Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Silindir büyütme YARDIM!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı loveliness adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    +katılıyorum bende bi soru sordum ama çok dalgacı bi tavırla cevap aldım madem faydası yok bi daha girmem bu siteye....
    Anlaşılır bir dille yazmıyosun sorunu bide tavır yapıyon, ne dedim ki kaprisli, yürü anca gidersin.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    barrokas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    maxillofacialtrauma Hamamatsu
    bak kardeşim silindir pistondan 1mm büyük olursa zaten o motor bitmiş demektir,nedenmi yağ piston sekman silindir arasına girerek oradaki mikrometre ile ölçülebilecek kadar küçük olan boşlukları doldorup bir nevi conta görevi görür,


    ve dediğin ölçüdeki (67mm piston 68mm silindir,vs)bir boşluk yada pistonu rahatlatma diye bir şey yoktur.olsa olsa o dediğin rodaj dır,ama dediğinin rodajlada alakası yok ,,


    bence seni makaraya almışlar yada bunu söyleyen bir tamirci ise söyle ona sitemize üye olsun
    Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......

  3. #23

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    sağol
    evet araya düzelttim 1mm değil 0.25mm yazdım 1-2 mesaj ötede
    acaba kullanılan motordamı oluşuyor bu boşluk orta kısımda

  4. #24
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Hadi onu taktın diyelim yazın motor ısınacak ısındığı zaman piston sarma olayı var onun için motorun önüne yağ soğutucusu tak(Yağ pompana baktır yeterlimi yetersizmi diye)
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  5. #25

    Üyelik
    04 Ocak 2008
    Şehir
    hatay/iskenderun
    Motosikleti
    Stunt Apache RTR Artık Yok....
    Arkadaşım senin dediğin olay silindir üst kapak taşlama deniyor silindir bir aşağı bi yukarı gittiği için üst kapakta biraz daha yer açıyorlar silindir biraz daha fazla çalışıyor ama bu 2 zamanlı motorlarda işe yarıyor diye biliyorum arabalarda sorun olmuyor ama 4 zamanlı motorda ne olur bilmem hiç deneme bence motorunu yersin

    ++ bilgi
    Bu bilgiler hem araba hem motor için geçerlidir

    Kapak taşlama;

    Araba hararet yapar yada üst kapak contasini yakar ve böylece üst kapak ve silindir bloğunun birleştigi nokta yamulur. Bu yamulmayi almak ve kapagi ve bloğu tam olarak birbirene yapışması için kapak ve blok tornaya alınır ve düzleme işlemi yapılır.

    ikinci bir mevzu sağlıklı bir motora bizim gibi kanı kaynayan insanlar biraz daha performans vermek için silindir kapağının yatay olarak yüksekliği azaltılır.

    Bunun sebebi silindir kapağındaki yanma odasinin hacmini biraz daha küçültmektir. Çünkü silindir kapağı ile blok arasina koyulan conta yüzünden silindir kapağındaki yanma odasinin hacmi biraz daha büyür ve sıkıştırma oranı düşer buda performansı düşürür.

    bunun içindirki sıkıştırma herşeydir kaidesince elde fazlada para olmayinca silindir kapağı ve blok taşlanır piston sıkıştırma esnasında yanma odasına birazdaha yaklaşır ve böylece sıkıştırma artar...


    Zararları varmıdır?

    Tabiki vardır. Siz bu işlemi yaparak silindir kapağını taşladıktan sonra kapak zayıflar ve birkaç zaman sonra bir hararet yada conta patlaması olursa birdaha kapağı düzeltme şansınız olmaz çünkü siz o hakkı zaten kullandınız.

    Teorik olarak her silindir kapağının binde kaç taşlanabileceği uzman kişiler tarafindan bilinir ama her model arabanin kapağını bilmek biraz araştırma işidir..... Bunu high performance motor yapan firmalar bilirler.
    [B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
    [B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:

  6. #26

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KAWASAKİ VN 800
    motorun cc sini arttırmak için önce senin silindirin buna müsaitmi, ne kadar alabilirsin hadi 0,5 mm aldın örnek silindirin çapı 45mm idi 45,5 oldu yani genişledi dolayısı ile pistonunda çapı büyüyecek bu çapta piston bulabilecekmisin öne bunu araştır,eğer usta bulamazsan yardımcı oluruz

  7. #27

    Üyelik
    04 Ocak 2008
    Şehir
    hatay/iskenderun
    Motosikleti
    Stunt Apache RTR Artık Yok....
    Alıntı Endurocu01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun cc sini arttırmak için önce senin silindirin buna müsaitmi, ne kadar alabilirsin hadi 0,5 mm aldın örnek silindirin çapı 45mm idi 45,5 oldu yani genişledi dolayısı ile pistonunda çapı büyüyecek bu çapta piston bulabilecekmisin öne bunu araştır,eğer usta bulamazsan yardımcı oluruz
    Abi Bu işi yaptırmasında yardımcı olmayın Motosiklet sürücüsü bi kardeşimizin göz göre göre motoruna zarar vermesini kaldıramam

    5-10 km daha fazla hız için motorunu patlatıcak
    [B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
    [B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:

  8. #28

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KAWASAKİ VN 800
    SaXoFoN kardeşim çok ince ruhlusun arkadaşını düşündüğün için sağol tebrik ediyorum seni,ama korkma eğer iyi bir usta bulursa bişey olmaz,bu işler o kadar kolay değil sadece pistonla iş bitmez,motorun ciğerine kadar değişir ki buda ona 700 tl den başlar minimum,zaten o fiyatı duyunca vazgeçecek

  9. #29

    Üyelik
    04 Ocak 2008
    Şehir
    hatay/iskenderun
    Motosikleti
    Stunt Apache RTR Artık Yok....
    Alıntı Endurocu01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SaXoFoN kardeşim çok ince ruhlusun arkadaşını düşündüğün için sağol tebrik ediyorum seni,ama korkma eğer iyi bir usta bulursa bişey olmaz,bu işler o kadar kolay değil sadece pistonla iş bitmez,motorun ciğerine kadar değişir ki buda ona 700 tl den başlar minimum,zaten o fiyatı duyunca vazgeçecek
    İnş. vaz geçer o koyduğum yazıyı okursa kesinlikle vaz geçer
    [B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
    [B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:

  10. #30
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    arkadaşlar konu dağılmış vazıyette,

    arkadaş sadece bılmek ıstedıgı sormuş,
    anlaşılan başka şekılde başkalarından yanlış bilgiler dogrultusunda bir iş beklentisi içerisine girmiş,

    sizin yapacagınız dogrunun ne oldugunu uslubunca anlatmak olmalı,
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  11. #31

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KAWASAKİ VN 800
    serkanADH13 gerekeni söyledik,yanlış bilgilendirdiğimide zannetmiyorum olmaz diye bişey yok ama maliyetli

  12. #32

    Üyelik
    04 Ocak 2008
    Şehir
    hatay/iskenderun
    Motosikleti
    Stunt Apache RTR Artık Yok....
    Alıntı Endurocu01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    serkanADH13 gerekeni söyledik,yanlış bilgilendirdiğimide zannetmiyorum olmaz diye bişey yok ama maliyetli
    + motora zarar

    ben zaten birazcık üstte uzunca bi yazıyka anlattım yapılışını ve zararlarını
    [B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
    [B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:

  13. #33
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    olmayacak şeyler deyil.zamanında mobilet, pejoya neler yapıyorduk
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  14. #34

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    arkadaşlar sorun silindir büyütme değildi zaten bu işlemi 100 ytl piston segman artı usta parası +100ytl silindirden aldırma ki motor yenilemeciyei ben bunu da vermeyeceğim herkes yaptırıyor silindirden alınması yetiyor bizim motorlara yaptıran çok arkadaş var tüm 125 cc çin motorsikletlere ve 150 cclere oluyor scooter hariç inanmazsanız bi motosikletçiye sorun üst kapakla filan uğraşmaya hiç gerek yok en azından bu motorlarda

    Alıntı reo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam arkadaslar.


    bu arada benim motoru bi arkadaşa emanet etmiştim yurt dışı seyahatim sırasında, sagolsun o da benim motorun pistonunu falan değiştirmiş; 200cc pistonu satın alarak silindire monte etmiş
    aman siz siz olun böyle becerikli arkadaşlara emanet etmeyin motorunuzu
    arkadaş yazmış daha başka yapan arkadaşlar da var pek çok sorun olmuyor yani kısaca
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...0-23-a-74.html buradan da diğer 200cc yapan(185cc tam olarak)arkadaşları bulabilirsiniz ilgilenen varsa

  15. #35

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KAWASAKİ VN 800
    valla ben anlamış değilim,sadece silindirden aldırırsan kompresyonda acayip düşüş olur, motor çekmez hız yapmaz sadece bağırır senin söylediğinden ben bunu çıkardım hemşerim

  16. #36

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    piston ve segman atacaz ya abicim

    biyel kolu değişmeye de gerek yok

  17. #37
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    hic tavsiye etmem , zamaninda ben 150 cc 175 cc yaptim tek bir sey degisti.oda yakit tuketimi. daha cok yakit tuketmeye basladi motorum. Kendini kandirirsin. 25 cc lik bir degisim kriter degildir. 150 cc yi eger 250 cc yapacam deseydin belki bir fark gorurdun ama boyle sadece sanayi yi zengin edersin. Parani tut yeni motor al derim.Cin mali motorlara yapacaginiz teknik modifilerin hic bir geri donusumu olmaz.zaten hamuru berbat bir motor.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  18. #38

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    ya yapan kişilerin motoru nasıl gidiyor bi görsen belki seninki segman sıkı veya boşluklu geçmiş olabilir
    bu arada arkadaşlar bizim moto ların silindiri 50 ytl piston 15 ytl

  19. #39

    Üyelik
    04 Ocak 2008
    Şehir
    hatay/iskenderun
    Motosikleti
    Stunt Apache RTR Artık Yok....
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya yapan kişilerin motoru nasıl gidiyor bi görsen belki seninki segman sıkı veya boşluklu geçmiş olabilir
    bu arada arkadaşlar bizim moto ların silindiri 50 ytl piston 15 ytl
    Arkadaşım sen kafaya koymuşsun yaptırmayı ozaman neden bizden fikir alıyosun Biz sana okadar yaptırma paranı boşa harcama motorunu yeme diyoruz sen hala yaptıran arkadaşlar var diyorsun GİT YAPTIR OZAMAN YAPTIRAN kişilerden yardım al burda Beni sayma ama benden büyük abilerim var kaç yıldır motor üstündeler sana yaptırma diyorlar sen gidip 2-3 kıydırık motorcunun yaptırdığı şeyleri yaptırcam diyorsun
    [B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
    [B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:

  20. #40

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    benim başta yazdığım sorun bu mu bi başı oku bakalım
    ARKADAŞLAR KONU KAPANDI YAZMAYALIM


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)