bak kardeşim silindir pistondan 1mm büyük olursa zaten o motor bitmiş demektir,nedenmi yağ piston sekman silindir arasına girerek oradaki mikrometre ile ölçülebilecek kadar küçük olan boşlukları doldorup bir nevi conta görevi görür,
ve dediğin ölçüdeki (67mm piston 68mm silindir,vs)bir boşluk yada pistonu rahatlatma diye bir şey yoktur.olsa olsa o dediğin rodaj dır,ama dediğinin rodajlada alakası yok ,,
bence seni makaraya almışlar yada bunu söyleyen bir tamirci ise söyle ona sitemize üye olsun
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
sağol
evet araya düzelttim 1mm değil 0.25mm yazdım 1-2 mesaj ötede
acaba kullanılan motordamı oluşuyor bu boşluk orta kısımda
Hadi onu taktın diyelim yazın motor ısınacak ısındığı zaman piston sarma olayı var onun için motorun önüne yağ soğutucusu tak(Yağ pompana baktır yeterlimi yetersizmi diye)
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
Arkadaşım senin dediğin olay silindir üst kapak taşlama deniyor silindir bir aşağı bi yukarı gittiği için üst kapakta biraz daha yer açıyorlar silindir biraz daha fazla çalışıyor ama bu 2 zamanlı motorlarda işe yarıyor diye biliyorum arabalarda sorun olmuyor ama 4 zamanlı motorda ne olur bilmem hiç deneme bence motorunu yersin
++ bilgi
Bu bilgiler hem araba hem motor için geçerlidir
Kapak taşlama;
Araba hararet yapar yada üst kapak contasini yakar ve böylece üst kapak ve silindir bloğunun birleştigi nokta yamulur. Bu yamulmayi almak ve kapagi ve bloğu tam olarak birbirene yapışması için kapak ve blok tornaya alınır ve düzleme işlemi yapılır.
ikinci bir mevzu sağlıklı bir motora bizim gibi kanı kaynayan insanlar biraz daha performans vermek için silindir kapağının yatay olarak yüksekliği azaltılır.
Bunun sebebi silindir kapağındaki yanma odasinin hacmini biraz daha küçültmektir. Çünkü silindir kapağı ile blok arasina koyulan conta yüzünden silindir kapağındaki yanma odasinin hacmi biraz daha büyür ve sıkıştırma oranı düşer buda performansı düşürür.
bunun içindirki sıkıştırma herşeydir kaidesince elde fazlada para olmayinca silindir kapağı ve blok taşlanır piston sıkıştırma esnasında yanma odasına birazdaha yaklaşır ve böylece sıkıştırma artar...
Zararları varmıdır?
Tabiki vardır. Siz bu işlemi yaparak silindir kapağını taşladıktan sonra kapak zayıflar ve birkaç zaman sonra bir hararet yada conta patlaması olursa birdaha kapağı düzeltme şansınız olmaz çünkü siz o hakkı zaten kullandınız.
Teorik olarak her silindir kapağının binde kaç taşlanabileceği uzman kişiler tarafindan bilinir ama her model arabanin kapağını bilmek biraz araştırma işidir..... Bunu high performance motor yapan firmalar bilirler.
[B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
[B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:
motorun cc sini arttırmak için önce senin silindirin buna müsaitmi, ne kadar alabilirsin hadi 0,5 mm aldın örnek silindirin çapı 45mm idi 45,5 oldu yani genişledi dolayısı ile pistonunda çapı büyüyecek bu çapta piston bulabilecekmisin öne bunu araştır,eğer usta bulamazsan yardımcı oluruz
[B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
[B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:
SaXoFoN kardeşim çok ince ruhlusun arkadaşını düşündüğün için sağol tebrik ediyorum seni,ama korkma eğer iyi bir usta bulursa bişey olmaz,bu işler o kadar kolay değil sadece pistonla iş bitmez,motorun ciğerine kadar değişir ki buda ona 700 tl den başlar minimum,zaten o fiyatı duyunca vazgeçecek
arkadaşlar konu dağılmış vazıyette,
arkadaş sadece bılmek ıstedıgı sormuş,
anlaşılan başka şekılde başkalarından yanlış bilgiler dogrultusunda bir iş beklentisi içerisine girmiş,
sizin yapacagınız dogrunun ne oldugunu uslubunca anlatmak olmalı,
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
serkanADH13 gerekeni söyledik,yanlış bilgilendirdiğimide zannetmiyorum olmaz diye bişey yok ama maliyetli
olmayacak şeyler deyil.zamanında mobilet, pejoya neler yapıyorduk
sıkıysa yakala HAYALBUYSA
arkadaşlar sorun silindir büyütme değildi zaten bu işlemi 100 ytl piston segman artı usta parası +100ytl silindirden aldırma ki motor yenilemeciyei ben bunu da vermeyeceğim herkes yaptırıyor silindirden alınması yetiyor bizim motorlara yaptıran çok arkadaş var tüm 125 cc çin motorsikletlere ve 150 cclere oluyor scooter hariç inanmazsanız bi motosikletçiye sorun üst kapakla filan uğraşmaya hiç gerek yok en azından bu motorlarda
arkadaş yazmış daha başka yapan arkadaşlar da var pek çok sorun olmuyor yani kısaca
http://www.motosiklet.net/forum/moto...0-23-a-74.html buradan da diğer 200cc yapan(185cc tam olarak)arkadaşları bulabilirsiniz ilgilenen varsa
valla ben anlamış değilim,sadece silindirden aldırırsan kompresyonda acayip düşüş olur, motor çekmez hız yapmaz sadece bağırır senin söylediğinden ben bunu çıkardım hemşerim
piston ve segman atacaz ya abicim
biyel kolu değişmeye de gerek yok
hic tavsiye etmem , zamaninda ben 150 cc 175 cc yaptim tek bir sey degisti.oda yakit tuketimi. daha cok yakit tuketmeye basladi motorum. Kendini kandirirsin. 25 cc lik bir degisim kriter degildir. 150 cc yi eger 250 cc yapacam deseydin belki bir fark gorurdun ama boyle sadece sanayi yi zengin edersin. Parani tut yeni motor al derim.Cin mali motorlara yapacaginiz teknik modifilerin hic bir geri donusumu olmaz.zaten hamuru berbat bir motor.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
ya yapan kişilerin motoru nasıl gidiyor bi görsen belki seninki segman sıkı veya boşluklu geçmiş olabilir
bu arada arkadaşlar bizim moto ların silindiri 50 ytl piston 15 ytl
Arkadaşım sen kafaya koymuşsun yaptırmayı ozaman neden bizden fikir alıyosun Biz sana okadar yaptırma paranı boşa harcama motorunu yeme diyoruz sen hala yaptıran arkadaşlar var diyorsun GİT YAPTIR OZAMAN YAPTIRAN kişilerden yardım al burda Beni sayma ama benden büyük abilerim var kaç yıldır motor üstündeler sana yaptırma diyorlar sen gidip 2-3 kıydırık motorcunun yaptırdığı şeyleri yaptırcam diyorsun
[B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
[B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:
benim başta yazdığım sorun bu mu bi başı oku bakalım
ARKADAŞLAR KONU KAPANDI YAZMAYALIM
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)