Arkadaşlar, Motorrad dergisinin kataloğunda bir motosiklet gördüm..
Benelli Tesi 3D..
İşte size resmi!!
Bu motorun çatalları nerde? Nasıl dönüyor bu?
Arkadaşlar, Motorrad dergisinin kataloğunda bir motosiklet gördüm..
Benelli Tesi 3D..
İşte size resmi!!
Bu motorun çatalları nerde? Nasıl dönüyor bu?
Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..
arka tekerde olduğu gibi ön tarafa yağlı amortisör koymuşlar artık tekerde nasıl dönüyor onuda ayarlamışlardır
[B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
[B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:
bence ön tekere uzanan kalın maşalar sabit yukarı aşağı amartsör görevi görüyor
kalın maşanın üstünde bulunan iki adet ince çıta her iki taraftanda manevrayı sağlıyor
dolayısıyla manevra göbekten oluyor gibi geldi bana
RACING TEAM ÜYESİ :GAZCI ÜYE
tek kelımeyle ıgrenc bı goruntuye sahıp
Sistem aslinda kendini gosteriyor fakat senin resimdeki aci sebebi ile goremiyorsunuz. Asagidaki isaretli alanlara bak ilk hidrolik kol geride olan ileri ve geri itme gucune sahip buda on tekeri saga sola ceviriyor. Ayni gidondaki gibi. Belkide bu daha rahat bir yol tutusu sagliyordur. Deneme suruslerini okumadan bilmemiz imkansiz fakat Bimota firmasi ilginc tasarimlara hep imza atmistir. Eminim muhendisler bunu sadece farkli olmak icin yapmamislardir.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
allah ne verdiyse gidiceksin heralde bununlaa yorumları okudum ama hiç bişi anlamıs deilim göbekten bile olsa yeteri kadar dönceğini sanmıorum çünkü ozaman çatallar lastiğe değebilir gereksiz bişi bundan bana bildiğin motoru al diye ders cıktı anlasılan
[COLOR="Blue"][b]Biz Gökyüzüne İnanırız Sun-roof'a Değil[/B][/COLOR]::puro::
bu motor hoplamaya zıplamaya gelmez sanırım.Gidonu da seyyar yapıp arkaya takıp gidilebilirdi.çünki arkamı önmü motordan anlamayan pek çakmaz.
bence kötü oyuncak gibi duruyor ama ilgi çekici bir motor olmuş
Yarını düşünmeden, özgürlüğe yelken açmışcasına..
NGK nın pejosu gibi buda
[QUOTE=zeda3000;1016278]Sistem aslinda kendini gosteriyor fakat senin resimdeki aci sebebi ile goremiyorsunuz. Asagidaki isaretli alanlara bak ilk hidrolik kol geride olan ileri ve geri itme gucune sahip buda on tekeri saga sola ceviriyor. Ayni gidondaki gibi. Belkide bu daha rahat bir yol tutusu sagliyordur. Deneme suruslerini okumadan bilmemiz imkansiz fakat Bimota firmasi ilginc tasarimlara hep imza atmistir. Eminim muhendisler bunu sadece farkli olmak icin yapmamislardir.
Evet biraz araştırma yaptım bende.
Bimota firması, bu direksiyon sistemini yaklaşık 50 senedir kullanıyormuş.
Hatta bu yüzden bir ara iflas bile etmişler..
Daha önceki sistemlerde hep sorunlar varmış..
Ama bu motorda bu tip sorunlara rastlanmamış..
Yani alınıp binilebilecek, dikkatleri üstüne çekecek bir motosiklet..
Fiyatını söylemesek daha iyi olur..
Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..
ben bu motorla kesin kaza yaparım kafam karışır.gözüm ön tekerleğe gittikçe telaş yaparım.sanki yokmuş gibi
LasTiği YaK, RuhUnU deĞiL:cat:
biraz teknik açıdan bakalım...
motosikletlerin yolda dengeli gitmesi için gereken ön çatal açısı vardır. bu açı siz her gaza yüklendiğinizde ve freni asıldığınızda değişir. bu sürekli olan değişmeler motorun stabil dengesini etkiler ve motorun düz gitme performansı zayıflar. kaygan ve yatar vaziyette iken özellikle her ivme değişimi motorun dengesini daha da bozar. bu yüzden günümüzdeki üretilen teleskobik ön çatallar aslında gayet dengesizdir.
bu teknikle yapılan ön çatallarda motosikletin stabil dengesi teleskobik çatallara göre kat kat kat fazladır.
bildiğimiz gibi motosikletler yüksek süratlerde iken yön değiştirme işini direksiyonun açı değiştirmesi ile değil, motosikletin ağırlık dengesinin değişmesi ile gerçekleştirdiğinden genellikle spor motosikletlerin direksiyon dönüş açıları azdır. bu tip dönüş açısı az olan motosikletleri geliştirmek için uygun bir yöntemdir.
Hatta güçlü firmaların zevk olsun diye geliştirdiği 400 km + motosikletler üstün denge başarısı sağlamak için hep bu şekilde ön maşa sistemi kullanırlar.
ancak 200 km'den yavaş motosikletlerde pek tercih sebebi olabilecek bir yöntem değildir. çünkü aşırı stabil denge ihtiyacı çok yüksek torklarla çok yüksek süratlere çıkıldığında gereken birşeydir.
günümüz yarış motorlarında neden kullanılmıyor o halde?
çok basit. teleskobik ön çatala göre üretim kapasitesi çok daha düşük ve klasik üretim tekniklerinden farklı bir seri üretim yatırımı gerektiriyor.
ayrıca bu tarz ön çatal üretimi teleskobik ön çataldan çok daha zahmetli bir üretime, daha zor kalite kontrol aşamalarına ve özene ihtiyaç duyuyor.
bir çoğumuz yaşamıştır. düz yolda giderken biraz yavaşlamak için hafif ön freni sıkarsınız. özellikle hızlı motorlarda yeni olan insanlar bunlara alışık olmadığından dengesi anında bozulur ve hiçbirşey yokken yere yapışıverirler.
siz fren yaptığınızda ön süspansiyon çöktüğü için rake açısının daraldığını ve bu yüzden beklemediğiniz bir denge farkından dolayı düştüğünüzü bilmezsiniz.
aynı şeyi bu tür bir ön çatal tasarımlı motor da yaptığınızda ve düşmediğinizde rake açısının sabit kaldığı ve denge değişimi olmadığı için düşmediğinizi de bilmezsiniz. genel olarak bunları kullanıcılar bilmediği için galeriye gittiğinizde size
ön süspansiyonu teleskobik bir motosikleti 20 milyardan, salıncaklı bir motosikleti 35 milyardan satmak istediklerinde ikisinin de bütün özellikleri aynı iken çok lüksünüz yoksa salıncaklıyı tercih etmezsiniz.
bunu toplum geneline çevirdiğimizde
aynı galeride 20 tane teleskobik çatallı motor satılırken 3 tane salıncaklı ancak satılır. bu yüzden firmalar teleskobik olanı üretmeyi diğeri ile " hiç " uğraşmamayı tercih eder.
bimota da bu yüzden batma tehlikesi yaşamıştır sanırım
!?
Videoyu yu sonuna kadar sabirla izler iseniz sanirim her seyi anlarsaniz. Bu arada japonlar Avrupa motorlarini yorumluyor buda cok hoc bir goruntu
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
ben çok beyendim bence güzel
Yolların Hastasıyım 2 Tekerin Ustasıyım...
yav geçenlerde kymconun grandink 250'sine bindim.cüsseden ön teker görünmüyor. dönerken bi garip oluyodum. sanki motor düz gitcek te ben dönmeye çalışıyorum gibi olmuştu. artık bunda da 200le giderken nolur bilmem heralde ölürdüm
alısılmadık bişey ben ce ilerde problem cıkarır gorntude bozuk bide adam niye meeeeliyo
?
sadece sür ...... www.eskisehirenduro.com
Sonucta denge konusunda daha saglikli bir teknoloji. Pahali olmasi dezavantaj.
= = = Be Aprilia racer! = = =
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)