Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Istanbulda Adam Gibi Sibob Ayari Yapacak Usta

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    kasvet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA 535, SUZUKI GSR 600
    Istanbulda Adam Gibi Sibap Ayari Yapacak Usta Ariyorum Ama Bulamiyorum
    Motor Virago 535
    Daha önceden Sibap Ayari Yaptirmiş Arkadaşlarin Tavsiyelerinede Açiğim Hepinize şimdiden Teşekkurler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    subap ayarı mı?.....................
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  3. #3

    Üyelik
    24 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    inşallah gt 250 r olacak
    sübab demeğe çalışmış galiba ama sibobta olabilir.eğer sibob u soruyosan her yerde yaptırabilirsin

  4. #4
    kasvet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA 535, SUZUKI GSR 600
    siz anladınız onu iki harf için benimi üzüyonuz bildiğiniz birisi varsa söyleyin sansımı denicem bıktım sibap sesinden

  5. #5

    Üyelik
    24 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    inşallah gt 250 r olacak
    sübab ayarı mototalde yapılıyo istersen orayla bi görüş ayrıca sübabla sibob ayrı kavramlardır

  6. #6
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Vayy anaamm, herkes biliyor VALVE ne imiş
    Vallh arkadaş, senin sorunun sakın ayardan değilde başka şeyden olmasın?
    Valve ayarı ahım şahım bişi değildir. orta halli ustaların hepsi yapabilir. Motor markasını bilmediğimden, ben her zaman yaptırdığım Konşuk Motoru tavsiye edeyim. Sonuçta Valve ayarı, halledilir yani
    Poturdak

  7. #7
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Dostum @kasvet;

    Aslında sorununu anlatırsan, yada neden supap ayarı yaptırmak istediğini, yada supap ayarı ile ilgili ne tür sorunlar yaşadığını yazarsan daha çok yardımcı olunacaktır

  8. #8
    kasvet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA 535, SUZUKI GSR 600
    motor soğukken bir sorun yok ama motor ısındıktan sonra ince bir cit cit sesi geliyo sanıyorum buda sibaplardan geliyor

  9. #9
    szr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Şehir
    Güngören
    Motosikleti
    Ybr125
    İYİ akşamlar konuyla pek alakalı değil ama bişey sormak istiyorum 2 zamanlı motorlarla 4 zamanlı motorlar arasındaki fark nedir genelde 2 zamanlıları pek tavsiye etmezler niçin ?

  10. #10
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Bu ses ağırlıklı olarak motor çok ısındığında mı geliyor? Zira sübab sesi, ilk çalıştırmada da duyulur ve sübab sesi olan motorlarda motor biraz rahat çalışır ama performansı düşük olur. Ancak seninki, bana biraz yağ incelmesi veya yağlama sorununa bağlı bir ses gibi geliyor (bende de aynı sorun vardı)

    Sübablar, yağlama işini, yağ pompasının üst kapağa yağ basmasıyla sağlar. Yağ yeterince doygun bir basınçta olmazsa, ısıya bağlı olarak az miktarda yağ incelerek sübabların ses yapmasına neden olabilir. Yağ pompasını kontrol etmekte yarar var derim.

  11. #11

    Üyelik
    11 Mayıs 2007

    Sübap sesi

    Merhabalar.

    Ben siteye yeni üye oldum fakat eğer ticari düşünce olarak algılamazsanız ben size bir şekilde yardımcı olurum. Eğer bana bir mail ile şikayetinizin tam şeklini yazarsanız sizinle iletişime geçebilirim.

    areice1@yahoo.com

    Saygılarımla.

  12. #12
    kasvet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA 535, SUZUKI GSR 600
    şikayetim Yukarida Yazdim Be Dostum Ama Yaği 10-40 Kullandilar Benim Motorum 97 Model Bir Virago Saniyorum Bu Yağ Bana Göre Değil Servis Elinde Ne Varsa Onu Kullaniyo Valla :(

  13. #13
    exile - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne / İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    istanbulun neresindesin? ______________-

  14. #14
    fedos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2005
    Şehir
    istanbul
    kartal sanayide üç nesildir motorcu olan ALTAN MOTOR işinin ehlidir.daha önce regal raptor grubu olarak süpap yada kim ne derse o ayarı yaptırmıştık.
    sevgilerle
    güzel bakan , güzel görür.

  15. #15
    burak..01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2006
    Şehir
    DÜZCE/Akçakoca
    Motosikleti
    jinlun 150 chopper, bmw R69 & hero honda
    sibop değil lenn... sübaptır o dediğin.haa o da olmaz sa kısaca valf (valve) diyebilirsin yani ...
    :bounce:[B][I][COLOR="Navy"]Sür ya da öl ...[/COLOR][/I][/B]:cat:

  16. #16

    Üyelik
    11 Mayıs 2007

    Sübap sesi

    Merhaba Kasvet Arkdaşım.

    Kusuruma bakma ben İstanbulda otumuyorum malesef o yüzden sana yardımcı olamayacağım. Ama kısa aralıklarla çıt çıt sesi geliyorsa malesef o arızan zincirden. Ne onu yağdan nede sübapların yağsızlığından yapar. Senin derdin eksantirik zincirinden olabilir vede bunu tamamen bilirsinizki motor ustaları arıza tamamen çıkmadan yani motordaki arıza iyi büyümeden hiç kimsenin müdahele edeceğini zannetmiyorum. Benim bugüne kadar gördüğüm kadarıyla ilgileneceğini sanmıyorum. Zira o zincir arızası genelde ustaların başta duyduklarında pek müdahele etmek istedikleri bir arıza değil. Ayrıcada ben buradan fazlasıyla yorum yaptım zira bu türden arızalar motoru görmeden yani dinlemeden teknik olarak ölçümlenmeden müdahele edilecek bir konu değil. İstanbuldaki ustalara müracat edersen seninle ilgilenirler. Zira o arıza gerçektende epey detaylı ve fazlasıyla motor kullanıcısının canını sıkacak kadar pahallı işçilik gerektiriyor. Motoru parçalamaya kadar gidecek bir konu.

    Saygılarımla.

  17. #17
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Aslında çok zor bir olay değil elin biraz yatkınsa kendinde yapabilirsin. Daha önce bu konuyu resimli olarak açmıştım aşağıdan takip edebilirsin. Sanırım senin motorun çift silindir 4 sübap. Sübap değerlerini öğrenip bir tane sentil, sıvı conta edinip. sübap boşluklarını öğrenmen bu ayar için yeterli. Aşağıda en ince ayrıntısına kadar detayları görebilirsin. Prensip tamamen aynı. Kendim yapamam diyorsan yetkili servis bu işi halledecektir. ihtiyacın olursa özel mesaj atabilirsin. Kolay gelsin...


    Alıntı Carcharoth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,
    Çok araştırdım ama sitemizde sübaplarla ilgili pek bilgi bulamadım. Bende yapmışken eklemeye karar verdim. Sübaplarını ayarladığım motor Cbr 125R. Motor 2 valfli yani bir emme sübapı birde egzost sübapı. CBR125R'ın sübap ayarları motor tamamen soğukken yapılıyor.
    Bu ayarı yapmak için yan grenajları ve radyatörü yuvasından sökmek gerekiyor.

    Resimleri www.cbr125.de sitesinden aldım. Resimler alıntıdır.

    Sübaplar silindirin üst kısmında bulunuyor. Egsoz çıkışının hemen önündeki egsoz sübabı. Arkasındaki karbüratöre yakın olan ise emme.




    Radyatörü sökmek için; Motora önden baktığınızda Sağ üst, sol alt tarafta iki vida var onları söktüğünüzde radyotör sadece su hortumlarıyla bağlı kalıyor. Hortumların lastik olması esnemeye biraz olanak tanıyor. Fakat söküp yapmak en rahatı. Ama radyatördeki suyu boşaltmanız gerek.Bu biraz daha uğraştırıyor. Ben tüm hortumları söktüm hepsinden su geliyor ona göre . Ben sökmeden ayarlamayı tercih ettim.




    Silindirin üzerindeki kapağı 2 adet M6 alyan başlı civata tutuyor onları söktüğünüzde silindir kapağını çıkarabilirsiniz. Kapağı söktükten sonra havayla temizleyip içerisine toz pislik girmemesine dikkat etmemiz gerek.Silindir kapağının altında bizi sübaplar bekliyor. Altta sübapları görebilirsiniz.




    Egsoz sübabında olması gereken boşluk 0,6 mm Yani milimetrenin 10'da altısı. 125cc katagorisi için bu değer sabitmidir bilmiyorum. Benim araştırmamda CBR125 için Hondanın belirlediği değer bu. Motorunuzun sübap boşluklarını doğru öğrenmeniz önemli. Sübap ayarına başlamadan önce motoru vites'e takıp, arka tekeri çevirerek pistonun üst ölü noktaya (en üst noktaya) gelmesini sağlamamız lazım. Üst ölü noktayı yakalamak için Bujinin kablosu takılı ve pasolu-vidalı yeri şase alırken bujinin kıvılcımlarından yararlanarak üst ölü noktayı bulmayı kolaylaştırabilirsiniz. Bu tekniği İhtiyardan duydum. Ben bu şekilde yapmıyorum ama bundan sonrakinde böyle yapacağım.





    Sübapların arasındaki boşluğu ölçmek için kullandığımız aparatın adı "Sentil (filler) Çakısı" Bunu genelde kalıpçılar kullanır. Piyasada bulmak biraz zordur. Fakat ihtiyar abim araştırmış ve Tekzende bulmuş.
    Ahanda bu sentil denilen Filler çakısı.Tekzende var 675 kuruş.






    Resimde gördüğünüz yayın hemen üstündeki (saplamayı) civatayı tutan somunu gevşetiyoruz. Ve 06mm kalınlığındaki sentili arada gezdirerek tatlı sıkı gezinmesini sağlıyoruruz. Böylelikle aradaki boşluk 0,6 mm ye gelicek. Ben ayar yaparken aradaki boşluk 0,7mm idi buda şıkır şıkır bir sese yüksek devirde zırıltıya sebep oluyordu. En nefret ettiğim şeydir "ZIRILTI"


    Ve aradaki boşluğu istenilen değere getirdiğimizde saplamayı sabit tutarak somunu güzelce sıkıyoruz. Somunu iyice sıktıktan sonra tekrar kontrol etmekde fayda var.



    Egsoz sübabını tamamladıktan sonra sıra geliyor emme sübabına. Emme sübabının değeri ise 0,26mm hemen hemen yarı yarıya. Egsoz sübabının boşluğunun daha fazla olmasının sebebi; egsoz sübabının daha fazla ısınması. Isınan metaller uzarlar, soğuyanlar ise büzüşür diyebiliriz. Elimdeki sentil çakısında 0,26mm yoktu. Piyasadaki çoğu sentil çakısında 0,26 yok. Bu yüzden bu sübabı biraz daha tatlı sıkı sıktım. 0,01'lik bir değer çokta önemli değil.



    Aynı şekilde emme sübabındaki boşluğuda ayarlıyoruz


    Sıra geldi silindir kapağını yerine takmaya. Kapağı çıkardığımızda conta ezilmiş olacağı için buradan yağ sızdırmamak amacıyla kapağın oturan yüzeylerine sıvı conta sıkmakta yarar var. Fakat sıkacağınız sıvı conta kırmızı renkte olsun. Eğer beyaz renktekinden kullanırsanız kapağı bir süre sonra tekrar sökmek istediğinizde sökemeye bilirsiniz. Beyaz olan sıvı conta yapışkan. Kırmızı olan ısıya dayanıklı 8 dakikada kuruyor. Her evde bulunması lazım çok işe yarıyor


    Ben sıvı conta kullanmadım. Herhangi bir sızdırma olmadı. Ama dediğim gibi sıkmakta yarar var.

    Biraz el kabiliyetiniz var ise bu ayarı kendiniz yapabilirsiniz. Ben kendi motorumla uğraşırken çok zevk alıyorum. Kendiniz yapmayı düşünürseniz umarım bu bilgiler işinize yarar.




    Motosiklet.net
    Carcharoth vs İhtiyar[/QUOTE]
    Okan ACAR

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    sente senteeeeeeeeeeeeeeeeeeee

  19. #19
    Luxor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Göztepe
    Motosikleti
    2007 Honda CBF150
    Alıntı szr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İYİ akşamlar konuyla pek alakalı değil ama bişey sormak istiyorum 2 zamanlı motorlarla 4 zamanlı motorlar arasındaki fark nedir genelde 2 zamanlıları pek tavsiye etmezler niçin ?
    evet hemde konuyla hiç alakalı değil
    öncelikle forum nasıl kullanılır onu oku
    sonra yukarıdaki arama butonuna bas, arat, bul
    konuyu dağıtma şimdi
    Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...

  20. #20

    Üyelik
    15 Haziran 2006
    Motosikleti
    cbx 750
    peki 150 cc scooter da olması gereken ayar kaç mm dir benimkilerde gevşek galiba


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)