık 108kg
    Renk Seçenekleri Kırmızı


    2005 modelde
    Honda CGL 125 / Teknik Özellikler

    MOTOR Hava soğutmalı 4 zamanlı OHV tek silindir
    MOTOR HACMİ(cc) 124,1
    SİLİNDİR ÇAPI&STROK(mm) 56,5x49,5
    SIKIŞTIRMA ORANI 9,5:1
    YAKIT SİSTEMİ 22mm piston sübap tipi karbüratör
    MAX GÜÇ(Hp @ dev/dak) 11hp/9000dev/dak
    MAX TORK(Nm @ dev/dak) 9,8Nm/7000 dev/dak

    ATEŞLEME Kapasitörlü deşarjlı(CDI)
    ÇALIŞTIRMA Elektrikli
    ŞANZIMAN 5 vites
    GÜÇ AKTARIMI Zincir
    BOYUTLAR(UxGxY)(mm)
    TEKERLEKLER ARASI MESAFE(mm)
    SELE YÜKSEKLİĞİ(mm)
    YERDEN AÇIKLIK(mm)
    YAKIT KAPASİTESİ(lt) 13,5(2,3 yedek dahil)
    TEKERLEKLER Ön/Arka:Çelik telli jant
    LASTİKLER Ön 2,75 18 42P Arka 90/90 18 MC 57P
    AĞIRLIK
    RENK SEÇENEKLERİ Gümüş Kırmızı Mavi


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler