Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

yamaha aerox a neler yapabilirim performance için yardım lütfen

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Mayıs 2007
    100cc yamaha aerox un performansını nasıl arttırırım nasıl modifiye edbilirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    thedentist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2006
    Şehir
    antalya /finike
    Motosikleti
    yamaha cygnusX ve honda VFR 800
    o motor zaten yeteri kadar atak ve güçlüdür.daha neyini modifiye ediceksin ki?2 zamanlı olduğundan zaten benzini fazla harcar bide modifiye edince nolcak?petrol kuyun varsa bilemem tabi

  3. #3

    Üyelik
    07 Mayıs 2007
    ya motorda problem var galiba 100 ü gecmio ama 2. motorumda kanunide problem yasmıyorum aerox u yeni aldım ilk iki zamanlı motorum ne yapmam lazım bws gibi kalkmıoyo biraz sagır kalmıs nasıl acabilirim ne gibi modifikasyonlar yapabilirim yardımcı olursanız cok sevinirim 4 zamanlı olsa anlarımda 2 zamanlı

    motorumda ne gibi işlemler yapmam lazım

  4. #4
    ahmetkaraca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Hava Fİlİtresİnİ SÖk Yada İnce Tak Sİlİndİrİ DeĞİŞtİr Ekzosu Temİzle
    MOTOR ZEVKSE YAMAHA RX KİNG TUTKUDUR KRAL SENSİN

  5. #5

    Üyelik
    07 Mayıs 2007
    motorda kanunide yaptıgım gibi performance içim sekman ve piston yenilesem motor ölür mü tavsiye etmiyolarda

  6. #6
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Merhaba;

    Standart şartlarda benzinli veya diesel motorlarda, alınabilecek maksimum güçler için üreticiler hep bir %10 pay bırakırlar. Bu pay, kullanım şartları, motor yenileştirmeleri, yakıt ekonomisi, egzos normlarına bağlı olarak verilir. İstenildiğinde bu payı bir miktar kullanmak mümkündür ve motor ömrünü etkilemez. Bu değerlerin üzerinde alınacak güçlerde motor ömrü önemli ölçüde azalır.

    Motorlarda %10'lu güç artırımı, hava filtresi ve egzos ile elde edilebilir. Hava alması rahatlayan motor, üst devirlerde ihtiyaç duyacağı hava miktarı artacak, böylece bir miktar güç artımı olacak. Egzos içinde aynı. Motor üst devirlerde rahat bir çıkış sağlayarak %10 gibi (oda 1 HP bile etmiyor) güç alabilirsin. Ancak egzos ve hava filtresinde oynama, alt devirlerde bir miktar tork kaybına yol açar.

    bunun üzerinde, hacmi artırmak, egzantirik açıları ile oynamak (maksimum motor devrini artırmak), sıkıştırma oranıı artırmak gibi işlemler gelecektir. Bu işlemler pahalıdır ve yeni motora fiyatına mal olur. Ayrıca, sadece güç artırmak değil, güvenlik için fren ve lastiklerle de oynamak gereklidir.

    Yanlış anlaşılması ama, motorlar insanlar gibi çok fazla koşarak kas yapmaz, yada bir süre beklediklerinde hamlayarak performans kaybetmez. Sadece, şehir içinde uzun bir süre düşük devirlerde kullanılan motorlarda kurum birikmesi olur ve buda güç kayıplarına yol açar. Bu motorun yeni yada eski olmasına bağlı değildir. Sadece yeni motorlarda alışıncaya kadar çok düşük devirde seyredilmemesi önerilir. Yeni motorlara yüklenmek suretiyle motorlarda güç artırımı sağlanamaz.

  7. #7

    Üyelik
    03 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul
    aerox için malossi ve polini'nin üretmiş olduğu modifikasyon parçalarını öneririm, ben polini kayış, malossi hava filtresi kullanıyorum, j.costa varyatör var, egzos gianelli kullanıyorum hepsini öneririm, aeroxlarda standard fabrika çıkışı paioli amörtisör ve brembo fren kaliperleri olduğundan bunlara müdehale etmeye gerek yok zaten fazlasıyla yeterli, italyanlar aerox modifikasyonunda çok üst seviyedeler, internetten takip edebilirsin, çift zamanlı olduğundan yağınıda ihmal etme,iyi sürüşler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)