Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sente Ayarı Bozulmaması Için Yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Ocak 2009
    Motosikleti
    klr 600
    Silindir üst Kapağı Sökmem Için Egzantirik Zincirini Sökmem Lazım Sente Ayarının Bozulmaması Için Neyapmalıyım Zinciri Ve Dişlinin Bi Dişini Işaret Leyip Söksem Aynı Işaretli Yer Birbirine Gelecek şekilde Taksam Olurmu Yada Bozulmadan Olmuyosa Nasıl Ayarlayıp Takmalıyım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    axoyum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Asya / As 200 Gy-2 yok artık
    zaten öyle bir işaret imalat aşamasında vardır onu bılmalısın
    BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA

  3. #3

    Üyelik
    14 Ocak 2009
    Motosikleti
    klr 600
    tse işareti gibi bişey var yani baklava dilimi gibi bişey ama bu işaret ne anlama geliyo işaret nerede iken zinciri takmalıyız

  4. #4
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    size kolay gelsin..kendi çabaları ile motorlarını söküp gerekli parça değişimlerini yapabilmek isteyenleri görmek hoş..

    sente ayarı için egzantrik ve krank dişlileri karşısında default işaretler olması gerekir.bu iki işareti birbiri ile örtüştürmeniz gerekir. bahsettiğiniz işaret karşı yöndede varsa sentededir.

    eğer işaretler silinmiş kazınmış bir şekilde yok ise vede sizin motor sökülmemiş ise bu iki dişliye işaret koyabilirsiniz.

    benzer konu ile ilgili bir yazım aşağıda..

    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    siz motoru söküp dağıttınızmı..?
    sente ayarı motor toplanırken egzantriğe aktarımı yapan triger zincirinin yada kayışının yada bu parçanın değişimi esnasında yapılması gereken bir işlemdir..süpap zamanlamalarını ve akabinde süpap ayarını gerektirebilecek teknik bir konudur. öğrenmek istemeniz güzel bir şey ama anlatımlarla yapabileceğiniz bir işlem değildir..

    eğer motoru sökmüş iseniz bazı motorların dişlileri üzerinde sente işaretlerini yada çentiklerini görebilirsiniz.. bu iki işaret birbiri ile örtüşmek durumundadır.bu iki işaret örtüştüğü zaman yukarıdaki anlatılan ölü noktada oluşmuş olacaktır zaten. hal böyle ise işiniz nispeten kolaylaşmış olacaktır.

    ancak her motorda bu ölü nokta tam ayar noktası olmayabilir. araçları yetkili servis bağımlısı yapabilmek için bazı motorlarda bu sente olayı gizlenmiş olup
    ayarın yapılabilmesi için teknik datalara ihtiyaç olabiliyor.

    bu sente konusu motor tamircilerinin bile zaman zaman farklı motorları söktükleri zaman eğer sente ayarı işeretleri yok ise birbirlerinden fikir aldıkları bir durumdur.


    ayrıca sentenin yerine getirilememesi durumunda sente kaçık tabir edilen durum oluşur.motor çalışsa bile düzügün bir çalışma olmaz. ciddi hasarlar oluşabilir süpapların pistona çarpması gibi..

  5. #5

    Üyelik
    14 Ocak 2009
    Motosikleti
    klr 600
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    size kolay gelsin..kendi çabaları ile motorlarını söküp gerekli parça değişimlerini yapabilmek isteyenleri görmek hoş..

    sente ayarı için egzantrik ve krank dişlileri karşısında default işaretler olması gerekir.bu iki işareti birbiri ile örtüştürmeniz gerekir. bahsettiğiniz işaret karşı yöndede varsa sentededir.

    eğer işaretler silinmiş kazınmış bir şekilde yok ise vede sizin motor sökülmemiş ise bu iki dişliye işaret koyabilirsiniz.

    benzer konu ile ilgili bir yazım aşağıda..
    abi anlattıkların için teşekürler şimdi ben silindir üst kapağı sökmek istiyorum saplama somunlarını falan söktüm şimdi egzantirik zinciri tutuyor onu da sökecem ama egzantirik kapağını açtım egzantirik zinciri ve dişli görünüyo dişlide işaretler var bu işaret nereyle karşı karşıya gelecek anlmadım bende grank dişlisi falan yok o nerede bi tane dişli var zincirin diğer ucuda şanzımana taraf gidiyor

  6. #6
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    motorların yapıları değişken olabilir.ama çalışma prensibi aynıdır.

    sizin motorda zincirin bağlı olduğu karşı dişli blok içinde yada şanzımanda görünmez yerde olabilir.
    ama üst kapak sökülebilirdir.zinciri,dişlileri sabit tutan bağlantılar vardır. yada alt kapak açıldıktan sonra diğer dişliye ulaşılabiliyordur.. burada yazılanlar genel olduğunda detay için motorun görülmesi icab eder.

    kendim yapacağım diyorsanız motorun servisine sorup zincir değişimi yada üst kapağın sökümü için bilgi alabilirsiniz.

  7. #7

    Üyelik
    12 Şubat 2009
    Şehir
    ADANA
    dostum çok pratik bir yol anlatım işine yarar bence sırasıyla şöyle;
    1 : Buji'yi sök buji deliğinden içeri bak el feneri kullan pistonu ü.ö.n. ya getir
    2 : Eksantrik dişlisinin üstünde 3 delik var 2 si küçük 1 i büyük piston ü.ö.n. ya getirdikten sonra bu deliklerin yönlerine dikkat et eksantrik zincire takılı iken yan taraftan bak ve cep telefonuna resmini çek işin bittikten sonra yine pistonu ü.ö.n. ya getir ve resme bakarak zinciri tak bundan daha garanti bir yol varsa dene
    ::evil::[COLOR="SeaGreen"]HAYATIN ANLAMI "KADINLAR ve MOTORLAR"[/COLOR]:joker:

  8. #8

    Üyelik
    14 Ocak 2009
    Motosikleti
    klr 600
    yardımlar için teşekürler dediklerinizi uygulayacam

  9. #9

    Üyelik
    14 Ocak 2009
    Motosikleti
    klr 600



    kırmızı ile işaretli yerde bi çeltik var egzantirik dişlisinin üstündede bi nokta ile baklava dilimi gibi bişey var şimdi bu nokta bu çeltiğe gelince zincirimi takıcaz lütfen yrdım




    ya şunu bi lilen yokmu arkadaşlar

    ya illaki bi bilen vardır biraz ilgilenseniz arkadaşlar

    arkadaşlar bu konuda yardım edecek yokmu

  10. #10

    Üyelik
    19 Haziran 2006
    Motosikleti
    Mondial Hs150
    dostum yardımcı olacam sana acil bi işim var biraz vaktin varsa yarım saat kadar online kal msn den yada gerekirse telden yardımcı olurum

  11. #11

    Üyelik
    14 Ocak 2009
    Motosikleti
    klr 600
    Alıntı jeolog25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum yardımcı olacam sana acil bi işim var biraz vaktin varsa yarım saat kadar online kal msn den yada gerekirse telden yardımcı olurum
    abi bişeyler öğrendik sende yardımcı olsan olacak bu iş

  12. #12

    Üyelik
    19 Haziran 2006
    Motosikleti
    Mondial Hs150
    en kolayı ve garantilisi orta ayaklığa al motoru 5.vitese tak ve buji deliğine sok tornavidayı pistona değdir lastiği yavaş yavaş çevir ve pistonu en yukarı noktaya getir, eğer statörün(dinamo) kapağını açarsan orada direk işareti var T işaretidir ve ateşleme sensörünü biraz gerisinde kalır. Bunu halleetikten sonra subap kapağın açık tabiki burada yapman gereken subapların tam kapalı olduğu noktaya getirmek eksantirik milini çevirerek subapların kapalı olduğu tam orta noktaya getir eksantiriği eğer orada işaret varsa tam oraya getir ama yoksada dediğim gibı eksantirik milini tam ortada tut ve zinciri bu ayarı bozmadan tak ve gerdir. sonra sağlama yapmak için lastiği cevir elinle subaplar pistona değmiyor motor sıkışmıyorsa korkmadan çalıştır.

  13. #13

    Üyelik
    01 Mart 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 110 KF
    bu ayarı yapak gıcık bişey bir kişi zor yapar iki kişinin olması daha iyi bir tutar biri takar.hata yapma oranı düşer yapa hata olmaz.

    ayarı yaptıktan sonra ayarı tekrar kontol edin her siz farketmesenizde ayardan kayma olabiliyor

  14. #14

    Üyelik
    14 Ocak 2009
    Motosikleti
    klr 600
    abi ayarı başarı ile yaptım


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)