piston sıkıştırma anında sübaptan çok azda olsa hava kaçsa motor çalışırmı ateşleme yaparmı
piston sıkıştırma anında sübaptan çok azda olsa hava kaçsa motor çalışırmı ateşleme yaparmı
::evil::[COLOR="SeaGreen"]HAYATIN ANLAMI "KADINLAR ve MOTORLAR"[/COLOR]:joker:
bu bahsettiğiniz duruma kompresör kaçırmada denilir. aşınmasını tamamlamış motor ömrü biten durumlarda görülür. sağlıklı bir sıkıştırma ve yanma olabilmesi için her motorun kendine göre bir sıkıştırma oranı vardır ve bu teknik olarak bellidir.
bu oranların değişmesi durumunda motor çalışmazken bile özellikle yokuş aşağı gibi durumlarda vitestede durmayacak kayacaktır.
ama net cevap vermek gerekirse evet motor çalışır.fakat
motorun çekişinde fark görülecektir. sıkıştırma ve yanma oranları değiştiği için güç kaybı yaşanacaktır.
Hangi subap ama emme mi yoksa eksoz mu?
İkisindede farklı olaylar olur
Emme kaçırırsa benzini geri püskürtür
Eğer eksozsa durum daha vahim daha zor çalışır
Ama belli orana kadar normaldir
[B]durmak yok... yola devam.....
[/B]
[COLOR="Red"][B][I]selam dünyalı ben dostum......::sapka::::151::[/I][/B][/COLOR]
İşte sübap ayarı da; kompresyon kaçağını önlemek ve motorun ideal güçte çalışması için yapılıyor zaten...
her ikisi de kaçırıyor arkadaşlar ikisinide değiştircem yine bize masraf çıktı lan lanet olsun bu Asya motoru aldığıma yaaaa
::evil::[COLOR="SeaGreen"]HAYATIN ANLAMI "KADINLAR ve MOTORLAR"[/COLOR]:joker:
Birde başka açıdan bak; inanılmaz bilgi sahibi oluyorsun
sorun ya subap ayarlarından dolayıdır yada egzoz subap yanıktır .
fakat motor çalışır . sağlıklı çalışmıyacağı kesin
Motor adam akıllı bir test'e girmeden kompresyon kaybı olup olmadığı anlaşılamaz Kompresyon kayıbında elbette ateşleme de sağlıklı olamaz.
Kompresyon kaybı genelde segmanların hasarlanmasıyla gerçekleşir..Supapların kaçırması ise farklı nedenlere bağlıdır.
Sonuç: İşi iyi bilen ve ÖLÇÜM yapa bilen bir usta lazım bu sonuçlara varabilme için.
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
Cadı ablamcım seninde baya motor bilgin varmışDede bizim orda bir laf var ölüyü çok kurcalarsan b.ku çıkar diye.Benim motor bugun 17.000 oldu motor kısmında hiç sorun olmadı benimkisi mondial seninkisi asya ama çindeki fabrika aynı.Subapları değiştirecen birde üst kapağı kontrol ettir kılcal çatlak olmasın
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
sıkıştırmada kaçıran subap, ateşlemede de kaçırabilir. farkedilecek kadarsa, acilmüdahale lazım bence
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)