Istanbulda Adam Gibi Sibap Ayari Yapacak Usta Ariyorum Ama Bulamiyorum
Motor Virago 535
Daha önceden Sibap Ayari Yaptirmiş Arkadaşlarin Tavsiyelerinede Açiğim Hepinize şimdiden Teşekkurler
Istanbulda Adam Gibi Sibap Ayari Yapacak Usta Ariyorum Ama Bulamiyorum
Motor Virago 535
Daha önceden Sibap Ayari Yaptirmiş Arkadaşlarin Tavsiyelerinede Açiğim Hepinize şimdiden Teşekkurler
subap ayarı mı?.....................
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
sübab demeğe çalışmış galiba ama sibobta olabilir.eğer sibob u soruyosan her yerde yaptırabilirsin
siz anladınız onu iki harf için benimi üzüyonuz bildiğiniz birisi varsa söyleyin sansımı denicem bıktım sibap sesinden
sübab ayarı mototalde yapılıyo istersen orayla bi görüş ayrıca sübabla sibob ayrı kavramlardır
Vayy anaamm, herkes biliyor VALVE ne imiş
Vallh arkadaş, senin sorunun sakın ayardan değilde başka şeyden olmasın?
Valve ayarı ahım şahım bişi değildir. orta halli ustaların hepsi yapabilir. Motor markasını bilmediğimden, ben her zaman yaptırdığım Konşuk Motoru tavsiye edeyim. Sonuçta Valve ayarı, halledilir yani
Poturdak
Dostum @kasvet;
Aslında sorununu anlatırsan, yada neden supap ayarı yaptırmak istediğini, yada supap ayarı ile ilgili ne tür sorunlar yaşadığını yazarsan daha çok yardımcı olunacaktır
motor soğukken bir sorun yok ama motor ısındıktan sonra ince bir cit cit sesi geliyo sanıyorum buda sibaplardan geliyor
İYİ akşamlar konuyla pek alakalı değil ama bişey sormak istiyorum 2 zamanlı motorlarla 4 zamanlı motorlar arasındaki fark nedir genelde 2 zamanlıları pek tavsiye etmezler niçin ?
Bu ses ağırlıklı olarak motor çok ısındığında mı geliyor? Zira sübab sesi, ilk çalıştırmada da duyulur ve sübab sesi olan motorlarda motor biraz rahat çalışır ama performansı düşük olur. Ancak seninki, bana biraz yağ incelmesi veya yağlama sorununa bağlı bir ses gibi geliyor (bende de aynı sorun vardı)
Sübablar, yağlama işini, yağ pompasının üst kapağa yağ basmasıyla sağlar. Yağ yeterince doygun bir basınçta olmazsa, ısıya bağlı olarak az miktarda yağ incelerek sübabların ses yapmasına neden olabilir. Yağ pompasını kontrol etmekte yarar var derim.
Merhabalar.
Ben siteye yeni üye oldum fakat eğer ticari düşünce olarak algılamazsanız ben size bir şekilde yardımcı olurum. Eğer bana bir mail ile şikayetinizin tam şeklini yazarsanız sizinle iletişime geçebilirim.
areice1@yahoo.com
Saygılarımla.
şikayetim Yukarida Yazdim Be Dostum Ama Yaği 10-40 Kullandilar Benim Motorum 97 Model Bir Virago Saniyorum Bu Yağ Bana Göre Değil Servis Elinde Ne Varsa Onu Kullaniyo Valla :(
istanbulun neresindesin? ______________-
kartal sanayide üç nesildir motorcu olan ALTAN MOTOR işinin ehlidir.daha önce regal raptor grubu olarak süpap yada kim ne derse o ayarı yaptırmıştık.
sevgilerle
güzel bakan , güzel görür.
sibop değil lenn... sübaptır o dediğin.haa o da olmaz sa kısaca valf (valve) diyebilirsin yani ...
:bounce:[B][I][COLOR="Navy"]Sür ya da öl ...[/COLOR][/I][/B]:cat:
Merhaba Kasvet Arkdaşım.
Kusuruma bakma ben İstanbulda otumuyorum malesef o yüzden sana yardımcı olamayacağım. Ama kısa aralıklarla çıt çıt sesi geliyorsa malesef o arızan zincirden. Ne onu yağdan nede sübapların yağsızlığından yapar. Senin derdin eksantirik zincirinden olabilir vede bunu tamamen bilirsinizki motor ustaları arıza tamamen çıkmadan yani motordaki arıza iyi büyümeden hiç kimsenin müdahele edeceğini zannetmiyorum. Benim bugüne kadar gördüğüm kadarıyla ilgileneceğini sanmıyorum. Zira o zincir arızası genelde ustaların başta duyduklarında pek müdahele etmek istedikleri bir arıza değil. Ayrıcada ben buradan fazlasıyla yorum yaptım zira bu türden arızalar motoru görmeden yani dinlemeden teknik olarak ölçümlenmeden müdahele edilecek bir konu değil. İstanbuldaki ustalara müracat edersen seninle ilgilenirler. Zira o arıza gerçektende epey detaylı ve fazlasıyla motor kullanıcısının canını sıkacak kadar pahallı işçilik gerektiriyor. Motoru parçalamaya kadar gidecek bir konu.
Saygılarımla.
Aslında çok zor bir olay değil elin biraz yatkınsa kendinde yapabilirsin. Daha önce bu konuyu resimli olarak açmıştım aşağıdan takip edebilirsin. Sanırım senin motorun çift silindir 4 sübap. Sübap değerlerini öğrenip bir tane sentil, sıvı conta edinip. sübap boşluklarını öğrenmen bu ayar için yeterli. Aşağıda en ince ayrıntısına kadar detayları görebilirsin. Prensip tamamen aynı. Kendim yapamam diyorsan yetkili servis bu işi halledecektir. ihtiyacın olursa özel mesaj atabilirsin. Kolay gelsin...
Resimde gördüğünüz yayın hemen üstündeki (saplamayı) civatayı tutan somunu gevşetiyoruz. Ve 06mm kalınlığındaki sentili arada gezdirerek tatlı sıkı gezinmesini sağlıyoruruz. Böylelikle aradaki boşluk 0,6 mm ye gelicek. Ben ayar yaparken aradaki boşluk 0,7mm idi buda şıkır şıkır bir sese yüksek devirde zırıltıya sebep oluyordu. En nefret ettiğim şeydir "ZIRILTI"
Ve aradaki boşluğu istenilen değere getirdiğimizde saplamayı sabit tutarak somunu güzelce sıkıyoruz. Somunu iyice sıktıktan sonra tekrar kontrol etmekde fayda var.
Egsoz sübabını tamamladıktan sonra sıra geliyor emme sübabına. Emme sübabının değeri ise 0,26mm hemen hemen yarı yarıya. Egsoz sübabının boşluğunun daha fazla olmasının sebebi; egsoz sübabının daha fazla ısınması. Isınan metaller uzarlar, soğuyanlar ise büzüşür diyebiliriz. Elimdeki sentil çakısında 0,26mm yoktu. Piyasadaki çoğu sentil çakısında 0,26 yok. Bu yüzden bu sübabı biraz daha tatlı sıkı sıktım. 0,01'lik bir değer çokta önemli değil.
Aynı şekilde emme sübabındaki boşluğuda ayarlıyoruz
Sıra geldi silindir kapağını yerine takmaya. Kapağı çıkardığımızda conta ezilmiş olacağı için buradan yağ sızdırmamak amacıyla kapağın oturan yüzeylerine sıvı conta sıkmakta yarar var. Fakat sıkacağınız sıvı conta kırmızı renkte olsun. Eğer beyaz renktekinden kullanırsanız kapağı bir süre sonra tekrar sökmek istediğinizde sökemeye bilirsiniz. Beyaz olan sıvı conta yapışkan. Kırmızı olan ısıya dayanıklı 8 dakikada kuruyor. Her evde bulunması lazım çok işe yarıyor
Ben sıvı conta kullanmadım. Herhangi bir sızdırma olmadı. Ama dediğim gibi sıkmakta yarar var.
Biraz el kabiliyetiniz var ise bu ayarı kendiniz yapabilirsiniz. Ben kendi motorumla uğraşırken çok zevk alıyorum. Kendiniz yapmayı düşünürseniz umarım bu bilgiler işinize yarar.
Motosiklet.net
Carcharoth vs İhtiyar[/QUOTE]
Okan ACAR
sente senteeeeeeeeeeeeeeeeeeee
peki 150 cc scooter da olması gereken ayar kaç mm dir benimkilerde gevşek galiba
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)