Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kırmızı ışıkta Bekleme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    Daha önce moto sohbet bölümünde de bu konuyla ilgili bir başlık açılmıştı. Bu yazıyı paylaşmak istedim .Hepsini okumasanız bile kırmızı yazan yerleri mutlaka okuyun, okuyunnn dedimmmmm. Bu arada yazı vallahi de billahi de alıntı yaaa, kimseyle mahkemelik olmayalım

    Kırmızı ışıkta nasıl beklenir ?

    Pek çoğumuz motosikletten önce otomobil kullanmayı öğrendiğimizden dolayı, alışkanlıklarımızı motor kullanımımıza da taşıyoruz. Yapılan en büyük hatalardan bir taneside kırmızı ışıkta beklerken vitesimizi boşa alıp, iki ayağımız yerde beklememizdir.

    Bu hatanın önce sebeplerini açıklayalım

    Motosiklet denen bu şeytan icadı, gerek kapladığı alanın küçük oluşundan,

    gerek genelde performansının yüksek oluşundan ve diğer motorlu taşıtlar

    tarafından pek sevilmediğinden dolayı, hem gözden kaçması kolaydır hemde

    hareketleri -motosiklet sürücüsü olmayan biri tarafından- tahmin edilemezdir.


    Bu sebeple bize düşen en önemli görev (hayatta kalabilmek için) sabit halde

    durduğumuzda bile etrafımızı sürekli gözlemleyerek her an başımıza gelebilecek

    felaktleri daha olmadan önce farketmek ve işin içinden en az zararla

    çıkabileceğimiz hareketi uygulamaktır
    .

    Kırmızı ışıkta durdunuz. Aynadan arkaya baktınız. Oda ne. Arkadan gelen araba

    sanki siz yokmuşsunuz gibi süratle size doğru geliyor. Yapmanız gereken şey

    derhal gazı çevirerek kontrollü bir şekilde hedef noktası olmakatn uzaklaşmak,

    kendnizi emniyete almaktır. Bunu yapabilmenin en kısa ve emiyetli yolu,

    motoru vitesiniz boşta bekletmek değil.


    Arkadan gelen hızlı aracın dışında da tehlikeler vardır. Özellikle büyük

    şehirlerdeki sabırsız trafikte çoğu şöför hareket etmek için referans noktası

    olarak kendi trafik ışığının yeşilini değil yaya ışıklarının kırmızısını alır. Arkadan

    gelenler tarafındak sıkıştırılmak, sabırsız insanların korna ve selektörleriyle

    paniğe sevkedilmek, sizi aceleye ve hata yapmaya zorlar. Henüz gideceğiniz

    yol üstündeki gerekli detaylara (çukur, hala yolda olan yaya, yan şeritteki

    gaza gelmiş cadde genci,vs) hakim olmadan harekete geçmek zorunda kalabilir

    ve hoş olmayan sonuçlarla karşılaşabilirsiniz.


    Peki o zaman nasıl beklememiz gerekiyor? Tüm motosiklet eğitim kurumlarında gösterildiği üzere bunu maddeleyebiliriz.

    1- Vites boşta değil 1. viteste olmalı.

    2- Sol eliniz debriyaj manetini sıkıyor halde olmalı

    3- Sağ eliniz gaz kolunu her an çevirmeye hazır şekilde beklemeli hatta arada bir ara gazı vermeli. Bu sayede hem kendinizi piskolojik olarak kalkmaya hazır halde tutarsınız hemde etrafınızdaki araçlar tarafından duyulmanız ve farkedilmeniz açısından faydalı olur.

    4- Sol ayak yere basıyor ve motorun ağırlığını dengede tutuyor olmalı.

    5- Sağ ayak arka fenin üstünde ve motorun ileri veya geri kaymasını engeleyecek şekilde ona basıyor olmalı. Bu aynı zamanda arka stop lambasının yanmasını ve bu sayede arkadan daha da görünür olmanızı sağlar.

    6- Gözlerinizle, aynalar vasıtasıyla arkanızdaki hareketliliği sürekli takip edin. Yanınızdaki araçlara, geçen yaylara, ışıklara, önünüzdeki yola, yağmura, kısacası tüm etkenlere bakın ve sürekli tetikte olun.

    7- Durulması gereken yer:

    A: Kırmızı ışıkta durduğunuzda şeritdin en sağına veya soluna geçmeyin. Bu arkanızdaki aracı yanınıza davet edecektir.

    B: Durup ayağınızı yere koymadan evvel, zemini kontrol edin. Hafif bir su birikintisi gibi gözüken yer derin bir çukur olabilir. Yerde çamur, pislik, mazot olabilir. Bunlar ayağınıza ağırlığınızı verirken kaymanıza sebep olabilir. En iyisi yere tam basmadan önce temkinli davranıp kontrol etmek.
    Bu saydıklarım zaman içinde kendiliğinden öğrenilebilecek şeyler ancak bu size pahalıya mal olabilir. Bunun gibi teknikleri zor yoldan öğrenmektense yılların tecrübesini taşıyan profesyonellerden öğrenmek uzun vadede daha yararlı ve ucuz olacaktır.

    En temel hareketlerimizde bile büyük hatalar olduğunu öğrendiğimizde hayretler içinde kalıyoruz. Virajda dizlerimizi viraj içine doğru açmaktan tutunda, yolda seyir halindeyken sol ayağın sürekli vitesin altında tutulmasına kadar pek çok konuda hatalar yapıyoruz. Motosiklet gibi bir derya da öğrenmemiz gereken çok şey var. Zaten bu sporu bu kadar zevkli yapanda budur.

    Ek tavsiyeler:

    Taksiciler, minibüsler, otobülser dolmuşlar. Bunlar müşteri indirmek ve özellikle almak için her an ani bir manevra yapabilirler. Bu araçların sağ taraflarında kalmamaya dikkat edin. Otobüs ve minibüslerin otomatik kapıları, tahmin etmediğiniz bir anda başınıza bela olabilir. Bu araçlardan birini görünce aradaki mesafeyi arttırarak koruyun ve bir gözünüzü onların üzerinde tutun. Aynasından veya camından bir şöförü görebilmek, yapacağı hareketi kestirmek açısından faydalıdır. Ayrıca araçların ön tekerleklerinden de dönüş yapmaya başladıklarını hızlı şekilde anlayabilirsiniz.

    E5 gibi bir yolda gidiyorsanız ve hava yağışlıysa sol şeridin sol kısmına yanaşmayın. Birikintiler veya su havuzları motoru altınızdan alabileceği gibi sizi içine çekerek bariyerlere yapışmanıza sebep olabilir.

    Yağışlı havalarda takip mesafenizi ciddi oranda arttırın. Arkanızdan gelen aracında dibinize girmesine izin vermeyin. Selektör veya korna ile sizi sıkıştıran olursa sakin biçimde yol verin. Bırakın geçsin gitsin. İnatlaşmak, hayatınızı tehlikeye atmaya değmez. Saatte 100 km hız ile gidiyorken sadece 10 m. arkanızda bir araç olması bırak fren yapmayı, ani şekilde gazdan elinizi bile çekseniz sizin sonunuz olabilir.

    Herhangi bir çukur ile karşılaşırsanız ve tahmin ettiğinizden daha büyük veya derin ise, üstelikte kaçmak için hiç vaktiniz kalmadıysa, yani mecburen içine girecekseniz çukura fren yaparak girmeyin. Bu zaten ihtiyaç duyduğunuz ön amortisör hareket mesafenizin -frenajla beraber ağırlık merkezinizin öne kaymasından dolayı- daha da kısalmasına ve çukuru daha sert hissetmenize sebep olur. Ayrıca çukura girerken selede oturur vaziyette olmayın. Pedlerin üstünde hafifçe ayağa kalkın.

    kaynak: orta sehpa

    vedat kürşün


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ulkumuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2006
    Şehir
    Niğde
    Motosikleti
    RS 151
    güzel bilgiler teşekkürler...
    Ama kırmızı ışıkta bekleme yeri okadarda çok önemli değil bence
    Dalından Kopan Yaprağın Akibetini Rüzgar Tayin Eder

  3. #3

    Üyelik
    16 Şubat 2008
    ben bisikletle bekliyorum kırmızı ışıkta insanlar deli muamelesi yapıyo

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Aralık 2007
    Şehir
    DAVOS :p
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 --(SİYAH)
    süper bi paylaşım olmuş bilgilendirdiğin için tekekkür ederim..

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ocak 2008
    Şehir
    iSTanBuL-K.YaLı
    Motosikleti
    TT ;]
    eftelya paylaşımın için teşekkürler...

    5- Sağ ayak arka fenin üstünde ve motorun ileri veya geri kaymasını engeleyecek şekilde ona basıyor olmalı. Bu aynı zamanda arka stop lambasının yanmasını ve bu sayede arkadan daha da görünür olmanızı sağlar.

    Bu madde de yardımcı olabilirim bilmeyen arkadaşlar için arka stop lar için HEM PARK HEMDE STOP AMPULLERI satılmaktadır motorcularda falan bulunmaktadır hani sadece frene bastığınızda kırmızı stop yanıyor ya 2 li ampul takınca yani tek ampul hem stop hem park olarak 2 sekilde yanıyor we ampulun yanmasını ıcın frene basmaya gerek yok normal yanıyor ama tabi frene bastıgınızda stop şeklinde daha kuvvetli yanıyoRR

  6. #6

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    teşekkürler. sendeki bu soruna çözüm bulma gayreti oldukça bizim işimiz bayağı kolaylaşıcak

  7. #7
    CaBRioLeT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R 1150 RT
    güzel faydalı bilgiler teşekkürler
    O KASKI Hemen Kafana Geçir.......

  8. #8

    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    GT650R
    Hepsini okudum, çok faydalı bilgiler yalnız sol ayağın vitesin altında değilde nerde durması gerekiyor, ?
    Bir de başka bir yerde okumuştum, kırmızı ışıkta beklerken en güvenli yerin iki aracın arası olduğu yazıyordu.
    Akıllı adam aklını kullanan adamdır, Daha akıllı adam başkalarının da aklını kullanan adamdır.
    Emrolunduğun gibi dosdoğru davran. Ve azıtma (Hud 112)

  9. #9
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı ulkumuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ama kırmızı ışıkta bekleme yeri okadarda çok önemli değil bence
    Sence öyle olabilir ama motosiklet kullananlar için hayati önem taşıyan bir konudur.



    Alıntı urcolak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hepsini okudum, çok faydalı bilgiler yalnız sol ayağın vitesin altında değilde nerde durması gerekiyor, ?
    Bir de başka bir yerde okumuştum, kırmızı ışıkta beklerken en güvenli yerin iki aracın arası olduğu yazıyordu.
    Bu konuyu başka bir topicte tartışmıştık.
    Genelde böyle bir kanı var.
    Yani arabaların arasına saklanalım gibi bir mantığın kendini sağlama almakla eş değer olduğu sanılıyor.
    Külliyen yanlış bir davranış şeklidir.
    Aksine hayatınızı büyük ölçüde tehlikeye atarsınız.
    Bunun sebeplerini daha sonra uzun uzun yazarız.

    Vites meselesine gelince,
    motosiklet kullanırken ayak ayalarınız diyebileceğimiz kısımla peglere basarız.
    Ayaklar vites ya da arka frenin üstünde ya da altında tutulmaz.
    Peglere; en doğru basış şekli budur.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  10. #10
    koray gfb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda dylan - CBR 250R
    teşekkürler çok güzel yazıymış önemli bilgiler var içinde
    Yarını düşünmeden, özgürlüğe yelken açmışcasına..

  11. #11

    Üyelik
    06 Nisan 2007
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    honda cbf-150
    teşekkürler paylaşım için
    sanatı sanat için değil halk için yapıorum:mrgreen:

    ::ressam::

  12. #12
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani arabaların arasına saklanalım gibi bir mantığın kendini sağlama almakla eş değer olduğu sanılıyor.
    Külliyen yanlış bir davranış şeklidir.
    Aksine hayatınızı büyük ölçüde tehlikeye atarsınız.
    Bunun sebeplerini daha sonra uzun uzun yazarız
    Abi şimdi yazsan uzun uzun biz de okusak
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  13. #13
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı tubis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi şimdi yazsan uzun uzun biz de okusak
    Sonra,
    hanım sultan ve oğlumu yemeğe götüreceğim.
    Yemek dönüşü de kafam bir milyon olur büyük ihtimal.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  14. #14
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Paylaşım için sağol. Bileninde bilmeyeninde okumasında fayda var.
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  15. #15

    Üyelik
    20 Mart 2008
    Şehir
    ßurSa / yıLdırım / yeşiL
    Motosikleti
    aRora aR150t Yamaha yßr-125
    tŞqLer aqŞam aqŞam ii oLdu (:
    [B][I][COLOR="DarkRed"]aRamızdaki Tek Fark Şanzuman!. Sen: 6 viteS, 5 iLeri, 1 Geri.
    ßen iSe: 5 Vites,5 iLeri.[/COLOR][/I][/B] [COLOR="Black"][B]Saadettin KartoğuLLarı Sado.. O Rh (-)[/B][/COLOR]

  16. #16
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    İki aracın arasında durmak mı ? Çok tehlikeliii.Tecrübeyle sabittir

  17. #17
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    kırmızı ışıkta benim en çok rahatsız olduğum şey benden hızlı kalkış yapıp hem beni gaza getirmeye çalışan hem de kendine gaz verip başına dert açan " çok afedersiniz " densizin önde gidenleri olan diğer motorcular oluyor.

    be adam, altında istersen ferrari olsun. suratın bana bakacağına ışığa baksın. ışık yeşil yanınca bana bakarak gazı kökleyip kalkacağına çapraz şeride ve yayalara bak da ne kendin öl ne başkasını öldür.

    geçen gün kırmızı ışıkta MZ kullanan bir arkadaşın bana bu şekilde girişimine her zamanki gibi yanıt vermedim. lakin yeşil yanınca bastı ve çapraz şeritten kırmızı ışığın son anını kaçırmak istemeyen tek kapı bir bmw'nin altında kaldı.

    kazada ufak çaplı bi şok yaşadı. zaten kaza yüzünden şok yaşamasa böle bir davranış yüzünden kaza yaptığı için benden yiyeceği sopa onu şoka sokabilirdi
    !?

  18. #18
    HRC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    150ZAT
    bendende bir tavsiye trafikte ve heryerde beni en sinir eden şey, aşırı sabırsız insanlar onlara dikkat edin yeter.
    Bundan böyle aşkım mevlamdır, Kanmam yalana
    Dizginsiz aklım belalımdır almam yanıma

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ocak 2008
    Şehir
    iSTanBuL-K.YaLı
    Motosikleti
    TT ;]
    Alıntı ShyTan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tŞqLer aqŞam aqŞam ii oLdu (:
    arkadaş fazlasıyla msn modunda =))

    Alıntı HRC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bendende bir tavsiye trafikte ve heryerde beni en sinir eden şey, aşırı sabırsız insanlar onlara dikkat edin yeter.
    ben bazen ışıklara en önce kalıyorum sırf arkamdaki sabırsızlar kornaya basmasın diye yeşile geçer geçmez etrafıma bakıp kalkıyorum uyuz oluyorum arkamdan korna çalınmasına yaaa...

  20. #20

    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    GT650R
    Alıntı ShyTan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tŞqLer aqŞam aqŞam ii oLdu (:
    Ne yazıyo orda, yani aykırı olmak için elinden geleni ardına koymuyon ha, insansın 48 "kro"mozonun var, 49 olsaydı doğmazdın, 48 olsaydı down olurdun, farkın yok yani debelenme..
    Akıllı adam aklını kullanan adamdır, Daha akıllı adam başkalarının da aklını kullanan adamdır.
    Emrolunduğun gibi dosdoğru davran. Ve azıtma (Hud 112)


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)