Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Valf Sayısının Farkı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    MoNDİaL KH 100
    arkadaşlar forumda baktım ama bu tür bişi bulamadım eğer varsada ben bulamamışsam affola sormak istediğim şu mesela tvs nin şuan çıkardığı ama hala TÜRKİYE ye gelmiyen flame modelindehttp://www.tvsflame.com/specials.asp

    3valf var ben burda marka kıyaslaması yapmıyorum kesinlikle yamaha ybrde 2 valf var örnek vermek için kullandım bu valf sayısı neyi etkiler performans,yakıt vs işte bilgilendirirseniz çok sevinirim

    saygılarla...
    EvReN 8 >>>>>>>>>YaKuZaA


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    headquarters - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbulll Avcılar
    Motosikleti
    ...................
    Alıntı necati05104 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar forumda baktım ama bu tür bişi bulamadım eğer varsada ben bulamamışsam affola sormak istediğim şu mesela tvs nin şuan çıkardığı ama hala TÜRKİYE ye gelmiyen flame modelindehttp://www.tvsflame.com/specials.asp

    3valf var ben burda marka kıyaslaması yapmıyorum kesinlikle yamaha ybrde 2 valf var örnek vermek için kullandım bu valf sayısı neyi etkiler performans,yakıt vs işte bilgilendirirseniz çok sevinirim

    saygılarla...
    Silindir başındaki gaz geçiş supaplarına verilen isim. Otomobillerden örnek verelim misalen 1.6 (1600cc hacim) 16v (16 valf) silindir başına düşen 4 valf(sübap)
    Ne kadar çok valf var okadar yeni teknoloji demek..
    Günümüzde hala 8 sübaplı otomobil üreticileri mevcut 16 kıyasla daha fazla yaktığı ve biraz daha güçsüz olduğu bilinir.

    benim gt250 8 sübap mesela silindir başına 4
    Hasan..

  3. #3

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    MoNDİaL KH 100
    headquartersteşekkürler öncelikle yukarıdaki açıklamaya göre valve sayısının atması yeni bi teknolojinin olduğuna işaret olmakla beraber mesela 3valf 2valften az yakar ve daha iyi bi performans sergiler diyosun ölemi yani doğrumubu anladığım

    headquartersdoğru mu anlamışım
    EvReN 8 >>>>>>>>>YaKuZaA

  4. #4
    kont88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    KTM LC4 640-SUZUKİ GSXR 1000
    bende 3 valfli Daelim Altino vardı 100 cc olmasına rağmen 125 cc lerin hepsini geçiyor ve daha az yakıyordu İnşallah 4 siboplu küçük cc lerde çıkar artık.
    ---TURKISH STUNT---

  5. #5

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    MoNDİaL KH 100
    Alıntı kont88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende 3 valfli Daelim Altino vardı 100 cc olmasına rağmen 125 cc lerin hepsini geçiyor ve daha az yakıyordu İnşallah 4 siboplu küçük cc lerde çıkar artık.

    teşekkürler bilgilendirme için ...yeterince açıklayıcı oldu
    EvReN 8 >>>>>>>>>YaKuZaA

  6. #6
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Aşağıdaki resimde 2 sübab ile 4 sübap arasındaki farklar gözükmektedir.
    Aynı çaptaki silindir için 4 valf kullanıldığı zaman daha fazla bir emme ve egzoz açıklığı elde edilmektedir. Burada amaç hava yakıt karışımının daha hızlı emilip egzoz gazının daha hızlı atılmasını sağlamaktır.

    Unutulmaması gereken husus valf sayısı arttıkça motorun daha komplike olacağı ve tamir bakım masrafları artarken arıza riskininde aynı oranda artacağıdır.
    Çok sayıda sübapın getirdiğ avantajlar ancak yüksek devirli ve kompresyon oranlı performans motorlarında açığa çıkmaktadır. Günümüzde kullanılan 4 silindirli 1400 cc otomobillerde 8 ile 16 sübaplı olanlarda beygir gücü yada yakıt tüketimi arasında büyük bir farklılık gözükmemektedir. Bu seviyedeki motorlarda yaygın olarak 16 sübab kullanılmasının asıl sebebi gürültüdeki azalma ve ticari kaygılardır. Aynı durum performans için üretilmiş motorlarda değişmektedir. Eğer motosikletiniz küçük hacimli bir gezinti motoruysa büyük bir fark olmaz ama bir yarış replikası alırsanız durum değişir.
    daha ayrıntlı bilgi ingiliz lisanında aşağıdaki linklerde mevcuttur.
    Aşağıdaki linkler1
    Aşağıdaki linkler2

  7. #7
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Dominar 400UG tour ‘22, Xmax 250 '19
    silindir başına 2V araçlar torklarını daha düşük devirde verirler, 4V olan araçlar daha yüksek devir çevirebilirler.

    tork seven için silindir başına 2V, hız-devir seven için 4V daha uygundur.
    B00_74
    Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!

  8. #8

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    MoNDİaL KH 100
    bu valf sayısının artması yakıtınında doğru orantılı olrak artması anlamına geliyor o zamn
    EvReN 8 >>>>>>>>>YaKuZaA

  9. #9

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650 / Burgman AN400
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aşağıdaki resimde 2 sübab ile 4 sübap arasındaki farklar gözükmektedir.
    Aynı çaptaki silindir için 4 valf kullanıldığı zaman daha fazla bir emme ve egzoz açıklığı elde edilmektedir. Burada amaç hava yakıt karışımının daha hızlı emilip egzoz gazının daha hızlı atılmasını sağlamaktır.

    Unutulmaması gereken husus valf sayısı arttıkça motorun daha komplike olacağı ve tamir bakım masrafları artarken arıza riskininde aynı oranda artacağıdır.
    Çok sayıda sübapın getirdiğ avantajlar ancak yüksek devirli ve kompresyon oranlı performans motorlarında açığa çıkmaktadır. Günümüzde kullanılan 4 silindirli 1400 cc otomobillerde 8 ile 16 sübaplı olanlarda beygir gücü yada yakıt tüketimi arasında büyük bir farklılık gözükmemektedir. Bu seviyedeki motorlarda yaygın olarak 16 sübab kullanılmasının asıl sebebi gürültüdeki azalma ve ticari kaygılardır. Aynı durum performans için üretilmiş motorlarda değişmektedir. Eğer motosikletiniz küçük hacimli bir gezinti motoruysa büyük bir fark olmaz ama bir yarış replikası alırsanız durum değişir.
    daha ayrıntlı bilgi ingiliz lisanında aşağıdaki linklerde mevcuttur.
    Aşağıdaki linkler1
    Aşağıdaki linkler2
    bilgiler için çok teşekkürler
    linkteki sitelerde çok detaylı bilgiler mevcut.
    (\__/)
    (='.'=) Never ride faster than your Guardian Angle can fly
    (")_(")*


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)