Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Enjeksiyon mu? Karbüratör mü?

Katılımcı sayısı
279. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Enjeksiyon

    180 64.52%
  • Karbüratör

    65 23.30%
  • İkiside iyidir farketmez

    34 12.19%
6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 SonuncuSonuncu

Enjeksiyon mu? Karbüratör mü?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #101

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Enjeksiyon'un kullanım rahatlığı paha biçilemez , asfalt kullanımına ağırlıklı motor tercih eder isem , kesinlikle enjeksiyon, hava ayarıymış, meme büyüktü küçüktü, iş uzun.

    Ancak arazi kullanımı , basit yapı dolayısı ile müdahale kolaylığı/parça değişimi , kıvır zıvırdan ötürü tercihim karbüratör , arazi'de bızımla diğilsin enjeksiyon
    cenkito bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Hava ayarı ile vs uğraşmak istemezsen uğraşmazsın zaten. Normal şartlarda jetler ile uğraşmıyorsan. Hava ayarına asla dokunmamak gerekiyor.
    Hatta çoğu motorda ayar vidası dökümün altındadır matkapla karburatoru delmek zorundasın.

  3. #103

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Oturup ayar yapmaktan keyif alıyorsanız karbüratörlü alın ona birşey demem, tamamen farklı bir konu ama teknik olarak hiçbir avantajı yoktur. Benim CBF de karbüratörlü ama oturup bir kere ayar yapmadım, ihtiyaç hissetmedim. Zaten yapabilecek olmama rağmen ben bununla uğraşmaktan keyif almıyorum. Bir de enjeksiyon arıza yaparsa tamir edilmez deniyor ama hayatınızda kaç tane arıza yapmış enjeksiyon gördünüz ? Enjeksiyon sisteminin motorun yakıt ihtiyacına olan uyumunu en basit olarak şöyle ifade edebilirim; enjeksiyonu tam bir daire olarak düşünürsek, karbüratör onikigen gibi bir şey olur. Yani daireye benzer ama daire değildir.

    Kısacası enjeksiyon benim için her koşulda tek marşta motorun çalışma garantisidir. Bugüne dek özellikle CBF'ten önceki motorlarımda soğukta çalıştırmadan biraz sıkıntı çekmiş birisi olarak artık karbüratörlü motor almak istemiyorum.
    NECDET ÖĞÜRT bunu beğendi.

  4. #104
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    karbüratörlü otomobil kaldı mı?

    motosikletlerin emisyon sınırlamaları şuan euro3 derecesinde (otomobiller Türkiye de 5, Avrupa da 6 )

    motosikletler de euro4 ve üzerine zorunlu olduklarında enjeksiyona geçiş kaçınılmaz olacak,

    euro5 den sonra motosikletde de enjektörler silindirin içine çekilir..

    tahminimce 500 cc üzeri veya 4 silindir makine de kalmaz..

  5. #105
    RAMİREZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM duke 125-- BMW F650 CS
    Arızalanan karbüratörün tamiri bu kadar kolay mı yav??

  6. #106

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı RAMİREZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arızalanan karbüratörün tamiri bu kadar kolay mı yav??
    Şamnadra arızası , iğne aşınması , meme tıkanması sair şeyler evet basit, sökülüp pim vida çevirip değişim temizlik gayet kolay , ancak karbüratör içerisindeki kılcal yollar tıkanır ise kolay değil tabii.

  7. #107
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karbüratörlü otomobil kaldı mı?

    motosikletlerin emisyon sınırlamaları şuan euro3 derecesinde (otomobiller Türkiye de 5, Avrupa da 6 )

    motosikletler de euro4 ve üzerine zorunlu olduklarında enjeksiyona geçiş kaçınılmaz olacak,

    euro5 den sonra motosikletde de enjektörler silindirin içine çekilir..

    tahminimce 500 cc üzeri veya 4 silindir makine de kalmaz..
    89 model doğan var

  8. #108
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı shooter1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    89 model doğan var

    doğan görünümlü şahindir o

  9. #109
    kubi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TVS Apache
    teknolojik ve tasarruf açısından enjeksiyon. ama basitlik konusunda karbüratör; bir tornavida ve pense tamir için yeterlidir. en dandik anda bile tamir edebilir veya ayarını yapabilirsiniz. şehir içinde enjeksiyon arızası kolay giderilir amma velakin Hindistan misali uzun yollarda her yerde aynı kalite temiz benzin bulunamayacağı için tıkanmada karbüratör kolayca temizlenir.
    Karbüratör candır.

  10. #110
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Bundan 10 yıl önce ben motora başladığım zamanlarda, ne kadar teknoloji o kadar başa bela durumu vardı (şu anda da o noktadan çok uzak değiliz aslında ya neyse). İnternette bu kadar her aradığın parçayı bulamıyordun, bulsan bile getirtmek bugünkü gibi rahat değildi. Bir arıza, kaza vs olduğunda Japonya'dan gelecek parçayı aylarca bekliyorduk (Ben bir amortisör keçesi için 2 ay beklediğimi bilirim). Bu ortamda enjeksiyon da "başa bela" sınıfına giriyordu. Aslında hala daha ülkemizin tamamı için kolay değil enjeksiyonun tamiri ve işletmesi. Enjekterlör tıkandımı yandın. Karbürator basittir, kendin yapamıyorsan bile yapamayacak usta da yok. Daha gelecekte, artık enjeksiyon sistemi de "basit sistem" sınıfına girdiği zaman tamam ama şu anda benim oyum karbüratöre...

  11. #111
    oguzkaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2011
    Motosikleti
    Honda Spacy Alfa (Pgm-Fi CBS ESP IS ACG)
    bence enjeksiyon, ancak parça fiyatlarının yüksek olması ve arıza halinde temini zaman alabildiği için enjeksiyonda satış rakamı yüksek motorlara yönelmekte fayda var. Bu sorunu hallettikten sonra soğuk motorun tek marşta çalışması, tüketim değerlerinin düşük olması, nispeten sorunsuz olması gibi avantajlarından ötürü enjeksiyon güzeldir.

  12. #112
    linkinpark20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha XJ6
    kesinlikle enjeksiyon.

  13. #113
    bazen25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Motosikleti
    x evo 400
    İtalya ya gideceksem enjeksiyon, Türkiye de kullanacaksam (Ankara ya kadar) enjeksiyon Ankara dan ileri geçeceksem karbüratör.

  14. #114

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Bu soru yanıtı son 5 yıldır motor teknolojilerindeki mekanik ve elektronik devrim ile güncelliğini kaybetti aslında.Çünkü artık içten yanmalı motorlardaki mekanik teknolojilerde bilgisayar ve elektronik destekli olarak yönetilebiliyor.

    Örn. Honda V-tec motor, Yamaha R6 ın özel piston gömleklerine sahip enteresan motoru gibi. Yani artık karbürator ve enjeksiyon mu iyidir sorusunun yanıtını aşan gelişmeler söz konusu motor teknolojisinde.

    DOlayısıyla maksimum performans ve yakıt ekonomisi yada ne isteniyorda buna elektronik enjeksiyon izin verir.

    Şuanda Enjeksiyonlu ust sınıf motorlar karbüratörün çok çok ötesine geçmiştir çoktan.

  15. #115
    dalangıç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial xtreme max 200
    Benim ilk Motorum enjeksiyonluydu akü bitti bayır aşağı salıp çalıştırmak istedim enjeksiyonlu motorda olmuyormuş bu işlem bayır yukarı motoru eve götürdüm sonra sinkaf, bence karbüratör basit sistem yani sanırım pek anlamam bu islerden

  16. #116
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Bütün forum karbüratör arızaları ile ilgili postlarla doludur. Bir tane yakıt pompası veya enjeksiyon arızası ile ilgili şikayet bulamazsınız. Yakıt enjeksiyonu bir motorda bulunması gereken en önemli özelliktir.

  17. #117
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Evet enjeksiyon saglam bir sistem, ben de hic duymadim ariza yaptigini. Ayrica aku bittiginde iterek calistirilabiliyor ayni karburatorludeki gibi.
    (Toyota Yaris araba ve Yamaha Fz6 motosikletim var ikisi de enjeksiyonlu ve aku bitince iterek calistirilabiliyor.)

  18. #118

    Üyelik
    04 Temmuz 2016
    motor üreticileri otomobil üreticileri hepsi artık enjeksiyona geçti bu tartışılmaz karbürötör zamanının kara düzen gaz ocağı vanası benim sorum enjeksiyonlu hangi motor hangi tarihde üretmeye başladı model biliyorsanız onuda eklerseniz çok teşekkür ederim

  19. #119

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Motosikleti ZEVK için kullanıyorum, benim için karbüratör.
    Karbüratörün o hırıltılı, gürültülü sesini anlayamazsınız
    Enjeksiyonun faydaları bitmez ama karbüratörün zevkinide vermesi imkansız.

  20. #120
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı EmreKocyigit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikleti ZEVK için kullanıyorum, benim için karbüratör.
    Karbüratörün o hırıltılı, gürültülü sesini anlayamazsınız
    Enjeksiyonun faydaları bitmez ama karbüratörün zevkinide vermesi imkansız.
    Hele bi deneyin, fikriniz degisebilir

    ilk motosikletim karburatorluydu, ikincisi jikleli enjeksiyonlu, ucuncusu otomatik enjeksiyonlu, dorduncusu "ride by wire"li.

    Karburator = Amelelik


    REKLAM ALANI
6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler