Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motora ilave yağ soğutması?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    chocolateman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Aralık 2004
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    XT 660X
    Yaz aylarında hava soğutmalı motorlar, özellikle dur kalk şehir içi gezintilerinde fazla ısınıyor, internette biraz araştırdım çok fazla bir bilgiye rastlamadım. Yağ soğutma kitleri var fakat montaj konusunda bilgi yok. Motordan anlayan teknik destek verirse yaptırmayı düşünüyorum.

    Kullandığım motor Kanuni Tiger. Tiger'de yağ filtresi ve pompa var, filtreden yağ bir şekilde geçiyor.

    Filtre kapağı


    1. Bu yağ filtresi kapağından filtrenin ortasına giren kısımıdan kapağı delip, yağ radyatörüne çıkış alsak, geri yine aynı kapak üzerine giriş yapsak yağ devir-daim için yeterli olur mu?

    2. Aynı şekilde yağ filtresi kapağından çıkış alınarak, araya başka bir devir-daim pompası girip, başka bir yere giriş alınabilir mi?

    Diğer bir konu da, yaz aylarında sıcak hava girdiği için motorun performansdan düşmesi.

    1. Hava filtresi girişine, pc soğutmada kullanılan alüminyum materyalli ızgaralar yerleştirsek soğuk hava girişi için faydası olur mu?

    2. Aynı şekilde salyangoz fanlar var veya küçük 12 v ile çalışan fanlar, hava filtresi girişine bu tür bir şey monte etsek (daha önce denedim, fan ters yerleşti veya hava girişini kesti) yönü nasıl olmalıdır?

    Ahiret sorusu gibi oldu ama idare edin, amaç daha iyi performans almak. Ucuz turbo
    Free Motorcycle Team


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Dogan88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    Crypton T115
    bu konuda bi komposizyon yazılsa guzel olur bence zor bi sistem oldugunu sanmıyorum fakat karısık oldugu kesin

  3. #3
    kozalak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    600RR
    yağ soğutucusu taksan bıle pompanın basıncı yetmeyebilir.
    ayrıca filitrenın kapağından değil filitreye girip çıkan yerden bağlantı yapmalısın.
    çünki yağ filitrenin dışından girip süzülür ve içinden çıkar.yanı kapaktan delık açmak işi çözmez.
    Başka bir pompa takamazsın.takılır ama randıman alamazsın.
    Belki mevcut pompanın basınç ayarını yükseltebilirsen işini görücektir.

    pervane hakkında da hava filitresinin ağzına ne takarsan tak motor istediği havayı
    alıcaktır.yanı turbo gorevini görmez
    Başkalarının kusurlarından bahsetmek istediğin vakit, kendi kusurlarını hatırla. O zaman başkalarının kusurlarıyla alakadar olmaya hakkın olmadığını hatırlarsın.

  4. #4
    chocolateman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Aralık 2004
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    XT 660X
    KOZALAK teşekkür paylaşımın için.

    Pervane mantığını filtreye soğuk hava üflemek için düşündüm. Olabilir mi?
    Free Motorcycle Team

  5. #5
    kozalak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    600RR
    Alıntı chocolateman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KOZALAK teşekkür paylaşımın için.

    Pervane mantığını filtreye soğuk hava üflemek için düşündüm. Olabilir mi?
    faydasız,çünki pervane nekadar hızlı üflerse üflesin hava filitresi havanın hızını
    kesicektir.yanı hava akışı yavaşlarsa soğumada olmaz.yazın motorun çok sıkıntı yaratıyorsa yağ veya su soğutmalı bı motor al derım
    Başkalarının kusurlarından bahsetmek istediğin vakit, kendi kusurlarını hatırla. O zaman başkalarının kusurlarıyla alakadar olmaya hakkın olmadığını hatırlarsın.

  6. #6
    chocolateman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Aralık 2004
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    XT 660X
    Alıntı kozalak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    faydasız,çünki pervane nekadar hızlı üflerse üflesin hava filitresi havanın hızını
    kesicektir.yanı hava akışı yavaşlarsa soğumada olmaz.yazın motorun çok sıkıntı yaratıyorsa yağ veya su soğutmalı bı motor al derım
    Yok su soğutmalı almayım, ışıklarda fan sesinden başka birşey duyulmuyor o zaman

    Neyse kırık usta çok motor piyasasında mobiletin 4 silindirini yapan tiger e de yağ soğutma takar heralde
    Free Motorcycle Team

  7. #7

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    ben burda gördüm birisinde. 125 kt'ye su soğutması yaptırmış. bayaa da delmiş bloğu içine uzatmış hortumu su geçiyor ve radyatörü de var.

  8. #8
    ddh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 250
    olur olmasına ama pek düzgün çalışacağını sanmıyorum çünkü hava soğutmalı motorlara ileride belki takarlar diye sıvı soğutma ekipmanların koymazlar koyacak olsalar direk sıvı soğutma olarak çıkar
    Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin Sevilmek istiyorsan önce sevmeyi bileceksin Uçmayı seviyorsan düsmeyi de bileceksin Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayati seyredersin

  9. #9
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Arkadaşım ben ce sen motora ve hava flitresine hiç dokunma. Motorun sagına ve soluna birer tane fan tak. (koruma demirine olabilir) yolda giderken normal satlarda motora gelen havadan daha vazlasını verecektir. %40 fark edecegi kanaatindeyim

  10. #10
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Bence hiç gerek yok o motorun hararet yapacağını sanmıyorum.
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  11. #11
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    17 Şubat 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KV 250 AGUİLİA
    Yapabileceğin tek şey var dostum. Aşağıda anlatılan tek şeyin dışında hiçbir müdahale emeğinin karşılığını vermeyecek ve hatta başına dert açacaktır. Yapabileceğin en güzel ve en faydalı uygulama hakkında bir arkadaşımız şunları yazmış:

    Alıntı gezgin_33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım ben ce sen motora ve hava flitresine hiç dokunma. Motorun sagına ve soluna birer tane fan tak. (koruma demirine olabilir) yolda giderken normal sartlarda motora gelen havadan daha vazlasını verecektir. %40 fark edecegi kanaatindeyim
    Sadece ve sadece bu yapılabilir. Ancak, arkadaş olayı biraz sapıtmış. Pardon.. sapıtmış demeyelim, abartmış! Motorun (silindirin) sağına ve soluna fanlar koy demiş. Bu olmaz! Silindirin sağına ve soluna fan koyarsan; karşılıklı üfleyeceği için hava sirkülasyonu boğulacaktır. Sadece bir yöne tek olarak koyabilirsin. Ya da çapraz açılarla iki fan da koyulabilir.

    Sıcak havalarda ve yoğun trafikteki ağır sürüşlerde silindirlere yeterli hava akımı (rüzgar) vurmadığından, motorun ısısı artar ve performans kaybı yaşanır. Bu olayın uzun sürmesi motorda kalıcı hasarlar da yaratabilir. Yukarıda arkadaşımızın da bahsettiği gibi silindirin bir yanına gerektiğinde devreye sokabileceğin şekilde bir fan koyabilirsen, normal sürüşlerde silindire gelen hava akımından daha fazlasının silindire çarpmasını sağlayabilirsin.

    Yukarıdaki çözüm dışında yapacağın diğer müdahaleler hem masraflı olacak ve hem de istediğin verimi vermeyecektir. Üstelik problem üretme ihtimali de çok yüksek olacaktır. Kolay gelsin!
    ÖNEMLİ OLAN ZAMANA BIRAKMAK DEĞİL; ZAMANLA BIRAKMAMAK !!!

  12. #12
    chocolateman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Aralık 2004
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    XT 660X
    Cumoni teşekkür, anlaşılır bir dil ile anlatmışsın.
    Free Motorcycle Team


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)