Arkadaslar kontra teknigi bilincli olarakmi kullaniyorsunuz
yoksa km´ler ilerledikce benligimize giricek diyebilirmiyiz?!?
Arkadaslar kontra teknigi bilincli olarakmi kullaniyorsunuz
yoksa km´ler ilerledikce benligimize giricek diyebilirmiyiz?!?
Tavsiye üzerine (Denemeden zihinde çok ilginç ve ters gözüksede) denediğimde çok şaşırdım. Artık istem dışı reflex gibi hep kontra tekniğini kullanıyorum...
Suzuki AN 125 - 2008 / 0 - 24500 km
SYM Joyride 200 - 2008 / 4500 - 20000+ km (Halen Devam)
dönemece varmadan zaten elimi hazırlıyorum gerektigi kadar virajın durumuna göre ayarlıyorum yani bilinçli olarak yoksa daha önceleri yatırıyordum ama bazen dönemeyip çıkıyordum şimdi ise gerekirse viraja göre daha çok kontra yapıyorum
Bi kere öğrendikten sonra istem dışı (refleksif) olarak kullanıyorsunuz
evet gercekten ole..ve ıanılmaz rahat vıraj donuluyor...
[COLOR="Red"]CBR 1000 RR[/COLOR][COLOR="Black"]SON KARAR[/COLOR]
yahu kimdi o kontra diye bir teknik yoktur, zaten motosiklet öyle kullanılır diyen?
ben şimdi anımsayamadım ama sanırsam bu bir teknik değil, kullanım prosedürüdür... bu yavaş yavaş oluşan bir şey ama ne olduğunu bildiğinizde daha dikkatli ve geliştirilen bir şey. nefes almak gibi ama dalgıçların da bilinçli kullanma egsersizi yapması gibi bir şey
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
peki kontra tekniği noluyor
81VATAN__54MEKÂN
motorla düz yolda (trafiğe kapalı yolda) giderken sol elinizi arka tutamağa tutunup kafanızı tam arkaya çevirin. Düşüyorsanız kontra bedeninize entegre olmamıiş demektir (tabi önünüzü görmeyip yol bittiği için düştüyseniz ayrı eheh )
ciddi savrulma veya denge bozulması yaşadıysanız, biraz daha çalışmanız gerekebilir.
Aslında zamanla bu bir refleks haline geliyor sürücüde.
Bu hareketi çok fazla yapıyorum 4 tekerli davarlara kızınca (hepsi davar değil kibar insanlar da var) arkamdaki sürücü bir anlık dehşete kapılabiliyor (anaaa manyağa bak arkası dönük kullanıyor diye)
trafikte yapmak doğru mudur değil midir tartışılır, şerit değiştirirken bu işlemi çok yapıyoruz aslında. Ya da sağdan katılmalı yol başlangıcında yol içini taramak için.
düz yolda giderken arkaya bakmakla kontra tekniği arasındaki bağı çözemedim ben. hadi deseydin ki, virajdayken oturşunuzu şöyle böyle ayarlayın fialn diye tamam da , düz yolda kontra yaparsan keskin şerit değiştirmek ve ya refüjlere ya da karşı şeride geçmek demektir.
tekrar düşünsen sanırım iyi olacak..
viraja girerken, viraja girdiğiniz taraftaki kol dieksiyonu iter, diğeri de bu itme gücünü ayarlarken ön teker virajın ters yönüne bakar fakat sürcü ağırlığını viraj yönüne verir ve viraj içerisinde gazı dengede tutarken viraj çıkışında gaz açılarak denge ortalanıp direksiyon düzeltilir.
şurdan izleyebilirsiniz
http://www.motosiklet.net/forum/moto...i-videosu.html
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Kontra teknigi egitim görürken bilmeden zaten kullaniyormusum ama haberim yokmus. Zaman gectikce tabiikide deneyimim giderek artiyor vede neyi nicin yapmisim daha iyi anliyorum. Demekki hepimiz suur alti bu kontra isini yapiyoruz ama farkina bile varmiyoruz.
Bu link´e bakmanizi tavsiye ederim. O kadar sey okudum ve anlatimlari dinledim ama bu filmi izler izlemez kontra teknigi hemen "bilincli" olarak benimsedim.
http://www.youtube.com/watch?v=0iCWLh1Fyn0
Çok güzel ve faydalı bilgiler, teşekkür ederiz.
Reşat arbaş'ın kitabında bu konudan bahsediyor aslında.
burda anlatmaya çalıştığım şuydu:
siz arkanıza baktığınızda vücudunuzun konumu değişir ağırlık dağılımı değişir, dolayısı ile siz arkaya bakarken düz gitmenizi sağlayan şey kontradır. Aslında otomatik olarak kontra yapıyorsunuz farkında olmadan.
Arkanız dönükken motor sağa yatmaya başlarsa sağ elciği ittirirsiniz farkında olmadan.
Kontra sadece virajda uygulanan bir teknik değil. Kıvırmaca yaparken de bu tekniği kullanırsınız. Aslında motor kullanmak komple kontra
mesela ben alıştım virajlarda bilinçli olarak kullanıyorum cok faydalı bişi ama farkettim ki swerving (kıwırmaca) yaparken gene aırlık kaydırıyorum. demek ki tam refleks olamamış. biraz kendini zorlamak gerekiyo refleks olana kadar sanırım
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Valla ben 5000 km dir kullanıyorum ilk basta dusunerek yapıyordum sımdı reflex oldu istemesemde ogle donuyorum ve onceden donmeyı bılmedıgımı vıraj yapmadıgımı anladım
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
bende virajda bu şekilde geçiş yapıyorum ama burda dengeyi gaz elimiz sağlıyo mesela düz bir halde 40-50 km girdiğim virajı bu şekilde 70-80km ile alabiliyorum . .
[COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]
küçük hızlarda küçük virajlarda kullanılacak bi teknik mi yoksa büyük hızlardada kullanılabilir mi ?
Bende yeni motor kullanmaya başladım. Ama hiç bir şeyi şansa bırakmak istemdiğim için bol bol üzerinde talim yaptığım bir konu bu.
gözlemlerim şunlar:
1-Kesinlikle bu işi önce bilerek başlamak çok avantajlı. çünkü insanın ağırlığı vermesi aslında çok etkili değil, önemli olan lastiğin yanağının yola sürtünmesi (imiş)
2- bana kalırsa çok düşük süratlerde denemeyin. düşersiniz. yani motorun ivmelenmesi vardır, yani 10'dan 30'a doğru kararlı çıkıyordur, burada kontra basılabilir bellki, ama 70'ten diyelim (abarttım biraz) bi önce verdiğim örnekteki hıza indiğinizde (nasıl olsa xxx kitabında 20'nin üstü yazmıştı) düşüncesi ile kontra bastığınızda yere düşebliiyorsunuz.
bunu kontrolsüz biçide tecrübe ettim 2 gün önce. vites düşürüp hızımıda oldukça azaltıp yukarı meyilli dönel kavşaktan sola döniyordum, yatış açısını oldukça azaltmışım, o sırada motorun hakimiyetini ciddi oranda kaybetmeye başladığımı gözlemledim. gazı biraz kontrolsüz açtım ve sanki test pşlotunun yaptığı gibi spin atarak köşeyi döndüm. arkadan bi kişi beni izlediyse şayet (aman adama bak aşmış olayı nasıl dönüş öyle ) felan demiştir. ama o sırada ben kendi kendime söyleniyordum. Bu kontrollü gerilim bana oldukça iyi bir tecrübe oldu. önemli olan kontrayı çok dikkatli uygulamak ve yatış açısına çok güvenmemek. temkinli davranmakta, çok temklinli davranmakta fayda var.
bu söylediğim hareketleri ben trafiğe (şans eseri bulunmaz nimet) tamamen kapalı alanda (askeri bölge) ve ful+ ful koruma ile yaptım. onu özellikle belirteyim. ama o korkuyu iyiki yaşamışım. insan keni limitini biliyor.
saygılar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)