Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

cbf 150de ilk çalıştırma çilesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    balıkesir edremit
    Motosikleti
    mondial mh 125 dirift
    arkadaşlar bu sorun sadece bendemi bilmiyorum çünkü maraşta sadece 2 adet bizim motordan var ötekini daha bulamadım neyse sadede gelelim motor sabahları çalışırken beni kanser ediyor buji temizliği hava filitresi benzin filitresi vs... yapıldı ama zor çalışmasını engelleyemedik motor sıcakken sorun yok ama hele hava soğuk ve 3-4 gün çalışmadıysa en az 2-3 dak durmadan marşa basmak zorunda kalıyorum konuyla ilgili yorumlarınızı ve yardımlarınızı rica ediyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    jikleyi kullanıyorsunuz değilmi?
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  3. #3

    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    balıkesir edremit
    Motosikleti
    mondial mh 125 dirift
    kullanmaz olurmuyum hemde her konumda denedim sonuç aynı

    acaba kmnin düşük olmasının 2000kmde ilk çalıştırmayla bir alakası varmı km arttıkça sorun azalırmı acaba

  4. #4
    a vagrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660 ZA
    Alıntı cbf 150 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kullanmaz olurmuyum hemde her konumda denedim sonuç aynı

    acaba kmnin düşük olmasının 2000kmde ilk çalıştırmayla bir alakası varmı km arttıkça sorun azalırmı acaba

    km ile alakası yok.bir hafta 10 gün çalıştırmadığın zaman hemen hemen tüm motorlar yapar bunu.ben buna çok rastladım.ama öyle büyük sorun olmaz.2-3 dakika uzun bir zaman.2 3 ay sonra ne yapacak acaba?

  5. #5
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Orasını bilmiyorum fakat ben istanbulda en soğuk havada bile jigleyi çekip çeyrek gaz vererek motoru çalıştırabiliyordum... Fakat gaz vermezsen çalışmıyor.

    Yanlış anlamayın cbr'ı değil cbf'i...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  6. #6
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    ben yaşamadım...8 gün yattı motorum ilk çalıştırmayı jiklesiz aldı...8500 deyim no problema...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  7. #7

    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mr 250 destro
    benım motorum 20gun yattı jıkleyı cektım tek marsta calıstı cınlı olmasına ragmen.bu lafım cınlılerı sevmeyenlere

  8. #8
    CİHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 fazer ve ybr 125
    benim motor en fazla 12 saat yatmıştır sanırım ama sebep aküden kaynaklanabilir
    98 Beygir.....

  9. #9
    sametrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    kawasaki ER-6N
    bende uzun süre beklediği durumlarda aynı sorunu yaşıyordum sonra motorun ışık düzeneğini off a getiirip çalıştırdığımda daha kolay çalışıtığını gördüm artık önce çalıştırıp farları sonra yakıyorum yoksa akü ilk aşamada yetişemiyor sanırım.
    İki kişinin bindiği motor değildir.

  10. #10

    Üyelik
    04 Ocak 2007
    Şehir
    9 ay ankara 2 ay aywalik 1ay ordu :))
    Motosikleti
    Honda vfr800
    walla bndeki cin motor 1 ay yatmisti 4 basmaya almisti ki senin cbf in bu durumda rahat almamasi cok garip bu motorlarda elektronik atesleme war acaba motorun atesleme beyni atesleme surelerinimi duzensiz yapior bence bunu bi sor servise derim...

  11. #11
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    cbf 150de ilk çalıştırma çilesi - Bugün, 21:32 PM

    arkadaşlar bu sorun sadece bendemi bilmiyorum çünkü maraşta sadece 2 adet bizim motordan var ötekini daha bulamadım neyse sadede gelelim motor sabahları çalışırken beni kanser ediyor buji temizliği hava filitresi benzin filitresi vs... yapıldı ama zor çalışmasını engelleyemedik motor sıcakken sorun yok ama hele hava soğuk ve 3-4 gün çalışmadıysa en az 2-3 dak durmadan marşa basmak zorunda kalıyorum konuyla ilgili yorumlarınızı ve yardımlarınızı rica ediyorum.



    ilk çalıştırma sorun diilde İşallah son çalıştırma olmasın?......

    bir ayarsızlık vardır.......
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  12. #12

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Kışın 25 gün hiç çalıştırmadan garajda durdu ve soğuk havada 3 ya da 4. marşta çalıştı. Tabii jikle açık elim gazda. Şu anda (Yaz mevsimi) kimi zaman jiklesiz 2 ya da 3.marşta, jikle ile ise ilk marşta çalışıyor. Bu alet ilk çalıştırmada jikle açık da olsa eliniz gazda ve gaz vererek çalışır unutmayın. Servisinizle konuşun bir sorun olabilir. Bu motorda ilk çalıştırma sorunu yok. Sıfır alınca rölantisi düşük oluyor onu da servis rodajda ayarlıyor, hatta ben kendim söylemiştim artırın diye. İyice ısındıktan sonra stop filan da etmiyor, gün içinde 2 - 3 saatlik beklemelerden sonra hep tek marşta çalışıyor.

    Alıntı cbf 150 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kullanmaz olurmuyum hemde her konumda denedim sonuç aynı

    acaba kmnin düşük olmasının 2000kmde ilk çalıştırmayla bir alakası varmı km arttıkça sorun azalırmı acaba
    Bu işin km artması ile alakası yok. Ama sık kullanımla var. bir hafta kullanmayınca 2 - 3 marş istiyor. 2 Günde bir kullanınca tek marşta alıyor.

    Ayrıca 2 marş arasında en az 10 sn bekle, çalışmıyor diye habire marşa basma, akü biter.

  13. #13

    Üyelik
    04 Eylül 2007
    selam..motorunu çalıştırmak için için ilk önce sağ koldaki emniyet düğmesinin kapalı olup olmadığına bak o açıksa değil iki dakika ömür boyu marşa bassan çalışmaz..bu arada o düğmeyide açık bırakma..servis bana o düğmenin açıkken aküyü bitirebileceğini söylemişti...

    gelelim ikinciye....motorun vitesteyse ve sen debriyajı çekmedisen bırak çalışmayı motorda tık sesi dahi duymazsın...

    gelelim üçüncüye...selenin altında hava filtre kısmı vardır oraya bez falan koyma..filtre önünü kapar hava alamaz ve motor çalışmaz yada çok çok zor çalışır..

    gelelim dördüncüye motoru çalıştırmak için yukarda anlattıklarıma dikkat ettikten sonra motoru boşta konumuna alırsın...jigleyi sonuna kadar çekersin..sonra gaz kolunu yarım yada tam çevirip marşa basarsın..ilk seferde alacaktır almazsa 2 saniye kadar bir daha basarsın ve motor çalışır ondan sonra motoru bağırtmadan yaklaşık o konumda bi 20 30 saniye gaz verirsin motor ısınır sonra jigleyi eski haline çeviripyola devam edersin..

    son olarak benzin aldığın yere dikkat et...suyu fazla kaçırmışlarsa motorun zaten anormal çalışır farkedersin..o durumda depoyu boşalt ve temiz benzin koy..sonra da bir daha oradan alma..

    ancak benim zannımca senin motorun selesinin altında bez var ve o çalışmasını engelliyor..çünkü herşeyi temiz demişsin..bence sorun o sen selenin altına bir bak derim...ayrıca motorun altında ucu kapalı motor havalandırma borusu vardır..arada bir o kapağı aç..içine dolan bir şeyler varsa o da akar gider...

    son olarak...marşa 2 dakika falan basılmaz...hem aküyü yersin hem marş motorunu...en fazla 2 saniye bu da yeterlidir zaten...umarım yardımım dokunur..

  14. #14

    Üyelik
    01 Haziran 2007
    Şehir
    Kırklareli/Lüleburgaz
    Motosikleti
    Aprilia Rs 50 & Yamaha rx 115 & Yamaha mbk ms-1
    arkadaşım hava ayarı fazla acık olabilir. Hava ayarına bakmanı öneririm..

  15. #15
    erdo2002 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150 kirmizu :) Şuanda motorsuz.
    Alıntı Cloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kışın 25 gün hiç çalıştırmadan garajda durdu ve soğuk havada 3 ya da 4. marşta çalıştı. Tabii jikle açık elim gazda. Şu anda (Yaz mevsimi) kimi zaman jiklesiz 2 ya da 3.marşta, jikle ile ise ilk marşta çalışıyor. Bu alet ilk çalıştırmada jikle açık da olsa eliniz gazda ve gaz vererek çalışır unutmayın. Servisinizle konuşun bir sorun olabilir. Bu motorda ilk çalıştırma sorunu yok. Sıfır alınca rölantisi düşük oluyor onu da servis rodajda ayarlıyor, hatta ben kendim söylemiştim artırın diye. İyice ısındıktan sonra stop filan da etmiyor, gün içinde 2 - 3 saatlik beklemelerden sonra hep tek marşta çalışıyor.



    Bu işin km artması ile alakası yok. Ama sık kullanımla var. bir hafta kullanmayınca 2 - 3 marş istiyor. 2 Günde bir kullanınca tek marşta alıyor.

    Ayrıca 2 marş arasında en az 10 sn bekle, çalışmıyor diye habire marşa basma, akü biter.
    evet bende cloudda katılıyorum.Sabahları çalıştırken jigle açık olacak ve eliniz gaz kolunda olucak.Eğer rolanti kendi halinde çalıştırıyım diyorsanız çalışmıyor istop ediyor.Biraz ısınması gerekiyor.Benim merak ettiğim konu ısınmasını yolda yapabilirmiyiz?Yani jigle çekili olmadan yüksek gazla giderkende ısınmasını sağlasak hem yol almış oluruz ne dersiniz. Sakıncalı olma ihtimali yüksek gerçi
    not:Başka arkadaşda bahsetmiş SELE altına sakın ola bez falan koyma hava girişini engelleiyo olabilirsin:bir arkadaşda aynı hatayı yapmışdı ve motoru çalıştıramıyordu
    lezzet gider,mesuliyet kalır...

  16. #16
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    erdo2002
    Yüksek gazla gitmek demek -eğer doğru anladıysam- yüksek devir çevirmek demek , bu da soğuk motora zarar veren en önemli sebeplerin arasında gelir.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  17. #17
    edoxk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2006
    Şehir
    tekirdağ çerkez
    Motosikleti
    xl 1000 varadero bmw 650 gs vtsrm 650 xt660
    arkadaşlar ben bu motoru beğen medim verdim takasa aldım lada samara yol tutuş ber bat gidiş kötü v... tek iyi yönü titreme sıfır yani beim görüşüm saygılar
    DÖNERSEN ISLIKÇAL. ....Huzur islamda,sen nerdesin

  18. #18
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    çalıştırırken jikle açık konumdayken gaz vermeyi dene bi seferde
    gaz vermeden çalışmaz!!!!
    Mustafa Kemal Atatürk

  19. #19
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    benim motorum 4 gün de yatsa 5 gün de hep aynı jikleyi çek marşa bas havanın ısısına göre jiklenin açık kalma süresi değişiyor ama hep ilk marşta alıyor.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  20. #20
    ahmetnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F650 GS DAKAR '06
    bence benzin aldığın yeri değiştir birde öyle dene belki benzindendir bende jikle ile hemen çalışıyor ısındıktan sonrada yarım marşta çalışıyor
    45km yol + 90km/h = 30dk. 45km yol 180km/h=15dk. kazancımız 15dk, peki kaybedeceklerimiz


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)