Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Enjeksiyon mu? Karbüratör mü?

Katılımcı sayısı
279. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Enjeksiyon

    180 64.52%
  • Karbüratör

    65 23.30%
  • İkiside iyidir farketmez

    34 12.19%
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Enjeksiyon mu? Karbüratör mü?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı ozan_bursa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu daha da basitleştirilmiş hali




    üstteki kelebek hava miktarını ayarlıyor

    orta kısımdaki ventüri (darboğaz) havayı hızlandırıyor ve vakumun artıp yakıtın emilmesini sağlıyor

    alttaki kelebek te gaz kolu tarafından kontrol ediliyor

    ve görüldüğü gibi gaz kapanınca kelebeğin altındaki delikten içeri yakıt emiliyor
    işte bu rölanti yakıtı olan zengin karışım
    Buradaki su soğutmalıda kullanılan bimetal iletkenin ısınmasıyla açan jigle ,sarmal yay ısınınca açılıyor ve hava kelebeğini açıyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    Alıntı ozan_bursa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o dediğin bu olabilirmi avare rulman
    selenoid valvli bir cut off iğnesi
    ozan ve motor hocası, bir anlık yanılsamayla sorumun yanlış olduğunu düşündügümden mesajımı sildim şimdi yeniden yazmak da imkansız.

    dediğin çok mantıklı, beyin tarafından idare edilen bir selenoid valf olabilir. zira gonderdigin resimdeki parcaya tıpatıp benziyor bizim kafamızı karıstıran parca.

    yalnız: bizim motorlarda gaz kolu konumunu beynin algılamasını saglayacak bir sensor yok. bu beyin nerden anlıyor cut-off yapacagı zamanı?

    bir taraftan bu bizim parcaya otomatik jigle diyen de çok oldu. lakin otomatik jigle olan makinede ayrıca bir manuel jiklenin ne işi var? ybr de jikle manuel.

  3. #63
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu selenoid valfli cut off iğnesi benim motoda yok işte

    benim moto nasıl cut off yapıyor parçayı bi koysanız resim var mı elinnizde

    ama ben eminim benim moto rölantiyi yiyor giderken
    belki de vakum tahrikli mekanik bir sistemdir
    muhakkak vardır dicem ama

    motorun marka model nedir

  4. #64

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı ozan_bursa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    belki de vakum tahrikli mekanik bir sistemdir
    muhakkak vardır dicem ama

    motorun marka model nedir
    çin çan çon
    edit:yani skyjet f5 yanlış anlaşılmasın esprim

  5. #65
    iskenderunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Motosikleti
    yamaha xmax 250
    enjeksiyon

  6. #66
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı avare rulman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ozan ve motor hocası, bir anlık yanılsamayla sorumun yanlış olduğunu düşündügümden mesajımı sildim şimdi yeniden yazmak da imkansız.

    dediğin çok mantıklı, beyin tarafından idare edilen bir selenoid valf olabilir. zira gonderdigin resimdeki parcaya tıpatıp benziyor bizim akfamızı karıstıran parca.

    yalnız: bizim motorlarda gaz kolu konumunu beynin algılamasını saglayacak bir sensor yok. bu beyin nerden anlıyor cut-off yapacagı zamanı?
    şöyle olabilir mi
    devir saatinden deviri okur
    gaz kolundanda gazı kapattığımızı anlar
    ve rölanti devrinin oldukça üstünde bir devirde ama gaz kapalı olduğu için yakıtı kesmek için devreye girer
    devir saati yoksa yüksek devirin oluşturduğu vakumu da okuyabilir

  7. #67
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    Alıntı ozan_bursa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    belki de vakum tahrikli mekanik bir sistemdir
    muhakkak vardır dicem ama

    motorun marka model nedir
    vakum tahrikli olsa bile motor freninde de vakum meydana geleceginden bir gaz kolu konum sensörünün gerekliliğinden söz edebilir miyiz?

    hah son mesajını şimdi okudum. gaz kolunda sensör yok işte, o kafa karıstıyor.

  8. #68

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı avare rulman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ozan ve motor hocası, bir anlık yanılsamayla sorumun yanlış olduğunu düşündügümden mesajımı sildim şimdi yeniden yazmak da imkansız.

    dediğin çok mantıklı, beyin tarafından idare edilen bir selenoid valf olabilir. zira gonderdigin resimdeki parcaya tıpatıp benziyor bizim kafamızı karıstıran parca.

    yalnız: bizim motorlarda gaz kolu konumunu beynin algılamasını saglayacak bir sensor yok. bu beyin nerden anlıyor cut-off yapacagı zamanı?

    bir taraftan bu bizim parcaya otomatik jigle diyen de çok oldu. lakin otomatik jigle olan makinede ayrıca bir manuel jiklenin ne işi var? ybr de jikle manuel.
    Arkadaşlar Cut - off otomobil karbüratölerinde sadece son birkaç modelde vardır ör Fiat Tempra ,motosiklete böyle birşey olacağını tahmin etmiyorum,boşuna Cut - off aramayın. Arkadaşın resmindeki parça jigle çek valfi.

    Alıntı avare rulman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vakum tahrikli olsa bile motor freninde de vakum meydana geleceginden bir gaz kolu konum sensörünün gerekliliğinden söz edebilir miyiz?

    hah son mesajını şimdi okudum. gaz kolunda sensör yok işte, o kafa karıstıyor.
    Sen şu resmini atsana önce atacam dedin hala bekliyoruz

  9. #69
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    motosiklete tek kafamın basmadığı parca bu karbürator. saat gibi mubarek.

    atacagım dedim, ama sorumsuzluk diz boyu olduğundan çekmedim parcanın fotografını motor hocası.

    yerini gosteren şu fotografı buldum sadece ama bir halt anlaşılmıyor bundan da.


  10. #70
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı avare rulman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vakum tahrikli olsa bile motor freninde de vakum meydana geleceginden bir gaz kolu konum sensörünün gerekliliğinden söz edebilir miyiz?

    hah son mesajını şimdi okudum. gaz kolunda sensör yok işte, o kafa karıstıyor.
    belki de direkt olarak kelebeğin pozisyonunu okuyordur
    ve motor freninde de cut off devreye girer
    zaten amaç da bu değilmi


    Alıntı avare rulman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vakum tahrikli olsa bile motor freninde de vakum meydana geleceginden bir gaz kolu konum sensörünün gerekliliğinden söz edebilir miyiz?

    hah son mesajını şimdi okudum. gaz kolunda sensör yok işte, o kafa karıstıyor.
    belki de o sistem karbüratöre gömülüdür
    aşağıda ki
    ı ile gösterilen giibi



    bu da açıklaması
    http://images.google.com.tr/imgres?i...a%3DN%26um%3D1



    arkadaşlar bana müsade
    geç olmuş yarın mesai var
    cümleten iyi geceler
    kazasız belasız sürüşler

  11. #71
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    Alıntı ozan_bursa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    belki de direkt olarak kelebeğin pozisyonunu okuyordur
    ve motor freninde de cut off devreye girer
    zaten amaç da bu değilmi

    arkadaşlar bana müsade
    geç olmuş yarın mesai var
    cümleten iyi geceler
    kazasız belasız sürüşler



    belki de o sistem karbüratöre gömülüdür
    aşağıda ki
    ı ile gösterilen giibi

    evet mümkün, sagol ozan kafa patlattın bizimle beraber. bana da müsade yarın okula gidilecek daha.

  12. #72

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı avare rulman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklete tek kafamın basmadığı parca bu karbürator. saat gibi mubarek.

    atacagım dedim, ama sorumsuzluk diz boyu olduğundan çekmedim parcanın fotografını motor hocası.

    yerini gosteren şu fotografı buldum sadece ama bir halt anlaşılmıyor bundan da.

    Tamam işte jigle çek valfi çek valf de 2 yıldız civataya bağlanmış. Hadi geçmiş ola.

  13. #73
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam işte jigle çek valfi çek valf de 2 yıldız civataya bağlanmış. Hadi geçmiş ola.
    jigle çek valfi neymiş? nereye geçmiş oluyor? jigle açık mı kapalı mı onu mu çek ediyor? mekanik tel degil elektrik kablosu o kablo.

    (yarına sabahın 7 sinde kalkıp okula gidecegim, ve ben kalkmış karbüratörün zattirisiyle uğraşıyorum. okumayacak mıyım neyim ben)

  14. #74
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    sizler sağolun arkadaşlar
    10 yıl önce olsaydı bu konuları ezbere cevaplardım o zamanlar ezbere karbüratör çizip elemanlarını gösterebiliyordum
    ama malesef şimdi unutmuşum çoğunu
    bahaneyle hatırlamaya çalışıyorum bişeyler

  15. #75

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı avare rulman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    jigle çek valfi neymiş? nereye geçmiş oluyor? jigle açık mı kapalı mı onu mu çek ediyor?
    Yahu açıp kapıyor valfi işte, hava kelebeğini kumanda ediyor açıyor. Hava kelebeği kapalıysa karışım zengin olur çalışır motor.

  16. #76
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu açıp kapıyor valfi işte, hava kelebeğini kumanda ediyor açıyor. Hava kelebeği kapalıysa karışım zengin olur çalışır motor.
    o zaman ben bu manuel jikle kolunu söküp atıyorum. agırlık etmesin boşuna, zaten ben varım 100 kilo

  17. #77

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu açıp kapıyor valfi işte, hava kelebeğini kumanda ediyor açıyor. Hava kelebeği kapalıysa karışım zengin olur çalışır motor.
    hocam sen de gözlük çıkarmaya başlamışsın ben de mi başlasam gözlük çıkarmaya yazda geldi rayban filan yakışırmı

    çok artist oluyor be

    ben en çok şuna kıl oluyorum
    yazık kafayı niye duvara vuruyolarsa

  18. #78

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı avare rulman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman ben bu manuel jikle kolunu söküp atıyorum. agırlık etmesin boşuna, zaten ben varım 100 kilo
    Sök at o zaman o kablonu fazlalık yapmasın

  19. #79
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enjektörler böyle bir arıza çıkarmaz çünkü filtelemeleri mükemmeldir. Enjeksiyon sistemi aten en az arızayı göstersin diye üretilir,arıza çıkarmaması karbüratörle kıyaslanmaz.Karbüratör daha basittir. Suya danayıklı üretimde en az karbüratörlü kadar güvenilirdir. Tamir gerektirmez bozulması ancak hatalı tamir ve servisle mümkündür. Rutin olmayan bir hava-yakıt oranı söz konusu değildir,yanmayı optimize eder motor daha sessiz çalışır, karbüratörün o güzel sesinden mahrumdur. Daha var mı
    bu mükemmel filtreler,arıza vermeyen,suya dayanıklı enjeksiyon sistemleri hepsinde standart mı? filtrelerinin sık bakımı gerekmez mi?
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  20. #80

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu mükemmel filtreler,arıza vermeyen,suya dayanıklı enjeksiyon sistemleri hepsinde standart mı? filtrelerinin sık bakımı gerekmez mi?
    Otomobil için bakım gerektirmez hatta değişim için 30.000km yeterlidir.. Tabii periyodu modele göre değişir. Dizel filtresiyle karıştırmayalım.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler