Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Asya 19a 180cc yapmak istiyoruz

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    abal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ASYA 150T 19A
    merhaba arkadaşlar..
    asya motor 150 cc olan motorumuzu 180cc ye veya olabildiği kadar yükseltmek istiyoruz abimle beraber.. bu konuda fikir sahibi olan arkadaşların yazılarını bekliyorum. bende bir araştırma yapıcam burdan da bir fikir sahibi olmakta fayda olacağını düşünüyorum.. nerde yaptırabiliriz istanbul bahçelievler tarafına yakın olursa sevinirim. kaça maal olur sizce.. lütfen gerekli bilgi sahibi olan arkadaşlar yanıtlasın..şimdiden hepinize teşekkürler
    KIRMIZI BOĞA..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    şindi olurda
    kaç cc olur bilmiom
    motoru indiriyosun
    silindiri söküyosun
    pistonuda yanına alıp, rektefiyeciye gidiyosun ve diyosunki rektefiyeci abiii, bu silindir kaç boy(cc) traşlanabilir..
    rektefiyecinin verdiği direktiflere göre ordan parçalarını alıp çıkıyosun
    soora gidip sana verilen ölçüde piston bakıyosun
    şayet ki pistonu bulursan, silindiri verion rektefiyeci abiye, ona göre bi güzel yapıyo
    bundan sooraki işlemin, üst kapağı traşlamak oluyo, bu hesapla yapılabilecek bişi
    yani silindirin ekseni ve pistonun strok u üzerinden hesaplanıyor
    kapağın traşlanmasındaki amaç yanma odasıyla oynamaktır..
    bu en basit işlemdir..
    birazdaha kasıyim dersen piston çapını genişletip, strok u uzatıp kısa bi kol uydurabilirsin
    ha bulabilirmisin bilmiyorum, aramak lazım..
    ama en ii performansta böyle alınır
    kısa bi kol geniş bi piston, kış aylarında eğer ii bi piston takarsan iridyum bujide takılabilir, tabiki uyumlu bulabilirsen, manifold genişletilebilir, subaplar büyüyebilir vs, tabi hepsi hesba kitaba dayalı..
    yani yapabiliceklerin önce bütçenle soora hayalgücünle sınırlı
    tabi bu modifikasyonun sonucunda artıcak sürat doğrultusunda kadro ne kadar dayanıcaktır buda bi muamma..
    sen yapmak istediğine karar ver ben sana yardımcı olurum gene..
    GKN MOTORS

  3. #3
    ddh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 250
    Kardeş bence bin motoruna keyfine bak bu motorları oynadınmı bir daha zor toparlıyorlar kendilerini
    Rektefe bile motoru bitiriyor yaptıranları görüyüroz bin pişman oluyorlar...
    Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin Sevilmek istiyorsan önce sevmeyi bileceksin Uçmayı seviyorsan düsmeyi de bileceksin Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayati seyredersin

  4. #4
    abal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ASYA 150T 19A
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şindi olurda
    kaç cc olur bilmiom
    motoru indiriyosun
    silindiri söküyosun
    pistonuda yanına alıp, rektefiyeciye gidiyosun ve diyosunki rektefiyeci abiii, bu silindir kaç boy(cc) traşlanabilir..
    rektefiyecinin verdiği direktiflere göre ordan parçalarını alıp çıkıyosun
    soora gidip sana verilen ölçüde piston bakıyosun
    şayet ki pistonu bulursan, silindiri verion rektefiyeci abiye, ona göre bi güzel yapıyo
    bundan sooraki işlemin, üst kapağı traşlamak oluyo, bu hesapla yapılabilecek bişi
    yani silindirin ekseni ve pistonun strok u üzerinden hesaplanıyor
    kapağın traşlanmasındaki amaç yanma odasıyla oynamaktır..
    bu en basit işlemdir..
    birazdaha kasıyim dersen piston çapını genişletip, strok u uzatıp kısa bi kol uydurabilirsin
    ha bulabilirmisin bilmiyorum, aramak lazım..
    ama en ii performansta böyle alınır
    kısa bi kol geniş bi piston, kış aylarında eğer ii bi piston takarsan iridyum bujide takılabilir, tabiki uyumlu bulabilirsen, manifold genişletilebilir, subaplar büyüyebilir vs, tabi hepsi hesba kitaba dayalı..
    yani yapabiliceklerin önce bütçenle soora hayalgücünle sınırlı
    tabi bu modifikasyonun sonucunda artıcak sürat doğrultusunda kadro ne kadar dayanıcaktır buda bi muamma..
    sen yapmak istediğine karar ver ben sana yardımcı olurum gene..
    verdiğin bilgiler için teşekkürler gerçekten ama bunu biz biraz zor yaparız herade bi usta bunu halleder heralde.. yarın bi ustama gidicem ama burdan da fikir lamak istedim aydınlattığın için teşekkür ederim.. bu arada kararımız 150cc den 180 cc ye çıkartmak. bunu asya motor 150t 19a topiğinde yapan arkadaşımız var ama epey olmuştu onada ulaşmak zor..birde bu silindiri direkt alsak 180 cc bulamazmıyız illa rektefiyeye mi gitmek lazım üzerindekinimi yapsak daha iyi yensinimi alsak daha iyi..
    KIRMIZI BOĞA..

  5. #5
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    180 cc lik silindir bulabilicekmisin?
    bulabilirsen sorun yok
    ama bulamassan rektefiye şart..
    bence rektefiye yaptıman daha ii
    orjinale dönmek istesen bişi kaybetmessin,
    parça fiyatları ucuz bunnarın..
    ama kıyı köşe ustalara gitme
    melocan ı bilirsin yaptırdı şindi sıkıntılarda..

    bu arada aynı uygulamayı geöen sene ben 151 rs e yaptım..
    GKN MOTORS

  6. #6
    abal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ASYA 150T 19A
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    180 cc lik silindir bulabilicekmisin?
    bulabilirsen sorun yok
    ama bulamassan rektefiye şart..
    bence rektefiye yaptıman daha ii
    orjinale dönmek istesen bişi kaybetmessin,
    parça fiyatları ucuz bunnarın..
    ama kıyı köşe ustalara gitme
    melocan ı bilirsin yaptırdı şindi sıkıntılarda..

    bu arada aynı uygulamayı geöen sene ben 151 rs e yaptım..
    evet melocanı biliyorum..150 lik yaptırdı.. sen 151rs yi kaç cc yapmıştın kendinmi hallettin bunları.. yok gideceğim usta beni bu işten caydırmaya çalışır belki ama iyi ustadır motosiklet üzerine iyi yani..

    ya şimdi bizim scooter ların genelinde yani bizim modellerde biraz daha ağır olduğundanmıdır bilmiyorum.. silindir misketlerini falan değiştiriyorsun bi bakım yapıyorsun biraz düzelir gibi oluyor.. sonra bi zaman sonra motor zorluyor ve çok yakıt yakmasına sebep oluyor.sorun yakıt değil.. bil hassa e-5 te halk otobüslerinin gelip arkana dayanması ve en ufak bi frende otobusun altına girme tehlikesi.. motor çok zorluyor. vibrasyondan motorun hertaraı zırıldıyor.. yapan arkadaş olduğu için benimde aklıma yatmıştı.. ama ozaman benim için erkendi.. şimdi abimle oturup düşündük.. yeni bi motor almamız imkansız dedik böyle bişey yapabilirmiyiz acaba..
    KIRMIZI BOĞA..

  7. #7
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    bunnarın krank bilyaları çabuk keser
    malum çin..
    yani krankı kolu sağlamdır ama bilyalar.. malum..
    ben kendim yaptım
    yakın arkadaşım var servisi var, onun yerinde kendim uğraştım
    şindiye kadarki tüm makinalarıda orda topladım
    bi yer olunca rahat oluyor
    sen bak yaptırcaan zaman yönlendiririm seni, anlaşırsanız çözer işini..
    GKN MOTORS

  8. #8
    abal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ASYA 150T 19A
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunnarın krank bilyaları çabuk keser
    malum çin..
    yani krankı kolu sağlamdır ama bilyalar.. malum..
    ben kendim yaptım
    yakın arkadaşım var servisi var, onun yerinde kendim uğraştım
    şindiye kadarki tüm makinalarıda orda topladım
    bi yer olunca rahat oluyor
    sen bak yaptırcaan zaman yönlendiririm seni, anlaşırsanız çözer işini..
    peki 151 rs nasıldı randuman aldınmı yani. o krank bilyalarını değiştirdinmi veya daha iyisi ile değiştiremezmiyiz.. peki sen kaç cc ye çıkartmıştın 151rs yi
    KIRMIZI BOĞA..

  9. #9
    abal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ASYA 150T 19A
    güncel.. bu konuda yardımcı olacak arkadaşların fikirlerini bekliyorum..
    KIRMIZI BOĞA..

  10. #10
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    ben 151 rs e 2 çap büyük piston taktım
    2 çap demek 0.25 ten hesaplarsak
    aşşa yukarı 175 cc gibi bi hacim gerçekleşti
    krank bilyası bulamadım ben rulmancıda yaptırdım en kaliteli malzemeden yapılsun istedim, ki çok büyükte bi maliyeti yok
    kol ve yanaklarla hiç oynamadım
    üst kapağı taşlattım
    yanma odası genişledi
    bide subap yaylarını değiştirdimi, daha sağlam yaylar takıldı
    yani daha yüksek itme kabiliyetine sahip
    son olarak daha yüksek tansiyonlu yani, ateşleme oranı daha yğksek bi buji takmam gerekti
    motora giren yakın hava karışımının daha rahat yanıp patlaması için
    ama orjinal kapak üzerindeki buji yuvasına göre daha ii bi buji bulamadım
    bende tornada 2 numara daha geniş diş açtırdım buji yuvasına
    yani bulduğum bujiye uyun hale getirdim
    soora motoru topladım ve 1000 km rodaj yaptım
    sonuç olarak makinaya en çok tork geldi
    2 kişi 60 la çıktığım rampaları 80-85 le çıkmaya başladım
    tek kişi rampa aşşağı kendi göstergesine göre 120 km yi birazcık geçerken
    140 km nin dibine dayanıp birazdaha fazla devirlenmeye başladı
    yani oldukça hissettim performans artışını
    eksisi ne oldu dersen;
    mesela motor 900ml yağ alıyordu ve haftada bi yağ çubuğuna baktığımda 2 diş yağ eksiltiyordu
    fakat modifiye işleminden soora 4 diş yağ eksiltmeye başladı
    bununda 2 sebebi var
    1. si artan güçtnen dolayı gazlayıp kompresyona bıraktığın zaman daha yüksek devirden kompresyona girdiği için daha fazla yağ atıyordu
    2. sebebi ise yanma odasını genişlemesi ve daha yüksek ateşlemeli bi buji kullandığım için malumunuz hava soğutmalı olan motor daha fazla ısınıyordu ve terleme den dolayı yağ kaybı yaratıyodu
    şindilik aklıma gelenler bunlar
    gene sormak istediin bişi olursa yazarım..
    GKN MOTORS

  11. #11
    abal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ASYA 150T 19A
    teşekkürler verdiğin bilgiler için peki yakıt nasıl oluyor.. şimdi bizim motorlar zorlandığı zaman su gibi içiyor benzini.. bu olayı yaptıktan sonra tahminimce motor biraz daha güçlendiği için falza zorlamadan kullanırsak yakıtı nasıl olur sence.. birde motorda vibrasyon, zorlanma gördünmü. mesela bizim motor 110 u görünce yerinden çıkacakmış gibi bağırıyor aşırı vibrasyon görülüyor.. ve motor zorladığı halde hızlanmıyor.. yakıtı su gibi içiyor bu hallerde bi kullanım gösterirsen..
    KIRMIZI BOĞA..

  12. #12
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    vibrasyon olayı şansla alakalı
    ii toplanmış bi motorda vibrasyon az olur
    doğal olarak tamamen şanss
    ama güçlenmeden dolayı gelen ekstra bi vibrasyon olmadı
    yakıta gelince
    2006 yazına göre hesapla
    motor bi depo benzinle aşşa yukarı 17 ytl alıyodu
    200 km falan yapıyodu normal kullanımda
    mod işleminden soora 180 km ye düştü..
    GKN MOTORS

  13. #13
    abal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ASYA 150T 19A
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vibrasyon olayı şansla alakalı
    ii toplanmış bi motorda vibrasyon az olur
    doğal olarak tamamen şanss
    ama güçlenmeden dolayı gelen ekstra bi vibrasyon olmadı
    yakıta gelince
    2006 yazına göre hesapla
    motor bi depo benzinle aşşa yukarı 17 ytl alıyodu
    200 km falan yapıyodu normal kullanımda
    mod işleminden soora 180 km ye düştü..
    güzel yinede.. tekrardan yardımcı olduüun için çok sağol ben biraz daha araştırayım hem şimdilik yapmamız zor ama araştırmamızı başlattık.. ben tekrardan aklıma takılanları buraya veya ulaşamassam özele yazarım.. çok sağol..
    KIRMIZI BOĞA..

  14. #14
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    eyvallah
    her zaman..
    GKN MOTORS

  15. #15

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bu tip çalışmaların başarısı (eğer altında ciddi mühendislik çalışması yoksa) tamamen şansa bağlıdır. Burada durumun öncekine oranla çok kötüleşmemesinin tek sebebi modifikasyon yapılan motorun Çin motoru olması. Zaten çok iyi tasarlanmamış olan motor sonradan çok fazla bir olumsuzluk göstermiyor. Bu tip bir modifikasyonu tamamen titreşimsiz örneğin Honda CBF 150 gibi bir motorda yaparsanız sonuç teknik olarak facia olacaktır.

    Bence hiç riske girmeyin.

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Nisan 2007
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    as 150 t 'idi as 220 t oldu ahmet abim sağolsun :D:)
    Alıntı ddh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeş bence bin motoruna keyfine bak bu motorları oynadınmı bir daha zor toparlıyorlar kendilerini
    Rektefe bile motoru bitiriyor yaptıranları görüyüroz bin pişman oluyorlar...

    bu abimiz motora binmesinide bilir keyfine bakmasınıda bilir gerekirse yani aldığı o güzel gözlüklü kaskını (kısmıyosun dmi abicim) birilerinin kafasında kırmasınıda bilir bilmm anlatabildimmi yardımın dokunabiliyosa konuş dokunamıyosa sus !!! ayrıca benim asya 220 cc ne olcak şimdi bi güsel de gidiyo meganla karşılaştırdık 140 ı gördü eee ddh

  17. #17
    abal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ASYA 150T 19A
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tip çalışmaların başarısı (eğer altında ciddi mühendislik çalışması yoksa) tamamen şansa bağlıdır. Burada durumun öncekine oranla çok kötüleşmemesinin tek sebebi modifikasyon yapılan motorun Çin motoru olması. Zaten çok iyi tasarlanmamış olan motor sonradan çok fazla bir olumsuzluk göstermiyor. Bu tip bir modifikasyonu tamamen titreşimsiz örneğin Honda CBF 150 gibi bir motorda yaparsanız sonuç teknik olarak facia olacaktır.

    Bence hiç riske girmeyin.
    dün motoru bakıma götürdüğüm ustaya sordum.. oda tahmin ettiğim gibi tavsiye etmedi...

    seko burda amaç çin motoruna modifiye olurmu değil cbf 150 ile kıyaslama yapmıyoruz gereksiz yere açıklama yapmanıza gerek yok...
    KIRMIZI BOĞA..

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Nisan 2007
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    as 150 t 'idi as 220 t oldu ahmet abim sağolsun :D:)
    ab, etmiyolar bi tane tavsiye eden usta bulamazsın ama iyisini buldumu yapıyorlar ya amasyada 150 yi 220 yaptılar orada nası yapamıyolar yapınca haber ver bide pistonlarını seramikle kaplattır ;) ayrıca 180 deilde en az 200 yaparlar onu ya canavar bu aletler .)

  19. #19
    abal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ASYA 150T 19A
    Alıntı qwertyuıop adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu abimiz motora binmesinide bilir keyfine bakmasınıda bilir gerekirse yani aldığı o güzel gözlüklü kaskını (kısmıyosun dmi abicim) birilerinin kafasında kırmasınıda bilir bilmm anlatabildimmi yardımın dokunabiliyosa konuş dokunamıyosa sus !!! ayrıca benim asya 220 cc ne olcak şimdi bi güsel de gidiyo meganla karşılaştırdık 140 ı gördü eee ddh
    helal be ee anlat bakalım 220 t nasıl performans iyimi nasıl yaptırdın bu işi ne kadar masraf açtı.. birde 220cc nasıl oldu bu iş epey bi modifiye edilmiş.. krank ı falan değiştimi.. bizim usta kolu dayanmaz diyor.. bundan başka kolda bulunmuyor diyor.. belkide benim iyiliğim için söylüyor ama varmıdır böyle parçalar piyasada...

    Alıntı qwertyuıop adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ab, etmiyolar bi tane tavsiye eden usta bulamazsın ama iyisini buldumu yapıyorlar ya amasyada 150 yi 220 yaptılar orada nası yapamıyolar yapınca haber ver bide pistonlarını seramikle kaplattır ;) ayrıca 180 deilde en az 200 yaparlar onu ya canavar bu aletler .)
    doğru söylüyorsunda anadolunun tamircisi ile istanbulun tamircisi bi olmazki yahu.. bi ton masraf çıkarır.. hemde zahmetli işle uğraşmak istemez baştan savma iş yapar.. oda sonradan kötü sonuçlar doğurur... anadoluda olmanın şansı.. valla köye mi gitsem ne giderkende yolda hallettirsem tabi şaka bi yana bu işi nasıl yaptın biraz bahsedersen sevinirim..
    KIRMIZI BOĞA..

  20. #20
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Ahmet ha gayret abı sen yapcan bu işi Merakla beklıyorumm
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler