acemi arkadaşa yardım...lütfen
-
evet arkadaşlar sorun şu olucak ben uzun zaman hep otamatik vitesli motolar kullandım mesela mobylette scooter gibi en son benim mobylette çalındı (6 ay önce) bizim tarla var ulaşımı biraz güç 14-15 km uzaklıkta taşlı yol anlayacağız otomatik vitesli motolara alışkınım ben mobylette çekmiyor 2.el kaliteli bi scooter bulmak zor ilçede yamaha cyrton vardı birinde anlaşamadık en son benim kayınbiraderde kanuni tigrina cup vardı onu aldım ama ilk yol deneyimim tam bir facia dönüşüyordu az kalsın(verilmiş sadakam varmış) viteslere alıştım fakat arka teker ayak frenine bi türlü alışamadım tersime geliyor hep ön frene yapışıyorum ama oda olduğu yerde kilitliyor biliyorsunuz scooter ve mobylette gibi motolarda arka fren direksiyonun solunda cup modelinde sol direksiyon kolu hoş acaba arka teker ayak frenini halatla sol kola alamazmıyım...benim şamatacı bi arkadaş var ona kanuni servini arattım o alınır dedi ama alaycıydı zaten ciddi konuştuğunu görmezsiniz ona güvenemedimde bide teknik konuları siz ustalar sorayım dedim bu mümkünmü çünkü ayak frenine alışamadım...en azından bi süre acemiği üzerimden atana kadar...
şunuda belirtmek istiyorum eger bugün bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim çünkü bu
böyle bişey mümkün değilse motoru kayınbiraderime geri verecem oda bugün motora bakmış kapora felan vermiş o alırsa benim kanuniyi satmak biraz zaman ister ...bugün son gün..
Reklamlar
-
Sevgili dostum;
İstediğin biraz zor da olsa mümkün. Öncelikle fren tertibatına uygun olmayan elciklere düzenleme yapmak gerekli. Ayrıca, kasa üzerinde de değişiklik yapmalısın. Birincisi, senin arka fren tertibatın sağda. Oysa scooterlerde fren tertibatı soldadır. Bu yüzden mekanik fren değil, scoterlerdeki gibi tel kumandalı bir sistem bulmalısın ki, bildiğim kadarı ile mümkün değil. Tertibatı bir tornacıya yaptıracaksın. Buda makinenin sağ tarafından sol tarafına fren tesisatını uzatman demek. Çok sorun yaşarsın.
Yol şartları kötüyse, scooter veya motocup senin işini görmeyecektir. Zira bunların yürüyen aksamları veya kaportaları çok dayanıklı değil. Sana metal bir kaportaya sahip motor gerekli. Aslında yavaş süratlerde süreceksen, scoter avantajlı olacaktır ancak onlarında kısa sürede kötü zeminlerde her yerleri dökülüyor.
Bende senin gibi 1 yıl kadar scotere bindim. Daha sonra bir kros aldım. Önce ters geldi. Hatta ben sık sık debriyeja bastım. Ancak kısa sürede alışacaksın. şimdi gün içerisinde 2-3 defa scoter veya kros değiştiriyorum. Alıştım artık. Ayrıca, araka frene ayağınla basmaya alışırsan, vitesli motorun mesela inişlerde vites ile kompresyondan faydalanma imkanın olacaktır.
-
outlawwanted adlı üyeden alıntı
... çünkü ayak frenine alışamadım...en azından bi süre acemiği üzerimden atana kadar...
mümkün olsa bile yapma. isine geldigi gibi bir kolayini bulmaya calistikca olmasi gerektigi gibi kullanmaya alisamiyacaksin.
sen en iyisi ayak frenine oldugu gibi alismaya bak...
-
Ben ilk senin gibiydim. 2 kere düşünce alışıyor sağ ayak frenine insan )
Sana tavsiyem ön diski yağ damlatılmış bir selpakla sil. Baktın hala freni sıkınca kilitliyor. Az daha yağı artır. Bu frenin tam tutmamasına neden olur. Ön tekerin kayıp da, senin yaralanmandan iyidir frenin az tutması. Bu arada devamlı arka frene bas ayağınla 20 gün içinde alışırsın. Kolay gelsin.
-
Merhabalar;
@makine_mühendisi. Dostum tavsiyen biraz tehlikeli değil mi? Öncelikle yağ, frenin az tutmasını değil, hiç tutmamasına neden olmaz mı?. Ayrıca yağ, yoldaki toz ve pisliğin diske yapışarak zamanla balatanın arasına sıkışıp diskin çizilmesine neden olacaktır ki, bu frenin gereksiz yere hemde kilitlenmemesi gereken yerde kilitlenmesine neden olur.
Aslında araçların ön frenle durduğunu, kilitlenmenin, fren sisteminde oluşan arıza, yanlış balata seçimi, yüzey bozuklukları, tek taraflı aşınan balata, tutmayan lastik, kol veya pedaldaki sıkılıklar gibi nedenlerden olduğunu biliyoruz. Frenlerin kilitlenerek kayması, tutmayarak bir yere vurup kaza yapmaktan sencede daha iyi değil mi?
-
Süper Moderatör (BBRR)
ilk olarak ayak frenini sol ele almakla uğraşma derim .. biraz pratikle ayakta olan frenin elden çok daha kolay olduğunu göreceksin ..
ama illa sol elden frenli bir sistem istiyorsan yamahanın BWS100 modelini öeririm bozuk yol şartları için çok iyi ve sağlam bir scoter .
özellikle çok uygun fiyata 2. elleri mevcut. bence bir bak beğeneceksin.
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
@makine_mühendisi Çok yanlış bir öneri. Motosikletlerde ön fren kitlemesi aslfalt ve tam ıslak zeminde ilk sıkışta gerçekleşmez. Ancak stabilize, gevşek zemin ve yağmurun ilk saatleri çamurlaşan yolda ön fren dokunduğunuz anda kilitlenir. Zaten bu gibi durumlarda genelde motor freni ve kontrollü arka fren kullanılır.
Motosiklette ön frene bastığınızda motorun ağırlığının ön çatala yaptığı bir baskı oluşur. Bu baskı lastiğin yere çok daha iyi tutunmasını sağlar. Ben çok sert frenlerde ön tarafın değil aksine arka tarafın hafiflemeden dolayı kitlenme eğilimi yaptığını gözlemledim.
Sakın ola ki balatalara yağ, kaydırıcı vb. şey sürmeyin. Sonunuzu hazırlarsınız.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
Arkadaşım sen bence ayak frenine alışmaya bak biraz pratik bütün heyecanını ve acemiliğini alacaktır
Sonrada diyeceksinki iyiki öğrenmişim bu daha kolaymış
ÇELİK KANATLARIN ÖZGÜR ÇOCUKLARI
-
:)
valla ben de yeniyim senin gibi dostum ama şimdi 500 km yol yaptım insan alışıyor motouna konstre ol geresi kolay aklın başka yerlerde olmasın tamam zamanla alşacaksun bak gör
-
kesinlikle yapma. çok amaçsız olur. orijinaline alışmaya çalış. bende 3 yıl scooter kullanmama karşın artık kullanamıyorum, hep vites alıyor debriyaj diye freni köklüyorum!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)