Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Mondial 150ZAT karbüratör ayarı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    hocam 005 mm yazıyo ama yanlışlık mı var acaba


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Yanlışlık yok.Bu makine orijinal,bizimkiler gibi taklit ve aynı malzeme kalitesinde değil.Başka bir kitapda 0.12 gösteriyor.0.08 göstrende var.Sen 0.10 yap.Denenmiştir.

  3. #63
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    hocam tekrar soktum bu sabah sımdı ayarı yapıp gelıcem

    bıde hava ayrını ve karburator pıston ıgnesının ayarını yapmaya calısıcam

    hava ayarının normal suruste etkısı varmı hocam yakıtı cekısı etkıler mı

  4. #64
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    hava

    Alıntı actros5457 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam tekrar soktum bu sabah sımdı ayarı yapıp gelıcem

    bıde hava ayrını ve karburator pıston ıgnesının ayarını yapmaya calısıcam

    hava ayarının normal suruste etkısı varmı hocam yakıtı cekısı etkıler mı
    O vida ile yapılan hava ayarı sadece rölantide etkilidir.Normal sürüşte etkisi yoktur.
    Kolaygelsin.

  5. #65
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    hocam ayarlar tamam ama ara sıra patılama oluo gaz verıp bırakınca karburtorden mı

  6. #66
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    patlama

    Alıntı actros5457 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam ayarlar tamam ama ara sıra patılama oluo gaz verıp bırakınca karburtorden mı
    Egsozda meydana gelen patlamanın sebebi silindirde yanmayan yakıt karışımının egsoza geçtikten sonra burada yanmasıdır.Özellikle egsoz subabının sıkıştırma fazında tam kapanmaması,yakıtı sızdırması nedeniyle olur.Bunada subap aralık ayarının tam olmaması veya subap ağzının deforme olması neden olur.Diğer bir ihtimalde sente ayarının biraz kayık olmasıdır,ama,böyleyse çekiş düşüklüğü yaşanır ve normal gaz yemez.

  7. #67
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egsozda meydana gelen patlamanın sebebi silindirde yanmayan yakıt karışımının egsoza geçtikten sonra burada yanmasıdır.Özellikle egsoz subabının sıkıştırma fazında tam kapanmaması,yakıtı sızdırması nedeniyle olur.Bunada subap aralık ayarının tam olmaması veya subap ağzının deforme olması neden olur.Diğer bir ihtimalde sente ayarının biraz kayık olmasıdır,ama,böyleyse çekiş düşüklüğü yaşanır ve normal gaz yemez.
    hocam az acık olsa ses yapıo sıboplar tam 010 ıkısıde
    bıde motorun cekısı oncekı gıbı deıl basta kalkısta ıyı kapıo ama mesala ramplar var burada deney yaptıgım ıkı kısıyle 60 la cıkılan yerler sımdı 50 ye dustu bnde karburatorun ıgnesını bı once kı karburatore gore aynı yapayım dıyorum yanı bı kademe uzatıcam ne dersınız uzanan ıgnemı az yakıo kısalan mı cekıse farkı nedır hocam

  8. #68
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Ayar

    Yazdıklarımı anlıyarak okumadığını düşünmeye başladım.Telaş etme,sakin sakin düşünerek oku.İğne dediğin vida sadece rölantide ayar yapar,çekişe karışmaz.
    Sente(timing) ayarı kayıksa veya kaçıksa çekişten düşer diyorum,dikkate almıyorsun.Sakin bir şekilde önceki mesajları yeniden oku.Özellikle içinde "T" harfi geçeni.

  9. #69
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    hocam estagfurullah okuyorum olurmu.
    ben krburator ıcındekı gaz pıstonu varya onun ıgnesını dedım hocam
    sente dedıgımız olay nasıl oluyo kı hocam eksantrık zıncırı kayık olsa ki degil zaten çalışmaz değil mi

  10. #70
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Sente

    Diyaframa bağlı iğne yakıt miktarını ayarlar,biraz daha fazla yakıt için ayarlayabilirsin.Sente biraz kayıksa motor çalışır ama tam güç elde edilemez.Avans olayı.Silindirin içinde yakıt silindir tam olarak üst ölü noktaya gelmeden buji tarafından ateşlenir.Bu aralık avans ayarıdır.Tam yanma üst ölü noktaya öngörülen yerden önce olursa piston geri itilir.Tam üst ölü noktada olursa piston ne tarafa gideceğini bilemez.Bu nedenlerle ateşleme üst ölü noktadan çok az önce yapılır ve ÜÖN yi geçtiği anda tam yanma olur.ÜÖN çok geçtikten sonraki tam yanmada işe yaramaz.Hacim genişlediği için basınç düşer,güç alınamaz.Sente ayarının önemi budur.Avans ayarı motosikletlerde sabittir,bu yüzden sente çok doğru ayarlanmalıdır.
    Kolaygelsin.

  11. #71
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    hocam anladımda yardım edin nerden yapılıo sente ayarı
    bide iğne kısayken mı az yakar uzn ken mi hocam

  12. #72
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Ayar

    Uzun iğne az yakar,fazla açmadığı için memeden az yakıt geçer.
    Bu mesaj daha öncelerede var,resim orada.
    Üst tarafı sök,bujiyi de sök.Motorun sağ tarafındaki motora hava üfleyen pervanenin muhafazasının egsoza bakan yanında yuvarlak iri bir kapak var.Onu çıkar.Krankı yavaşça çevirerek(ayak pedalı ile)bu delikten T harfini işarete hizala bu durumda aşağıdaki resimde egsantrik dişlisi üzerinde görülen delik yukarda,işaret sağdaki durumda olacak.Bu durumdayken 0.10 aralık ayarı yap iki subap'ıda.Bu durumdayken buji deliğinden tornavida sokup pistonun yukarıda olduğuna bak.
    Son mesajında yazdığın ters poflama ayarı tam ters noktada yaptığının belirtisi.
    Kolaygelsin.

  13. #73
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    hocam mahcup oluorum valla yaptım bunları sabahtan hocam

  14. #74
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Çekiş

    Bu durumda yapılacak bir şey kalmamış.Topic'ler karıştı,başlangıç mesajını bulamadım.Ne olmuştuda sen bu işlere başlamıştın?

  15. #75

    Üyelik
    03 Mayıs 2008
    Bende 2. el dorado dragos aldım ilk aldığımda çok aşırı ısınıyodu 5 liralık benzinle anca 10 km gidebildim geri dönüşüm arızalıymış usta sadece geri dönüşümün içindeki yay ve parçaları değiştirdi şimdi ısınmada yok aynı benzinle ortalama 50 55 km gidibiliyorum.

  16. #76
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    hocam ben bu motorun blokunu değiştirdim sekman attım zincirlerini değiştirdim motor çürümeye bırakılmıs motor kitlemişti ben bunu ayaga kaldırdım hocam

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:01 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:27 PM ----------

    sibop kapagını degısmedım bı gomlek pıston degıstı sıbop yuvaları pek saglıklı degıldı seneye de onu degıseyım ıns hocam

  17. #77
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Ayar

    Bu kadar tecrübe kazanmışken,oldu olacak subap yuvalarınıda alıştır.Belki değiştirmene gerek kalmaz.Subab yaylarını sökmek için özel pense gerekir,var mı,bulabilirmisin?

  18. #78
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    hocam onu sokuyorum yontemlerımle ama onun pastası nı nereden bulacam yok ki hem 6 ay oldu hocam motoru toplayalı elımle sıbop ayarı yaparken dıkkat ettımde yavas yavas cevırınce bı hava sesı gelıo sekmandan mı sıboptan mı o yavas dondugu ıcın kacıodur degılmı hocam

  19. #79
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    İkisinden de olabilir.O zaman aklında olsun sanayisi olan bir yere gittiğinde uygun yeri bulup biraz istersin pastadan.Ucu vantuzlu birde çubuk yaptınmı tamam.
    Bu durumda eskiden 60 gittiği yerde 50 gidiyor demeden binmene bak.Zamanla biraz daha düzelme ihtimali olabilir.
    İyi akşamlar.

  20. #80
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    ucu vantuzlu nasıl hocam bılgı verırmısınız yanı hıc bı yerı sokmeden mı yoksa sıbop kapagını sokmem mı gerekecek

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:53 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:47 PM ----------

    hocam bıde motor yagı olarak 10 40 yerıne 0 30 yada 5 30 koysam daha rahat calısırmı motor bı zararı olmadan


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)