Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

buji sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Ocak 2008
    bi tanıdığım 1ay önce bisan roadstar satın aldı fakat buji ile ilgili büyük bi sorunu var
    araç daha 200 km de hergün buji ıslatıyo ve hergün değiştirmek zorunda kalıyor...
    servis bu sorunu çözemedi...(malesef)
    böyle bi sorun neden doğar? çözülebilir mi? bilgilendirirseniz sevinirim...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    üst kapaktaki yağ keçelerinden sızdırıyor olabilir mi?
    onlar kontrol edildi mi?
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  3. #3
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Bir arkadaştan duymuştum. Onunda benzer bir sorunu varmışta sonra motorun beyni ile alakalı olduğunu öğrenmişler (beyinden kasıt ateşleme ünitesi galiba)
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  4. #4

    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    fujiyama consim 150..(made in france)
    imdi senindediğinde bujide yalamamı var yoksa benzinmi .bende sana ona göre cevap yazayım.
    babama değerimi sordum "dünyalar kadar dedi" dünyanın değerini sordum " beş para etmez dedi":P:P

  5. #5

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    motor yanma odasındaki ısıyı dağıtamıyor öleyse. içerde sürekli sıcak hava duruyor buhar yapıyor olabilir.

  6. #6

    Üyelik
    06 Nisan 2008
    bende de aynı sorun oldu sorun yetersiz ateşlemede idi ben sargıları değiştirdim sağlam olsun diye cdi de değiştirdim sende bak bakalım ne olur

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ocak 2008
    Şehir
    iSTanBuL-K.YaLı
    Motosikleti
    TT ;]
    eğer hergun motoru calıstırıp bıraz ısıtmadan da sureklı gaz werıp yada motoru calıstırır calıstırmaz yola cıkıyosa bundan dolayıda buji yakabilir....

  8. #8

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KAWASAKİ VN 800
    Senin problemin anlattığına göre karbüratörün hava ayarı ile ilgili,
    bujinizin bozuk olduğunu nasıl anlarsınız?

    Motordaki silindirlerin içinde sıkıştırılan yakıt - hava karışımını kıvılcımla ateşleyen bujilerdeki en basit bir arıza, yakıt sarfiyatını artırırken performansını da azaltır. Motordaki birçok arızayı da bujilere bakarak tespit etmek mümkün. Aşağıdaki bilgiler sayesinde, bujinizin bozuk olup olmadığını ve bozuksa bunun sebeplerini bulabilirsiniz.

    Tırnak aralığı ideal değilse

    Bujilerdeki tırnak aralığı ideal konumda değilse, buji yeni bile olsa yakıt - hava karışımı iyi ateşlenmez. Buna bağlı olarak da yanma odasındaki patlama zayıflar ve motorun gücü azalır. Bu durumda aracın araçtaki yakıtın çoğu yanmadan egzozdan çıkar ve motosikletin yakıt sarfiyatı hissedilir oranda artar. Yeni bir buji aldığınızda her duruma karşı takmadan önce tırnak aralığı sentille kontrol edilmeli ve ayarı bozuksa fabrika verilerine göre ayarlanmalıdır.

    Üzerinde yağ birikintisi varsa

    Bujiler sökülüp kontrol edildiğinde üzerinde yağ birikintileri varsa, motordaki yanma odasına fazla yağ giriyor ve elektrotları yağlıyor demektir. Bu gibi durumlarda buji yağla kaplandığından kıvılcım normal düzeyin çok altında gerçekleşir. Bu durum yakıt tüketimini artırır ve performansı azaltır. Çözüm ise motoru revizyondan geçirmektir.

    Üzerinde kurum oluşmuşsa

    Bujinin izolatör ucu, elektrotları ve gövdesinde kurum oluşmuşsa, bu karbüratör ayarının bozuk olduğu anlamına gelir. Bu gibi durumlarda motorda ateşleme kesikliği olur ve motor soğuk havalarda zor çalışır. Sorunu çözmek için hava filtresinin kontrol edilmesi, karbüratör ayarının yapılması gerekir.

    Elektrotlar kaynamışsa

    Buji elektrotları kaynamışsa ve üzerinde yabancı maddeler toplanmışsa, zamansız ateşleme sonucunda aşırı yükleme olmuş demektir. Bu sorun ateşleme ve supap ayarlarının bozuk olmasından, arızalı distribütörden ve kalitesiz yakıttan kaynaklanır. Sorunu çözmek için, motor ateşleme ile yakıt ayarı kontrol edilmeli ve yeni buji takılmalıdır.

    Buji çatlaksa

    Bujilerde nadir de olsa karşılaşılan bir arıza, bujinin düşürülmesi sonucu elektrotunda mekanik hasar meydana gelmesidir. Bu gibi durumlarda ateşleme eksik olur ve kıvılcım başka yerlere sıçrar. Bu nedenle arızalı bujinin değiştirilmesi gereklidir.

    Bujinin görevi nedir?

    Bujinin görevi, bobin tarafından oluşturulan yüksek gerilimi yanma odasına iletmesi ve yoğunlaşmış yakıt - hava karışımını elektrik kıvılcımı yoluyla elektrotlar arasında ateşlemesidir. Bujinin iyi çalışmasını sağlayan en önemli unsur kıvılcım boyudur.

    Buji ne zaman değiştirilmeli?

    - Aracınız normalin üzerinde yakıt tüketiyorsa,
    - Motorunuzda ateşleme kaçağı olduğunda,
    - Motorunuzun performansında azalma olduğunda.

    Ne zaman kontrol edilmeli?

    - Motorunuzun avans ayarını yaptırdığınızda,
    - Motor testi yaptırdığınızda,
    - Kullanılmış bir motır satın aldığınızda.

  9. #9
    KID333 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    Beşiktas
    Motosikleti
    Kymco Xtown 125
    peki model olarak hangi buji kullanmaktasınız bu motorun aynısı bende war kullan buji ile kullanma klawuzunda yazan aynı değil tam olarak hangisi doğru onu bilmek istiyorum kitapçıkta c6hsa ngk yazmakta

  10. #10

    Üyelik
    22 Temmuz 2006
    Motosikleti
    Ledow 250 cc chooper
    ben 250 cc ledow (chooper) kullanıcısıyım. motoru sıfır aldığımda hiç bir problem yoktu . ilk yağ değişiminde usta halletti değiştirdi dedik ama 50 km gittim gitmedim bujiler yağlamaya ve islemeye başladı. jikleyi söktüm yağladım 50 km sonra gene aynı gene aynı . bir hafta olayı çözmek için uğraştım. en son yağın motorda fazla olduğuna karar verdim ve 300 gr kadar boşalttım. 2000 km yaptım şuan sorun yok.

    bujinin ıslanması dediğiniz sanırım yağlaması olabilir. motora fazla yağ koymuş olabilirsiniz. onu kontrol edin.

    tabi diğer arkadaşların dedikleri de mantıklı şeyler . arızanın neden çıkacağı belli olmuyor açıkçası . her marka model motorsikletin derdi de ayrı oluyor ne yazıkki.

  11. #11

    Üyelik
    24 Şubat 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    R' lı bişiler düşünüyom
    Alıntı Endurocu01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin problemin anlattığına göre karbüratörün hava ayarı ile ilgili,
    bujinizin bozuk olduğunu nasıl anlarsınız?

    Motordaki silindirlerin içinde sıkıştırılan yakıt - hava karışımını kıvılcımla ateşleyen bujilerdeki en basit bir arıza, yakıt sarfiyatını artırırken performansını da azaltır. Motordaki birçok arızayı da bujilere bakarak tespit etmek mümkün. Aşağıdaki bilgiler sayesinde, bujinizin bozuk olup olmadığını ve bozuksa bunun sebeplerini bulabilirsiniz.

    Tırnak aralığı ideal değilse

    Bujilerdeki tırnak aralığı ideal konumda değilse, buji yeni bile olsa yakıt - hava karışımı iyi ateşlenmez. Buna bağlı olarak da yanma odasındaki patlama zayıflar ve motorun gücü azalır. Bu durumda aracın araçtaki yakıtın çoğu yanmadan egzozdan çıkar ve motosikletin yakıt sarfiyatı hissedilir oranda artar. Yeni bir buji aldığınızda her duruma karşı takmadan önce tırnak aralığı sentille kontrol edilmeli ve ayarı bozuksa fabrika verilerine göre ayarlanmalıdır.

    Üzerinde yağ birikintisi varsa

    Bujiler sökülüp kontrol edildiğinde üzerinde yağ birikintileri varsa, motordaki yanma odasına fazla yağ giriyor ve elektrotları yağlıyor demektir. Bu gibi durumlarda buji yağla kaplandığından kıvılcım normal düzeyin çok altında gerçekleşir. Bu durum yakıt tüketimini artırır ve performansı azaltır. Çözüm ise motoru revizyondan geçirmektir.

    Üzerinde kurum oluşmuşsa

    Bujinin izolatör ucu, elektrotları ve gövdesinde kurum oluşmuşsa, bu karbüratör ayarının bozuk olduğu anlamına gelir. Bu gibi durumlarda motorda ateşleme kesikliği olur ve motor soğuk havalarda zor çalışır. Sorunu çözmek için hava filtresinin kontrol edilmesi, karbüratör ayarının yapılması gerekir.

    Elektrotlar kaynamışsa

    Buji elektrotları kaynamışsa ve üzerinde yabancı maddeler toplanmışsa, zamansız ateşleme sonucunda aşırı yükleme olmuş demektir. Bu sorun ateşleme ve supap ayarlarının bozuk olmasından, arızalı distribütörden ve kalitesiz yakıttan kaynaklanır. Sorunu çözmek için, motor ateşleme ile yakıt ayarı kontrol edilmeli ve yeni buji takılmalıdır.

    Buji çatlaksa

    Bujilerde nadir de olsa karşılaşılan bir arıza, bujinin düşürülmesi sonucu elektrotunda mekanik hasar meydana gelmesidir. Bu gibi durumlarda ateşleme eksik olur ve kıvılcım başka yerlere sıçrar. Bu nedenle arızalı bujinin değiştirilmesi gereklidir.

    Bujinin görevi nedir?

    Bujinin görevi, bobin tarafından oluşturulan yüksek gerilimi yanma odasına iletmesi ve yoğunlaşmış yakıt - hava karışımını elektrik kıvılcımı yoluyla elektrotlar arasında ateşlemesidir. Bujinin iyi çalışmasını sağlayan en önemli unsur kıvılcım boyudur.

    Buji ne zaman değiştirilmeli?

    - Aracınız normalin üzerinde yakıt tüketiyorsa,
    - Motorunuzda ateşleme kaçağı olduğunda,
    - Motorunuzun performansında azalma olduğunda.

    Ne zaman kontrol edilmeli?

    - Motorunuzun avans ayarını yaptırdığınızda,
    - Motor testi yaptırdığınızda,
    - Kullanılmış bir motır satın aldığınızda.
    abi sen noktayı koymussun yaaa bu saatten sonra yapılacak bı cok acıklama ıse pek ayaramaz
    ::winkwink[B]zeki çevik ve ahlaksızım beni böle seven manitanın hastasıyım::winkwink[/B]


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)