Hava filtresi le ilgili problemim var
-
Arkadaşlar merhaba. 3-4 ay kadar önce 2. el ramzey xf 125 aldım vitesli. motor baya bakımsız ve haraptı. filtreleri değiştirdim ama hava filtresinin 2 çıkışı olduğunu farkettim biri karburatore diğeri de direk bi hortumla motora bağlıydı. hortumu olduğu kısımda da süngere baya yağ bulaşmıştı. hava filtresini yıkadıktan sonra yolda giderken motor bi anda stop etti, kenara çektim baktığımda dediğim hortumun uçları kopmuştu. ucunu kesip tekrar bağladım. çalıştırınca ekzozdan baya bi siyah duman çıktı sonra normale döndü o günden beri kullanıyorum.baya hikaye gibi oldu ama sorum yağın oraya kadar sıçramasının nedeni yağın çeşidinden olabilir mi veya bu kadar basıncın nedeni ne olabilir bide yağım şu anda(ilk baştaki yağ neydi bilmiyorum) 15-50 castrol çok mu kalın benim motora
bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim. şimdiden teşekkürler
Reklamlar
-
yağın oraya atma olayı, fazla yağı geri tepmesidir. benim motorun filtresinin de bazen etrafında yağ oluyor. genelde vitesli motor kullananlar 20/40 kullanırlar yaz şartları oldugu için.
-
digi_boy26 adlı üyeden alıntı
yağın oraya atma olayı, fazla yağı geri tepmesidir. benim motorun filtresinin de bazen etrafında yağ oluyor.
genelde vitesli motor kullananlar 20/40 kullanırlar yaz şartları oldugu için.
son nokta .... 25 karakter
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
-
Hava filtresinde iki giriş bir çıkış vardır.
İKİ GİRİŞ:
1. Temiz hava girişi
2. Karter Havalandırması (Motor ana gövdesinden gelen ince hortum işte budur. Bu borunun hava filtresine bağlanmasından maksat;motor gövdesinin içinde aşırı sıcaktan oluşan yağ buharını ortamdan uzaklaştırmak, piston gerisinde oluşacak ters basıncı yok etmekdir.)
FİLTRE ÇIKIŞI: Karbüratör'e temiz hava girişidir.
Sizin sorduğunuz boru/hortum, Karter havalandırmasıdır. Bu hortumdan yağ veya yoğun yağ buharı geliyorsa; sorun anlamındadır. Nasıl derseniz? Piston etrafındaki sekmanların, bitmesi veya tam olarak görevini ifa etmemesi halinde; piston üstünde çalışma esnasında oluşan yüksek basınç, kartere iner, çalışan motorda oluşan ısıyla da birleşince de; bu hortumdan yoğun bir yağ dumanı veya yağ gelmeye başlar, hava filtresiyle olan bağlantısı nedeniyle de; doğrudan karbüratöre gider ve Eksozdan da beyaz/mavi bir duman çıkmaya başlar. Bu miktar arttığında; bujilerinde yağlanmasına ve çalışmamasına da neden olur.
Bilmem anlatabildim mi?
[B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]
-
Peki bu atık yağ sayılabılecek buharlaşan yağı neden hava fitresine veriyorlar, hortumu hava fitresine girmek yerine yine ona yakın musayit biyerden dışarıya aşaya yani yola versek.
Sorun tespiti içinmi hava fitresine veriliyor ? yola damlaması bence daha makbul gibi geldi nede osla problemsiz motorda günde en fazla 1 damla düşücek oda düşerse
-
Öncelikle Boğaçhan abiye teşekkürler açıklama çok aydınlatıcıydı ama
bende bu hortumun filtreye bağlı olmasını tam olarak anlamadım yine de kesin mantıklı bi açıklaması vardır. Zaten yağda problem vardı ilk çalıştığında vites geçişlerinde debriyaja bastığım halde vites geçirince teker dönmeye başlıyodu ısınınca normale dönüyodu. Önce yağ değiştiriyim olmazsa sekmanlara baktırırım artık.
-
-
Ben hala tatmin olmadım neden hava fıltresınden gecırıp dışarı atalımkı, gecen bende hava fıltremı soktum 1500km deydı motorum ve 6/7 damla yağ birikmiş aynı zamanda bi o kadarda filtre yağı emmiş ne gerek var kutuyu ve filtreyi rezil etmemize.
-
-
Bütün sorularıma cevap aldım, her şeyi tam anlamıyla anladım. Teşekkürler
-
-
Anladım ama çok gereksiz buldum sizce ulkemizdeki araçlar çevreye ne kadar zarar veriyordur kamyon ve otobüsleri düşünün egsoz dumanları yeter bırakın buharlasan yağı o yuzden kusura bakmasın Ab deki amcalar ben benimkini dışarı vericem, keşke dünyamızı ve cevremizi kirleten tek şey bizim motorumuzdan buğarlaşan yağkadar az ve masum olsa.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)