Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motorda Fren İşi Komplike Bir Olaydır

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    GokhanWolf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    AS 150-T1
    Motosiklet aslında otomobillere göre çok daha kısa mesafelerde durabilir. Tek fark frenleme için sürücü yeteneği gerektirmesidir. Yani bir otomobilde durmanız gerektiğinde basarsınız frene ve durursunuz. Oysa motosiklette ön ve arka frene (Entegre fren değilse ki bazı son modellerde hangisine basarsanız basın her ikisi de dengeli biçimde sıkılır) aynı anda ve eşit basmanız-sıkmanız gerekir. Ön freni sıkarken zaten elinizi istemsizce de olsa gazdan çekmiş olursunuz. Çünkü parmaklarla fren çubuğuna uzandığınızda zaten gaz avucunuzun içinde kurtulup rolantiye doğru düşmüş olur. Bu sırada arka frene çok basar ve tekerleği kilitlerseniz (ABS olanlar hariç) motorun arkası yan biçimde kaymaya başlar ki bu durum istenen bir sonuç değildir. Ön freni çok kilitlerseniz tekerleğin yan dönmesiyle düşme ihtimaliniz var. Bu kadar olumsuz tariften sonra korkanların yüreğine su serpelim, motorda durmak zor değildir ama beceri ve öğreti ister.

    Akşam Gazetesi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    serhat_fb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    ybr125 olacak
    hiç motora binmiş birini motora bindirip hadi git dediğiniz zaman arka frene basarken gaz verip kaza yapabilir benim gibi

  3. #3

    Üyelik
    04 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul/Beylerbeyi
    Motosikleti
    Gilera Runner VXR 200 / Gilera Nexus 500ie
    ya da ön freni sıkarken büyük beceriyle gazı da verip ön fren kilit bir şekilde duvara da girebilir...
    kim ben mi??? yok canım

  4. #4
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Oysa motosiklette ön ve arka frene (Entegre fren değilse ki bazı son modellerde hangisine basarsanız basın her ikisi de dengeli biçimde sıkılır) aynı anda ve eşit basmanız-sıkmanız gerekir.
    İyide bu otomobilde de böyle zaten, yani sanki bu sadece motora haz bi lüksmüş gibi anlatılmış. Yani arabada frene bastığınızda sadece ön tekerler değil arka tekerlerde fren yapar. Kısacası bu yazı saçma bence, araba herzaman daha avantajlıdır.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  5. #5
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    yuh olay bu kadar dramatize edilirmi be arkaya basar yavaşlarsın önlede durursun öyle bi anlatmışki arkadaş sanki boeing 747 kullanıyo
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  6. #6
    heytbecom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma
    -Akşam Gazetesinden alıntı yapmışsın ama keşke adreside verseydin. Ama neyse. Tabiyki motosikletler arabalardan daha kısa mesafede duracaklar.
    -ortalama bir araba 1 ton ağırlıgında fren diski çapına göre spor arabalar hariç 37-42 metre arasında fren mesafesi değişiyor. tabiyki 4 tekere aynı anda basınç uygulanarak bu mesafeler arasında durması sağlanıyor. Bu duruş mesafeside 90 ve 100 kmlerdeki uzunluk değeri.
    -Bir motosiklette ise max benim gördüğüm Kawasakini bir modeli var 340 kilo min ise 80 den başlıyor.(daha da hafif modeller var) 2 tekerlek ve ikisindede disk fren oldugunda 90 km hızda tabiyki daha erken duracak. Ama bu hızlanma değerleri 0-90, 0-100 'e otomobillerden daha hızlı gerçekleştiği için durma mesafeside kullanıcıya göre farklılık gösterebilir...
    ------------------------------------------------------------------------------------
    Saygılar.
    Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi

  7. #7
    Potenza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bmw S1000 RR HP4 & Aprilia Sr150 2T
    ne kadar sıklıkta basıp bırakılacağı,ve ne kadar dozda sıkılacağı en önemli husustur bence.Bazı yeni bayan scootercı arkadaşlar bu konuda biraz acemi sanki..gördüklerim tabi bunlar..
    Herkes hakettiğini yaşar.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı mertmertmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Avrupa Yakası
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    motor nazlıdır , freni sevmez , hep ver gazı gitsin ister , durdurmak istediğinde debelenir,yan yatar,kıç atar,seni bile atar...

    o yüzden onu durdurmak istediğinizde dikkatli olun.......... diğer koşulları dikkate alın.....

  9. #9
    mcosh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2005
    bence ıyı bır frenleme yerle motor arası acının 90 derece oldugu ve hız dustukce fren baskısının artırıldıgı ıkı frenın de dengelı kullanıldıgı durumdur.

  10. #10
    EgeKnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    YAMAHA FZR 1000 EXUP
    arka frenle ön freni aynı anda ve aynı ölçüde sıkmak motoru kısa mesafede ve güvenli durdurmanın yolu değildir bana kalırsa biraz yanlış bilgi vermişler ve evett... biraz konu abartılmış anlatımda...

    arka fren herzaman motoru durduran değil yavaşlatan frendir ve ön frene ani değil aynen bir limonu sıkar gibi seri bir şekilde kademe kademe sıkarsanız motor daha güvenli ve kısa mesafede duracaktır

  11. #11
    motorinn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mondial 151 RS
    Alıntı mcosh adlı üyeden alıntı
    bence ıyı bır frenleme yerle motor arası acının 90 derece oldugu ve hız dustukce fren baskısının artırıldıgı ıkı frenın de dengelı kullanıldıgı durumdur.
    +1 katılıyorum.Artı arka freni de elden sıkmalı motosikletlerde(scooter) sürat iyice düşünce iki ayağı da yanlara açarak yere sürterek katkı da sağlanabilmekte(ee bu da scooter avantajı,ayakkabı da müsait olmalı tabii)
    gaza gelme;kaza gelmesin

  12. #12
    cemiltekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bmw r25-26
    Yavaş gidin, hızlı durun...

  13. #13
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    ben her kosulda 2 fren sikiyom.tehlike aninda zaten beynimin freni daha sik komutuna parmaklarim hayir diyo veya freni cekme zamaninda otomatik olarak parmaklar kendini cekiyo.
    birde biraz tecrube lazim.Titan'imin arka lastigi bittiginde dikkat cekmek icin arka tekerlegi kaydirdigimda lastik ötmuyodu.bende on freni sikarak on lastigi kaydiriyodum.rekorum 82 cm.(ama yine bu hareketi yaparken yoldaki bi naylon parcasi 80 ytl masraf acti basima,tabii rezilligi hic sormayin)

  14. #14
    SAKAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne/Merkez
    Motosikleti
    Keeway Matrix 150
    Ben mondial 110 kf ile çok hızlı gidiyorum(50 km) çokta seri duruyorum.İyice yavaşlayana kadar arka fren kullanıyorum, yavaşlayıncada ön fren sıkıyorum, yavaşken ön fren sıkmak bile tehlikeli çünkü frenler zımba gibi durduruyor ister
    istemez motorun üstünden zıplatıyor insanı

  15. #15
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    Sakal kardesin sen eger freni 4 parmak ile sikarsan ucarsin tabii motor ustunden.eger disk fren ise tek parmak,eger kampanali ise 2 parmak.zaten dedigim gibi sikarsan,parmaklarinin sikabilecegi kuvvet en ideal kuvvettir,fazlasini sikman zaten imkansiz.bu sayede motor ustunde kalabilirsin.ayrica bunu herkes bilir on fren arka frenden daha kisa mesafede durur.aklinda bulunsun

  16. #16
    muritu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    off kararsızlık ve parasızlık :(
    Alıntı SmirnouF adlı üyeden alıntı
    Sakal kardesin sen eger freni 4 parmak ile sikarsan ucarsin tabii motor ustunden.eger disk fren ise tek parmak,eger kampanali ise 2 parmak.zaten dedigim gibi sikarsan,parmaklarinin sikabilecegi kuvvet en ideal kuvvettir,fazlasini sikman zaten imkansiz.bu sayede motor ustunde kalabilirsin.ayrica bunu herkes bilir on fren arka frenden daha kisa mesafede durur.aklinda bulunsun

    bu çok güzel bi açıklama olmuş ..katılıyorum.
    ah bi kessem ayaklarımı yerden,kanatlanıp rüzgarla ,
    kükreyip motorla,keşfetsem dünyayı başladığı yerden[COLOR="Yellow"]***[/COLOR] [COLOR="Red"]şam piiii yonnn [/COLOR][COLOR="Yellow"]***[/COLOR]

  17. #17
    SAKAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne/Merkez
    Motosikleti
    Keeway Matrix 150
    Alıntı SmirnouF adlı üyeden alıntı
    Sakal kardesin sen eger freni 4 parmak ile sikarsan ucarsin tabii motor ustunden.eger disk fren ise tek parmak,eger kampanali ise 2 parmak.zaten dedigim gibi sikarsan,parmaklarinin sikabilecegi kuvvet en ideal kuvvettir,fazlasini sikman zaten imkansiz.bu sayede motor ustunde kalabilirsin.ayrica bunu herkes bilir on fren arka frenden daha kisa mesafede durur.aklinda bulunsun
    Çok teşekkür ediyorum,motorları çok seviyorum fakat 40 yılda bi kuzen verirse binebiliyorum.

  18. #18
    berkforce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Şehir
    ist.göztepe
    Motosikleti
    vfr 800
    benim bir tecrübem var arkadaşlar işte gerçekler durmakmı durursunuz yeterki gözlerinizle beyniniz o an iyi karar verebilsin ya kurtarır yanından geçip gidersiniz yada paspas gibi savrulur basılıp geçilirsiniz dikkat edinki parmaklar gözler beyin ayaklar hepsi kordineli bir şekilde çalışsınlar birde konu gereği ön frenler motosiklette durmayı daha çabuklaştırıcı bir görev edinmişlerdir sebebi ise fren yaptığınızdaki andan itibaren ağırlık dengesi öne daha çok itilir bu durumda ise ön frenlerin çapından da anlaşılaşacıgı gibi daha kuvvetli olmaları ve size gereken frenlemeyi yapacak dayanıklılıkta cavap verebilmeleridir. saygılarımla
    Rüzgar gibi geçti

  19. #19
    kozmiktohum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2006
    Motosikleti
    ESKİDEN-250MCT
    arkadaşlar size bir sorum olucak

    e5 te 100 km hızla gidiyosunuz yolun üzeri hafif kumlanmış ve aniden öndeki araçlar duruyor nasıl fren yapar ve en kısa sürede durusunuz??????
    büyük okyonuslarda küçük balık olacağına küçük göllerde büyük balık ol

  20. #20
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    Bana gore durmayi denersen dusersin.o anda kacacak bi bosluk arayacaksin kendine.bosluk bulamazsan yine dusceksin ama en azindan siyrilma ihtimalin var.
    Ama o durumda durmam gerekse on freni fazla yormadan motor frenini ve arka frenini daha fazla kullanarak en dusuk hizla ondeki araca acarpmayi denerim


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler