Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Silindir (gömlek, piston, Segman) değişimi resimli anlatım - ustalarda bir baksın

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Çok iyi Hakan. Eline sağlık. Bu işlere o kadar özeniyorum ki.. Zor ama, ileride müstakil bir evim olduğunda bahçesine kapalı bir atölyecik, bir de dağıtıp toplamak için ucuza yaşlı motorlar düşünüyorum...

    İmrendim sana valla, ne diyiym..
    Üç boyoz bir kola


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    21 Aralık 2007
    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok iyi Hakan. Eline sağlık. Bu işlere o kadar özeniyorum ki.. Zor ama, ileride müstakil bir evim olduğunda bahçesine kapalı bir atölyecik, bir de dağıtıp toplamak için ucuza yaşlı motorlar düşünüyorum...

    İmrendim sana valla, ne diyiym..
    teşekür ederim...zor bişey yok bence tam tersi çokk basit işin bazı incelikleri var onları bildinmi kolay...nese inşallah dediklerin olur...

  3. #23

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KAWASAKİ VN 800
    güzel çalışma,emeğine sağlık bilmeyen arkadaşlarla paylaşman güzel bir olay tekrar teşekkürler

  4. #24
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Valla elıne saglık Kımılerı anahtar deydırmeye cekınır kımısıde balıklama atlar merak ısı bu ya ınsanın ıcınden gelcek
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  5. #25
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    selamlar,

    böyle bir şeye cesaret edip yapman gerçekten çok güzel
    sen de benim gibisin gözün kara bu konularda;
    direkt dalıyorsun hehe

    merak ettiğim bir konuydu gerçekten çok açıklayıcı olmuş teşekkürler. gelen ses nasıl bir ses? cızırtı şeklinde mi? yoksa dizel motor gibi bir şakırdama mı söz konusu?

    üst devirlerde cızırtı varsa eğer sübap dışında bir şey olabilir, ama şakırtı varsa rolantide subap ayarların kaymış demektir.

    Sana referans olması açısından değer vereyim :

    bende zealsun zs150-19 var. seninki ile aynı motor aslında sadece üst kapak ve silindir 150cclik.

    Servis kitabında yazan değerler :
    emme :0.14mm egzost: 0.14mm

    ustalar ayarı edindikleri tecrübeler doğrultusunda kulakları ile dinleyerek yaparlar sente ayarı yapmak biraz zordur. 0.75MM bana biraz fazla gibi geldi istersen dediğim ayarların 3-4mm üstünde bir ayar deneyebilirsin.

    Üst kapağı motor sıcakken açıp ayar yapma. Üst kapağa zarar verebilirsin ayrıca subaplar ısındıklarında genleşirler metal olduklarından ötürü. Yaptığın ayar yanlış olur.

    Aldığın parçaların maliyeti sana ne kadar oldu?

    Son soru: bu ses sadece rolantide mi var? yoksa devir arttıkça artan bir ses mi söz konusu? Yağ pompası da bu sesi yapıyor olabilir. Ya da krank yataklarında boşluk oluştuysa da böyle bir ses olabilir. Biliyorsun krankın da bir ömrü var

    sevdiğin şeye tutku ile bağlı olduğunu görmek çok güzel.

    Saygılar.

  6. #26
    dumanxtr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2008
    Motosikleti
    Racer*s
    Hakan Seni tebrik ederim gerçekten cesaretli birisin . işllah uzun yolar kat edersin daha iyi çalışmalar dilerim ...
    ( @ N € R >>dünyada ROMA,tr de SOMA

  7. #27
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Emme 0.75 egzost 0.25 Bence yanlış olmuş.
    Birkere egzost daha fazla ısınacağı için daha fazla pay bırakılır. Emme daha yakın tutulur.
    Benim tahminim emme .20, egzost .25 yada emme .15, egzost .20 civarında olmalı.
    Açmışken sübaplarıda değiştirseydin keşke. Sübap yataklarıda kontrol edilmeliydi hazır açılmışken.

  8. #28

    Üyelik
    21 Aralık 2007
    Alıntı StormlorD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamlar,

    böyle bir şeye cesaret edip yapman gerçekten çok güzel
    sen de benim gibisin gözün kara bu konularda;
    direkt dalıyorsun hehe

    merak ettiğim bir konuydu gerçekten çok açıklayıcı olmuş teşekkürler. gelen ses nasıl bir ses? cızırtı şeklinde mi? yoksa dizel motor gibi bir şakırdama mı söz konusu?

    üst devirlerde cızırtı varsa eğer sübap dışında bir şey olabilir, ama şakırtı varsa rolantide subap ayarların kaymış demektir.

    Sana referans olması açısından değer vereyim :

    bende zealsun zs150-19 var. seninki ile aynı motor aslında sadece üst kapak ve silindir 150cclik.

    Servis kitabında yazan değerler :
    emme :0.14mm egzost: 0.14mm

    ustalar ayarı edindikleri tecrübeler doğrultusunda kulakları ile dinleyerek yaparlar sente ayarı yapmak biraz zordur. 0.75MM bana biraz fazla gibi geldi istersen dediğim ayarların 3-4mm üstünde bir ayar deneyebilirsin.

    Üst kapağı motor sıcakken açıp ayar yapma. Üst kapağa zarar verebilirsin ayrıca subaplar ısındıklarında genleşirler metal olduklarından ötürü. Yaptığın ayar yanlış olur.

    Aldığın parçaların maliyeti sana ne kadar oldu?

    Son soru: bu ses sadece rolantide mi var? yoksa devir arttıkça artan bir ses mi söz konusu? Yağ pompası da bu sesi yapıyor olabilir. Ya da krank yataklarında boşluk oluştuysa da böyle bir ses olabilir. Biliyorsun krankın da bir ömrü var

    sevdiğin şeye tutku ile bağlı olduğunu görmek çok güzel.

    Saygılar.
    -----------------------------------------------------------
    yorumun için teşekür ederim.bana sübap ayar degerleri vermişin sagol ama o kadar az bi değer yapmayı düşünmüyorum çünkü suanda silindiri değiştirmemin sebeplerinden biri sübap ayarının doğru değerlerde olmamasıydı galiba....o yüzden o kadar az yapamam silindiri bidaha elime almak istemiyorum....nese gelelim şu şakırtıya tabiki birazı sübaplardan geliyo ama benim konu ayrı benim bahsettiğim ses aşağıdan geliyo tam krankın ordan mecburen motor açılcak..bu arada ses her zaman geliyo hem rolantide hem yüksek devirlerde her zaman yani....kranktan geliyo demişin tesbitin doğru bence....bende ordan geldiğini düşünüyorum...
    tekrar yorumun için teşekürler...

    Alıntı dumanxtr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hakan Seni tebrik ederim gerçekten cesaretli birisin . işllah uzun yolar kat edersin daha iyi çalışmalar dilerim ...
    teşekür ederim sağol...

  9. #29
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Eline sağlık.

    Her motorcu az biraz motosiklet ustası olmalı yer yer.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  10. #30

    Üyelik
    21 Aralık 2007
    Alıntı asm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık.

    Her motorcu az biraz motosiklet ustası olmalı yer yer.
    çok haklısınbende öyle düşünüyorum

    teşekürler..

  11. #31
    hanedan12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2007
    eline emeğine sağlık...
    Zaman ve mekan meselesi eh tabi biraz da senin gibi heves :D ;)

  12. #32

    Üyelik
    21 Aralık 2007
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emme 0.75 egzost 0.25 Bence yanlış olmuş.
    Birkere egzost daha fazla ısınacağı için daha fazla pay bırakılır. Emme daha yakın tutulur.
    Benim tahminim emme .20, egzost .25 yada emme .15, egzost .20 civarında olmalı.
    Açmışken sübaplarıda değiştirseydin keşke. Sübap yataklarıda kontrol edilmeliydi hazır açılmışken.
    yorumun icin sagol tahmın olasını istemiyorum benim yaptığım ayarlar yanlıs olabılır tabi ama aralık fazla oldugundan bı zararı olmaz...fabrıka degerleri lazım bana bulabilirsen yaz

  13. #33
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eline saglik cok güzel anlatmişsin kaça mal oldu bu işlem
    bırak kaça malolduysa olmuş sendeha :D

    çalışma güzel olmuş eline saglık yanlız yanlız egzantrik zincirini göremedim o olay çok zor ya ben söktüm zorla topladım sedat sen deneme bozarsın:D
    faydalı bir çalışma olmuş paylaşım için saol

    birde ses hala gitmedi demişsin demekki aşşada kranklarda birşey var orayıda sökseydin dicem ama neyse elinde kalırdı fln servise götürmen daha mantıklı

  14. #34

    Üyelik
    21 Aralık 2007
    Alıntı sakinseytan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bırak kaça malolduysa olmuş sendeha :D

    çalışma güzel olmuş eline saglık yanlız yanlız egzantrik zincirini göremedim o olay çok zor ya ben söktüm zorla topladım sedat sen deneme bozarsın:D
    faydalı bir çalışma olmuş paylaşım için saol

    birde ses hala gitmedi demişsin demekki aşşada kranklarda birşey var orayıda sökseydin dicem ama neyse elinde kalırdı fln servise götürmen daha mantıklı
    teşekürler..aslında şanzumanıda sökçektimde volanı sökçek takım yoktu

  15. #35
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emme 0.75 egzost 0.25 Bence yanlış olmuş.
    Birkere egzost daha fazla ısınacağı için daha fazla pay bırakılır. Emme daha yakın tutulur.
    Benim tahminim emme .20, egzost .25 yada emme .15, egzost .20 civarında olmalı.
    Açmışken sübaplarıda değiştirseydin keşke. Sübap yataklarıda kontrol edilmeliydi hazır açılmışken.
    @yucika kardeş tespitin gerçekten yerinde. 0.75MM VE 0.25 mm çok uzak değerler. 0.15 emme 0.20 egzost bana daha mantıklı geldi, çünkü o kadar açıklık hem sıkıştırma oranlarını (kompresyon) değiştirir hem de alınacak verimi düşürür.

    Rektifiye yapılırken sübap yatakları ve sübaplar da kontrol edilir genelde. Bunu söylemeyi unutmuşum. üst kapağı açıp bunları değiştirebilirsin hemen. Zaten çok ucuz sübaplar ve yatakları.

    Ve çok önemli bir not :

    üst kapak yerine takıldıktan sonra karbüratöre bakan kısmında bir tapa göreceksin. Bu tapa sökülüp motor rektefiye edildikten veya üst kapak servisi yapıldıktan sonra yağdanlıkla içerisine yağ sıkılır, böylelikle subap yataklarına ve piyano kollarına yağ dökülmüş olur. Kapağın iç çeperinde yağ kanallarını görmüşsündür zaten. Bu işlemi yapmazsan subap kollarını yataklarını ve piyano kollarına zarar verebilirsin (kolay kolay birşey olmaz ama tedbiri elden bırakma)

    Yağ filtresinde parça çıktığını söyledin. Belki de o ses motorun içinde kalmış bi paraçdan geliyor olabilir hala? Bence yağını komple boşalt, belki şansına parçalar karterden dökülür..

    Krankına zarar gelecek kadar ne yaptın ayrıca merak ettim :=)

    Motorun kaç kilometrede idi? 50.000 lerdeyse krankın mızıldanıyor olabilir

    ayrıca krank'a ulaşman için motorcuya gitmene gerek yok.. motorun sağ veya sol karterini 8mmlik lokma ile sök krankı rahatlıkla görürsün.(eline alamazsın tabiki ) Bujini sökersen marş ayağı ile krankı oynatıp bakabilirsin ses olup olmadığına. ( bujiyi sökersen kompresyon olmayacağı için rahatlıkla oynatırsın pistonu)

    deneylerinin devamını diliyorum. Yardım istersen bana pm den mesaj atabilirsin.

  16. #36

    Üyelik
    21 Aralık 2007
    Alıntı StormlorD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @yucika kardeş tespitin gerçekten yerinde. 0.75MM VE 0.25 mm çok uzak değerler. 0.15 emme 0.20 egzost bana daha mantıklı geldi, çünkü o kadar açıklık hem sıkıştırma oranlarını (kompresyon) değiştirir hem de alınacak verimi düşürür.

    Rektifiye yapılırken sübap yatakları ve sübaplar da kontrol edilir genelde. Bunu söylemeyi unutmuşum. üst kapağı açıp bunları değiştirebilirsin hemen. Zaten çok ucuz sübaplar ve yatakları.

    Ve çok önemli bir not :

    üst kapak yerine takıldıktan sonra karbüratöre bakan kısmında bir tapa göreceksin. Bu tapa sökülüp motor rektefiye edildikten veya üst kapak servisi yapıldıktan sonra yağdanlıkla içerisine yağ sıkılır, böylelikle subap yataklarına ve piyano kollarına yağ dökülmüş olur. Kapağın iç çeperinde yağ kanallarını görmüşsündür zaten. Bu işlemi yapmazsan subap kollarını yataklarını ve piyano kollarına zarar verebilirsin (kolay kolay birşey olmaz ama tedbiri elden bırakma)

    Yağ filtresinde parça çıktığını söyledin. Belki de o ses motorun içinde kalmış bi paraçdan geliyor olabilir hala? Bence yağını komple boşalt, belki şansına parçalar karterden dökülür..

    Krankına zarar gelecek kadar ne yaptın ayrıca merak ettim :=)

    Motorun kaç kilometrede idi? 50.000 lerdeyse krankın mızıldanıyor olabilir

    ayrıca krank'a ulaşman için motorcuya gitmene gerek yok.. motorun sağ veya sol karterini 8mmlik lokma ile sök krankı rahatlıkla görürsün.(eline alamazsın tabiki ) Bujini sökersen marş ayağı ile krankı oynatıp bakabilirsin ses olup olmadığına. ( bujiyi sökersen kompresyon olmayacağı için rahatlıkla oynatırsın pistonu)

    deneylerinin devamını diliyorum. Yardım istersen bana pm den mesaj atabilirsin.
    kafama şimdi dankkk etti siz haklısınız sübap ayar değerleri çok fazla bu aşırı ses yapıyo olabilir yarın ilk işim sübap ayar değerlerini düzenlemek olucak verdiğiniz bilgiler için teşerkür ederim tekrar

    ----------------------------------------------
    ben yağını silindiri yaparken değistirdim zaten.bu arada hani yağ filitresinde parça çıktı dedimya o parca pistonla oturuyo yani parca bölünmemiş krankın orda başka parca kaldıgını sanmıyorum...
    -----------------------
    motorum 50.000 de deyil naptın sen patron ya motor 9 veya 10 binde
    -----------------------------------------------
    motorun sağ veya sol kalterini sök demişin senin dedigini ben yaptım zaten krankta herhangi bi sorun goremedim...ne oynama vardı nede başka bi sorun
    --------------------------
    yanlız şu var benim eksantirik kam dişlisinin dişleri aşınmıs(noktalı noktalı olmus) bu ses yaparmı bilmiyorum..ben silindiri değistirmeden önce ustaya gostermıstım dediki bu inanamıcağın kadar ses yapar o kopan parcacıklar bunu böyle aşındırmış ve bunun karşılığı vardır dedi yani onu çeviren dişlide aynı böyle aşınmıstır dedi(krankın üzerindeki dişli)...bunlarında değişmesi lazım demişti...

    sübap ayar değerlerini buldum kendi kullanma kılavuzunda böyle yazıyo

    By hakan_48586

  17. #37
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Paylaşımın için sağol. Subap ayarlarını normale çevirdikten sonra tekrar dene. Eğer subaptan geliyorsa, normal değerlere getirdiğinde ses bariz azalacaktır. Sonucunu bekliyorum. Ayrıca bu yaptığın subap ayarıyla subap kesme ihtimalinde olabilir.
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  18. #38
    jeansatar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2005
    Şehir
    ist. / TURKEY
    Motosikleti
    kocaoglan
    tebrikler hakan kardeşim,seni cesaretinden ve el becerinden dolayı çok tebrik ediyorum..........sözüm meclisten dışarı ama piyasada motosiklet ustasıyım diye dolaşan,bisikletçiden dönme dükkanlarda motosiklet servisi-yedek parça satışı yapan bir çok ustalardan da iki gömlek iyisin......bu iş senin için hobby olmaktan çıkıp ekmek teknesi bile olabilir kanaatimce,bravo sana kardeşim
    “Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  19. #39

    Üyelik
    21 Aralık 2007
    Alıntı jeansatar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tebrikler hakan kardeşim,seni cesaretinden ve el becerinden dolayı çok tebrik ediyorum..........sözüm meclisten dışarı ama piyasada motosiklet ustasıyım diye dolaşan,bisikletçiden dönme dükkanlarda motosiklet servisi-yedek parça satışı yapan bir çok ustalardan da iki gömlek iyisin......bu iş senin için hobby olmaktan çıkıp ekmek teknesi bile olabilir kanaatimce,bravo sana kardeşim
    tesekur ederım kardesım boyle dusunmen cok sevindirdi beni..ben elimden geldıgı ve takım taklavat filan var diye tamirciye gitmiyorum en sonunda gitcez gibi duruyo ama nese

  20. #40
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    eline sağlık güzel çalışma motorcu dediğin eline yağ bulaşmalı
    MoToCroSS RuLeZZ


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)