12V elektirik çıkışı yada çakmak girişi

Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,958
Geçen gün pırpırımla dolaşırken telefonun şarjı bitti bu arabalarda buluna elektrik çıkışı takmayı düşününüyorum bence bir sorun yaratmaz gibi ama sizinde yorumlarınızı almayı düşündüm.:cat:
 
Katılım
5 Nis 2008
Mesajlar
712
benim de param bitmişti gecenler de bankamatik bulamadım garanti bankasına başwurdum motorun arkasında bankamatik takmak için

sorun olmaz HALLEDERİZ dediler :D
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
benim de param bitmişti gecenler de bankamatik bulamadım garanti bankasına başwurdum motorun arkasında bankamatik takmak için

sorun olmaz HALLEDERİZ dediler :D

zuhahahahaa:queen:

şaka bi yana onu taktırmak kolay iş:cat:
 
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
830
Geçen gün pırpırımla dolaşırken telefonun şarjı bitti bu arabalarda buluna elektrik çıkışı takmayı düşününüyorum bence bir sorun yaratmaz gibi ama sizinde yorumlarınızı almayı düşündüm.:cat:

bende GPS i şarj etmek için hep çakmak girişi nasıl takarız diye düşünüyorum ama bi aparat bulamadım taktırmanın bir yolunu bile varsa anlatsın bende merak ediyorum.

benim de param bitmişti gecenler de bankamatik bulamadım garanti bankasına başwurdum motorun arkasında bankamatik takmak için

sorun olmaz HALLEDERİZ dediler :D

ah şu forum geyikleri yok mu beni forumdan soğutuyorlar hep :farao:
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
3,062
BAŞKA BİR SİTEDEN ALINTIDIR...

Merhaba arkadaşlar uzun soluklu yolculuklarda ve kamplı gezilerde GPS olsun cep telefonu olsun şarz etmek önem taşıyor bunun içinde doğal olarak 12 v luk universal bir çakmaklığa ihtiyacımız var. Bu çakmaklığın otomobiller için değilde izolasyonlu marin tipi çakmaklıklardan olmasına özen gösterin çünkü su nem göreceği için paslama yapmaz ve plastik kapağıyla güzel bir görüntü oluşturur.

Benim aldığım çakmaklık bana 10 ytl ye mal oldu .Sağlam olsun diye lehimle tutturup üstünede bi güzel elektirik bantıyla bantladım . Bu arada elektiriği kontak açıkken elektirik akımı geçen kablolardan aldım ki motor çalışmazken şarz edip etmemek benim insiyatifimde olsun dağ başında aküyü boşaltmasın .Bide Güzelcene bir kutu yapıp rüzgarlığın altına sıcak slikonla yapıştırdım ve işte sonuç
IMAGE_00042.jpg


http://www.marintek.com.tr/marintekdeniz/?catId=43

http://www.marintek.com.tr/marintekdeniz/?catId=43&pId=1118
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
3,062
BAŞKA BİR SİTEDEN ALINTIDIR...

Yettim gayri!!!
Yav sizin portakallar da amma bonkör bu ekstra aksesuarlara yönelik alanlar konusunda
Barbaros bu kapaklı adaptörlerin varlığını biliyordum ama, marincilerde olabileceğini akıl edememişim, ben de kendi kapaksız ama suya karşı yalıtımlı adaptörümü yaptım, kapak problemini de açık kalan kısmı aşağı doğru baktırmak sureti ile çözmüştüm, yaklaşık on aydır kullanıyorum yağmur ve çamur içinde
Benim kullandığım adaptör bildiğimiz Renault araçların adaptörüydü, üzerindeki bir takım fazlalıkları sökerek silindirik hale getirdim ve üzerine de ısı ile daralan makaron (elektrikçiler bilirler bu kavramı, bir tür şlink) geçirdim ve arkadan kabloların çıktığı yeri de güzelce mastikleyerek makaronu sıktırdım.

Değişik bir yöntem olması açısından, alel acele fotolarını çektim, cep ile, kusura bakmayın.

grnt020zh4.jpg


grnt021xr6.jpg


grnt022uv3.jpg


Şimdi benim tercihim olan bir kaç teknik noktayı aktarmak istiyorum.

Barbaros kontaktan almış bağlantıyı, ben kontaktan bağımsız yaptım, sebebi; motoru stop ettiğim zamanlar GPS'in yetersiz batarya ikazı vererek kapanması, adaptör ihtiyacı da öncelikli olarak GPS'in gereksinimi olarak doğduğundan bu şekilde bağlamak daha mantıklı geldi ancak siz siz olun kontaktan bağımsız yaparsanız istemdışı kurcalamalara karşı araya bir devre anahtarı ilave edin.
İkinci tercihim ise; adaptör için gerekli olan enerjiyi motorun fabrikasyon tesisatından değil de direkt aküden kalınca bir kablo ile kafaya kadar getirdim. Bunun sebebi gerektiğinde fazla yüklenildiğinde dahi herhangi bir istem dışı durum oluştuğunda orjinal tesisatın zarar görmemesi, ve bunun yanında bu ek sistem güvenliğini motorun mevcut sigortaları ile değil de sırf bu aksesuara özel ilave bir sigorta ile sağlamak istemem olarak özetleyebilirim. Bu gereksinime; farları yaktığımda çekilen akımın orjinal sigortalara ve tesisata fazla geldiğini (100W ampul kullanıyorum) bunun yanında orjinal tesisatta bu sebeple oluşan akım düşünün cihazı negatif etkilemesini de sebep gösterebilirim.
 
Katılım
25 Tem 2007
Mesajlar
411
Geçen gün pırpırımla dolaşırken telefonun şarjı bitti bu arabalarda buluna elektrik çıkışı takmayı düşününüyorum bence bir sorun yaratmaz gibi ama sizinde yorumlarınızı almayı düşündüm.:cat:

hayır sorun yaratmaz.12 volt çakmak çıkışını oto malzemeleri satan yerlerde bulabilirsiniz.tek başına yoksa uzatma kablosu olarak alırsınız ve çıkışını kesip motosikletin kontak açıldıktan sonra geçen + hattından elektrik alıp bağlarsınız.- hattı herhangi bir şasi bölgesinden alabilirsiniz.

viper_1: çakmak çıkışını çantanın içine monte edip ucundaki kablolara bir jack takın.(adaptör uçlarındaki gibi) jackı da çantaya güzelce monte ederseniz daha sonra aküden başka bir kabloyla gene jack alıp oraya takarsınız.çok güzel olur.sonra istediğiniz zaman ayırabilirsiniz.
 
Katılım
29 Nis 2006
Mesajlar
743
Ben işin kolayına kaçarak koltuk altına bitane taktırdım. Aküden direk kablo çektik araya bi sigorta bide akımı kesmek için anahtar koyduk. Anahtar kapalıyken elektrik gelmiyo böylece dağ başında akü bunun yüzünden bitmez heralde :) Tek kötülüğü anahtar sele altında olduğu için açıp kapatmak için seleyi kaldırmaya ihtiyaç olması. Eğer biraz uğraşırım diyorsanız anahtarı sinyal anahtarının yanına bi yere sıkıştırabilirsiniz. Böylece daha modüler olur :) İstanbul - Maraş - Elazığ arası GPS'im hep açıktı. İgo 8 ile de yolculuğumun hepsini kaydettim cidden güzel bi olay :)
 
Katılım
25 Eyl 2006
Mesajlar
129
malzeme listesi

piyasa araştırması sonunda karar verilen en uygun çakmaklık
çeşitli boylarda matkap
civata somut 2li grupları :p
sıcak silikon
lehim
mehim
ZAMAN :)
hafta sonu görüşelim
 
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
malzeme listesi

piyasa araştırması sonunda karar verilen en uygun çakmaklık
çeşitli boylarda matkap
civata somut 2li grupları :p
sıcak silikon
lehim
mehim
ZAMAN :)
hafta sonu görüşelim

Plastik Kelepçe
İzole Bant
12V akü çıkışı
Sigorta
Yeterli Miktarda Kablo
Anahtar

Başka malzeme kullanmam ben :mrgreen::mrgreen:

Matkap fln :mrgreen: Allah muhafaza :cherry:
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
52
slm arkadaşlar konuyu hortlattım motora çakmaklık bağlıcaz akü 12volt 4amper miş telefonu şarj edermi yada etmesi için kaç amperlik akü lazım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst