Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Bu nasıl motor böyle! Nerde bunun çatalları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    Arkadaşlar, Motorrad dergisinin kataloğunda bir motosiklet gördüm..
    Benelli Tesi 3D..
    İşte size resmi!!
    Bu motorun çatalları nerde? Nasıl dönüyor bu?

    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Ocak 2008
    Şehir
    hatay/iskenderun
    Motosikleti
    Stunt Apache RTR Artık Yok....
    arka tekerde olduğu gibi ön tarafa yağlı amortisör koymuşlar artık tekerde nasıl dönüyor onuda ayarlamışlardır
    [B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
    [B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:

  3. #3
    Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    YAMAHA R1 ;)
    bence ön tekere uzanan kalın maşalar sabit yukarı aşağı amartsör görevi görüyor

    kalın maşanın üstünde bulunan iki adet ince çıta her iki taraftanda manevrayı sağlıyor
    dolayısıyla manevra göbekten oluyor gibi geldi bana
    RACING TEAM ÜYESİ :GAZCI ÜYE

  4. #4

    Üyelik
    12 Ocak 2008
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    HONDA CBR 125
    Alıntı Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence ön tekere uzanan kalın maşalar sabit yukarı aşağı amartsör görevi görüyor

    kalın maşanın üstünde bulunan iki adet ince çıta her iki taraftanda manevrayı sağlıyor
    dolayısıyla manevra göbekten oluyor gibi geldi bana
    evet merte katılıyorum...
    2 gözüm 2 tekerim var , 4 aç gözünü 4 tekerin var !!! :bounce:

  5. #5

    Üyelik
    18 Mart 2008
    Motosikleti
    suzuki gsxr1000
    tek kelımeyle ıgrenc bı goruntuye sahıp

  6. #6
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Sistem aslinda kendini gosteriyor fakat senin resimdeki aci sebebi ile goremiyorsunuz. Asagidaki isaretli alanlara bak ilk hidrolik kol geride olan ileri ve geri itme gucune sahip buda on tekeri saga sola ceviriyor. Ayni gidondaki gibi. Belkide bu daha rahat bir yol tutusu sagliyordur. Deneme suruslerini okumadan bilmemiz imkansiz fakat Bimota firmasi ilginc tasarimlara hep imza atmistir. Eminim muhendisler bunu sadece farkli olmak icin yapmamislardir.

    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  7. #7

    Üyelik
    26 Mart 2008
    Şehir
    İstanbul / Avcılar
    Motosikleti
    Moto-Zeta Heran kanuni tiger olabilir
    allah ne verdiyse gidiceksin heralde bununlaa yorumları okudum ama hiç bişi anlamıs deilim göbekten bile olsa yeteri kadar dönceğini sanmıorum çünkü ozaman çatallar lastiğe değebilir gereksiz bişi bundan bana bildiğin motoru al diye ders cıktı anlasılan
    [COLOR="Blue"][b]Biz Gökyüzüne İnanırız Sun-roof'a Değil[/B][/COLOR]::puro::

  8. #8

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    Alıntı ztetikli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tek kelımeyle ıgrenc bı goruntuye sahıp
    bence gayet güzel

    sıradışı

  9. #9
    CBF150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    2010 BMW R 1200 GS Adventure
    bu motor hoplamaya zıplamaya gelmez sanırım.Gidonu da seyyar yapıp arkaya takıp gidilebilirdi.çünki arkamı önmü motordan anlamayan pek çakmaz.

  10. #10
    koray gfb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda dylan - CBR 250R
    bence kötü oyuncak gibi duruyor ama ilgi çekici bir motor olmuş
    Yarını düşünmeden, özgürlüğe yelken açmışcasına..

  11. #11

    Üyelik
    13 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSXR1000RR1
    NGK nın pejosu gibi buda

  12. #12
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    [QUOTE=zeda3000;1016278]Sistem aslinda kendini gosteriyor fakat senin resimdeki aci sebebi ile goremiyorsunuz. Asagidaki isaretli alanlara bak ilk hidrolik kol geride olan ileri ve geri itme gucune sahip buda on tekeri saga sola ceviriyor. Ayni gidondaki gibi. Belkide bu daha rahat bir yol tutusu sagliyordur. Deneme suruslerini okumadan bilmemiz imkansiz fakat Bimota firmasi ilginc tasarimlara hep imza atmistir. Eminim muhendisler bunu sadece farkli olmak icin yapmamislardir.

    Evet biraz araştırma yaptım bende.
    Bimota firması, bu direksiyon sistemini yaklaşık 50 senedir kullanıyormuş.
    Hatta bu yüzden bir ara iflas bile etmişler..
    Daha önceki sistemlerde hep sorunlar varmış..
    Ama bu motorda bu tip sorunlara rastlanmamış..
    Yani alınıp binilebilecek, dikkatleri üstüne çekecek bir motosiklet..
    Fiyatını söylemesek daha iyi olur..
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..

  13. #13

    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    geçmişim 2 silindir geleceğim 4 silindir olacak:))
    ben bu motorla kesin kaza yaparım kafam karışır.gözüm ön tekerleğe gittikçe telaş yaparım.sanki yokmuş gibi
    LasTiği YaK, RuhUnU deĞiL:cat:

  14. #14
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    biraz teknik açıdan bakalım...

    motosikletlerin yolda dengeli gitmesi için gereken ön çatal açısı vardır. bu açı siz her gaza yüklendiğinizde ve freni asıldığınızda değişir. bu sürekli olan değişmeler motorun stabil dengesini etkiler ve motorun düz gitme performansı zayıflar. kaygan ve yatar vaziyette iken özellikle her ivme değişimi motorun dengesini daha da bozar. bu yüzden günümüzdeki üretilen teleskobik ön çatallar aslında gayet dengesizdir.

    bu teknikle yapılan ön çatallarda motosikletin stabil dengesi teleskobik çatallara göre kat kat kat fazladır.

    bildiğimiz gibi motosikletler yüksek süratlerde iken yön değiştirme işini direksiyonun açı değiştirmesi ile değil, motosikletin ağırlık dengesinin değişmesi ile gerçekleştirdiğinden genellikle spor motosikletlerin direksiyon dönüş açıları azdır. bu tip dönüş açısı az olan motosikletleri geliştirmek için uygun bir yöntemdir.

    Hatta güçlü firmaların zevk olsun diye geliştirdiği 400 km + motosikletler üstün denge başarısı sağlamak için hep bu şekilde ön maşa sistemi kullanırlar.

    ancak 200 km'den yavaş motosikletlerde pek tercih sebebi olabilecek bir yöntem değildir. çünkü aşırı stabil denge ihtiyacı çok yüksek torklarla çok yüksek süratlere çıkıldığında gereken birşeydir.

    günümüz yarış motorlarında neden kullanılmıyor o halde?

    çok basit. teleskobik ön çatala göre üretim kapasitesi çok daha düşük ve klasik üretim tekniklerinden farklı bir seri üretim yatırımı gerektiriyor.

    ayrıca bu tarz ön çatal üretimi teleskobik ön çataldan çok daha zahmetli bir üretime, daha zor kalite kontrol aşamalarına ve özene ihtiyaç duyuyor.

    bir çoğumuz yaşamıştır. düz yolda giderken biraz yavaşlamak için hafif ön freni sıkarsınız. özellikle hızlı motorlarda yeni olan insanlar bunlara alışık olmadığından dengesi anında bozulur ve hiçbirşey yokken yere yapışıverirler.

    siz fren yaptığınızda ön süspansiyon çöktüğü için rake açısının daraldığını ve bu yüzden beklemediğiniz bir denge farkından dolayı düştüğünüzü bilmezsiniz.

    aynı şeyi bu tür bir ön çatal tasarımlı motor da yaptığınızda ve düşmediğinizde rake açısının sabit kaldığı ve denge değişimi olmadığı için düşmediğinizi de bilmezsiniz. genel olarak bunları kullanıcılar bilmediği için galeriye gittiğinizde size
    ön süspansiyonu teleskobik bir motosikleti 20 milyardan, salıncaklı bir motosikleti 35 milyardan satmak istediklerinde ikisinin de bütün özellikleri aynı iken çok lüksünüz yoksa salıncaklıyı tercih etmezsiniz.

    bunu toplum geneline çevirdiğimizde
    aynı galeride 20 tane teleskobik çatallı motor satılırken 3 tane salıncaklı ancak satılır. bu yüzden firmalar teleskobik olanı üretmeyi diğeri ile " hiç " uğraşmamayı tercih eder.

    bimota da bu yüzden batma tehlikesi yaşamıştır sanırım
    !?

  15. #15
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Videoyu yu sonuna kadar sabirla izler iseniz sanirim her seyi anlarsaniz. Bu arada japonlar Avrupa motorlarini yorumluyor buda cok hoc bir goruntu


    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  16. #16

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01

  17. #17
    Jotif - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2008
    Şehir
    YALOVA
    Motosikleti
    ?
    ben çok beyendim bence güzel
    Yolların Hastasıyım 2 Tekerin Ustasıyım...

  18. #18

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    yav geçenlerde kymconun grandink 250'sine bindim.cüsseden ön teker görünmüyor. dönerken bi garip oluyodum. sanki motor düz gitcek te ben dönmeye çalışıyorum gibi olmuştu. artık bunda da 200le giderken nolur bilmem heralde ölürdüm

  19. #19

    Üyelik
    20 Şubat 2008
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Motosikleti
    KROSS 250
    alısılmadık bişey ben ce ilerde problem cıkarır gorntude bozuk bide adam niye meeeeliyo
    ?
    sadece sür ...... www.eskisehirenduro.com

  20. #20
    aargh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul, Kozyatağı İsim: Tamer
    Motosikleti
    Aprilia Tuono 660 Factory Dark
    Sonucta denge konusunda daha saglikli bir teknoloji. Pahali olmasi dezavantaj.
    = = = Be Aprilia racer! = = =


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)