Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

kayışlı aktarımmı yoksa zincirli aktarımmı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı nartallo84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    İzmir-Bornova
    Motosikleti
    Sattık makinayı işallah 600 cc
    Kayışlı makinelerde ses olmaz ve yağlama gerektirmez bazı vitesli motorlarda var kawasakinin bir modelinde var ve motoru alan satmıyor o kadar memnunlarki motorun ikinci eli yok keşke hepsi kayışlı olsalar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kayış ve şaftlı sistemde yağlamaya gerek olmadığından kullanımı zahmetsizdir. Ancak hiçbir yarış motorunda kayış veya şaftlı sistem kullanılmaz. Herhalde zincir o güce daha fazla dayanabiliyor.
    bence zincirin daha fazla dayanbilmesinden degil, daha ziyade iki faktör yaris motosikletlerinde zincirin tercih edilemesine neden:

    1° en basit yöntem: kayis ile birlikte zincir en basit güc aktarma yöntemi. basit demek daha güvenilir demek. ancak kayisin yaris teknolojisi acisindan önemli bir dezavantaji var: arka kasnak zincirli sistemin arka dislisine oranla cok daha büyük ve bundan dolayi tekerlegin atalet kuvvetine kücümsenmeyecek olumsuz bir katkisi olacak. bu etki ayni zamanda degisik aktarma oranlari denerken arka disliye oranla isi olumsuz etkiliyor
    2° en hafif yöntem: kasnak disliden daha agir olacaktir. kayis sistemin toplam agirli zincirli sisteminkinden daha fazla olacaktir. yariscinin en son istedigi sey ekstra yük ...

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı ttopchu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Alıntı baydermaynof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar sizlere bir sorum olacak yardımcı olursanız çok sevinirim ben bir kaça ya içerisinde motor almayı düşünüyorum ve bu benim ilk motorum olacak
    acaba kayışlı motorlarla zincirli motorlar arasındaki fark nedir.hangi tip daha iyidir çekiş açısından falan.kayışlı motorların avantajları nedir acaba hepinize şimdiden teşekkür ediyorum...

    ender denebilecek kadar az olan arkadaşlar gayet tatminkar ve doyurucu cevap vermişler

    bazı arkadaşlar karıştırmışlar (sallamışlar demek içimden gelmedi)

    zincirli motosikletle uzun yol yapacaksan yanında zincir yağı bulundurman gerekir. çünkü 150 200 km de bir yağlamak gerekir. Motosikletinde orta sehpa yoksa yağlamak için en az 2 kişi gerekebilir pratiklik açısından.

    eğer alacağınız motosiklet custom/chopper/cruiser tarzında ise benim size nacizane önerim şaftlı olmasıdır. Yukarda zaten artıları eksileri belirtilmiş eklenebilecek tek şey eski model bir motosikletse yanlışlıkla 2. viteste kaldırmaya çalışırsanız, veya trafikte çok yavaşladıysanız 2. vitesten 1 e almadan kalkar diye düşünebilirsiniz ama şaft kilitlenir (düşmezsiniz ama aniden durduğunuz için sıkışık trafikte sorun olabilir) yeni nesil motosikletlerde en azından şu an kullandığımda böyle bir sorun yok.

  4. #24
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı ttopchu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincirli motosikletle uzun yol yapacaksan yanında zincir yağı bulundurman gerekir. çünkü 150 200 km de bir yağlamak gerekir.
    hocam, ne yaptin sen yaaaa. hani zincirin cok yaglanmasinda fayda var ama her 200km'de bir de gercekten COK, COK olmanin bile ötesinde.

    zincir yagsiz kaldigindan kendini sesinden belli eder zaten. ama oraya kadar olayi getirmeden her 500km'de gibi yaglamakta fayda var.

    ben her tur öncesinde yaglamaya bakiyorum. böylece asagi yukari her 600-750km'de bir yaglamis oluyorum. bazen 1200km yaglamadan gittigim de oluyor ancak böyle olunca incirin yagsiz kaldigini da duyuyorum.

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    20 Haziran 2007
    Şehir
    Şanlı urfa
    Motosikleti
    YamahaRx115
    Zincirli genelde viteslilerin scooterlerin kayış mobyletlerinde

  6. #26
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    bizim kast ettigimiz daha cok bu:

    mesela kayisli sisteme dönüstürülmüs Z1000:

  7. #27
    starblazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yoktur

    Kayışlı illa scooter olacak diye bişeyu yok

    Benim bildiğim en kral kayışlı makinalardan
    BMW F800 ,
    f650 nin GS side galiba kayışlı idi

    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kayışlı motorlara scooter denir.....

    Zincirliler ise genelde vitesli motorlardır....


    Kayışlı motor senin için ideal sanırım.... İlerde zincirliye geçersin....

  8. #28
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bizim kast ettigimiz daha cok bu:

    mesela kayisli sisteme dönüstürülmüs Z1000:
    Alıntı starblazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bildiğim en kral kayışlı makinalardan
    BMW F800 ,
    f650 nin GS side galiba kayışlı idi

    Tekrar seöylüyorum..... Arkadaş başlangıç motoru istiyor...... Bunları mı tavsiye ediceksiniz....

    Scooter tavsiye etmek kabahatmi oldu?...... İlla harley Bmw mi tavsiye ediyim.... Biz bilmiyormuyuz hangi motor kayışlı.......
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  9. #29
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrar seöylüyorum..... Arkadaş başlangıç motoru istiyor...... Bunları mı tavsiye ediceksiniz....

    Scooter tavsiye etmek kabahatmi oldu?...... İlla harley Bmw mi tavsiye ediyim.... Biz bilmiyormuyuz hangi motor kayışlı.......
    kusura bakma hoca, tavsiye vermenin sadece sana ait bir imtiyaz oldugunu unutmussuz. gerci kimse bir tavsiye felan da vermedi ya, sadece kayis-saft-zincir arasindaki farklari ve hangi motosikletlerde oldugunu konusmaya dalmisiz ...

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı ttopchu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam, ne yaptin sen yaaaa. hani zincirin cok yaglanmasinda fayda var ama her 200km'de bir de gercekten COK, COK olmanin bile ötesinde.

    zincir yagsiz kaldigindan kendini sesinden belli eder zaten. ama oraya kadar olayi getirmeden her 500km'de gibi yaglamakta fayda var.

    ben her tur öncesinde yaglamaya bakiyorum. böylece asagi yukari her 600-750km'de bir yaglamis oluyorum. bazen 1200km yaglamadan gittigim de oluyor ancak böyle olunca incirin yagsiz kaldigini da duyuyorum.


    normalde bu değer 500 km civarıdır haklısınız ama ben kışın veya uzun yol yaparken (eski motorumda) 200 km civarında yağlıyordum.

  11. #31
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı ttopchu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yukarda zaten artıları eksileri belirtilmiş eklenebilecek tek şey eski model bir motosikletse yanlışlıkla 2. viteste kaldırmaya çalışırsanız, veya trafikte çok yavaşladıysanız 2. vitesten 1 e almadan kalkar diye düşünebilirsiniz ama şaft kilitlenir (düşmezsiniz ama aniden durduğunuz için sıkışık trafikte sorun olabilir) yeni nesil motosikletlerde en azından şu an kullandığımda böyle bir sorun yok.
    Şaft kitlenmiyo ama motor ağır olduğu için 2. viteste kaldırmak hakkaten zor. Gaz yemiyo ve bayağı ileri geri sallıyo. Birde motor yavaşlasa bile 1 e geçmiyor. durmaya yakın yada durunca 2 den 1 e düşebiliyosunuz.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)