Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kontra teknik

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Mayıs 2008
    Motosikleti
    Ducati Monster 696+
    Arkadaslar kontra teknigi bilincli olarakmi kullaniyorsunuz
    yoksa km´ler ilerledikce benligimize giricek diyebilirmiyiz?!?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    gokayugur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2008
    Şehir
    Çanakkale Merkez
    Motosikleti
    SYM Joyride 200
    Tavsiye üzerine (Denemeden zihinde çok ilginç ve ters gözüksede) denediğimde çok şaşırdım. Artık istem dışı reflex gibi hep kontra tekniğini kullanıyorum...
    Suzuki AN 125 - 2008 / 0 - 24500 km
    SYM Joyride 200 - 2008 / 4500 - 20000+ km (Halen Devam)

  3. #3

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    dönemece varmadan zaten elimi hazırlıyorum gerektigi kadar virajın durumuna göre ayarlıyorum yani bilinçli olarak yoksa daha önceleri yatırıyordum ama bazen dönemeyip çıkıyordum şimdi ise gerekirse viraja göre daha çok kontra yapıyorum

  4. #4
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Bi kere öğrendikten sonra istem dışı (refleksif) olarak kullanıyorsunuz

  5. #5

    Üyelik
    07 Eylül 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2006 cbr 1000rr kırmızı siyah
    evet gercekten ole..ve ıanılmaz rahat vıraj donuluyor...
    [COLOR="Red"]CBR 1000 RR[/COLOR][COLOR="Black"]SON KARAR[/COLOR]

  6. #6
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    yahu kimdi o kontra diye bir teknik yoktur, zaten motosiklet öyle kullanılır diyen?
    ben şimdi anımsayamadım ama sanırsam bu bir teknik değil, kullanım prosedürüdür... bu yavaş yavaş oluşan bir şey ama ne olduğunu bildiğinizde daha dikkatli ve geliştirilen bir şey. nefes almak gibi ama dalgıçların da bilinçli kullanma egsersizi yapması gibi bir şey
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  7. #7
    sternboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    artık yok..
    peki kontra tekniği noluyor
    81VATAN__54MEKÂN

  8. #8
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    motorla düz yolda (trafiğe kapalı yolda) giderken sol elinizi arka tutamağa tutunup kafanızı tam arkaya çevirin. Düşüyorsanız kontra bedeninize entegre olmamıiş demektir (tabi önünüzü görmeyip yol bittiği için düştüyseniz ayrı eheh )

    ciddi savrulma veya denge bozulması yaşadıysanız, biraz daha çalışmanız gerekebilir.

    Aslında zamanla bu bir refleks haline geliyor sürücüde.

    Bu hareketi çok fazla yapıyorum 4 tekerli davarlara kızınca (hepsi davar değil kibar insanlar da var) arkamdaki sürücü bir anlık dehşete kapılabiliyor (anaaa manyağa bak arkası dönük kullanıyor diye)
    trafikte yapmak doğru mudur değil midir tartışılır, şerit değiştirirken bu işlemi çok yapıyoruz aslında. Ya da sağdan katılmalı yol başlangıcında yol içini taramak için.

  9. #9
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı StormlorD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorla düz yolda (trafiğe kapalı yolda) giderken sol elinizi arka tutamağa tutunup kafanızı tam arkaya çevirin. Düşüyorsanız kontra bedeninize entegre olmamıiş demektir (tabi önünüzü görmeyip yol bittiği için düştüyseniz ayrı eheh )

    ciddi savrulma veya denge bozulması yaşadıysanız, biraz daha çalışmanız gerekebilir.

    Aslında zamanla bu bir refleks haline geliyor sürücüde.

    Bu hareketi çok fazla yapıyorum 4 tekerli davarlara kızınca (hepsi davar değil kibar insanlar da var) arkamdaki sürücü bir anlık dehşete kapılabiliyor (anaaa manyağa bak arkası dönük kullanıyor diye)
    trafikte yapmak doğru mudur değil midir tartışılır, şerit değiştirirken bu işlemi çok yapıyoruz aslında. Ya da sağdan katılmalı yol başlangıcında yol içini taramak için.
    düz yolda giderken arkaya bakmakla kontra tekniği arasındaki bağı çözemedim ben. hadi deseydin ki, virajdayken oturşunuzu şöyle böyle ayarlayın fialn diye tamam da , düz yolda kontra yaparsan keskin şerit değiştirmek ve ya refüjlere ya da karşı şeride geçmek demektir.
    tekrar düşünsen sanırım iyi olacak..

    Alıntı sternboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki kontra tekniği noluyor
    viraja girerken, viraja girdiğiniz taraftaki kol dieksiyonu iter, diğeri de bu itme gücünü ayarlarken ön teker virajın ters yönüne bakar fakat sürcü ağırlığını viraj yönüne verir ve viraj içerisinde gazı dengede tutarken viraj çıkışında gaz açılarak denge ortalanıp direksiyon düzeltilir.

    şurdan izleyebilirsiniz

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...i-videosu.html
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  10. #10

    Üyelik
    27 Mayıs 2008
    Motosikleti
    Ducati Monster 696+
    Kontra teknigi egitim görürken bilmeden zaten kullaniyormusum ama haberim yokmus. Zaman gectikce tabiikide deneyimim giderek artiyor vede neyi nicin yapmisim daha iyi anliyorum. Demekki hepimiz suur alti bu kontra isini yapiyoruz ama farkina bile varmiyoruz.

    Bu link´e bakmanizi tavsiye ederim. O kadar sey okudum ve anlatimlari dinledim ama bu filmi izler izlemez kontra teknigi hemen "bilincli" olarak benimsedim.

    http://www.youtube.com/watch?v=0iCWLh1Fyn0

  11. #11
    Maverick35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki VN800- 2003
    Çok güzel ve faydalı bilgiler, teşekkür ederiz.

  12. #12
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    düz yolda giderken arkaya bakmakla kontra tekniği arasındaki bağı çözemedim ben. hadi deseydin ki, virajdayken oturşunuzu şöyle böyle ayarlayın fialn diye tamam da , düz yolda kontra yaparsan keskin şerit değiştirmek ve ya refüjlere ya da karşı şeride geçmek demektir.
    tekrar düşünsen sanırım iyi olacak..



    viraja girerken, viraja girdiğiniz taraftaki kol dieksiyonu iter, diğeri de bu itme gücünü ayarlarken ön teker virajın ters yönüne bakar fakat sürcü ağırlığını viraj yönüne verir ve viraj içerisinde gazı dengede tutarken viraj çıkışında gaz açılarak denge ortalanıp direksiyon düzeltilir.

    şurdan izleyebilirsiniz

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...i-videosu.html
    Reşat arbaş'ın kitabında bu konudan bahsediyor aslında.
    burda anlatmaya çalıştığım şuydu:
    siz arkanıza baktığınızda vücudunuzun konumu değişir ağırlık dağılımı değişir, dolayısı ile siz arkaya bakarken düz gitmenizi sağlayan şey kontradır. Aslında otomatik olarak kontra yapıyorsunuz farkında olmadan.

    Arkanız dönükken motor sağa yatmaya başlarsa sağ elciği ittirirsiniz farkında olmadan.

    Kontra sadece virajda uygulanan bir teknik değil. Kıvırmaca yaparken de bu tekniği kullanırsınız. Aslında motor kullanmak komple kontra

  13. #13

    Üyelik
    04 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xciting
    Alıntı bahar260679 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontra teknigi egitim görürken bilmeden zaten kullaniyormusum ama haberim yokmus. Zaman gectikce tabiikide deneyimim giderek artiyor vede neyi nicin yapmisim daha iyi anliyorum. Demekki hepimiz suur alti bu kontra isini yapiyoruz ama farkina bile varmiyoruz.

    Bu link´e bakmanizi tavsiye ederim. O kadar sey okudum ve anlatimlari dinledim ama bu filmi izler izlemez kontra teknigi hemen "bilincli" olarak benimsedim.

    http://www.youtube.com/watch?v=0iCWLh1Fyn0
    bakamadım kapalı site
    kymcOcUk

  14. #14
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    mesela ben alıştım virajlarda bilinçli olarak kullanıyorum cok faydalı bişi ama farkettim ki swerving (kıwırmaca) yaparken gene aırlık kaydırıyorum. demek ki tam refleks olamamış. biraz kendini zorlamak gerekiyo refleks olana kadar sanırım
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  15. #15
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Valla ben 5000 km dir kullanıyorum ilk basta dusunerek yapıyordum sımdı reflex oldu istemesemde ogle donuyorum ve onceden donmeyı bılmedıgımı vıraj yapmadıgımı anladım
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  16. #16

    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul_Avrupa Yakası
    Motosikleti
    piaggio x9 evolution
    bende virajda bu şekilde geçiş yapıyorum ama burda dengeyi gaz elimiz sağlıyo mesela düz bir halde 40-50 km girdiğim virajı bu şekilde 70-80km ile alabiliyorum . .
    [COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]

  17. #17

    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Motosikleti
    cbr125R DUDE
    küçük hızlarda küçük virajlarda kullanılacak bi teknik mi yoksa büyük hızlardada kullanılabilir mi ?

  18. #18
    ahmet93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    Tekirdağ/Çerkezköy
    Motosikleti
    Honda Cbr 125 R
    Alıntı Lebowski adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    küçük hızlarda küçük virajlarda kullanılacak bi teknik mi yoksa büyük hızlardada kullanılabilir mi ?
    Ben düşük hızda pek yapamıyorum sanki motoru yatırcakmışım gibi geliyo fakat yüksek hızdada çok az kuvvet uygulamak gerekiyo

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı kymcOcUk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bakamadım kapalı site
    Başbakan a sor o bakıyormuş

  20. #20

    Üyelik
    21 Eylül 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW F-650
    Alıntı bahar260679 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontra teknigi egitim görürken bilmeden zaten kullaniyormusum ama haberim yokmus. Zaman gectikce tabiikide deneyimim giderek artiyor vede neyi nicin yapmisim daha iyi anliyorum. Demekki hepimiz suur alti bu kontra isini yapiyoruz ama farkina bile varmiyoruz.

    Bu link´e bakmanizi tavsiye ederim. O kadar sey okudum ve anlatimlari dinledim ama bu filmi izler izlemez kontra teknigi hemen "bilincli" olarak benimsedim.

    http://www.youtube.com/watch?v=0iCWLh1Fyn0
    Bende yeni motor kullanmaya başladım. Ama hiç bir şeyi şansa bırakmak istemdiğim için bol bol üzerinde talim yaptığım bir konu bu.

    gözlemlerim şunlar:
    1-Kesinlikle bu işi önce bilerek başlamak çok avantajlı. çünkü insanın ağırlığı vermesi aslında çok etkili değil, önemli olan lastiğin yanağının yola sürtünmesi (imiş)
    2- bana kalırsa çok düşük süratlerde denemeyin. düşersiniz. yani motorun ivmelenmesi vardır, yani 10'dan 30'a doğru kararlı çıkıyordur, burada kontra basılabilir bellki, ama 70'ten diyelim (abarttım biraz) bi önce verdiğim örnekteki hıza indiğinizde (nasıl olsa xxx kitabında 20'nin üstü yazmıştı) düşüncesi ile kontra bastığınızda yere düşebliiyorsunuz.

    bunu kontrolsüz biçide tecrübe ettim 2 gün önce. vites düşürüp hızımıda oldukça azaltıp yukarı meyilli dönel kavşaktan sola döniyordum, yatış açısını oldukça azaltmışım, o sırada motorun hakimiyetini ciddi oranda kaybetmeye başladığımı gözlemledim. gazı biraz kontrolsüz açtım ve sanki test pşlotunun yaptığı gibi spin atarak köşeyi döndüm. arkadan bi kişi beni izlediyse şayet (aman adama bak aşmış olayı nasıl dönüş öyle ) felan demiştir. ama o sırada ben kendi kendime söyleniyordum. Bu kontrollü gerilim bana oldukça iyi bir tecrübe oldu. önemli olan kontrayı çok dikkatli uygulamak ve yatış açısına çok güvenmemek. temkinli davranmakta, çok temklinli davranmakta fayda var.

    bu söylediğim hareketleri ben trafiğe (şans eseri bulunmaz nimet) tamamen kapalı alanda (askeri bölge) ve ful+ ful koruma ile yaptım. onu özellikle belirteyim. ama o korkuyu iyiki yaşamışım. insan keni limitini biliyor.
    saygılar.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)