Gidiyorum Ama Duramiyorum :):):)lütfen Yardim
-
Dururken biraz zorlanıyorum,daha doğrusu aklım karşıyor.Debriyajımı sıkayım vitesi boşa mı alayım,arka frene mi basayım,ön freni mi sıkayım,durunca sol ayağımı mı yere koyayım sağ ayağımı mı koyayım,yoksa ikisini birden mi basmalıyım...........
Tecrübeli pilotlarımızın yardımını bekliyorum
Reklamlar
-
tecrübeli plotlar mı f1 plotu gibi hissettim bir an
BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA
-
örnek saatte 80 km hızla gidiyosunn ve durman gereken yere yaklaşmaya başladınn, sağlıklı durabileceğin mesafede vites düşmeye başlıyosunn, aynı zamanda %30 arka %60 ön frene basarak motoru duracak kadar yavaşlatıyosun ,sonrada sağ ayağın arka frende sol ayağın yerde elin debriyajda motor birinci viteste aynaları kontrol ederek bekliyosunn, sakın boşa atıp bekleme çünkü arkandan hızla gelen dingilin biri duramayıp sana vurabilir o yüzden devamlı kalkışa hazır bekle, Tekerin düz bassın
[I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]
-
ben vitesli motor kullanmıyorum,şunu merak ediyorum.
Mesela 4.viteste gidiyorsun ilerde kırmızı yanıyor. vites düşürerek yavaşlıyacaksın diyelim.fren yaptın hafif 3 e düşürdün sorna 2 ye düşürcen sonra 1 e diyelim.
ilk vites düşürmede debriyajı sıktın 3 e düşürdün ondan sorna hemen 2 ye düşürmek için debriyajı bırakıp bir dahamı sıkmak gerekir yoksa hazır basmışken debriyaja 2 yede düşürülebilirmi
-
araba gibi aynı, debriyaja basmışken istediğin vitese atabilirsin.illa bırakmana gerek yok.motor freni yapacam diyosan bırakırsın ama o da motosiklette biraz tehlikeli olur
-
togepi adlı üyeden alıntı
araba gibi aynı, debriyaja basmışken istediğin vitese atabilirsin.illa bırakmana gerek yok.motor freni yapacam diyosan bırakırsın ama o da motosiklette biraz tehlikeli olur
öğrendiğim iyi oldu hiç vitesli bi motosiklet sürmemiş olarak
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır...!:cat:
-
Evet araba gibi fakat 4ten 2ye aldıgınızda arba bagırı ama yoldan çıkmaz ama motorda 4le giderken 2ye aldıgınızda arkasının spinatması olasıdır.en güvenlisi büyük vitesten küçüge aldıktan sonra debriajı bırakmadan evvel çok küçük gaz açarak debriajı bırakmak motrun devir kaybından oluşacak torkun gücnü hızla harmanlamak gerek bu diger vitesler içinde aynı.şanzımana zarar vermemk içinde 2den bire alırken 2ci vites hızındayken 1e düşürmeyin min 1.vites kalkış hızına indiginizde vtesi 1e alın bu arabadada böyledir.yoksa şanzumanı çabuk yersiniz zaten vitesde sesli ve sarsntılı geçer.
fernleme ve durma için Donald Duck üstadın yazılarını okuyun en detaylısı ve evrensel olarak kabul görmüş bilgiler onun yazılarındadır burdan anlatacaklarımız sadece özeti olur.
kazasız belasız sürüşler dilerim..
[B]SİGARA İÇENLER MUTLAKA SEYRETSİN!!![/B][YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=MYXsl9kCLVw
[/YOUTUBE]
-
ya hani birde vites atarken ara gazı veriyolar hani, onu vitesi boşa almadan nasıl yapıyorlar, yada onun amacı nedir diye sorayım ? vites değiştirirken motoru bağırtmanın amacı sadece hava mı yoksa ara gazı vermek için mi ?
-
motosiklet sürmek araba sürmekten daha zor demenin sebebi anlaşıldı
İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273
TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!
-
motosiklette hızlanmak kolaydır ama ustalık "durabilmek"ten geçer.
öncelikle frenleme için vites düşürmenize gerek yoktur, bunu belirtelim.
aşağıda belirteceklerim kendi tecrübelerim ve çevremde gördüklerimden derlenmiştir ayrıyeten bildireyim
0-60 kmh kuru zemin
önce debiryaja basıp sonra şiddetini gitgide artırarak arka frene basıp durabiliriz. acemi sürücüler bu hızları geçmiyordur sanırım
60-100 kmh kuru zemin
biraz daha iyi sürücüler bu hzılara çıkabilirler. frenleme esnasında debriyajı sıkıp ön ve arka freni hafiften başlayarak(ön fren ağırlıklı) sıkar, icabı halinde gittikçe şiddetini artıran bir şekilde yüklenirler.
motorun dengede olması önemlidir!
100 + kuru zemin (150 ye kadar tecrübe edebildim)
bu hızlar için iyi ve tecrübeli bir sürücü olmak gerek.
önce gazı kısar ve ardından orta şiddette ön frene dokunuruz, bu belirli bir hıza kadar etkili bir yavaşlama sağlar, bu noktaya geldiğimiz andan itibaren(tecrübe gereği bu nokta bilinir) debriyajı kısar, arka ve ön freni orantılı bir şekilde(kendi tecrübemle tahmini %70 ön, %30 arka ) sıkarak dururuz. tüm bu işlemler kısa bir zaman diliminde olmalıdır.
bu frenleme esnasında motor mümkün mertebe dengede olmalı, aksi halde devrilme söz konusu olabilir!
200 kmh üstü giden çok iyi sürücülerin(?) ne yaptığını bilmiyorum, onu da yapanlar anlatsın
ani frende ise direk debriyajı sıkıp frenlere asılırız, bu arada inşAllah hızlı değilizdir. daha etkili bir yöntem bilmiyorum, bilen varsa söylesin.
ayrıca belirteyim: bunlar sadece okumayla öğrenilecek şeyler değil, üzerinde bolca çalışmak gerek, yavaştan başlayarak tabi.
-
güvenli frenleme ile ilgili topicler faydalı bilgilerde yada benzeri başlıklar altında var. incelemeni öneririm
-
tigermbz adlı üyeden alıntı
ani frende ise direk debriyajı sıkıp frenlere asılırız, bu arada inşAllah hızlı değilizdir. daha etkili bir yöntem bilmiyorum, bilen varsa söylesin.
ani veya yavaş farketmez arbadada motordada aynıdır.once gaz kapatılır ve kombine fren yapılır debriaja sadece motoru stop ettirmemk için basılır.bu kuraldır tüm sürüş teknik egitimlerinde böyle gösterilir.ama ne hikmettirki herkes önce debriaja sonrada frene basar.halbuki hızla giderken debriaja basmak motoru(yada arabayı) serbest bırakmak ve dahada hızlanmasına neden olmaktırki biz durmasını istiyoruz.o yüzden frenden önce çok yavaş hızlarda olmamak kaydı ile önce debriaja basılmaz gazı kapat combine fren ve debriaj.bu bahsttigim ani fren.kademeli duruşlarda motor frenide devrye girer ornegin ileride ışlıklar yandı.uygun vitese düşerken kompresyon uygun vitesle beraber fren(bu soylediklerim hayati önem arzedecek durumlardaki frenaj ve durma degildir sehir içi normal şartlardaki kullanım) unutulmamalıdırki motorfreni yaparken aynı anda arka frene basılmaz spin atarsınız aklınızda bulunsun(tecrübeyle sabittir ) ;)
[B]SİGARA İÇENLER MUTLAKA SEYRETSİN!!![/B][YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=MYXsl9kCLVw
[/YOUTUBE]
-
Ayrıca dostım, bu olayı yaşasan daha faydalı olur. Bu yüzden, bomboş bir alanda (trafik olmayacak elbette) bu senaryoları dene ve yaşa. İleride gerek olduğunda bocalaazsın. Süratlen ve durmaya çalış. Değişik teknikler ile. Bu önemli. İdman olur. Bende arasıra bunu yapıyorum. Hem keyif veriyor. Değişiklik oluyor .
Bu bir Tutku ve Tarzdır. TT Selamlar
-
prot
vites düşürerek yaptırılan motor freni bence çok geçerli ve gerekli değil (yokuş aşağı veya fazla hızlı girilen bir virajda çok ustalıklı kullanmak dışında). zaman kaybına yol açıyor ve arkayı savurma ihtimali de yüksek. frenlemeyle hızı düşürüp vitesleri daha sonra da düşürebiliriz. öncelikle düşünmemiz gereken şey nasıl duracağımızdır, vites düşürmeyi yavaşladıktan sonra harekete geçeceğimiz zaman düşünmeliyiz, bize ozaman lazım olacak.
yeterli mesafenin olduğu frenlemede: gaz kısmak ardından debriyaj ve fren kombinasyonu en etkilisi tecrübe ettiğim kadarıyla.
ani frenden kastım: şehir içi kullanımda aniden önümüze bir araba çıkar veya yaya atlar, muhtemelen hızlı gitmiyor oluruz. burada ihtiyacımız olan biran önce frenleme yapmaktır, kompresyondan gelen frenleme gücüne ihtiyacımız olmaz hatta bizi geciktirir. yavaş giden bir motoru sadece debriyaj + fren kullanarak çabuk ve rahat birşekilde durdurabiliriz.
-
tigermbz
eyw ben zaten hayati önem taşıyan frenajlardan degil sadece günlük hayatımızda onem arz etmeyecek duruşlardan bahsetmiştim yukarıdada kalın harflerle belirtmiştim yanlış anlaşılmasın tabiki önümüze bi yaya çıktıgında yada arça kademeli vites düşürülmez ondan önce yayayı kucagımıza alırız allahmuhafaza.ayrıca özellikle viraşda motor freni yapmak arka freni sıkmakla eşdeger bi etki göstereceginden onu yazmadım bile.Ama şunu ısrarla söylüyorumki frenden önce debriaja basmak hızınızı arttırır.isterseniz araştırın
[B]SİGARA İÇENLER MUTLAKA SEYRETSİN!!![/B][YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=MYXsl9kCLVw
[/YOUTUBE]
-
yorumlarınız için teşekkürler, kesinlikle okumayla olmaz, katılıyorum size, ama önce okuyup sonra denemek daha faydalı olacaktır.Kuzeni boş yakaladığım her an onunla marinada antreman yapmaya çalışıyorum.Şu ana kadar yazdıklarınızdan çıkardığım sonuç ani frenajda debriyaja basmadan kombine bi şekilde ön ve arka frene basmak,durmadan hemen önce de debriyaja basarız artık.Şimdilik 1.vitesin üstüne atmama izin verilmediği için merak ettiğim bazı şeyleri burda dayanamayıp soruyorum işte... cevaplar için tşkler.
hıh aklıma bi soru daha geldi şimdi,frenlere asılınca debriyaja basmazsak arka teker kilitlenirse motosiklet stop etmezmi ??? ee o zaman debriyajada aynı anda basmamız gerektiği sonucu çıkıyor... yine karıştı aklım ...
-
debriyajı sık sol ayağınla vitesi boşa at sağ ayağınla frene bas ama hepsini aynı anda yapmalısın
müşteri - Bir sinek ilacı alabilir miyim?
satıcı - Sineğinizin nesi var acaba?
-
togepi
boş bir alana git ve şu dediğim şekilde çalış:
20 ile giderken arka frenle dur
30 la giderken ......
artırarak dene.
daha sonra aynı hızlarda sadece ön fren çalış.
50-60 kmh hızdan sonra artık iki frene de ihtiyaç duyacaksın.
elin alıştıkça hangisini hangi oranda sıkacağını öğrenirsin.
en son ise gaz kısıp fren kombinasyonunu öğreneceksin, bu normal bir kullanıcı için en ideali ama öğrenmesi en zor olanı.
şunu unutma! freni, hemen tam kuvvetle sıkmayacaksın, yavaş yavaş şiddetini artırarak sıkacaksın.
-
Sato8 adlı üyeden alıntı
debriyajı sık sol ayağınla vitesi boşa at sağ ayağınla frene bas ama hepsini aynı anda yap
malısın
hepsini bir anda yapamam karıştırırım diyorsan en azından debriyajısık ve frenebas yanlışlıkla 5 ten 3 e atma uçarsın bu yönden scooterin gözünüseveyim hiç sıkıntı yok
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
-
bugün akşam üstü kuzenle antreman yapacaz yine... dediklerinizi uygulamaya çalışacam... bi tek şu durma olayına alışabilirsem gerisi kolay diye düşünüyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)