Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hava filtresi le ilgili problemim var

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Mayıs 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ramzey xf-125
    Arkadaşlar merhaba. 3-4 ay kadar önce 2. el ramzey xf 125 aldım vitesli. motor baya bakımsız ve haraptı. filtreleri değiştirdim ama hava filtresinin 2 çıkışı olduğunu farkettim biri karburatore diğeri de direk bi hortumla motora bağlıydı. hortumu olduğu kısımda da süngere baya yağ bulaşmıştı. hava filtresini yıkadıktan sonra yolda giderken motor bi anda stop etti, kenara çektim baktığımda dediğim hortumun uçları kopmuştu. ucunu kesip tekrar bağladım. çalıştırınca ekzozdan baya bi siyah duman çıktı sonra normale döndü o günden beri kullanıyorum.baya hikaye gibi oldu ama sorum yağın oraya kadar sıçramasının nedeni yağın çeşidinden olabilir mi veya bu kadar basıncın nedeni ne olabilir bide yağım şu anda(ilk baştaki yağ neydi bilmiyorum) 15-50 castrol çok mu kalın benim motora
    bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim. şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    yağın oraya atma olayı, fazla yağı geri tepmesidir. benim motorun filtresinin de bazen etrafında yağ oluyor. genelde vitesli motor kullananlar 20/40 kullanırlar yaz şartları oldugu için.

  3. #3

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı digi_boy26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağın oraya atma olayı, fazla yağı geri tepmesidir. benim motorun filtresinin de bazen etrafında yağ oluyor. genelde vitesli motor kullananlar 20/40 kullanırlar yaz şartları oldugu için.
    son nokta .... 25 karakter
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  4. #4
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Hoşgeldin öncelikle arkadaşım.

    Olayı daha net bişekilde anlatırsan yardımcı olacam da.
    Anlayamadım ben..
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  5. #5
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC
    Hava filtresinde iki giriş bir çıkış vardır.
    İKİ GİRİŞ:
    1. Temiz hava girişi
    2. Karter Havalandırması (Motor ana gövdesinden gelen ince hortum işte budur. Bu borunun hava filtresine bağlanmasından maksat;motor gövdesinin içinde aşırı sıcaktan oluşan yağ buharını ortamdan uzaklaştırmak, piston gerisinde oluşacak ters basıncı yok etmekdir.)
    FİLTRE ÇIKIŞI: Karbüratör'e temiz hava girişidir.

    Sizin sorduğunuz boru/hortum, Karter havalandırmasıdır. Bu hortumdan yağ veya yoğun yağ buharı geliyorsa; sorun anlamındadır. Nasıl derseniz? Piston etrafındaki sekmanların, bitmesi veya tam olarak görevini ifa etmemesi halinde; piston üstünde çalışma esnasında oluşan yüksek basınç, kartere iner, çalışan motorda oluşan ısıyla da birleşince de; bu hortumdan yoğun bir yağ dumanı veya yağ gelmeye başlar, hava filtresiyle olan bağlantısı nedeniyle de; doğrudan karbüratöre gider ve Eksozdan da beyaz/mavi bir duman çıkmaya başlar. Bu miktar arttığında; bujilerinde yağlanmasına ve çalışmamasına da neden olur.
    Bilmem anlatabildim mi?
    [B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]

  6. #6

    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    İST/Levent
    Motosikleti
    S&T Kanuni GT250
    Peki bu atık yağ sayılabılecek buharlaşan yağı neden hava fitresine veriyorlar, hortumu hava fitresine girmek yerine yine ona yakın musayit biyerden dışarıya aşaya yani yola versek.

    Sorun tespiti içinmi hava fitresine veriliyor ? yola damlaması bence daha makbul gibi geldi nede osla problemsiz motorda günde en fazla 1 damla düşücek oda düşerse

  7. #7

    Üyelik
    25 Mayıs 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ramzey xf-125
    Öncelikle Boğaçhan abiye teşekkürler açıklama çok aydınlatıcıydı ama
    bende bu hortumun filtreye bağlı olmasını tam olarak anlamadım yine de kesin mantıklı bi açıklaması vardır. Zaten yağda problem vardı ilk çalıştığında vites geçişlerinde debriyaja bastığım halde vites geçirince teker dönmeye başlıyodu ısınınca normale dönüyodu. Önce yağ değiştiriyim olmazsa sekmanlara baktırırım artık.

  8. #8
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    bende bu hortumun filtreye bağlı olmasını tam olarak anlamadım yine de kesin mantıklı bi açıklaması vardır.
    Süleyman kardeşim;

    Doğru olanı Boğaçhan kardeşim yazmış zaten.

    Daha bir detaylı açıklamak gerekirse..

    Bahsettiğin hortum kartelden hava filitresine(kutuya) gelen hortum..Değil mi?

    Yani ilk bakışta hava filitresinin kutusuna bağlı olduğunu görünce hemen aklımıza "bu kutudan kartele hava gidiyor" gelir..
    Ama bu yanlış bir tespittir..

    Doğrusu;

    Kartel içinde ısınmadan (dişli hareketlenmesi) dolayı oluşan
    yağ buharını hava filitresi vasıtasıyla dışarı atmaktır..
    Hava filitresinin görevi ise silindir bloğuna hava emdirmek..

    Dediğim gibi Boğaçhan kardeşim açıklamış..Tekrar okursanız dikkat edeceksiniz..

    2 girişi ve 1 çıkışı olduğunu anlayacaksın..

    Bilmem anlatabildim mi..
    Eğer anlatamadığımı düşünürseniz tekrar yazın daha da detaya inelim..
    Ama şu giriş ve çıkışları unutmayın..
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  9. #9

    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    İST/Levent
    Motosikleti
    S&T Kanuni GT250
    Ben hala tatmin olmadım neden hava fıltresınden gecırıp dışarı atalımkı, gecen bende hava fıltremı soktum 1500km deydı motorum ve 6/7 damla yağ birikmiş aynı zamanda bi o kadarda filtre yağı emmiş ne gerek var kutuyu ve filtreyi rezil etmemize.

  10. #10
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Alıntı SPEC0PS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben hala tatmin olmadım neden hava fıltresınden gecırıp dışarı atalımkı, gecen bende hava fıltremı soktum 1500km deydı motorum ve 6/7 damla yağ birikmiş aynı zamanda bi o kadarda filtre yağı emmiş ne gerek var kutuyu ve filtreyi rezil etmemize.
    Çünki;

    Bu yeni jenerasyon makinalar AB normlarına göre havayı kirletmemesi için..

    Yani yeni yapılan makinalarda kartel içindeki yağ buharını hava filitresi kanalıyla tekrar silindir bloğuna yollayıp egzozdan yanmış gaz olarak çıkması için..

    Kısaca GERİ DÖNÜŞÜM deniliyor buna..

    Yine anlamadıysanız dahada detaylı açarız konuyu..
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  11. #11

    Üyelik
    25 Mayıs 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ramzey xf-125
    Bütün sorularıma cevap aldım, her şeyi tam anlamıyla anladım. Teşekkürler

  12. #12
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Alıntı suleymanooo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bütün sorularıma cevap aldım, her şeyi tam anlamıyla anladım. Teşekkürler
    Ben teşekkür eder tekrar beklerim..
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  13. #13

    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    İST/Levent
    Motosikleti
    S&T Kanuni GT250
    Anladım ama çok gereksiz buldum sizce ulkemizdeki araçlar çevreye ne kadar zarar veriyordur kamyon ve otobüsleri düşünün egsoz dumanları yeter bırakın buharlasan yağı o yuzden kusura bakmasın Ab deki amcalar ben benimkini dışarı vericem, keşke dünyamızı ve cevremizi kirleten tek şey bizim motorumuzdan buğarlaşan yağkadar az ve masum olsa.

  14. #14
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Alıntı SPEC0PS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım ama çok gereksiz buldum sizce ulkemizdeki araçlar çevreye ne kadar zarar veriyordur kamyon ve otobüsleri düşünün egsoz dumanları yeter bırakın buharlasan yağı o yuzden kusura bakmasın Ab deki amcalar ben benimkini dışarı vericem, keşke dünyamızı ve cevremizi kirleten tek şey bizim motorumuzdan buğarlaşan yağkadar az ve masum olsa.
    Rahat ol..Sıkma kendini..

    Geniş düşün kardeşim..

    Türkiye'de üretilen bir makina,araba, vs. var mı?.Önce buna cevap bulmalıyız.
    Halbu ki çalışkanız ,üreticiyiz, aslanlar gibi çalışıp çabalıyoruz..

    Şuan üretilen ve yanıcı madde kullanan aletlerde bu normlar aranmaktadır..



    Evet Türkiye bizim..Biz nefes alıyoruz..Dünyada bizim..

    Önce kendi evimizi tezimleyelim ki mahallemiz temiz görünsün..

    Yani kısacası şu..

    Aslan yattığı yerden belli olur..

    Eeee bizde milletçe aslan gibiyiz ya..
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)