Benzin biter, scooter hava yaparsa ne yapmak lazım?
-
İyi günler.
geçtiğimiz günlerde yolda benzinim bitti.. Deponun dibinde benzin gözükmesine rağmen benim motor benzini çekemedi ve ben bilgi sahibi olmadığım için uzun süre motoru marş etmeye çalıştım. olmadı tabii. sonra biraz benzin koydum. tekrar denedim yine olmadı. bir iki saat yolda kaldıktan sonra ustayı çağırdım geldi ve motorun hava yaptığını söyledi. sorunu çözdü ve yoluma devam ettim.
depo küçük ve motor bütün benzini kullanamıyor. yani bu sorunla her an karşılaşabilirim ..
Acaba bir scooterın benzini biter ve hava yaparsa ne yapmak lazım? bu havayı biz alabilir miyiz?
şimdiden teşekkürler. bilgi sahibi arkadaşlar bilmeyen birini göz önüne alıp neyin ne olduğunu açıklacıyı bir şekilde anlatırsa tadından yenmez. Bilelim öğrenelim yani..
Reklamlar
-
Benzinli ve karbüratörlü makinelerde benzin bittiğinde ciddi bir hava yapma sorunu ile karşılaşılmaması gerekir Normalde benzini tamamlayıp, akün yeterli ise uzun bir kaç marş yapmak, devrelerin ve karbüratörün dolması için yeterli olacaktır Ancak bazı motosikletlerin karbüratörlerin yan taraflarında Dreyn tapaları vardır. Genelde yıldız tornavidayla çevrilen bir küçük valf ve buna bağlı kısa bir hortumdur. buradan benzin gelene kadar tahliye etmek motoru tek marşta çalıştırması için yeterli olacaktır.
Ben bu Hava Yapma mevzusunu, deponun sonunu çeken benzin devresinin filtresinin tıkanması olarak algılıyorum. filtreye benzin dolmuşsa, karbüratöre de dolması gerekir. Bir ihtimalde, motoru çalıştırmak için çok fazla gaz açıp kapatarak (pompalayarak) boğulmasına neden olmaktır.
Benden daha iyi benzin motoru bilgisi olan arkadaşların yorumlarını merak ediyorum doğrusu.
kazasız belasız sürüşler dilerim.
Poturdak
-
Depo ya üflendiğini duymuştum... Ne derece doğru bilemiyorum...
Youtube :
Burax Yolda
Mototaş Aş. çalışanı
-
ayak marşına 5 10 kere bas çalışır benmim ilk motor scooterdi.olmadı sehpada ayakmarşıyla beraber marşa bas kesin alır
-
Scooterlarda karbüratör musluğu manifolttan gelen bir hortuma bağlıdır.
Vakumlama ile benzin verir.
Karbüratörde benzin bittiği zaman, tekrar benzin gelmesi için uzun süre basmak gerekir. Akü bile biter.
Kısa yolu manifolttan çıkan karbüratör emiş hortumunu çıkarıp biraz emmektir.
Emmekteki maksatta hava ikazı vermektir diyaframın açılması için..
Böylelikle şamadıraya benzin dolar
iki saat marş basmanıza gerek olmaz
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Scooterlarda karbüratör musluğu manifolttan gelen bir hortuma bağlıdır.
Vakumlama ile benzin verir.
Karbüratörde benzin bittiği zaman, tekrar benzin gelmesi için uzun süre basmak gerekir. Akü bile biter.
Kısa yolu manifolttan çıkan karbüratör emiş hortumunu çıkarıp biraz emmektir.
Emmekteki maksatta hava ikazı vermektir diyaframın açılması için..
Böylelikle şamadıraya benzin dolar
iki saat marş basmanıza gerek olmaz
Bu hortum, karbüratöre benzin pompalayan benzin pompası diyaframını çalıştırıyor ise, benzini depoya doldurduktan sonra bu hortuma bir üfleme bir vakum yapma uygulanır ise pompa kısa sürede benzini karbüratöre ulaştırabilir Teşekkürler Extreme arkadaş
Poturdak
-
Bilgi paylaşan herkese teşekkür ederim.
Acaba bu bilgileri gerektiğinde uygulamaya dökebilecek miyim? Artık kurcalaya kurcalaya elbet birşeyler olur.
-
alkadras adlı üyeden alıntı
Bilgi paylaşan herkese teşekkür ederim.
Acaba bu bilgileri gerektiğinde uygulamaya dökebilecek miyim? Artık kurcalaya kurcalaya elbet birşeyler olur.
Geçersin zaten depodan 2 hortum gider karbüratöre birisi benzin gidişi biriside üflemeye yarayan hortum scoterlarda horumun birisini çıkar eğer benzin akıyosa onu hemen yerine tak diğer hortumu sök benzişn gelmez zaten o hortumdan üfle
-
buraxdj adlı üyeden alıntı
Depo ya üflendiğini duymuştum... Ne derece doğru bilemiyorum...
yanlış iyice hava doldurcan hortumlara
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Scooterlarda karbüratör musluğu manifolttan gelen bir hortuma bağlıdır.
Vakumlama ile benzin verir.
Karbüratörde benzin bittiği zaman, tekrar benzin gelmesi için uzun süre basmak gerekir. Akü bile biter.
Kısa yolu manifolttan çıkan karbüratör emiş hortumunu çıkarıp biraz emmektir.
Emmekteki maksatta hava ikazı vermektir diyaframın açılması için..
Böylelikle şamadıraya benzin dolar
iki saat marş basmanıza gerek olmaz
çoğu scooterda özellikle 150cc ve altı modellerde benzin musluğu yok. filtreye direk girip direk karbüratöre gidiyor. hortuma deponun dibinden pislik gelmiş de olabilir. kimse yazmamış benzini dibine kadar yakmamak lazım
alkadras adlı üyeden alıntı
Bilgi paylaşan herkese teşekkür ederim.
Acaba bu bilgileri gerektiğinde uygulamaya dökebilecek miyim? Artık kurcalaya kurcalaya elbet birşeyler olur.
valla gerek duymak istemiyosan dostum depoyu tamamen bitirmicen kazasız sürüşler hoşçakal
-
07 Temmuz 2008, 22:14
#10
-
07 Temmuz 2008, 22:18
#11
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Hayır direk gitmiyor.
Sana direk gidiyor gibi görülebilir ama aslında orada hava emişi ile çalışan bir musluk var
Biz buna benzin musluğu diyoruz vede hepsinde var bu
tam motor bloğunun içne girmeden ise olabilir hacı çünkü benim rokko öleydi. filtreden çıkarmıştım bikeresinde hortumu akmıştı yere
-
07 Temmuz 2008, 22:19
#12
digi_boy26 adlı üyeden alıntı
tam motor bloğunun içne girmeden ise olabilir hacı
çünkü benim rokko öleydi. filtreden çıkarmıştım bikeresinde hortumu akmıştı yere
O zaman senın musluk bozulmuştur
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
07 Temmuz 2008, 22:29
#13
ben bi ara öle yolda kaldım hava yapmış marşa basa basa akü bitti en sonunda tamirciye götürdüm depodan çıkan bi hortuma kompsörle hava verdi son ra çalışmıştı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)